[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:38

Daarom moesten wij op menkamp ook zo lachen om die trainigs frequentie, dat haalt zo ongeveer niemand. Ben al blij als die van mij 2 x per maand voor de wagen staat.

Ben trouwens nu nog Toobs aan het bij elkaar harken vanwege dit weekeind die bak, pffft valt niet mee hem weer helemaal in 1 stuk te schuiven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:59

De beste clinic gever was wel een fanatiek klasse 4 menner met tweespan en vierspan paarden en geeft veel les, en rijd dus ook wel wat moeilijkere parcoursen dan wij.
Al vind ik eens per week wel vrij vaak, maar er zijn er vast die het wel nodig hebben. Bovendien kun je ook dressuur matig poortjes mee pakken in je dressuur training, zo train je beide.

Ik train sowieso eens per maand vdh op kadertraining nu, maar rijd ook sowieso regelmatig vdh dus zat training daarop.
Ook omdat span echt nog moet leren samenwerken en Jimmy het spelletje nu gaat begrijpen.
Maar vind dressuur trainen wel belangrijker, als ze daar goed lopen kom je met vdh al een heel end.

Ik train elke dag wel 1 of 2 pony's. Longeren, enkelspan, dubbelspan maar ook buitenritten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:12

Ik doe er ook elke dag 1 of 2 (mits het echt noodweer is)

Probeer in de winter toch wel elke week 3x iets met ze te doen. Soms staan ze dan 3x in de week voor de wagen en de andere week helemaal niet en longeer ik. Als ik een groom heb ga ik ook vaak met tandem. Daarnaast ook elke week les.

Ik heb zaterdag weer indoor marathon en dan mogen ze alle 3 mee. En dan 15 maart weer een D/V wedstrijd.

Vaardigheid trainen doe ik ook bijna nooit. Kan alleen in de zomer als ik op de wei kan rijden.

Balen dat de bak zo zwaar was op het kampioenschap. Ben ik blij dat ik niet geweest ben zou niets zijn geweest voor mijn pony.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:20

De nieuwe reglementen staan op knhs site. Er zijn best wat wijzigingen, dus even goed doorlezen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:20

Ik zal eens kijken reglement ben op zoek wel naar bodyprotector voor manlief die heeft na laatste marathon een kick gekregen heb me recreatie/marathon wagen 6 persoon 2,5 jaar oud verkocht en een marathon sport model terug gekocht wat een verschil, dus ja we gaan maar eens kijken in de buurt voor wedstrijden. Zeker om ervaring op te doen

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:13

Leuke enthousiaste plannen Kiddokids!
De nieuwe reglementen vind ik allemaal realistisch en prima, een vooruitgang te noemen.
(moet wel zeggen dat ik alleen de samenvatting van wijzigingen heb doorgenomen).
Zo'n zware bak is wel heel erg vervelend, en zeker bij de kampioenschappen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:47

Nou door jullie berichten geinspireerd en vaardigheid getraind. Dat wil zeggen de wave.
Dacht misschien handig om te ontdekken wat er nu zo leuk aan is.
En ja hij is behoorlijk lastig.
Maar je kan er veel mee ( dressuurmatig moet paard echt voor elkaar zijn) anders heb je een hoop fouten in deze hindernis. Kortom een uitdaging.
Ga hem zeker gebruiken in " mijn" parcoursen.
Met een zigzag heb je als menner nog wel tijd voor een correctie als je het " fout" doet maar met de wave ga je voor gaas.
Tenminste zo heb ik het net ervaren.
Had hem op 9 meter gezet.
En ineerste instantie spoorbreedte veel te breed maar op juiste spoorbreedte vervloekte ik mijn wendingen soms wel. En na een poging of 10 kon ik het zelfs in galop dus het is eigenlijk wel erg leuke uitdaging.
Fout is erg snel gemaakt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:38

Geen idee nog hoe de wave eruit ziet ga maar eens vragen als ik een keer les heb of ze die in de bak kunnen zetten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:51

Wave stond al in de hippiade bij de grote ring. Alleen toen als losse poortjes en nu word het een combi Hindernis.
Deze stonden ook op het NK swm 2014 in de vdh.
We hebben m al paar keer tijdens training gereden en vind m prima te doen. Tis wel leuk wat anders want de sla lom kunnen de pony's nu wel dromen.

