[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:28

@Vanhuisuit: Zo, druk dagje dus! Nu maar een rustig avondje hoop ik?

@Akshay: Jeetje wat heftig! Is dat lang geleden? Al eens naar laten kijken? Kan best een whiplash zijn, heeft mijn stiefvader na een auto-ongeluk ook...

@Thijs: Welkom! Wat een leuk ding is het zeg! Wat voor kar heb je?

De kat in kwestie, echt een dikkerdje maar super lief!

Afbeelding

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:29

@VHU, ik heb vroeger altijd van Harriette ( Als ik het goed heb) lesgehad, toen ben ik gestopt met rijden en toen ik weer ging rijden gaf ze niet meer les, haar broer had het overgenomen. :) We vinden het jammer genoeg te ver weg om d'r daar te laten beleren. Ik wil graag er bij zijn als ze er mee bezig gaan, maar heb waarschijnlijk al iemand gevonden die me gaat helpen! :)

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:31

@Juangi, Leuke kat! :) Ik heb een zilvere dutch wagen. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:37

@juangi; poekie!! :+:

Ja heb nek laten nakijken :) medisch gezien niks te vinden. maar bij osteopaat kwamen we erachter dat 't gewoon veel te vast zat. Maar dat zat het toen al 3 jaar... Dus 't komt af en toe nog terug... :)
Achja :)
Inmiddels is ook m'n rug stuk door een stuiter van paard. Dus ik kan m'n lol op :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:54

Goedenavond,

@VHU, erg druk gehad :):) :(:)
@Thijs, welkom en wat een leuke pony heb je :D
@Bicci, mooi <:) cadeau heeft Spikkel gehad!
@Juangi, heerlijk gezicht een slapende kat :))
@Baudy, heerlijk foto van peerd al rollend in de sneeuw :):)
@Tine, maak je niet te druk om de beweging van je paardjes... je kunt aan het weer helemaal niets doen...dus gewoon even over je heen laten komen...hoe lastig het ook is :(:)

Zo net weer terug van mijn avonddienst... ik heb geprobeerd een filmpje te maken van Brutus als ik aan het longeren ben.. maar best lastig om met 1 hand je pony en je telefoon te bedienen _O- geen succes dus :o . Het filmpje is van vanochtend en zodra het uploaden klaar is mogen jullie al wiebelend meegenieten *\%/*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:59

@ Juangi, Pownie had duidelijk last van aanstelleristes zoals gewoonlijk O:) maar toch je schrikt wel ff
@ Thijs, welkom, gezellig dat je komt meekletsen :j wat een knappe Pown hebbie zeg :D
@ Aks, geef je een handje tijdje terug drie dagen op bed gelegen ivm nekklachten, had gewoon last van whiplash achtige verschijnselen doordat wervels in me nek niet goed stonden :(:)

*ik wens, ik wens, geen sneeuw*

Pown gelongeerd vanmiddag en helemaal toppie, was weer zo gek als een juun (juun= ui op zijn zeeuws)
Niks meer van te merken hoor dat hij van de week zo'n last van zijn pootje had >;) Het is een beetje apart geval.....zal morgen nog is goed bijlezen.........welteruste :Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:59

Ben benieuwd Ollie!
Lief kattie gespot <3
We hebben trouwens al een prachtig 4-tal meer dan dat zelfs, want Tara en Tiamo en Sun van Happytime passen natuurlijk ook prima bij de vosjes van rond de 1.25-130.

Nou ik schenk een glas wijn in, vind het wel best voor vanavond :9k

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:01

Ik wens de sneeuw die anderen niet willen!
Afbeelding
:+:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:10

t_hijs:welkom op dit snelle topic,hoop dat je het kunt bijhouden,en wat een leuke pony heb je.
aks en dids aan het wintersporten......
blij dat de sneeuw ff weg is hier,nu mijn blauwe plek op mijn been nog := volgende sneeuwbui graag zonder ijzel eronder :j
hoe gaat het met daan? geslapen vannacht?
wat een leuke poes,en misschien moeder? achhhhhhh
VHU ook zo gaar :O hier nog 1 ,enne....al die vossen....ik wilde nooit een vos! _O-
iedereen druk met winterijzers, bak glad houden enz.......
nou ik pak er voor vannacht maar een extra dekbed bij.... :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:10

Leuke foto aks. Wil misschien met alwyn ook doen maar heb geen slee eng een idee hoe ik het vast moet maken. Veale heeft ijzers gaat niet werken. Snuit kan er ook nog voor.

