[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:45

Spannend, eerste keer met Herr Anton!

Wel goed zo'n lijst en dat je je daar nog aan houdt! Fijne dag! Kan me voorstellen dat het heerlijk is om ff geen gasten te hebben.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:46

Operatie was inderdaad gisteren, wat zijn jullie een schatjes!! Ze hebben me gefilmd echt super gaaf, ze vroegen mijn toestemming ervoor en tuurlijk kon ik dat niet weigeren. Ik met mijn hoge pijngrens gaf geen kik en keek alles mee, terwijl 1 van de filmsters een jongen, werd lijkbleek en moest op de stoel toen we het bot hoorde kraken. :+ Toen ik net thuis kwam, had ik direct een bloeding. Gebeld en weer terug, stiek erom en alles heel strak eromheen, voet ijskoud. Nogsteeds. Vanochtend weer bloed naar de huisarts, echt op me flikker gehad hoe hoog de pijngrens ook is, BLIJVEN liggen niet lopen, alleen naar de WC en verder niet... Paar keer ff peukje gerookt vandaag op t balkon met de begeleiding, ik rook normaal niet veel, en voor me ouders ben ik ookal gestopt maar bij dit soort dingen zo behoefte aan. :x

Ik heb nog niet bijgelezen is dat erg ?

Ik heb afgelopen zaterdag wedstrijd gehad met Amadeus en ik ben zo trots op dat ventje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:54

Afliggen, jij, hahaha. Succes ermee! Super dat je knapperd het zo goed gedaan heeft! Tuurlijk niet erg van het bijlezen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:32

goedavond

@ LS op bed blijven is echt beter voor herstel als arts dat zegt
@ ava heeft een fijn uitje gehad maar daarna gesloopt
@ vhu was er vroeg uit en mooi tuigje voor piet.. hoe was het bij je tante?
@ tine gefeliciteerd met patrick en druk aan het werk.
@ janouk succes zondag bij de clinic.
@ jeskim..mennen ging goed maar trailer behoeft nog wat training.. wij hadden tijdens de welsh hengsten keuring indd kadertraining in wierden.
@ bianca heeft er moeite mee om te accepteren dat je iets niet meer kan..
@ baudyh stapt in weiland met DB... is ie daar rustiger?

wij hebben donderdag kadertraining gehad en dat ging best goed.. eerst dressuur gereden en daarna vaardigheid.
Afbeelding

zaterdag hadden we dressuur district kampioenschappen in assen en dat was vroeg opstaan maar wel goed resultaat met 2 span in de M 198.5 en 190.5 punten en een eerste plek. met 4 span in het ZZ 220.5 en 197.5 voor dat de paarden in het 4 span ga doe ik er altijd 1 losrijden helaas ging dat niet want de baas was het zadel en hoofdstel vergeten maar gelukkig had ik nog longeer spullen mee
Afbeelding

en vandaag een rondje boscrossen gedaan met 4 paarden.
Afbeelding
en daar wordt je natuurlijk vies van :D
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:43

Wat ontzettend gaaf weer, allemaal, lanoyska! Vind dat altijd erg leuk om te lezen en te zien!

Hahaha, echt erg idd, ik slaap de helft van de dag, ach ja, kan nu eindelijk, trainster doet in de ochtend de stallen en dan met mij de honden. Hulp komt ook in de ochtenden nu, dus daarna huis voor mij alleen en dan kruip ik er pas weer uit als man en kind 's avonds thuis komen. Kleine Coco is ook gesloopt na het uitje, dus die gaat mooi mee in dit ritme.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:13

Lanouska wat een onzettend gaaf span en goed gedaan weer!

Voor de gene die het leuk vinden, ik had schik. :') Met die camera's. :Y)
Filmers mogen nog niet online, dus even afgeschermd hun hoofd
Afbeelding
Tekenen
Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding
Ik zit te chillen met me telefoon :')
Afbeelding

foto botsplinter in link
http://nl.tinypic.com/m/jfzskn/4

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:07

Nou je hebt het gelukkig achter de rug LS... en die linkfoto die bekijk ik niet ik kan daar niet tegen }:0

Wat een prachtige foto's Lanouska, die longeerfoto :~

Het was heel gezellig bij mijn tante en ze heeft heerlijk voor me gekookt. Was echt dagje uit zo. Ben met de trein gegaan, kon ik lekker lezen in de trein en met de snelle intercity was ik er zo (en ook zo weer thuis).

