9 feb, ik zag hem vorige week op startlijsten staan, en toen ik van de week in zou schrijven was hij weg, dus nog niet gedaan. Kom dan wel alleen met Caya.
Ik heb me voor 2 feb ingeschreven. Met Caya en Benno. Het word Benno z'n eerste vaardigheid, en zijn eerste enkelspan wedstrijd na zijn blessure en bij behorende angst voor pijn.
Ik rijd 2 feb ook mee, Tweespan in de L en Enkelspan in de M. Kan op zich 9 feb ook wel rijden in Wormerveer, mijn groom kan dan niet dus dan wordt het enkelspan.
Ik heb nu ongeveer 8 starts (1 onzekere ivm werkrooster) En denk dat als ik vaardigheid erbij doe ongeveer 16 starts kan verwerken gok ik. Hoe doen andere organisaties dat?
_Marjola
Geplaatst: 17-01-14 12:40
Mij gaat 9 feb niet lukken. De avond ervoor verjaardag van mijn zwager. Daarnaast is Sam nu ook nog niet wedstrijdklaar in de dressuur, dus sowieso een kansloze missie als je een klasse omhoog wilt
@Ips in Benningbroek beginnen ze in de ochtend altijd met dressuur. Ik weet niet hoeveel starts dat precies zijn, maar rond 12h/13h is er altijd een pauze zodat het parcours kan worden opgebouwd en verkend. In die tijd kan de jury mooi een broodje eten. Dan begint het middagprogramma met de vaardigheid en als dat af is, een pauze om op te ruimen en vervolgens wordt de rest van het dressuur programma afgewerkt. Maar aan je aantal starts te horen zou een middag dressuurprogramma niet echt nodig zijn. Als je mazzel hebt kan/wilt je jury ook vaardigheid jureren, dus hoef je maar 1 jurylid te vragen.
(Ik neem aan dat je dit bedoelde met je vraag )
harisa
Geplaatst: 17-01-14 18:26
baudyh schreef:
harisa schreef:
Hardenberg manege de Gulden Spoor 8 maart indoor wedstrijd. Dressuur en Vaardigheid voor paarden en pony's en impulswedstrijd.
Ja ja daar gaan we ons L dressuur debuut maken. Of dat zo slim is weet ik niet ( vorig jaar reden we hier bar slecht)
derde competitie in dordrecht weer goed afgesloten 192 punten en volledige foutloos+barrage in de vaardigheid! dat was een 2e plaats in de dressuur en 1e in de vaardigheid
@ Ipsilonka, klote zeg dat er zo weinig inschrijvingen zijn en de vorige keer moest je nog wel de vaardigheid schrappen vanwege te veel inschrijvingen. Er is dus echt geen peil op te trekken Als ik alles kon vervoeren had ik Coen ook wel mee willen nemen, maar dat gaat niet en dan heb je er nog niks aan als ik te veel keer start. Zijn er geen mensen die nog mee willen doen in Wormerveer?
Gisteren ook dressuur gehad, voor de 2e keer met Sylvester in de M enkelspan, dat ging boven verwachting erg fijn! Dat vond de jury ook; 206,5 en 212 punten, en 2x 1ste. Dus direct 5 winst! Had wel bijv een 2 en een 3 ertussen, keer voor halthouden en volgens mij middenstap oid. Maar ook een 9 ertussen voor het halthouden voordat we achterwaarts moesten, die ging toevallig super 4kant haha. Tweespan liep 1ste proef redelijk, kon beter qua lopen, maar verder alle figuren netjes. 2e proef heerlijk. 2011,5 en 2013 en 2x 1ste, 6 winst erbij. Na 7 proefjes gereden te hebben nu 14winst.. gaat boven verwachting goed..
melanie wat een punten zeg!!! gefeliciteerd! nou dan heb je die 2 en 3 wel goed gemaakt!
_Marjola
Geplaatst: 19-01-14 21:25
Mooie resultaten allemaal! Gefeliciteerd!
