[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:18

Aha, daar helpen bij mij simpele kogelbeschermers (dus korte, harde beenkappen) afdoende tegen. Inova doet dat soms op de trailer.

SophievdV

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 07:49

Ja daar heb ik de snugboots van Le Mieux voor, maar ben ook van plan om een mooie set te kopen met peeskappen en kogelbeschermers.

Startlijst van zondag in Hippolytushoef staat online! Nu meldt alleen mijn groom zich min of meer af.. :( dit ivm fysiek ongemak, daar kan ze natuurlijk ook niks aan doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:21

Hoe laat moet jij?
Ik 12.10 en 12.30. Vaardigheid aansluitend. Wil wel helemaal als dat lukt, maar volgens mij moet jij 12.40.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:36

Dennis schreef:
Hoe laat moet jij?
Ik 12.10 en 12.30. Vaardigheid aansluitend. Wil wel helemaal als dat lukt, maar volgens mij moet jij 12.40.

Ik moet om 13:40 uur :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:00

Ohhh, dan keek ik scheef :') , ik wil je wel helpen hoor!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:44

Na lange tijd (2,5 jaar) afgelopen weekend weer eens op menwedstrijd geweest en Vaardigheid gereden in Putten. en YES we kunnen het nog. 3 winstpunten rijker!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:14

Succes van het weekend Sophie en Dennis.

Flurk, gefeliciteerd! Wat start je?

Ik had gister een prive fotograaf :D
[AR-ITP] Kleine bonte powerhouse

Morgen hebben we een dagje clinics. 'S morgens proefgericht en 's middags vaardigheid met het tweespan.
Zondag gaan we met een aantal van stal naar het strand, stalgenootje gaat d'r pony in laten slapen en wilde heel graag nog een keer naar het strand.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:49

Vanmiddag wedstrijd gehad, B dressuur. Ik vond het heel goed gaan. Uiteraard wel nog wat verbeterpunten zo her en der maar ik was erg tevreden. De jury was wel streng en vond het toch wat minder. Nouja volgende keer beter.
We hadden wel nog een spannend momentje vlak voor / tijdens het inspannen. Sjors was niet zo gecharmeerd van de lucht van gebakken kebab uit de foodtruck, misschien was hij wel bang om ook in de pan te eindigen :+ }> Maar verder was hij heel relaxed en braaf. Alleen de middendraf was vandaag wel een dingetje, ik kreeg steeds een hele mooie galop (die zijn we momenteel aan het oefen in het bos dus ik snap de verwarring wel)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:58

Flurk schreef:
Na lange tijd (2,5 jaar) afgelopen weekend weer eens op menwedstrijd geweest en Vaardigheid gereden in Putten. en YES we kunnen het nog. 3 winstpunten rijker!

Gefeliciteerd!!

Ladygiroc: wat een leuke foto's! Kleine powerhouse :D

Pjer: wat fijn dat je zo tevreden bent over je rit. Volgende keer beter qua punten :)

Vanmorgen heb ik de merrie gelongeerd.. man man man wat een energie. Morgenochtend mag ze lekker eerst een uurtje met haar bff's op het land en daarna op concours :D heb er onwijs zin in! Headset is ook binnen, hoop dat dat goed bevalt.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:37

Nou we hebben onze clinic dag weer overleefd. Eerst proefgericht dressuur een M proefje, 188 punten en fijne feedback gehad.

Daarna het tweespan, ook fijne tips en tricks gehad.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:05

Vandaag was een geslaagde dag! Ook al was de merrie echt niet normaal heet :') Hadden 195 en 190 en twee keer een 1e prijs :D Was een fijne sfeer en een hele gemoedelijke wedstrijd.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:25

SophievdV schreef:
Vandaag was een geslaagde dag! Ook al was de merrie echt niet normaal heet :') Hadden 195 en 190 en twee keer een 1e prijs :D Was een fijne sfeer en een hele gemoedelijke wedstrijd.

Ah jij was met die hete tuigen :D zag je inspannen, ze had er zin in.

Mijn puppy pony voor de tweede keer mee op wedstrijd, 2 winstpunten in de dressuur en 1 in de vaardigheid. Terein was heel erg hobbelig, kar klapperde alle kanten op maar ze heeft zich super gedragen. Uitslag weet ik verder niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:37

Haha ja ze zat nogal hoog in haar spanning :') gelukkig blijft ze staan zodra ze een burry voelt.

Gefeliciteerd met je winstpunten!!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:23

Je had echt een rete gaaf paard daar! Super leuk om eens een gezicht bij het verhaal te kunnen plaatsen haha.
Ik ben erg tevreden, heb alleen Vaardigheid gestart gisteren. Mag alleen met Beertje echt nog veeeeeeeeeel zekerder worden ben ik bang haha.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:04

Hier ook prima gereden, de eerste punten in de M dressuur zijn binnen!
Niet verwacht, wel gekregen, zeker voor een eerste keer in een nieuwe klasse wel een goede voor het zelfvertrouwen ;) .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 06:46

Jolliej: dankjewel! Ze is ook prachtig vind ik haha *D

Jij hebt het ook top voor elkaar met je combinatie met de auto en trailer. Hilarisch die kleine koppies zo naar buiten en wat zijn ze mooi! Mijn jongste zoon was ook echt gecharmeerd van je ponies. Gefeliciteerd ook met de resultaten!

