[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:38

Sneu is dat eigenlijk.
Roepen jarenlang dat ze menners willen stimuleren.
Nu worden de koppen afgehakt vd "gewone" menners

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:52

Ach, ik geef SH wel groot gelijk. Ik zou het in zijn plaats ook gedaan hebben.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:56

Uiteraard. Degene die er profijt van hebben, kunnen er van genieten!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:15

Hier ook de startpassen opgezegd.
Bedankt KNHS.

Ik had trouwens nog wel reactie gehad, namelijk dat er nu wel staffel korting werd verrekend bij men en onder het zadel startpas.. Maar ja, dat is peanuts..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:20

Ik blijf gewoon starten. Jammer dan dat het meer gaat kosten, ik vind mijn hobby veel te leuk!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:26

Anke schreef:

Scheelt voor idd meerspan menners heel veel geld.. voor mij ruim 200,- wat ik al jaren betaal wat belachelijk was en niet motiverend om dressuur/vaardigheid te rijden naast SGMW, zoveel geld aftroggelen om wat enkel en/of tweespan te kunnen rijden...Was ook van plan het een en ander op te zeggen, nu kan ik het aanhouden wat wel super is.
Ofwel; ze kunnen beter meerspan menners de licentie laten betalen en de rest gewoon bij het oude systeem houden. Zo ingewikkeld was dat niet voor enkelspan.

Het wel leuke is dat ik nu makkelijk andermans pony's/spannen uit kan brengen en anderen ook zo met die van mij eens kunnen starten bijv. Zo kan ik nu mijn lesklant's haar span een keer starten zodat zij ook gelijk met het span in bepaalde klasse kan rijden, zo komt dat wel weer makkelijk uit.

Ik vond heel vreemd dat in de laatste paardensport alsnog niks over werd gezegd.... >;)
Niet professioneel...
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 17-12-15 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:32

Anke schreef:

Met mijn startlicentie idem dito. Zekers te weten dat er veel meer pony's op komen te staan als dat ik normaal aan startpassen aan zou schaffen. :+ Zo zal ik waarschijnlijk ook wel vaker eenmalig een pony uitbrengen van anderen, dat is dan wel weer een leuke bijkomstigheid. Werd vroeger heel vaak gedaan, maar met de komst van de startpassen de laatste jaren ging dat niet meer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:35

Sjolvir schreef:
Hier ook de startpassen opgezegd.
Bedankt KNHS.

Ik had trouwens nog wel reactie gehad, namelijk dat er nu wel staffel korting werd verrekend bij men en onder het zadel startpas.. Maar ja, dat is peanuts..

Die reactie hebben wij nu ook, maar ja, dat is een "korting" van 16 euro. En alleen maar geldig bij mijn zoontje, die rijdt ook ohz. Voor mij maakt dat helaas niet uit, ik men alleen maar.

Nu maar hopen dat meer verenigingen hobbyklasse gaan uitschrijven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:41

Hmm, kan natuurlijk andere menner mijn paard laten uitbrengen....
Wie heeft er nog een startpas.. en is voor alles Z startgerechtigd... en wil keer Toobs de baan rond sturen?? Kom hem wel brengen op locatie van wedstrijd hier in de buurt, wil hem nog inspannen ook.

(Hij is geen Z hoor.. maar zou leuk zijn)

Goed.. plan was ergens volgend jaar als mevr. Hepsie beleerd zou zijn daar ook startpas aan te plakken, tegen die tijd kan ik hem eventueel wel weer activeren, want dan heb ik er 2 op 1 startpas en kan ik ook nog volledig idioot doen en Sjol nog een keer starten gewoon voor de fun...
Heb ik 3 enkelspannen op 1 kaart..
(Mag je überhaupt paarden en pony's op de zelfde startkaart hebben staan als aanspanning?)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:10

Je hebt wel aparte passen per span. Dus ponys, paarden, meerspannen. Alles kan.

Ik heb tot nu toe 1 extra pas aangevraagd voor t nieuwe jaar. Twijfel nog over een 2e.

@ Sjolvir: Ikke wel, kan ik laten zien dat ik ook met een "echt" paard kan sturen :P .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:23

(psssst, Toobs is in zijn hartje halve fjord dus soort van pony)
Jammer dat jij niet echt in de buurt zit, anders was dat wel cool geweest.
En dan dank u KNHS, aangezien alles op 1 kaart kan toch? Alleen pas er bij aanvragen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:26

Je hebt 1 licentie. En daarmee kan je onbeperkt passen aanvragen. Punten wordenb per pas geregistreerd. Dus ook voor eenmalige acties :j .

Ik start Roos misschien wel weer eens. Loopt ZZ, dus pas opgezegd ivm kosten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:41

Daarom zeg ik, biedt ook weer perspectieven voor een Sjol.. als ik hem weer aanvraag..
Kan ze altijd nog mee als leuke gelegenheids pony.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:44

Ipsilonka schreef:
Ik blijf gewoon starten. Jammer dan dat het meer gaat kosten, ik vind mijn hobby veel te leuk!
Precies dit :j

Ik heb mijn pony gekocht met het plan om uiteindelijk wedstrijden te gaan mennen en daar verder mee te komen. Nu heb ik eindelijk alles naar mijn zin kwa spullen en start ik ook pas officieel, dus ik ga mijn startpas niet gelijk weer opzeggen. Ik vind de wedstrijden echt heel erg leuk en zo kan ik ook doelgericht trainen. Ben het zeker niet eens met de prijsverhoging maar ik heb nog geen moment nagedacht over het opzeggen van mijn startpas. Het kost me handen vol geld alles in het totaal, maar goed, het is toch al duur en ik werk naast mijn opleiding om alles te kunnen bekostigen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:07

Dat snap ik aan de ene kant ook wel hoor.
Maar bij ons ging het om 3x die verhoging. Dan ben je echt niet blij.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:11

Gem schreef:
Ach, ik geef SH wel groot gelijk. Ik zou het in zijn plaats ook gedaan hebben.

