[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:02

Bianca, Baudy en AKs: :(:)
Avaluna: als aanvulling op de rest: 1e snee hooi kan ook prima, als het maar uitgebloeid gras is. Bak vorstvrij houden lukt hier op zich prima..... tenzij hij half onder water staat omdat het steeds zo idioot veel regent. Daar kun je gewoon niets aan doen. Sloten staan ook al weer leuk vol hier.
Bianca: weer heerlijke foto. Mooi om te zien dat Tchica zo relaxed blijft.

Vanmorgen alle paardjes gemend, met hartslagmeter. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar het gaat al iets beter. Als het doorgaat, heb ik donderdag weer marathonles, dan nog maar eens met instructeur naar alles kijken. Heb dus ook (na 2 weken, laatste keer was in paniek in de les) met Thabor gemend. Hij deed het heel braaf. Denk dat als ik de hartslagmeter om had gehad, je een heel leuke grafiek had gezien :o

Heb net het droge deel van de bak en de paddock even gesleept, mocht het vannacht vriezen, dan zou ik toch moeten kunnen werken met de knollies.

Verder heb ik de hele dag al gruwelijke koppijn.....Vanavond maar proberen vroeg naar bed te gaan.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:29

@Avaluna. Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is of het hooi van bemest land komt of niet. Natuurhooi is het mooist, lekker grof en weinig voedingswaarde. Of je zou nog kunnen kijken naar gedorst hooi, daar is het zaad uit gehaald en dus ook minder voedingswaarde, hebben ze wel lekker wat te kauwen.

@Baudyh, oei hopelijk loopt het goed af met de koliek. En hopelijk gaat het met jou ook snel wat beter!

Vanmorgen mijn 16 jarige weer eens ingespannen. Tweede keer na een pauze van zo'n beetje twee jaar..
Maar heerlijk gereden, lekker door de weilanden van mijn ooms. Die liggen om ons huis en je kunt op die manier toch een leuk rondje mennen/rijden zonder ander verkeer tegen te komen. De dammen zijn af en toe wel erg modderig, maar dat maakt Tea gelukkig niet uit.
Wat wel heel eng was was een omgevallen boom in het bos.. zucht.. Zal wel een tijger ofzo achter gezeten hebben! Mijn pa heeft haar even bij het hoofd gepakt, en langs het enge gevaarte begeleid. Het is ook wel een held van-heb-ik-jou-daar.. Ik durf dus ook niet echt over de weg, want weet niet hoe verkeersmak ze nu nog is, groot verkeer vindt ze in ieder geval wel eng en met die smalle weggetjes bij ons huis..
Maar een lekker stuk gedraafd, viel me gezien haar conditie erg mee en later ging ze ook al even lekker met het koppie zakken. Ment toch heel anders dan haar 4 jarige dochter.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:37

@Jeskim: fijn dat het toch lekker ging en zo'n stukje zonder verkeer is dan wel erg handig!
Heb zelf gehooid, maar verkocht, omdat ik het voor de mijne niet nodig had :D , paardje komt spontaan, omdat hij weg moet waar hij nou staat, is ook best sneu voor paardje van 26...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:46

baudy..ik hoop dat je paardje helemaal weer snel fit is..koliek is zo naar...bah..
tine goed bezig met de bak, ik hoop dat je hoofdpijn snel over is..
Jeskim paardje ingespannen..dat je dat durft na 2 jaar stilstaan....
Avaluna, wel fijn dat het paardje bij jullie terecht kan ! 26 is al een mooie leeftijd, maar als ze gezond zijn, kunnen daar nog heel wat jaartjes bij komen als ze goed verzorgd worden..

verder...niets geen nieuws...ben nog aan het nagenieten van fijne tochtje met de honden van vanmorgen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:45

Fijn zo Biancocoo!

Aks heel veel sterkte ...
Baudyh wat in mineur... :(:)
Dapper Jeskim, en ik maar denken dat fjorden zo nuch ter zijn maar schrikken van een boom is niet 8-) :+

Nou ik begon de dag heel vrolijk had er echt zin in maar tijdens vergadering vanochtend gebeurden er een paar hele vervelende dingen ik moest iets zeggen en er kwam bij mij niets meer uit kon alleen maar |( wat een ellende en wat een rot team zit ik toch in af en toe -O- was er rest vd dag helemaal stuk van bah.

