[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:16

Vandaag onze wedstrijden voor het nieuwe seizoen aangemeld bij het mendistrict. Met een beetje geluk worden alle data meteen goedgekeurd. Wij organiseren volgend jaar een dressuur/vaardigheid, mendurance, endurance en minimarathon.

Ik hoop wel dat ze -ondanks de late datum- wel voldoende deelnemers gaan krijgen. Zou zonde zijn van alle moeite en wellicht dan geen herhaling volgend jaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 14:08

Denk dat ze beter hem kunnen afblazen en volgend jaar hem kunnen doen scheelt een hoop werk wanr hoor al van vele dat ze niet gaan. Zou zonde zijn idd

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:21

Misschien rijden er een hoop eigen leden mee? Ik weet tot op heden van 1 persoon die van plan is te starten daar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 14:24

Ja dat kan natuurlijk ook, ton wilde dacht ik ook starten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:27

Dan zijn het er al twee :D
Ik denk dat er veel impulsrijders uit de directe omgeving zullen starten. Die gewoon willen proberen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:32

Wie weet doen we ook nog mee, maar wil dat beetje op het laatste moment beslissen.
Vandaag lekker actief bezig geweest met van alles op te ruimen, straks maar is binnen in huis. Maar daar is het nu gewoon te mooi weer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:02

Wat een heerlijk weer is het vandaag!

Oh ik ben zo dom. Vorige week zouden we al een trailer ophalen maar door het weer verplaatst naar vandaag. Goed aangekomen willen we hem overschrijven. Bij de aangegeven supermarkt zat wel een post punt maar daar kon het al niet. Moesten we doorrijden naar een andere supermarkt daar kon het wel. Dus ik wil mijn ID pakken, ben ik hem toch vergeten. Mijn maat die mee was geprobeerd maar aangezien die beetje klust en handelt in auto s kon hij niks meer op z'n naam zetten. Godsamme zeg, wat voelde ik me dom. Goed trailer laten staan, wel afgerekend en de papieren maar meegenomen. Heb hem net overgeschreven, maar moeten we morgen weer die kant op.

Weer een opknapprojectje erbij haha

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:34

Na drie weken weer thuis gekomen. Hoe fijn is het dan dat er twee pluizenbollen naar het hek rennen en ik begroet wordt door een heerlijke hinnik. Wangen groen van de shetlanderzoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:36

Napie schreef:
Na drie weken weer thuis gekomen. Hoe fijn is het dan dat er twee pluizenbollen naar het hek rennen en ik begroet wordt door een heerlijke hinnik. Wangen groen van de shetlanderzoenen

Was je op vakantie?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:45

Drie weken in de USA geweest. Dat was ook de reden dat ik Teteringen heb gemist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:46

Napie schreef:
Drie weken in de USA geweest. Dat was ook de reden dat ik Teteringen heb gemist

Jammer dat je Teteringen gemist hebt maar wauw de USA is ook errug gaaf!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:59

Conceptdatum mendurance Drents Friese Wold 2015: zaterdag 30 mei

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:20

Teteringen staat op 19 april mits goed gekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:15

Nou de trailer staat eindelijk op stal. De band bleek lek dus hebben we eerst langs de garage gemoeten.

Maaaarrrr hij staat nu veilig op stal! Dat word opknappen :))

Straks gaat mn maat een rit begeleiden van een uurtje. Ik ben aan het koken, ga met mijn schonezus weer eens paaldansen. Ze komen eerst eten :D

Hoe gaat het hier?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 16:44

Met je wagen er in nog zeker? Vervelend, maar fijn dat hij gemaakt is!

Hier gaat het wel goed. Ben nu druk aan het zoeken naar werk, baal dat het nu juist zo mooi weer is, heb wel zin in een ritje.

Paaldansen? Ik doe je niet na ben zo niet lenig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:49

L_Rivaldo schreef:
Met je wagen er in nog zeker? Vervelend, maar fijn dat hij gemaakt is!

Hier gaat het wel goed. Ben nu druk aan het zoeken naar werk, baal dat het nu juist zo mooi weer is, heb wel zin in een ritje.

Paaldansen? Ik doe je niet na ben zo niet lenig haha

Banen zoeken is niet leuk nee. Zeker niet in dit weer

Nee de wagen stond er niet in. Ik heb deze trailer via bokt, 1 paards opknappertje. Moet vaak met Rogan op pad (showteamtrainingen). En als ik de trailer op stal huur kost me dat klauwen vol met geld. Kon deze voor een leuke prijs overkopen en samen met mijn maat gaan we hem opknappen.
Dus suggesties voor kleuren?