Ja je stalhouder wel ja!

Maar enkelspanmenners met maar 1 paard/pony. Ik doe nog even niets, ik hoop nog steeds dat er iets verzonnen wordt van korting voor als je maar 1 paard start.

En anders wacht ik tot ik ook tandem met een leenpony onder de knie heb, en dan breng ik die enkelspan ook meteen uit, want als ik dan zoveel geld betaal, wil ik het gebruiken ook. Maar dan stellen we het dus een jaartje uit.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:12

Nee dat begrijp ik Tine, hoe ze het nu 'opgelost' hebben lijkt mij ook niet ideaal. Het was beter geweest als ze het oude systeem voor de enkelspan menners in stand hadden gehouden en dan inderdaad een startlicentie voor de menners met meerdere spannen, zoals Melanie al zei. Erg jammer dat de KNHS weinig reactie geeft en in sommige gevallen zelfs aangeeft helemaal niet meer te gaan kijken naar eventuele mogelijkheden om het nog een beetje betaalbaar te maken.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:41

Ook mensen die geen startpas hadden even oppassen... Ik was ineens 2x recreatielid... 1x via mijn menbewijs (die pas in 2017 zou worden verlengd) en dus 1x omdat ik sowieso lid was. Zelfde lidmaatschap maar dan zou ik in 2016 ook nog moeten betalen terwijl die van mijn menbewijs dezelfde rechten geeft en nog tot 2017 geldig is..

Is gelukkig wel opgelost na 2x bellen en meerdere mails, scheen iets te zijn met het omgooien van het systeem inderdaad... Nu dus enkel via mijn menbewijs recreatielid scheelt volgend jaar toch weer 20,- en die starpas gaat er nu ook niet meer komen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:38

Ipsilonka schreef:

Wij gaan ook weer starten hoor, veel te leuk, maar voorlopig niet. Ik wacht op andere oplossing van Knhs.

Ik vrees wel voor het aantal dressuur vaardigheids wedstrijden. Eens kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:27

Waarschijnlijk ga ik hem ook weer aanvragen, inderdaad het is veel te leuk.
Voor een oefenmarathon hoef ik het niet aan te vragen, maar de dressuurwedstrijden de outdoors begint voor me in mei/juni dan vraag ik hem wel weer aan.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:47

Ik heb ook even meegelezen, toch wel fijn dat er een 'staffel' korting is voor mensen die naast een menlicentie ook een startpas voor onder het zadel willen hebben, met het idee van 'iets is beter dan niks'.

Maar naar een lange zoektocht op KNHS waar ik niet meer kon vinden dan dat het daadwerkelijk bestaat, vroeg ik me af of je dan voor dat paard/pony een actieve menstartpas moet hebben om voor die korting in aanmerking te kunnen komen? Of geldt de menlicentie gewoon als '1e startpas' en komt de volgende daar dan achteraan voor 92 euro ongeacht of dat paard ook als menpaard gestart wordt? Staat dit ergens en heb ik eroverheen gelezen of niet? Ik vind het erg onduidelijk allemaal en zal wel weer naar de KNHS moeten bellen/mailen om wat meer duidelijkheid te kunnen krijgen...

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:35

:') Hmm, pies ik weer net buiten de pot met mijn pony van 118cm waar ik niet op kan rijden..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:41

En de KNHS lacht, want het gros gaat dus gewoon in januari de pas maar weer activeren. Precies waar ze op gerekend hebben.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:49

Om eerlijk te zijn: ik vind dit nieuwe systeem zo erg nog niet. Ik ben ook enkelspanmenner, maar heb een jonge pony staan. Dan zal ik dadelijk dus twee enkelspannen kunnen starten, voor de fun een keer tandem. (Zijn we nu nog niet klaar voor hoor!) Of een keer voor de leuk van span wissellen met iemand. Het kost dan iets meer maar bied ook weer leuke mogelijkheden. En daarbij, ookal had ik geen 2de pony gehad ik was echt wel blijven starten. Daar voor is het veel te leuk!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:15

Volgens mij interesseert het de KNHS bijzonder weinig (of niks) wat de basissporter wel of niet wil of kan betalen. In het nieuwstopic over het feit dat de rabobank zal stoppen als sponsor werd nog gezegd dat de KNHS in verbinding staat met ruiters etc. Daar waaide ook nogal veel stof op door die uitspraak, maar ipv enige (tijdige) vorm van communicatie naar de basissporter is de KNHS alleen maar bezig met het rabobank talentenplan en de olympische spelen en niet met evt belangrijke mededelingen/veranderingen voor de basissporter. Gespeculeerd wordt (in dat nieuwstopic) dat de contributie/startpaskosten nog verder omhoog zullen gaan, maar de KNHS maakt zich alleen maar druk over het voorbestaan van het rabobank talentenplan. Arrogantie ten top en totale wegcijfering van basissporters.

Al met al is het erg teleurstellend en ik kan alleen maar hopen dat de KNHS totaal onderuit gaat als de rabobank ermee ophoudt (of wanneer dan ook....) zodat ze weer met de beide voeten op de grond staan en dat ze zich dan weer gaan toeleggen op de behoeften van de basissporters. Tot dan ben ik bang dat we geen andere keuze hebben dan of te stoppen met de wedstrijdsport, of om er maar het beste van te maken. Wij hebben gekozen voor het laatste en we proberen er zoveel mogelijk uit te slepen :)