@Tessa Het is inderdaad zo wisselend: ook in de zomer zie je op het ene moment een bomvolle wedstrijd en een paar maanden later op hetzelfde terrein net aan genoeg starts om alles door te laten gaan... Zo zonde. Ik denk dat het nu grotendeels te maken heeft met de wintermaandjes aan het begin van het jaar. Dan is het qua trainen een lastige tijd als je geen binnenbak tot je beschikking hebt.
sumic
Geplaatst: 19-01-14 22:10
Jeetje melanie wat een punten! Super! en janouk ook goed gedaan in het zz, gefeliciteerd!
175 pnt op Toobs zijn debuutje als KNHS paard. Was wel jammer met inrijden liep hij heel fijn, net toen ik de ring in moest niet meer. Beetje tegen de hand, dus neus eruit en voorwaartse was weg, niet omdat hij moe was overigens.
Nou, ja, volgende keer beter! Had nu alle staponderdelen verknalt en zelfs het halsstrekken, als er 1 kan halsstrekken is hij het wel, proest.. en nu kreeg ik hem niet omlaag omdat hij dood viel.
Geen idee wat de rest had gedaan, ben weggegaan voor het einde. Had groom en lezer geregeld maar die wouden op tijd naar huis, was allang blij dat ze mee wouden!
jammer sjolvir, als het losrijden in ieder geval fijn was is de rest al gewonnen (vind ik zelf dan) tijdens de prijsuitreiking krijg je alleen plaats 1 of 2 als er genoeg in de klasse zitten te horen, dus daar mis je niks aan maandag zet sjaan vaak de uitslagen er al op
Ja, weet ik, Sjaan is altijd lekker snel! En hij was met inrijden heerlijk! Jammer dat ie dat met proefje niet meer was, maar hij zag de bak zonder vriendjes en je zag hem inkakken, ach.. komt goed.
Oh en ik hoorde dat het distr. kamp. weer in Maasdijk zou zijn?
_Marjola
Geplaatst: 19-01-14 22:58
Jammer van het inkakmomentje in de proef Sjolvir. Maar prima punten voor een debuut!
Ik heb nog geen geruchten gehoord over de locatie van het (outdoor) districtkampioenschap West. Vorige jaar rond deze tijd ging er een oproep uit welke verenigingen het zouden willen organiseren. Dus ik vraag mij af of er al definitieve besluiten zijn gemaakt... Misschien heeft Maasdijk zich weer opnieuw aangemeld? (Ik weet niet precies wat je gehoord hebt?) Ik gok dat we er meer over horen als het indoor kampioenschap is geweest
EDIT: ik kijk net op de districtsite en er is een nieuwe kalender online. Daarin staat Maasdijk als locatie voor de DR/VH districtkampioenschappen.
Jammer, had gehoopt dat ze ergens in het midden van het district (provincie Utrecht) de boel zouden organiseren... Zelfs Ermelo (GLD) is voor ons dichterbij dan Maasdijk
Sjolvir
Geplaatst: 19-01-14 23:14
Vind het voor jullie wel weer beetje niet leuk zeg maar. Maar beken meteen dat ik wel blij ben met de locatie, hoewel Utrecht ook prima was geweest, zit voor mij denk ik net zo dicht bij.
Vorig jaar trouwens pracht locatie voor de vaardigheid, op zand!
_Marjola
Geplaatst: 19-01-14 23:20
We kunnen helaas niet elk jaar de mazzel hebben dat het om de hoek plaats vindt. Beetje nadeel van zo'n langgerekt district. Ik vraag mij trouwens af of er wel andere verenigingen zijn die 6 dressuurbanen en een vaardigheidring kunnen neerleggen op hun terrein in District West. Ik kan in NH ook geen andere menvereniging opnoemen die dat zou kunnen. Okay, eentje maar dan moeten ze wel land huren en dan alle voorzieningen (wc's etc.) ter plekke neerzetten want de manege ligt te ver weg. Weet niet hoe dit in de andere provincies is?
Ja we zijn vorig jaar in de vaardigheid echt verwend! Supersnelle baan ook