)Romeo 'slaat' enkel met zijn hoofd tijdens het kroelen. In het begin dacht ik: "ach hij weet toch niet dat het pijn doet, hij wil gewoon terug kroelen" maar nu denk ik: "of hij nu weet dat het pijn doet of niet, hij mag dat niet doen en dat moet hij leren"
Maar dat is iets wat van paard tot paard verschilt. Een van mijn vz-hafjes doet dat ook, maar hij doet dat heel zachtjes zodat het geen pijn doet. Hij doet het echt om te kroelen en niet om de baas te zijn.
Wel leuk om een 10-jarig meisje zo bezig te zien met vreemde paarden
Toen ik nog klein was, kende ik helemaal geen angst.
Je kon me op het stoutste paard zetten, ik kroop erop en die kreeg me er niet af. Met ouder worden (en in het ziekenhuis gelegen te hebben) ben ik wat bewuster geworden en denk ik eerst na voordat ik iets doe. Ik denk wel dat veel kinderen zo zijn, niet nadenken over de eventuele gevolgen.Ik ben echt blij dat ik zo vroeg ben begonnen met paardrijden. Van die dieren leer je zo ontzettend veel. Mijn moeder vind het nu ook leuk dat ik Romeo heb. In tegenstelling tot mijn zus (die geen hobby's heeft) ben ik veel liever buiten, zelfs in de winter kan ik uren buiten bij Romeo bezig zijn. Mijn zus ligt tot middag in bed, ik sta om 8 uur bij Romeo (ik kan dat beestje niet honger laten lijden en op stal laten staan omdat ik mijn nest niet uit raak hé, dat vind ik een beetje oneerlijk tov hem)
@ marrianne: gefeliciteerd!
Zo Marianne, dat is vlot gegaan en nu lekker naar de LI, mooi hoor.
en trouwens ook eigenaren (nog erger dan de paarden)....
maar goed Sim vond het te moeilijk zijn weitje met hem te delen
En als zo'n groot paard zijn oren in de nek legt ging hij braaf een paar pasjes opzij. Tot een paar dagen geleden trok hij zich daar niets van aan en bleef hij gewoon staan of gaf zo'n knauwtje of ging tegen zo'n groot paard staan steigeren. Denk dat ze zoiets hebben gehad wat is dat voor bromvlieg, vervolgens zijn ze zich gaan ergeren, maar konden ze hem niet te pakken krijgen. En denk dat ze daarna hem eens met z'n allen hebben ingesloten en hebben verteld dat dit geen manieren zijn.
Het was echt super, de zangers (2 toffe mannen) vielen enorm goed mee, zeker omdat we niet wisten wie ging komen en hoe ze waren. Die mannen hebben heel wat visitekaartjes mogen uitdelen, er waren zeer veel geïnteresseerden
, wat mag kay in de tussentijd doen?
Paar uurtjes erna ook gelongeerd want hij had nog zoveel energie en wilde nog zo graag. Nou ging ook super. Lekker gedraaft, hij vond het nog leuk ook (normaal vind ie er niks aan) dus lekker aan de gang geweest met hem.