[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:22

Wat was daar ook alweer? De enjoy the ride?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:09

L_Rivaldo schreef:
Wat was daar ook alweer? De enjoy the ride?

Ja inderdaad,ik heb me opgegeven puur weer een lekker trainings rondje ter voorberijding van etten leur.rij daar de 32km

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 13:06

Ik zal ook is kijken of het wat voor ons is qua tijd en afstand enzo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:58

Ff tussendoor, Barney Ollie heeft ook enorm last van de singel gehad. Ze had het aangespannen niet, die singel is net wat dunner en ligt net wat anders dan een singel van een zadel. HEb allerlei singels gehad en allerlei 'hoezen' maar niets hielp. Lag echt helemaal open van de zomer geen gezicht en denk wel 6 weken nauwelijks gereden daardoor -O- kreeg toen tip om met ouderwetse koordsingel te gaan rijden en jawel: ze heeft geen last meer gehad. Tussendoor nog twee keer x aantal ritjes met andere singel geprobeerd en direct weer plekken (vind zo'n koordsingel nergens op lijken maar goed).
Dus dat hielp bij ons.
Soms hebben ze gewoon te weinig ruimte en dan lopen ze zich stuk.
WEet niet of zadelmaker/tuigmaker een constructie kan maken met een (oude) koordsingel??

:wave:

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:59

Je kan er altijd een opbellen VHU. Niet geschoten is altijd mis.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:08

Egopost / ik heb vandaag lekker in de bak gereden! Eerste rondjes was ik bang, hij elke keer sprintjes, stalbaas achterop ' lama gaan, niets aan de hand ' dat hielp me er doorheen :D.

Wel lang gereden ook, moest doorgaan tot ie moe was, maar dat werd ie niet zomaar haha! Zelfs gegalopeerd!

Beetje trots nu hihi

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:29

Jaaaa, zo gaat 'ie lekker Toydoll! *\o/*

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:06

Nee wij zijn niet in Someren maar in ieder geval alvast veel plezier gewenst.

Klopt VHU, de singel van Barney en de beide gespen zitten te dicht op zijn beentjes. Ik heb inderdaad ook allerlei soorten hoesjes gebruikt maar het helpt niet. Ik denk ook dat als de singel smaller wordt en de gespen uit de buurt van zijn beentjes en dus dat losse vel blijft, dat we dan een heel eind in de goede richting gaan komen.

Toydoll dat gaat goed, goed door oefenen en hopelijk gaat het dan weer steeds beter.

Ik ben vandaag ook helemaal blij want ik krijg de kans van onze pensionhouders om in de bak te proberen te mennen. Ik sta hier nu meer dan een jaar en het is een super fijne stal. Ik kon alleen niet in de bak omdat ze bang waren voor de drainering en ze waren het niet gewend dat er menners zijn. Ik heb het vandaag gevraagd of ze er nog eens over na willen denken omdat we nu ook de tweewieler hebben. Ik zou zo graag mijn proefjes willen oefenen en naar de vereniging is echt een stuk mennen waardoor dit zoveel tijd in beslag neemt. Daardoor kom ik er gewoon te weinig aan toe. Ik mag het morgenochtend proberen en dan blijft ze even kijken hoe dat nu in zijn werk gaat. De bak kan vrij zwaar zijn en ze zijn nu meer aan het sproeien en slepen. Daardoor denk ik dat ik er wel in zou kunnen rijden met de tweewieler. Als het dan goed gaat dan kan onze pensionhoudster tegen mede stalgenoten zeggen dat ze zelf heeft gezien dat het geen kwaad kan. We weten niet hoe mede stalgenoten zullen reageren. Nou zal ik niet zo snel met anderen in de bak rijden want veel paarden vinden het eng maar nu kan ik hopelijk straks wel op rustige momenten oefenen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:44

De drainering kan er wel tegen die lichte ponytjes met wagen.
Je medestalgenoten zullen wel even moeten wennen met hun paard denk ik. Bij mij vinden ze het nog steeds niet fijn als ik de bak in kom met Levi.

Romy TOPPER!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:18

@Toydoll super zeg!
@Barney ik had op een gegeven moment bij een andere stal de afspraak dat ik op een bepaald tijdstip elke week een uurtje kon mennen in de bak. Daarna werd hij toch altijd gesleept, dus dan maakte dat niet uit. Werkte goed. Een keer per week dressuren vond ik toch meer dan genoeg :+

Hier maar besloten om een rondje van 23.5 te doen in Someren, ben gewoon niet fit. Wil wel heel graag rijden, want dat motiveert me ook om te trainen. Maken er nu een rustig trainingsrondje van. Heb gewoon zin in de wedstrijdsfeer, beetje bijbeppen etc. Daar doe je toch ook je sport voor (ik tenminste wel :7 ).

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:36

@Barney Ik heb in het verleden bij Coldy ook enorm getobd met open plekken bij de singel.
Allerlei hoezen geprobeerd, maar dat vond ik ook een drama. Of ze bleven niet goed zitten, of ze maakten het vastmaken van de singel lastig.
Uiteindelijk bracht een wat smallere singel voor ons de oplossing, plus goed opletten dat de boel netjes symmetrisch vast zit (dus gesp aan beide kanten even hoog).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:07

Wat fijn dat je in de bak mag mennen!