Met Piet heb ik vandaag met schoftje lange lijnen gedaan en dan met halstertje om, met bitje sturen doe ik nog niet, hij moet nog erg wennen aan het bitje. Hij draaide nu nog maar een paar keer om (in plaats van elke drie stappen zeg maar :+ ) en zowaar aan het eind liep hij keurig links en rechtsom plus de oprijlaan op en neer :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:24

Ik heb vandaag met nieuwe paardje enkelspan gereden. En Det heeft tweespan en vierspan gelopen. Lekker dagje!

Ava, fijn dat het zo geregeld is!
Lekker dagje zo vhu!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:36

@Ips: blijft ze toch, of heb ik gewoon een heel nieuw diertje gemist? Iig hartstikke leuk voor je en Det ook top aan het werk geweest!

LS wordt nog beroemd, Piet deed zijn best en tante was gezellig en als er ook nog eens lekker voor je gekookt wordt, kan de dag gewoon niet meer stuk.

Zo, mijn volgende slaapronde gaat beginnen :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:58

Ik mag haar wat langer uitproberen. Ze is gewoon heel lang niet aan het werk geweest. Super slap alles. Ze hebben haar in een paar maanden tijd erg laten afvallen. Alleen arbeid met een jong meisje dus geen spier te vinden. En ze is zo vreselijk lief dat ik haar graag hier wil houden...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:20

Super, ips! Zou ik ook doen. Heel veel plezier en geluk met haar!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:04

Afbeelding
Kijk dan hoe lief <3
Afbeelding
Niet bang voor water!

*\%/* Ik hoop zo dat ze sterk en goed wordt/blijft het is zo'n ongelovelijk moppie om op stal te hebben (penny alert :):) )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:12

Oh, wat een lief koppie! Ik hoop het ook en zekerheid al dan niet met keuring is er gewoon nooit, dus lekker genieten!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:54

Ips, wat een scheetje <3 <3 <3 <3 Misschien een idee om er een dierfysio bij te halen om je te helpen met spieropbouw?
Ava: slaap lekker!!
VHU: lekker bezig geweest en lekker gegeten
LS: doe je wel braaf wat artsen zeggen!? Is in je eigen belang hoor.

Hier net terug van bosritje met zoonlief op Amerigo en ik op Rembrand, bijna 5 kwartier gestapt, want het was natuurlijk veel te nat en glad. Dat was niet zo'n succes voor mijn rug, maar goed, verder was het wel heel erg fijn. Was voor het eerst sinds mijn klemzitactie }:0

Ik weet niet of ik per ongeluk iets verkeerd heb gedaan, maar alles op bokt is ineens in superkleine letters. Niet handig

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:10

Ips, wat een mooierd is ze toch ! echt een mooi paardje !
LS, nu hopelijk goed herstel !!
Lanouska mooie foto's, goed aan t werk met de arabo's !
Vhu, druk met Pietje bell....heerlijk prutsen en lekker bezig zijn !
Janouk, veel succes en veel plezier voor Zondag met Meneer Anton en zijn 1e clinic ! leuk !!
Tine fijne buitenrit gemaakt, heerlijk.
Ls, wat fijn dat de wedstrijd met Amadeus goed gegaan is ! superfijn is dat, nog even op de valreep voor de operatie meegenomen :j

hier geen nieuws...dagje weg gedaan...zoon en man zijn gaan skien in zoetermeer....ze hebben onwijs genoten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:17

Bianca: leuk uitje voor de heren.
Janouk: heel veel plezier!!
Lanouska: weer mooie foto's en lekker druk met al die zwarte monsters
Sorry, zag net dat ik jullie was vergeten. Oeps...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:51

Heerlijk buiten gereden Tine *\o/*
En ach ze heeft zo'n lief hoofd wat een snoepie <3 fijn dat je haar nog even houdt (of helemaal time will tell).

Hier heel veel gedaan, van administratie tot en met even bij Crazymel langsgeweest, Piet longeren *\%/* en met zoon naar de hockey etc etc. Zit nu eindelijk weer op de bank :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:48

Rustig hier.....
Nog steeds heel erg kleine lettertjes hier in het scherm. Niet fijn -O-

Vanmorgen heeft zoonlief voor het eerst van zijn leven op een nog onbeleerde pony gezeten. Ze had al wel een paar keer een zadeltje op gehad, maar er had nog niemand op haar gezeten. Finish is een vierjarige Shetland merrie van 1.02 m hoog (of laag ;-) ). Bij het longeren ging ze in galop nogal bokken, dus ik vond het wel wat spannend, maar zoonlief zag het helemaal zitten. Eerst wat gehangen, maar daar reageerde ze helemaal niet op. En na een poosje dus maar echt in het zadel. Helaas zaten er geen veiligheidsbeugels aan, dus die nemen we volgende keer zelf maar mee. Afgelopen week is er nog een 9-jarig meisje overleden doordat ze met been bleef hangen. Moet daar niet aan denken. Pony deed het heel braaf en zoonlief deed het ook super goed. Heel netjes steeds belonen, met stem en beenhulp aan de slag geweest. En hij kon keurig rechtop zitten ;-) Zag er echt heel leuk uit. Ik heb nooit iets zadelmak gemaakt, dus misschien heb ik het helemaal mis, maar ik vond dat het wel wat lang duurde, zeker 20 minuten. Volgende keer (wsl zondag) wil ze al gaan draven als het weer zo braaf gaat. Mijn gevoel zegt dat het allemaal wat snel gaat, maar goed, misschien is het wel beter om ze wat te overdonderen dan het rustig aan te doen.