Ben blij dat het zo vakantie is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:03

Getver VHU..... zo wil je niet aan het werk zijn :(:) . Een baan waar je steeds zo op je tenen moet lopen en onder druk staat is aan mij niet besteed.

Baudy ook al koliek met een paardje. Hopelijk blijft het rustig nu. Bij Moos probeer ik ook nog steeds terug te herleiden, maar ik denk dat ik het los moet laten en als incident beschouwen.

Biancacoo: Tchica is slim, weet dat ze aan het lijntje ligt en dat ze haar rusttijd nuttiger kan besteden :+ . En gefeli met je zoon!

Tine: toch nog eens terugkomend op Thabor. Hij is van je man, toch? Doet hij zelf ook mennen, rijdt hij, springt hij? Kunnen jullie elkaar niet op de één of andere manier aanvullen?

Ik heb vandaag een uur les gehad ipv een duo-les met stalgenootje. Gewoon weer eens in het bos en in het dorp, was ook wel eens verfrissend. Moos deed goed zijn best en had zijn home-made slobber weer verdiend. Hij vindt het overigens nog steeds niet erg lekker :D .
Voor zaterdag heb ik een les buiten de deur geboekt; ik ga een keer naar Leonne van Gestel in Eindhoven. Gewoon leuk, eens wat anders, en kijken wat een nieuwe visie ons brengt :) . Dan de laatste week voor de kerstvakantie zelf aanklooien, geen les want de ervaring leert dat ik, vlak voordat ik moet varen, kriebelig en kribbig ben en er heulemaal niks van bak := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:13

VHU :(:)
Gem: lekker met moos bezig geweest.

Thabor is van manlief. Hij zou ermee springen, maar de laatste keer is denk ik al 2 maanden geleden. Omdat hij alleen maar in de weekenden thuis is, doet hij er eigenlijk niets mee. Eerst ging hij op vrijdagavond nog naar springles, maar dat haalt hij door het werk niet meer. In het weekend is hij vaak te moe of te druk met klussen die ikzelf niet kan uitvoeren, dus komt er weinig van rijden. Oftewel, alleen ik doe iets met Thabor. Omdat hij graag werkt en nog jong is, vind ik het veel te zonde om hem stil te laten staan.

Ik ga snel watertonnen vullen en leiding afsluiten, honden uitlaten en naar bed. Kop knalt nog steeds.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:15

Dames ik lees echt bij hoor....
Jeskim Pablo hier is altijd een drukke geweest, maar gelukkig nooit angstig of schrikkerig. Moet er niet aan denken hihi.
VHU wat een gedoe zeg. Je zou denken dat je met allemaal slimme volwassenen aan het werk bent....
Gem lekker aan het lessen. Leuk buiten de deur lessen! Veel plezier.
Tine, heb je niet ergens nog een vuilwaterpomp liggen? Gooi je die in de bak en dan weg met dat water?
Hier ook de bak en paddock vanmiddag gesleept. Moet de sloot van de bak nog wat leger laten lopen denk ik voordat het echt gaat vriezen, maar voor nu kan het nog wel even (dan moet ik zelf de sloot in om de dop eraf te draaien haha geen zin in)
En afgelopen zondag mijn debuut gereden in de M. Ik ben niet afgegaan, niet verkeerd gereden enzo. Punten waren 176 en 181 en niet lager als een 5. Best ok dacht ik :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:31

das balen VHU-tje :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:31

deze moet ik echt ff met jullie delen hoor..

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:47

vhu....bah :(:) :(:) :(:) even thuis bijkomen..wat lekkers nemen..en naar bed..morgen weer een dag...
Gem, wat heerlijk een uur les en Moos die het goed doet !!
Tine..drukdrukdruk...ik heb de waterleiding nog niet dicht..gaat nog niet serieus vriezen hier..
Ips.debuut in M, *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* goed gedaan !!!

Bicci...Breezer in the sun....sunnyspot's.. <3

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:55

Tea is kijkerig, ze zal volgens mij niet zo snel omdraaien en wegrennen, maar ga het uiteraard ook niet afwachten.. Jeskim is een stuk dapperder wat dat betreft. Op sommige dingen die mij apart lijken kan Tea heel koel reageren, en op andere dingen kan ze dan weer schrikkerig reageren. Tea is heel onzeker, dat is wel eens lastig.