Vanavond bijrijdster les gehad met veale, ging echt super. Ze gaan met sprongen vooruit.

Heb vanmiddag da gebeld voor hond. Die denkt dat alles bij de stress van het vuurwerk weg komt. Hopelijk helpen de pilletjes snel.

Verder is paard van stalgenoot niet goed, deze zal zaterdag geruild worden, maar we weten niet wat hij heeft. Lastig hoor.

Verder zijn de meesten nog druk bezig geweest. Pony's hebben vandaag dus niks gedaan, hopelijk morgen, maar anders is het niet anders. Weer heb je niet in de hand en moet wel 20 min enkele reis rijden en moet Daan mee hebben.

Voor de rest ga ik mee met de samenvattingen. Ga slapen... lange drukke dag gehad

edit ht ja daan heeft doorgeslapen. Om 22 uur even wakker, knuffel en weer op bed. Daarna om half 5 zingend wakker, gewoon laten liggen. Om 6 uur ook weer vrolijk wakker. Fles en bij ons in bed en tot half 8 gelegen. weet nu haast zeker dat het aan het eten ligt.

Morgenvroeg eerst da voor stalgenoot bellen en daarna ha voor afspraak. Polsen doen ook weer au dus ook maar weer mee heen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:12

@tallechie; touw aan de voorkant van de slee, en aan het midden van de zweng (houten balk) en strengen aan de zijkanten van de houten balk (met strotouwtje ofzo)
Dat was, zoals te zien op de foto, mijn constructie :)) ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:16

@Aks, heerlijke foto :j
@HT, ik vergeet helemaal te reageren op jouw val :o , bij deze een dikke :(:) en beterschap...

Dames en heren niet schrikken... met 2 longeerlijnen en een zweep achter de hand , loopt Brutus net wat losser en lekkerder maar goed... ik had niemand die me kon helpen met filmen dus moest ik even multitasken :o :+

shaken not stirred :):)
En achter zijn billen zit een elastische bandage, zodat hij in de training bewuster is van zijn achterhand en deze ook meer 'meeneemt'...

http://www.youtube.com/watch?v=gr0vGG1eRws&feature=g-hist

http://www.youtube.com/watch?v=G2jfT77ko-M&feature=g-hist
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 06-12-12 23:22, in het totaal 3 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:16

Heb je ook foto van dichterbij / details... dat moet na te maken zijn...
dan nog op zoek naar een slee :-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:20

helaas geen dichterbij foto..
Op de foto is het echt gewoon een stuk kachelhout wat ik thuis heb gepakt. En waar ik met een beiteltje 2 gleufjes in heb gemaakt zodat de touwtjes op hun plek bleven..

Deze ''zweng'' is inmiddels niet meer. Dus dat wordt morgen op stal even creatief met wat voorhanden is :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:37

@Ollie wat is Bruutje toch een waanzinnig ijverige en knappe poown <3
@Tallechie bij ons gaf Alwyn er toen niets om, om de slee dus, Snuitje heb ik er een keer voor gehad en die vond het toen maar erg griezelig :(:)
[AR-ITP] Alwyn en de slee
was toen toch erg grappig...nu alweer 2 jaar geleden, wat vliegt de tijd...
@Aks voor jou hoop ik op sneeuw hoor, gewoon daar ergens in 't Zuiden zeg maar
@T_huis dat was dan Riette .... fijn dat iemand hebt die je gaat helpen :j