Wel leuk dat ze smallere poorten ook gaan opnemen. Was al vaker in de top te zien met blauwe pionnen. Benieuwd of parcours bouwers zich er wat meer aan wagen hier.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:46

Flurk schreef:
Nou door jullie berichten geinspireerd en vaardigheid getraind. Dat wil zeggen de wave.
Dacht misschien handig om te ontdekken wat er nu zo leuk aan is.
En ja hij is behoorlijk lastig.
Maar je kan er veel mee ( dressuurmatig moet paard echt voor elkaar zijn) anders heb je een hoop fouten in deze hindernis. Kortom een uitdaging.
Ga hem zeker gebruiken in " mijn" parcoursen.
Met een zigzag heb je als menner nog wel tijd voor een correctie als je het " fout" doet maar met de wave ga je voor gaas.
Tenminste zo heb ik het net ervaren.
Had hem op 9 meter gezet.
En ineerste instantie spoorbreedte veel te breed maar op juiste spoorbreedte vervloekte ik mijn wendingen soms wel. En na een poging of 10 kon ik het zelfs in galop dus het is eigenlijk wel erg leuke uitdaging.
Fout is erg snel gemaakt

Filmpje :D laat zien

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 03:33

Ja de wave is wel iets om een paar keer te oefenen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 06:45

Anke schreef:
Ja de wave is wel iets om een paar keer te oefenen.

Gefeliciteerd met je verjaardag anke

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:49

Ik zal wel blond zijn maar wat is een wave?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:26

Wave is een nieuw soort slalom die in het nieuwe reglement staat.
Ik ben benieuwd hoe hij in de praktijk is.
Het zelfde als de smallere poorten die gebruikt mogen worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:23

Niet iets waar je de eerste keren in galop ff doorheen rijdt.
Slalom tussen poorten op korte afstand van elkaar. Zo goed omschreven?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:32

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:53

Oh ja...morgen is trainingsdag, laatste vd maand. Doen jullie niet mee aan de minimarathon?
Helaas moet mijn vriend 's middags werken, dus ik zit thuis met onze kleine handenbinder!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:01

Noop......

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:26

Anke schreef:
Niet iets waar je de eerste keren in galop ff doorheen rijdt.
Slalom tussen poorten op korte afstand van elkaar. Zo goed omschreven?

Ja en waarvan de poorten ongeveer in een hoek van 45 graden staan dus je snel geneigd bent om scheef door heen te rijden en die ruimte heb je niet waardoor een fout snel gemaakt is

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:26

De wave ben ik nog nooit tegen gekomen op een wedstrijd, heb het bekeken in het reglement, staat een tekening van. Lijkt me best lastig om op snelheid doorheen te gaan, ben zeer benieuwd. Het spelelement met de keuze hindernis lijkt me ook een leuke toevoeging.
Gisteren in Hulshorst gereden. 1e x dat ik daar ben geweest. Mooie manege. Voor mij een behorlijk eindje rijden, maar wel de moeite waard geweest. 2x 194,5 punten en een 1e en 2e prijs. Weer ervaring en 2 winstpunten rijker. Heb nog wel veel om aan te werken, ze is erg snel in haar mond, links of rechts vastpakken wisselt ze af hoe het haar uitkomt, vooral in de proef :+

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:19

Hier gister ook in hulshorst gereden. Had helaas iets te kort los gereden en mijn kleine puber dame had de eerste proef de tijd van haar leven alles was leuk en eng tegelijk wat uitkwam op 170.5 punt daarna ff flink doorgereden en een hele fijne proef gereden met 197 punten en een eerste plek dus mevrouw kan het wel *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:44

Vandaag met het tweespan naar het bos geweest. Wij zijn de fjord aan het beleren in het span onder leiding van leermeester Janouk. De fjord zijn baas gaat volgende maand trouwen en wil graag met eigen paard voor de trouwkoets.
janouk vindt dat zo gezellig in het span door het bos. Leuker dan tussen de witte hekjes in de dressuurring

Afbeelding

*\o/* gefeliciteerd, shelltje

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:00

Handig he!? Als je fijn leer paard hebt staan.
Leuk dat ze hun eigen paard voor de wagen willen hebben bij de bruiloft.

Hoe was de clinic bij Ijsbrand?
Stond reserve, had tuig alles in de auto, maar helaas voor mij er was niemand die ineens moest werken of de bruiloft van vrienden was vergeten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:03

Clinic is eind van de maand toch pas? 28/29 maart, en niet 28 feb/1maart.

Ik heb me niet opgegeven ivm minimarathon 29 maart.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:05

@Gem: hoog jureren is duidelijk niet alleen iets vd juryleden in het zuiden.
Denk echt dat het gewoon ook mazzel hebben is.
Dus niet regiogebonden.