@ Tine: Thabor is dus begonnen als rijpaard en nu voor de wagen dus? Ik lees nog niet zolang mee, dus probeer de puzzel compleet te krijgen. Hij vindt het nog wat spannend, of is hij van zichzelf wat explosief?

@ Gem: Denk dat je ook nooit met zekerheid kunt achterhalen wat het nu was, maar soms lastig van je af te zetten. Lekker lessen dus!! Is altijd leuk!

@ VHU: Balen zeg. Lijkt me afschuwelijk om een baan te hebben waar je niet op je gemak bent.. Sterkte..

@ Biancacoo: Ik heb Tea al een jaar of 7, ken haar door en door en al is het niet altijd de makkelijkste, ik weet wat ik kan verwachten. Vooral voor de wagen is het een topper!!

@ Avaluna, zul je altijd zien, hooi verkocht, ben je toch nog wat nodig.. Ben wel blij dat wij nog wat oud hooi op zolder hadden. Tea en Fjella eten van een lekkere kuilbaal, maar mijn oude Jeskim (going 25) staat op het oude hooi. Ook gevoelig voor HB en voor eiwitten. Plus dat ze veel te dik is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:32

@Jeskim: was niet de bedoeling dat er zo'n oudje bij kwam :D , maar kon ze ook niet laten zitten, maar idd erg jammer van mijn eigen supermooie hooi, voer zelf alleen hooi in het voor- en najaar bij, dus had genoeg.

@VHU: wat vreselijk :(:) :(:)

@Ips: wat goed *\o/*

@Gem: lekker met Moos aan het werk geweest!

@Bicci: walking on Sunshine.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:42

:wave:
Ik meld me even... lees wel bij voor zover het lukt, maar zit met m'n hoofd in de studieboeken. Het duizelt van de neurologie en fysiologie, echt ingewikkelde kost.
Dus daarom duik ik gauw weer onder mn steen, kom er rond kerst wel weer onder weg |o

Maar wel een dikke knuffel voor iedereen die er doorheen zit, zowel geestelijk als fysiek!! :(:)

Oh en snel nog even spam: http://www.bokt.nl/markt/ad/216415/chiq ... uur-e-pony
Voor wie een lieve sportpony zoekt.

En nu ga ik écht weer... moet mezelf maar even bannen denk ik haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:53

Team is drama :n Ik vind het onderwijs echt heel leuk. Maar ik ben hier erg gevoelig voor. Heel jammer allemaal.
Dacht poosje terug erger dan dit kan het niet worden maar het wordt nog steeds erger := :oo

Lekker Gem met Moos het bos in, goed voor mens en dier :) ik moet ook nooit lessen doen hoor voordat we bijv op vakantie gaan of als ik iets heel spannends heb van mijn werk, kan ik beter gewoon zelf zitten prutsen :7

Avaluna mocht het aan de orde zijn / je het diertje verdenken van cushing (gaat vaak samen met hoefbevangenheid) dan zijn er tegenwoordig gratis testen, just in case. We hopen natuurlijk dat het oudje het super gaat doen op rantsoen. En toch heerlijk als je paddockje kunt maken? FIjn hoor voor 't beestje.

Jeskim heerlijk dat je Tea al zo lang hebt en haar zo goed kent. Moet zeggen dat als ze heel kijkerig zijn maar er verder niet vandoor gaan of omdraaien (doen ze natuurlijk ook niet omdat je goed oplet) het me niet zoveel uitmaakt hoor. Heb er veel meer hekel aan als ze beetje duf lopen te stampen en dan opeens omdraaien of stilstaan, daar kan ik dan weer niet tegen. Vind het zelfs een beetje eng als ze zo op automatische piloot lopen, heb liever dat oortjes wat heen en weer gaan, koppie wat links en rechts, beetje actief en oplettend zeg maar :wow: :):) :) :)ddd

Nou morgen gewoon weer college geven, is gewoon leuk :+ geen last van collega's :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:07

Helaas net weer de DA bij nenny gehad. Weer pijnstillers en paraffine ook dit keer. Ze is nu weer rustig. Ga vanacht om drie uur nog wel ff bij der kijken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:47

he..sterkte baudyh!