Wijntje smaakt prima :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-12-12 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:38

zweng bij mijn slee is gewoon een oude bezemsteel waar ik de stroppen strengen aanvast maak,ik had de zweng met 1 touw aan de slee,maar ga die veranderen naar 2 touwen(zowel links als recht) denk dat de slee dan wat stabieler de bocht omgaat.
slee staat al klaar voor sneeuw,maar helaas morgen werken :(
brutus <3 blijft een lekker ding
daan die heerlijk zingt smorgens.... *\o/* even op zijn eten letten,niet teveel vlees want dat doet heeel zeer snachts als zijn darmen vervelend zijn(heb zelf 2,5 maand liggen creperen van de pijn s'nachts...weet hoe dat voeld) :j
iedereen morgen oppassen met de sneeuw op de weg en veeel plezier met de sneeuw in de bak/wei om te sleeen(wel foto's maken he?).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:44

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:44

@VHU, wat een heerlijke sneeuwfoto's van Alwyn met je zoon :j , écht genieten... dus Tallechie. Alwyn is al sneeuwproef *\o/* ;)
@HT, voor mij geen sleetje rijden morgen.. ik mag me voor 8 uurtjes melden bij mijn baas -O-

Maar hier een fotootje van vorig jaar... als er sneeuw ligt mag ons Hans aan het werk :+
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:57

Goeienavond van onder mijn steen!
Ik heb in vogelvlucht bijgelezen, maar zelf een te enerverende week achter de rug om de concentratie op te brengen om te reageren. Allemaal kwesties die geen hond met elkaar te maken hebben, tot brand vandaag aan toe. Hoop narigheid, ik ga jullie er niet mee vermoeien.
Hopelijk blijft de sneeuw morgen weg, want ik moet de trailer ophalen uit Brabant. Misschien maar beter niet doen, anders morgen wellicht weer narigheid te melden (??). Heb zondag eigenlijk wedstrijd in Boxtel (wintercompetitie), dus heb hem wel nodig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:14

tallechie schreef:
Heb je ook foto van dichterbij / details... dat moet na te maken zijn...
dan nog op zoek naar een slee :-)

Zal morgen even voor je zoeken, heb er hier ook een liggen. Stonden destijds hier op bokt mooie duidelijke fotos van, heb ik gewoon nagemaakt. Bezemsteel lijkt me niet sterk genoeg, zou ik niet gaan wagen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:22

Wat heerlijk al die sneeuwfoto's zeg! <3

Morgen ponylief maar even fotograferen in de sneeuw!

@gemi: Brand? :(:) Ze voorspellen een sneeuwstorm, in Brabant zal het waarschijnlijk nog een tikje erger zijn dan hier aan de kust...

@ollie: Merk je al veel verschil door te longeren met de bandage? Ik heb er ook aan zitten denken!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:34

@Juangi, ik vind het fijner.. al geeft het filmpje een minder actief beeld van achteren maar dat komt dat ik iets te veel begrensde met hand omdat ik met 1 hand moest sturen en de andere filmen.. en tsja dan blokkeer je toch wat :o

Wat ik net meemaakte zo laat op de avond :')

Ik zit helemaal te shaken.. Heb ik net de paardjes gevoerd, loop ik op de dijk nog even een hondje uit te laten... rijdt er een malloot met een bloedgang het dorp uit langs ons heen en vliegt zo uit de bocht de sloot in....wist niet hoe snel ik moest rennen. Gelukkig bestuurder ongedeerd en auto geheel in de kreukels... maar even bijkomen... want van slapen zal even niets komen...#geschrokkenopdebanknogevenbijkomen#

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:40

:oo
:(:)
bestuurder er nog goed uitgekomen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:40

ollie:brrrr zo zie je maar weer: haastige spoed is zelden goed ! :j maar jij stond erbij en keek erna :brr:
en dat op de late avond...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:43

@VHU, je gelooft het niet maar ik was al renende de hulpdiensten aan het bellen, manlief van de bank getrokken (die zat voetbal te kijken) en toen is die jonge man er zelf uitgekropen en hij heeft toch een behoorlijke duikeling (2 niveau's) naar beneden gemaakt en op het einde nog een piroutte met zijn auto want die lag achterstevoren in de sloot....