[AR] [NH] Wie is tegen/voor de join up???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:18

snoocky schreef:
fasel

snoocky schreef:
nou ik vind een join up beter dan te gaan slaan,, neej dat helpt zeker slaan ,

Waar lees jij dat mensen die geen join up doen voor slaan zijn . Ik ben een voorstander van vriendelijk omgaan met je paard. Natural Horsemanship. MAar Join up is voor mij niet vriendelijk omgaan met je paard. Alleen omdat je de wonden niet zichtbaar ziet? Nee wat dat betreft kan ie beter een gebroken been hebben. Dan is het pas zielig. Geestelijk is niet zo belangrijk.

ik krijg de indruk dat de mensen die niet met freestyle enz beezig zijn de oude meethode doen "slaan" om een paard tam en gehorzaam te krijgen, en ik vind dat je daar weinig mee berijkt!

dus ik lees het niet maar ik rkijg daar de indruk van,(ik kom namelijk best wel bij veel stallen) Knipoog

Toch is dat niet zo hoor Knipoog. Al kan ik je wel begrijpen. HEb ook veel gezien inmiddels. Maar hoewel ik dan wel geen join up doe ben ik beslist tegen slaan. Een keer een lel als ie weer eens lomp op mijn teen gaat staan of gaat schuren ok maar verder nope

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:08

Fasel schreef:
Maar hoewel ik dan wel geen join up doe ben ik beslist tegen slaan. Een keer een lel als ie weer eens lomp op mijn teen gaat staan of gaat schuren ok maar verder nope

en tijdens het rijden en longeren dan Verward Verward ik ben voor join up om de band met je paard te versterken zodat hij/zij weet dat ik de baas ben maar tijdens het rijden krijgen ze op dr flikker hoor

yrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:15

[quote="patriciavg"]Nou mensjes, stop dan maar met jullie Join Up, want dat kunnen jullie absoluut niet. Als je al niet begrijpt dat een join up geen spelletje is en het puur iets is wat paarden zelf 'onworpen' hebben en dus zelf dagelijks doen, dan zijn jullie echt dom.

idd, paarden hebben dit zelf ontworpen, ze springen er alleen niet zo kwistig mee om dat ze het elke morgen opnieuw gaan uittesten om te kijken of hun soortgenoten nog wel onderworpen zijn...Het is 1 onderdeel van het compexe leven in een kudde

Mensen die zo kwistig beweren dat het zooo goed is voor een paard en de relatie en blabla mogen van mij ne keer een paar boeken dierpsychologie van voor naar achter leze want zo simpel ligt psychologie nie zenne mensen

(en dat anderen enkel met een zweep hun paard zover kunnen krijgen dat ze zelfs iets willen => waarop slaagt dat????)

19 jaar en beter dan de rest van de wereld *LOL* *LOL*

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:45

@arinda: sorry, jou snap ik helemaal niet. Je doet een join up om de band te versterken? En als je rijdt krijgt ze ook op haar flikker? Lekkere band dan.

@yrsa: weet niet wie je bent maar ik geloof dat ik het met je eens bent (je schrijft een beetje complex Haha! )

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:52

Als ik op een nieuw paard ga rijden waar ik nog nooit op gezeten heb of gezien.. doe ik 1x een joint-up met hem... zodat hij mij leert vertrouwen en weet dat ik de baas ben van hem.. daarna ga ik zonder zadel hem uitstappen en kijken of hij mij vertrouwt.. dan ga ik meestal de volgende dag rijden op hem..
Ik bne voor een joint- up .. alleen als je er mee om kunt gaan.. en ook weet wat de bedoeling is en dat je hem nie op gaat fokken want dat heeft geen enkel zin en krijgt hij al helemaal geen vertrouwen in jou!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:06

Nou dan heb ik nog wel twee leukerds voor je onder mn kont Haha! Haha! Haha! Haha!

geef je ongeveer 5 minuten Haha! Haha! Haha!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:23

Dan weet ik al 1 paard waar jij nooit van je levensdagen op komt ........

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:36

mag ik vragen wat een join up is

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:46

jepsica schreef:
mag ik vragen wat een join up is

Wat ik r van begrijp:
Een paard van je wegsturen (uit de kudde verstoten) en dan terug laten komen.
Maw: de dood in sturen, wat in een kudde ook gebeurt. alleen , in een kudde overtreedt het paard de regels, menswn doen het zonder dat het paard iets misdaan heeft.

Oftewel, psychische mishandeling.......