:(:) voorVHU

mooie foto van breez

Ips mooi resultaat

*echt bijgelezen maar mistig hoofd ;) *

Vandaag gewerkt en daarna door naar vriend. Net pas thuis, we hebben maar een film gekeken.
Zaterdag is de uitvaart. Morgen even de baas bellen om vrij te vragen.

Morgen pas om half 3 beginnen, tot half 7. En om 7u heb ik een fotocursus. Basis spiegelreflex. Ben benieuwd :) (of ik het vind, haal en er wat van leer :)) )

En nu proberen te slapen ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:55

@Baudyh: hopelijk nu alles rustig, beterschap voor je paardje :(:) :(:)

@Aks: :(:) . Veel plezier op je cursus, morgen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 05:26

@baudyh duim duim duim, beterschap voor je paard

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 05:34

@avaluna
Helaas veel praktijkervaring met Image en gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.
Er is geen echte vuistregel; ieder paard is het weer anders en ieder seizoen is weer anders. Wat voor het ene paard werkt in seizoen A, werkt voor het andere paard totaal niet.

Gewoon heel goed blijven kijken en vooral voelen. Image kan ongeveer 2 uur per dag op het gras, als het langer is, dan voel ik haar manenkam harder worden en ontstaan de vetplekken op schouder en kont. Ik voel haar elke dag: geen pulsering in de koot? losse manenkam? etc. En daarop besluit ik hoe lang ze op de wei mag blijven. Puur op mijn gevoel.

Ik weet dat je aan zo'n regel niet echt houvast hebt, maar je ontwikkelt er oog voor. En ik weet dat ik soms te voorzichtig ben, maar het werkt voor mij en Image heeft zich te schikken :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 07:18

Ik hoop dat baudyh nog wat heeft kunnen slapen vannacht....
Janouk dat is hier ook met pris. In februari heeeeeel slecht van de hb. En van de zomer gewoon hele nachten op het gras. Wel met graasmasker maar toch, had ik ook nooit gedacht. Echt bijzonder.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 07:37

owjee Baudy, hoe gaat het nu?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:27

Wat een k#t nacht. Ben om drie uur gaan kijken toen was ze slecht. Heel zwaar ademen en de bekende koliek verschijnselen. Liggen, rollen, strekken. Echt sneu. Vriend uit bed getrommeld. Samen een tijdje bij der geweest. Maar ja we konden niks. De afspraak is om 8 uur bellen met de DA. Toch maar weer naar bed. Om 6 uur weer gaan kijken en toen was ze rustig, kwam zelfs naar me toe en begon weer een beetje aan hooi ( wat er helaas nog altijd door der tanden slecht in gaat) maar nog geen poep wel oorlog in der buik.
Over een half uur de DA maar weer bellen.
Heb nu mega hoofdpijn en super moe.

Staat er net om zeven uur ook nog een chauffeur voor de deur met een bestelling. Heb hem toch wel duidelijk gemaakt dat ik vanaf acht uur beter vind. De sukkels

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:30

Pff dat is wel erg vroeg ja, om om 7 uur al bij iemand voor de deur te staan.

Sterkte met je paard,hopelijk knapt ze vandaag wat meer op. :(:)

Brr vanmorgen al de paarden gedaan, het was goed koud buiten. Had zelfs ijs op de bakken staan en mn kraan is bevroren, dus vanavond maar water in de stallen doen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:38

Zou me rot schrikken als er iemand om 7 uur al aanbelt. Wilde de bezorger eerder naar huis vandaag ofzo?
Hopelijk knapt Nenny snel weer op! Koliek blijft altijd eng..

@VHU. Heb je ook van die mensen die zeggen, ach trek het je niet zo aan!! Ik ben ook nogal gevoelig en dan is het makkelijk zeggen, trek het je niet zo aan, maar dat gaat gewoon niet.. Hopelijk is het dieptepunt nu echt bereikt!!
Tea moet denk ik ook gewoon weer wat kilometers maken. Zal straks met vorst e.d. wel weer op zijn gat liggen, maar ze is afgelopen jaar niet gedekt, dus we kunnen aankomend voorjaar en zomer wel weer aan de slag. Met veulens erbij werkt bij mij niet echt, kan de veulens niet veilig opsluiten en dan met moeder weg.