Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
keona schreef:Ik heb me zelf nu ook een half bloedje jaarling gekocht,en heb ook nog een volbloed.en deze zijn niet bang voor karren,en vinden ze het wel spannend dan hebben ze pech dan wennen ze er maar aan.
Ik vind dat je als endurance ruiter dus buiten rij ruiter toch altijd opstakels kunt tegen komen.zo hadden wij dat ook met de mendurance dat we een rij karts achter ons hadden,heb gewoon gezegt kom maar mijn pony,s zijn daar ook niet bang voor,paard voor me was wel over de zeik en mensen ook.beetje jammer
Spittje schreef:Hallo, ik heb een shet van 82 cm en daarvoor zijn de afstanden toch enorm. Misschien een optie om voor de hele kleintjes een korter parcour te maken?
Spittje schreef:Hallo, ik heb een shet van 82 cm en daarvoor zijn de afstanden toch enorm. Misschien een optie om voor de hele kleintjes een korter parcour te maken?
Gem schreef:Maar wat was dan de reden om het af te splitsen van de endurance? Omdat de endurance ruiters bang waren voor de reactie van hun paarden op wagens?
Sok schreef:Ik zou als bestuur van de mendurancetak (is dat er..?) gaan beginnen met wat bekendheid kweken. Er zijn een hele hoop menners die niet eens weten dat dit in Nederland kan. Op facebook werd al genoemd: Denk aan een aantal 4-daagses in Drenthe en Epe bv, daar doen heel veel menners aan mee. Of op de menwedstrijden.. Of Paard & Koets, zorg voor bekendheid en promotie. Maak een informatie folder die je bij de lokale menvereniging kunt neerleggen, ga in gesprek met de lokale menvereniging om samen een testwedstrijd voor de leden te organiseren.. Er zijn genoeg opties, maar bekendheid kweken onder je beoogde publiek lijkt me toch een van de belangrijkste punten.
.
baudyh schreef:Destijds is de mendurance bij de endurance vereniging weggegaan om het toegankelijk te maken voor menner. In die tijd moest je altijd lid zijn van de endurance vereniging om mendurance te starten. Was 35 euro per jaar. Terwijl menners al zelf een startpas hadden. Door het bij het mennen onder te brengen kwam die 35 euro te vervallen en kon je metje mennen startpas gewoon mendurance starten. Het idee was dat dat meer menners aan zou trekken. Maar dat heeft helaas niet gewerkt.
Er is ooit wel eens een mendurance en endurance op 1 dag geweest. In Zelham. In de ochtend ohz in de middag de menners. Samen tegelijkertijd is taboe bij de endurance
keona schreef:Barney1978 schreef:Het is niet iets wat ik zeg maar gewoon een feit is.
Frans Fokkens reed er namelijk ook mee in Onstwedde. Hij stond bij start bij de paarden ingedeeld maar zat er net onder. Hij start met een Haflinger. Dit scheelde minimaal en bleek nog net pony te zijn.
Je moet je niet meteen aangevallen voelen.voor zo ver ik wist zaten de E pony,s ingedeeld bij de paarden .jij zegt van niet dan geloof ik je best.zeg ook niet dat je het verzind.maar dan hoef ik me ook jiet druk te maken want was bang dat mijn veulen niet in de d maat zou blijven,maar als een e ook een pony is dan vind ik het geen probleem.
http://www.wadenduin.nl/aanvraag-startpas/ hier zie je dat bij het mennen e pony,s onder de paarden vallen en dat pony,s die boven de 145cm komen naar een pony meter moeten van knhs