Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_black_rose_ schreef:En ook ik maak me relatief breed wanneer ik langs de weg moet. Ik ga iets te ver naar links rijden en steek ook nog eens mijn zweepje (dat ik speciaal daarvoor meeneem) uit. Ik creëer daarmee mijn ruimtekussen zodat ik de mogelijkheid heb om uit te wijken mocht dat nodig zijn. Wanneer ik al helemaal tegen de stoep/ goot/berm aangeplakt zit, heeft het paard weinig mogelijkheid om uit te wijken als er iets eng is, dan moet het dier of de stoep op/of hij ligt in de berm (die bij ons vaak bestaat uit een geul waar water doorheen loopt). Dat laatste vind ik nooit prettig dus dan maar iets verder de weg op.
manon_goldy schreef:Willl65 schreef:Wtfjij hebt echt ergens de verkeerde afslag genomen. Niemand hoeft het met mij eens te zijn, ik geef alleen mijn mening. Daarnaast is het zo dat ik weet dat ik wel degelijk voorzichtig rijd ook omdat er bij ons veel van die gekken rondfietsen die voor niets en niemand afremmen. Zoals ik al eerder aangaf, waar mogelijk in de berm en altijd lopend naast mijn paard met mijn dochter op de rug.
Ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaringen spreken. En die zijn dat ik het RECHT heb op dat fietspad te rijden met een 80 km baan ernaast en dat het feit dat ik dat doe geen vrijbrief is voor wielrenners om assosiaal en gevaarlijke situaties te creëren. gezien het feit dat het jou echter niets interesseert dat ik graag op normale wijze door jou wenst aangesproken te worden en jij niet verder komt dan steeds mij weer te wijzen op wat IK allemaal fout doe (????) maakt ons "gesprek" totaal nutteloos. Dus veel plezier met je verdere leven.
Waar in de regels staat dat jij RECHT hebt om op het fietspad te rijden? Volgens mij mag een paard daar eigenlijk niet komen. Maar ik kan het fout hebben hoor.
Margee schreef:Dat de vierde set van een wielrengroep niets kan zien ligt aan hun zelf. Dan moet je maar afstand houden. Domweg blind fietsen met die snelheid is van de gekken. Dat heet bij auto's bumperkleven en daar staan ook boetes op.
Shiloh schreef:Margee schreef:Dat de vierde set van een wielrengroep niets kan zien ligt aan hun zelf. Dan moet je maar afstand houden. Domweg blind fietsen met die snelheid is van de gekken. Dat heet bij auto's bumperkleven en daar staan ook boetes op.
Dit vind ik dus dikke bullshit. Ook als je meer afstand houd kun je echt niets zien. Als jij in een groep paarden rijdt, kun jij toch ook als 4de in de rij niet precies zien wat er vooraan gebeurd en moet je ook vertrouwen op wat de mensen voor je vertellen.
Je moet toch verdorrie zonder gezeur kunnen communiceren met anderen. Als jij daar met de mensen om je heen afspraken over hebt gemaakt en dat goed werkt. De vergelijking met bumper kleven slaat overigens al helemaal nergens op, vlak achter een ander fietsen is niet verboden. Als je paard van wat geroep al van de fles raakt, moet je gewoon nog niet met je paard de weg op. Overigens zeg ik niet dat je geen vaart moet minderen he!
Shiloh schreef:Safina, als ruiters, fietsers en voetgangers een pad mogen delen, dan mag jij daar als menner niet komen. Als menner ben je namelijk geen ruiter.
Regels zijn voor menners en ruiters deels gelijk, maar ook deels verschillend. Een menner hoort áltijd op de rijbaan thuis, dus daar waar auto's mogen komen tot een bepaalde snelheid.
Verder niet als aanval bedoelt hoor, meer als opheldering! Ben het verder helemaal met je eens.
Margee schreef:Dan mag jij dan bullshit vinden maar dan ben je fout bezig. Je moet je ten allen tijde veilig gedragen en als je geen goed zicht hebt, ben je dus fout.