Hier mag het altijd wel, tenzij het zo nat is dat ik meters diepe sporen trek; maar dan wil je niet eens in de bak rijden, haha.
En zo droog als dat t gister was is voor pony ook vrij zwaar hoor. Maar goed.

Andere paarden, nja, andere ruiters, kunnen alleen heel debiel reageren, diepgewortelde angst voor karretjes, maar dat valt op deze stal gelukkig mee. Alleen op zaterdag is het 'spring' dag en dan kan het dus niet; ja naja of ik moet een marathon willen oefenen XDXD

VHU, lijkt me verstandig hoor, want het is voor jezelf toch ook een aanslag, en als je niet fit bent, lijkt me dat niet slim

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:27

Vandaag met beide pony's op de loonse en drunense duinen geweest. Nick voor de wagen en Hero erachter. 16 km gedaan. Volgende week wordt Nick 18 en Hero 22. Ze zijn nog steeds superfit
Ik sta trouwens te springen om deelnemers voor het drents friese wold. Zoals het nu staat kom ik niet rond en heb ik nog bijna 20 inschrijvingen nodig.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:05

Hier vandaag voor het eerst les gehad met Tommy en wat was dat een boost voor mezelf en tommy zeg.
Veel complimenten gehad
Mijn houding was prima in orde
Tommy had een goed tempo, goede werklust en goed gebouwd.
Ja hij is scheef en dat wist ik ook al dus daar hebben we aan gewerkt.
Super trots op mijn kleine ukkie
Laatst bijgewerkt door Esther_Tommy op 23-04-15 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:21

Willem_Aukje schreef:
Hier vandaag voor het eerst les gehad met Tommy en wat was dat een boost voor mezelf en tommy zeg.
Veel complimenten gehad
Mijn houden was prima in orde
Tommy had een goed tempo, goede werklust en goed gebouwd.
Ja hij is scheef en dat wist ik ook al dus daar hebben we aan gewerkt.
Super trots op mijn kleine ukkie

Mijn houding :P

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:31

Is al aangepast.
Ik ben moe ja :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:32

Vandaag nog 13km gedaan klein rondje ik was vandaag alleen met ze opstap en de hondjes er bij.ging lekker.drente friesewolde word hem nooit is andere kant van het land dat word me te duur.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:35

Ik hoop dat je er nog deelnemers bij krijgt. Ik had zeker mee gereden als we niet in het vliegtuig naar Mallorca hadden gezeten :)

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:17

Napie schreef:
Vandaag met beide pony's op de loonse en drunense duinen geweest. Nick voor de wagen en Hero erachter. 16 km gedaan. Volgende week wordt Nick 18 en Hero 22. Ze zijn nog steeds superfit
Ik sta trouwens te springen om deelnemers voor het drents friese wold. Zoals het nu staat kom ik niet rond en heb ik nog bijna 20 inschrijvingen nodig.

Helaas heb ik de mogelijkheid ook niet om daar te komen.
Anders had ik me zeker ingeschreven

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 23:15

Heerlijk nanda moeten snel maar is samen iets plannen. Ah nee gets zoveel deelnemers te weinig?

Wat leuk dat je les zo bevallen is met Tommy.

Hier net terug van de ledenvergadering pfff wat duurde het lang zeg voor de mendurance aan de beurt was. Kwam niet veel uit nog maar ze willen is met mij om de tafel. Ben bang dat het dit jaar niet zal worden..(als het er door komt)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 06:57

Dan komend jaar l rivaldo.ik wil het binnen onze club ook bespreekbaar maken ,en als ze er oren na hebben wil ik kijken of desiree hanen met het organiseren mee kan helpen hun deden eerst in limburg de endurance op zetten.wil dan endurance en mendurance doen

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:33

Napie schreef:

Oei Nanda, dat zijn er nog wel erg veel! :(

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:56

Is een topic openen geen idee? Waarin je aangeeft dat de impuls prima te doen is voor een pony/paard met basis conditie.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:20

Zo vandaag een ritje naar Hoofddorp gemaakt met trailer en tweewieler. Is altijd weer een onderneming vanaf stal. Maar hij is uit elkaar gehaald en de ringetjes in de wielen gaven de speling. Er zitten er nu zes in per wiel waardoor er geen speling meer kan komen. Alles is weer gesteld en hij staat nu weer mooi strak. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Het heeft dus puur te maken met de kracht van de klappen in het bos met tweespan.
Eind van het seizoen gaat hij terug om opnieuw te worden gespoten. Dus ben blij met de service en dat ik weer lekker kan mennen met de heren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:51

Napie schreef:

Wauw, prachtig dat je op die leeftijd (nouja, niet dat het echt oud is, maar op dat nivo) nog zulke superfitte pony;s hebt. Respect!

Ik wou dat ik je kon helpen voor het drents friese wold :( :( inderdaad een topic openen wellicht een idee? er moeten toch zat pony's zijn tegenwoordig waarmee gement wordt die dat kunnen....

Nou ik ben in de wolken weer beetje vandaag *\o/* Ik ben met Kyano in Den Treek geweest met koets :D Toch bijna 8 kilometer! Meneer was amper moe. En hij was ook vrij relaxed! Op een paar momenten gevraagd of mijn hulp hem wou vast houden bij vrachtwagen en tractor, en ze heeft er naast gelopen op de wegen waar ik zelf spanning kan opbouwen, en ik vond hem eigenlijk heel braaf. Gewoon een jonge pony nu, die afentoe wat weg deinst.