Dennis: super dat de eerste punten binnen zijn, geeft de burger weer moed!

Vond het wel toevallig dat er juryleden waren die bij ons om de hoek wonen haha!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:16

Gefeliciteerd met jullie winstpunten allemaal! :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:04

Ik heb me enigszins impulsief ingeschreven voor vaardigheid := Nu heb ik eigenlijk helemaal geen benul hoe dat in z'n werk gaat. Moet je groeten en zo ja, wanneer? Hoe werkt dat precies met de barrage? Tips om het parcours goed te onthouden want daar zie ik nog wel het een en ander misgaan :') Ik heb me weer teveel op de hals gehaald geloof ik _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:42

Het lijkt heel wat als je het nog nooit gedaan heb, maar is in praktijk wel goed te doen.
Je zorg dat je op tijd ben zodat je kan verkennen, gewoon een ervaren rijder aan spreken en vragen of je een rondje mee mag lopen. Meestal is er wel iemand die je wil helpen. Het zijn vaak wel redelijk logische lijnen, en het volgende nummer is te zien als je de vorige poort uit rij. In de L NIET de gele poorten nemen (die zijn voor M/Z/ZZ), wel de blauwe, die zijn iets smaller dan de rest.
Je meld je bij de ringmeester, als je de baan in mag rij je naar de jury (geen poorten nemen!), groet je, jury groet terug en je stapt dan even wat rond tot de bel gaat. Niet voor de bel starten ;) . Als de bel gaat heb je nog even de tijd om naar de start te rijden en te beginnen. Even een beetje vaart maken voor je over de start lijn ga, foutloos rijden is moeilijker dan snel, dus ga eerst gewoon voor een lekkere wakkere draf dan in galop willen rijden. Wel goed door rijden na de laatste poort dat je wel over de finish ga en niet deken dat je bij de laatste poort al klaar ben.

Barrage is voor als je foutloos binnen de tijd ben.
In het klassement gaat het dan om de snelste tijd zonder ballen. Je winstpunten haal je in het basis parcours. De barrage is wel handig om die ook te lopen van te voren, en ik schrijf hem altijd op een stukje schilderstape en plak die voor mij op de wagen ;) .
Als je jezelf nu al zenuwachtig maak kan je ook van te voren er al voor kiezen om mocht je per ongeluk barrage rijden die niet te rijden, dan hoef je je daar geen druk over te maken. Ik doe dat soms ook wel met een jonge pony waarvoor ik het allemaal wat heftig vind, als ze het dan goed gedaan hebben hoeven ze niet nog een rondje.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:39

SophievdV schreef:
Jolliej: dankjewel! Ze is ook prachtig vind ik haha *D

Jij hebt het ook top voor elkaar met je combinatie met de auto en trailer. Hilarisch die kleine koppies zo naar buiten en wat zijn ze mooi! Mijn jongste zoon was ook echt gecharmeerd van je ponies. Gefeliciteerd ook met de resultaten!

Dankjewel wat lief!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:02

Leuk LinSa!
Dennis legt het al goed uit. Nog een toevoeging: wanneer de bel is gegaan is de start/finishlijn alleen nog maar vrij om te starten, niet om nog even tussendoor te rijden.
Bedenk bij het verkennen dus ook vast waar je gaat staan om te groeten en hoe je naar de start toe gaat rijden.

En een andere tip: lees het reglement en dan vooral het stuk over vaardigheid/SMW-C eens door. Je hoeft echt niet alles te onthouden, maar het is goed om het een keer gelezen te hebben is mijn ervaring.

Succes en veel plezier

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:16

Volgens mij klopt dat niet? Tenzij ik het verkeerd lees hoor dat kan heel goed hihi.
Als de bel is gegaan moet je idd binnen 45 seconden geloof ik door de start heen. Eenmaal gestart mag je in je route wel weer door de start en finish heen. Tijdens de wedstrijd afgelopen zondag had ik ook twee keer een poort waarbij ik nogmaals door de start en finish ging. Dat mag dus wel gewoon als het nodig is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:22

Ja dat klopt. Nadat je gestart bent is de start/finish weer vrij.
Maar tussen de bel en je daadwerkelijke start is ie niet vrij.
Ik heb laatst bij een wedstrijd gekeken waar dat een paar keer fout ging, vandaar :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:48

Ooowh ja hihi, dan heb ik het verkeerd gelezen. Dan bedoelen we hetzelfde! ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:50

Nee, ik had het er gewoon een beetje rottig staan Y;(