Nu is manlief met zoon en eigen ponys op weg naar binnenbak, prutweer hier buiten, om die nog even te trainen. Eigenlijk zou ik zelf nog iets met Rembrand moeten doen, maar het is zoooooo koud. Morgen maar weer kijken hoe en wat ;-). Voorheen ging ik altijd door, wat voor weer ook, ik ben nu echt een lui mens geworden. Ik voel me wel vaak schuldig tov Rembrand. Maar ja, volgende week moet ik wsl weer heel veel uren werken en ben nog aan het bijkomen van afgelopen weken. Ik kan helaas niet alles....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:17

wat gaat dat goed met die shet.ach paar stukjes draf en dan weer stap moet kunnen hoor,lekker aan de hulpen zetten is belangrijker dan hele stukken draven en beter voor de gehoorzaamheid :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:42

Wat leuk ook voor zoonlief om te doen, Tine. En idd je kunt niet alles ook wel eens gedacht of ik geen ruiter voor Lotje moest gaan zoeken, maar zoals ze hier zeggen: "lieber gut gestanden als wie slecht geritten".

Hier ook echt prut weer.

Fijn weekend, allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:08

Idd met de honden net zo als wat ava schrijft....als ze er goed bij staan,...is niet trainen geen probleem...al is het voor ons als eigenaar erg jammer dat we niet meer met ze kunnen doen....komt wel weer !! Zeker weten..
leuk voor je zoontje, is leuk om te doen paardjes zadelmak maken.

Hier ook regen....was ook voorspeld,..wat dingen naar de kringloop gebracht.
en vandaag uitgerust..gisteren lange rit gemaakt in de auto, kon wel fijn in restaurant wachten gisteren...maar toch 6 uur op pad geweest..ff bijtanken vandaag en morgen.

mijn stofzuiger is overleden... -:(- ^)
hoop dat cool blues morgen een nieuwe afleverd. ...duim maar....is niks zonder stofzuiger en wel honden...
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 04-03-16 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:08

Ik vind 20 minuten ook best lang, maar hangt er ook een beetje vanaf hoe het gaat e.d. Drafje vind ik geen probleem, als het braaf gaat.

Tine, is je hele scherm klein of alleen de letters? CTRL + al geprobeerd?

Leuk koppie zit erop Ips! Beetje Penny mag toch??

Ik heb net twee verkleumde fjorden uit de bak getrokken. Ze wilden ook maar wat graag naar binnen. Heb ze er vanmorgen toch even uitgestuurd, boxen uitgemest, en toch even buiten gelaten. Uurtje geleden weer heen om ze toch wat eerder binnen te zetten, het regent en sneeuw wel behoorlijk. Arme stakkers stonden al te bibberen. :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:28

Jeskim, bedankt voor de tip. Een stuk beter leesbaar nu ;)
Hier hebben ze momenteel ook geen problemen met op stal staan. Het is zo gemeen koud buiten.
Bianca en Ava: klopt ook wel, maar Rembrand werkt zo graag en dan vind ik het zo sneu voor hem. Maar goed, hopelijk is het weer morgen iets aangenamer, dan ga ik er maar weer eens achter zitten.

Waardeloos, een kapotte stofzuiger. Zeker met dieren in huis. Wij hebben een heel fijne, Samsung, zonder zakken. Maar sinds de zomervakantie, toen we er niet waren, maakt hij een vreselijke herrie. Gelukkig zuigt hij nog wel goed, maar het is echt oorverdovend.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:30

Wij zijn ook met het beleren van Meneer Anton ook meteen stap en draf gedaan de eerste keren. Vooral veel drafwerk vooruit, zodat hij zijn spanning kwijt kon. Ook met Prins werkte dat goed. Voorwaarts kan je veel oplossen en paarden vinden draven minder moeilijk dan stappen in het begin.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:22

Hi there kom ff langs, bijgelezen :list: wat een hondenweer maar ... toen ik vanmiddag naar Piet ging was het heerlijk flinke zon :D :P