Enne het is voor mij denk ik zo`n 3 jaar geleden dat ik heb gepaaldanst + ik ben ook niet lenig,maar het is zo leuk!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:52

Ik ben bezig met conditie opbouwen. We fietsen nu ongeveer 5 km dravend. Bezig met uitbreiden, maar mijn conditie moet eerst ook worden opgebouwd. Pony fluitend heuvelop in draf door het bos en ik hijgend ernaast. charmant :D

Ik heb het idee dat door zijn gewichtstoename zijn schoftje niet meer lekker past. Vandaar dat we even niet mennen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:57

@Napie: ze hadden je dus wel gemist :D
@Blingh: succes met opknappen. Wij hebben ook een opknapper staan, meerjarenplan geloof ik haha
@Pelryo: ik zie het al voor me, jij hijgend en pony op het gemakje :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 18:25

Goed bezig pelryo. Hier zou dat denk ik precies zo zijn, pony's super conditie ik daar in tegen behoorlijk slechte conditie.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:30

Ik ben heel benieuwd hoe jullie trainen en op hoeveel km jullie beginnen (zijn begonnen) met trainen?

Zijn hier doorgewinterde-lange-afstand-menners? Zo ja, met wat voor span rijden jullie, hoe zwaar is de kar en hoeveel km rijden jullie en hoe lang doen jullie daarover? Dat heeft denk ik ook met de uiteindelijke hartslag en conditie van een paard te maken waarmee je gaat finishen.

Ook ben ik benieuwd hoe jullie trainingsafbouw is na zo een rit van 20-30 km, wat doen jullie in de week erna?

En ik zie mendurance van 20-100 km, moet ik er dan vanuit gaan dat 20 km heel gemakkelijk is en weinig conditie/training vergt van het span?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:53

Hallo Riaa,
Ik men met tweespan shetlanders maat 110 cm in de klasse 2, fitis tot vijftig km. Ik ben startgerechtigd klasse 3 tot zeventig km en dat gaan we volgend seizoen doen.

Ik heb een marathon wagen van 168 kilo van Kraay.

Ik ben tijdens de begin periode gestart met zestig minuten draf. Ik heb dit drie weken opgehoogd met tien procent per week. Vierde week hadden ze 72 uur weide rust.

Nu train ik anders omdat we verder zijn en de trainingen anders indelen. Ik train nu in de voorbereiding zo'n vijftig tot tachtig km per week. Dit hangt wel af van de overige omstandigheden en gesteldheid van de pony's. Ik neem ze regelmatig mee naar de bossen om te trainen.

Ik geef ze na drie weken hard trainen altijd 72 uur weide rust om te herstellen en dit werkt heel goed voor mij pony's.

Toen we klasse 1 wedstrijden reden gaf ik ze 72 uur rust na een wedstrijd en daarna dressuur training. Omdat wij altijd ver van de wedstrijden zitten moet ik ook rekening houden met de geestelijke belasting van het reizen en elders overnachten. Daarom houdt ik die 72 uur altijd aan. Ik heb nooit blessures gehad en hoop het zo te houden Door zware training met rust af te wisselen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:55

20 km wordt niet vaak uitgeschreven, meestal zit de impuls en klasse 1 tussen de 25 en 30 km. Maar het wil niet zeggen dat je geen voorbereiding nodig hebt of dat het makkelijk is. Het terrein kan zwaar zijn, kan ook slecht weer zijn of juist erg warm. Je hebt je aan een bepaalde minimale en maximale snelheid te houden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:21

Zo, net even Paard&koets kaartjes besteld voor zaterdag dus we zijn er helemaal klaar voor. Onze eerste keer dat we naar Paard&koets gaan en ik heb er echt ontzettend veel zin in. Heb al een aantal clinics langs zien komen die ik erg graag wil zien. :D

Wie gaan er nog meer zaterdag? :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:54

Ik ga voor het eerst in jaren niet naar Paard en Koets. Ik heb 5 jaar een stand ter promotie van de mendurance en endurance gehad maar toen werd dat nog betaald door de endurancevereniging. Nu was een stand wel mogelijk maar moest ik dat uit eigen zak betalen.
Ip daarvan doe ik mee met de nederlandse kampioen schap flipperen, hahaha

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:17

Dan zou ik ook gaan flipperen :D

Kom op zeg, was een prachtige kans geweest om de mendurance te promoten onder de menners.
Uit eigen zak betalen, tssss 8)7

@LinSa: wij gaan zondag.