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:48

volgens mij goed, kort en bondig uitgelegd, al zal mevr. uit Amerika het er wel niet mee eens zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:52

gijsenkim schreef:
Join Ups zijn imo voor mensen die geen natuurlijk overwicht hebben.

Een Join up is dus iets wat je gewoon niet nodig hebt op het moment dat je gevoel hebt voor paarden

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:53

Duncan schreef:
volgens mij goed, kort en bondig uitgelegd, al zal mevr. uit Amerika het er wel niet mee eens zijn.

Mja, ik blijf erbij, als je normaal, en verstandig en vooral met plezier met je paard / pony omgaat, heb je fun en richt je geen schade aan.

Ik heb meerdere pony's gehad, nooit dat soort ongein uitgehaald, M dressuur, Z springeen gehaald, en elke minuut dat ik bij die dieren was genoten.

Nu ik een paard heb, WAAROM dier verstoten, terwijl ze NIX misdaan heeft ???
Ik kan dat NIET begrijpen.....

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:54

ik ook niet hoor

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:55

gijsenkim schreef:
Een Join up is dus iets wat je gewoon niet nodig hebt op het moment dat je gevoel hebt voor paarden

NOOIT dus, want als je GEEN gevoel hebt voor die dierbare wezens, laat je het wel uit je hoofd !!!!

respecteer die dieren, en behandel ze normaal, zonder al die maffe bijkomstigheden..........

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:57

Duncan schreef:
ik ook niet hoor

maw: wij doen niet aan die flauwekul, dus wij deugen op paardengebied niet ?????
Denk je dat anky dat soort ongein uithaalt ?????

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:58

volgens mij wel Tong uitsteken ik heb zoiets gehoord, want als NH populair word kan onze enige echte anky natuurlijk niet achterblijven Haha!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:01

Duncan schreef:
volgens mij wel Tong uitsteken ik heb zoiets gehoord, want als NH populair word kan onze enige echte anky natuurlijk niet achterblijven Haha!

Lachen

Ik doe ook aan NH hoor.
Ze mag de wei in, loopt als een hondje los achter me aan op terrein e.d.
Snoept niet stiekem van balen hooi / stro.

Maar ja, daarvoor heb ik haar met de dood moeten bedreigen hoor.
Niet dus, gewoon optreden indien nodig, en ja, ik heb een goede lerares, namelijk mijn paard.
Ik leer net zoveel van mijn paard als zij (hopelijk) van mij.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:02

ach we rijden voor onze hobby, waarom van die malle stunten??? dat begrijp ik niet.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:04

Duncan schreef:
ach we rijden voor onze hobby, waarom van die malle stunten??? dat begrijp ik niet.

BINGO, KASSA.........

JIJ slaat de spijker op zijn/haar kop...........

misschien omdat het "commercie" is ?

stom gedoe, laat je paard paard zijn.........

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:05

achja, mensen lopen altijd de meute achterna. daarom ben ik ook maar alto geworden, ik kan niet tegen nadoen...

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:07

Duncan schreef:
achja, mensen lopen altijd de meute achterna. daarom ben ik ook maar alto geworden, ik kan niet tegen nadoen...

OK, maar die dieren die die ellende WEL moeten ondergaan he, zou DAAR de dierenbescherming of de AIVD niet eens moeten gaan kijken ?

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:08

kijken met hun ogen ja, maar ingrijpen mag natuurlijk weer niet.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:12

Nee tuurlijk niet, maar omdat mijn paard kwijlt ipv schuimt, grijpen ze in ??
ja tandarts is geweest hoor, 2 haakjes, verder gezond.

Maar paard zulke ellende als "join up" laten ondergaan, terwijl dier NIET weet wat er mis is dat mag allemaal ? totaal psychisch enorme schade oplopen ? dat is toe gestaan ?

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:14

sjonge jonge, kwam de DB omdat ze het zelf gezien hadden of omdat iemand zo aardig geweest was om ze te tippen...

Join up is jammergenoeg niet verboden... (in een kleine ruimte met iemand die er geen verstand van heeft)

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:17

Duncan schreef:
sjonge jonge, kwam de DB omdat ze het zelf gezien hadden of omdat iemand zo aardig geweest was om ze te tippen...

Join up is jammergenoeg niet verboden... (in een kleine ruimte met iemand die er geen verstand van heeft)

Tippen, 4e maal in 6 weken........
Iemand moet mij en mijn paard niet, mede bokker .........

Maar .ach laat maar.......waar knokken we tegen ? Een betonnen muur......