[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:02

hai ladies,

even mee met samenvatting van oa Claudia
en wel even een "persoonlijke" :(:) voor Ollie ivm Bruutje en de drukte, denk aan jezelf ook he!!!
en Biancacoo je filmpje via fb gezien, wow, echt gaaf!!!

en ik ben ook even megadruk dus gewoon een snelle zwaai! :wave:

oja, en fijne vakantie voor Ips

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:14

En daar zijn we weer, vakantie *\o/* en ben ook nog mijn telefoon op mijn werk laten liggen dus het voelt echt als vakantie hahaha.

Gebruik hier ook gewoon leder-spul hoor, geen geëxperimenteer met mijn leer :P
Baudy helemaal zuinig op haar tuig *D
Ollie druk, sterkte met alles... , Aks zere rug en Tine je klinkt als weer ietsje in de goede richting? Ik hoop het voor je. Ips aan de poolbar maar met een directe lijn :')

Hier net lekker gefietst met zoefzoef Wiske is denk ik soort wannabe husky :+ nu ligt ze helemaal tevreden naast me.

En vandaag weer flink gedressuurd in de bak ~~}> plus de tonnen geoefend. En jawel hoor, het gaat steeds beter. Van sukkelig stap-draftempo en rare slingerbochten plus hoofd/lijf totaal niet in stelling/buiging gaan we nu toch in redelijk strak draf tempo en mooie voltes (met pony in mooie stelling en buiging links en rechts .... meestal := ). Nu kan mijn instructeur met vierspan in galop om een ton en dan volte van denk diameter van 10 meter of zoiets en ik stuntel nog ruim om twee tonnen maar goed er zit vooruitgang in en daar doen we het voor.
Overgangen draf-stap is nog hele opgave .... ze staat vrijwel direct stil als ik maar even laat blijken in tempo terug te willen .... op zich braaf natuurlijk maar ja, de nuance ontbreekt wat :))

Hero flink gepoetst en mee door bak gewandeld plus stuk bij de weg gestaan want er kwam steeds om de zoveel tijd een tractor langs waar hij totaal niet op reageerde. Hij is trouwens netjes afgeslankt ondertussen, heeft nog steeds mooie nek maar minder spek :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:52

Bedankt voor bovenstaande samenvatting!
Vakantiegangers veel plezier! (stiekem is er hier 1 best jaloers ;) )
VHU wat leuk dat beide zo goed gaan!! Genieten is dat hè.

Ik heb vanmiddag ook heerlijk gereden. Op de pony. Hij wordt een beetje boevig maar toen ik em even toegsproken had kon ie toch weer braaf. Voor het eerst balkjes gestapt en gedraafd, gisteren al even aan de hand en nu oh zadel. Superbraaf! Binnenkort maar es kijken of ie ook wil springen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:23

Ik heb heel hard jullie mening weer nodig :D

Ik heb 2 sulky's op het oog. Heb van beide foto's. 1 van 200 euro en 1 van 300. Ik ben benieuwd welke beter lijkt of is.... Mag ik foto's plaatsen? O:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:24

Batlow schreef:
Ik heb heel hard jullie mening weer nodig :D

Ik heb 2 sulky's op het oog. Heb van beide foto's. 1 van 200 euro en 1 van 300. Ik ben benieuwd welke beter lijkt of is.... Mag ik foto's plaatsen? O:)

Hup, meteen die foto's plaatsen :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:30

Sulky 1: 200 euro
Afbeelding

Sulky 2: 300 euro
Afbeelding

Sulky 1 staat vlakbij eindhoven, sulky 2 bij tilburg en kom zelf vanuit Breda. Sulky 2 zou fijner zijn qua afstand, maar is duurder. Het verschil qua geld is niet echt mijn probleem. het enige is, ik weet niet of er verschil is of er een duidelijk beter is :D

edit: overigens, als ik een beetje goed kan kijken zie ik dat sulky 2 geremd is (geloof ik). Maakt dat ook verschil?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:46

Ik kom binnenvallen, sorry. Ik lees morgen bij.
Maar ik heb 1 kleine tip. Geen kar kopen zonder kussens tenzij je een week erna nog spijlen in je rug voelt en letterlijk blauwe billen wilt hebben. Of tenzij je heel handig bent en er zo kussens op maakt.
Baal er erg van dat wij nu alleen een kussenloze kar tot onze beschikking hebben, maar gelukkig hebben we tuinkussens en maken we daar volgende keer een mooie constructie van.
Kortom: Het doet écht pijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:51

PeerAppel schreef:
Ik kom binnenvallen, sorry. Ik lees morgen bij.
Maar ik heb 1 kleine tip. Geen kar kopen zonder kussens tenzij je een week erna nog spijlen in je rug voelt en letterlijk blauwe billen wilt hebben. Of tenzij je heel handig bent en er zo kussens op maakt.
Baal er erg van dat wij nu alleen een kussenloze kar tot onze beschikking hebben, maar gelukkig hebben we tuinkussens en maken we daar volgende keer een mooie constructie van.
Kortom: Het doet écht pijn.

Oh bedankt! Daar had ik nog totaal niet aan gedacht. Zal is aan papa vragen of hij eventueel een beetje handig is!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:51

Dacht sulky's, sulky's ik wil weten hoe wat, maar dit zijn geen sulky's het zijn tweewielers. Nr 1 zou ik nooit doen, ziet er echt niet stevig uit en die bandjes .... plus zo'n laag voorbord... nee.
Nr 2 lijkt me beter, zo op het oog, maar goed, je zou het moeten zien. Ik zie niet of de burries versteld kunnen worden, dat is wel essentieel om hem goed op maat te maken voor je pony. En ik zie ook niet dat het bankje kan worden versteld, dus in evenwicht brengen lijkt me ook lastig.
Dus zo op het oog zou ik geen van beiden doen, sorry :o
Rem of niet maakt niet zoveel uit bij een tweewieler is mijn ervaring.
Hoe groot is je pony die ervoor moet ook alweer?

Overigens is er op bokt een fijn topic over van alles mbt tweewielers...
[AR] [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic
Als je daar eens goed doorheen spit ben je al een heel stuk wijzer :list:

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:58

d-pony moet ervoor... Als beide niks zijn ga ik toch maar sparen voor een sulky oxer. Dan weet ik zeker dat het goed is geloof ik... Heb ook de foto's gestuurd naar stalgenoot. Die ment intensief met haar dartmoor :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:14

Ik zou inderdaad dan voor een oxer gaan... Beide wagentjes zien er vrij log uit. Als je ook 's onverhard wil word je echt niet blij van zoiets. Bovendien zijn ze volgens mij niet in evenwicht te brengen, ook niet onbelangrijk..

@vhu; lekker vakantie!!! :):)

@tine; balen dat hond niet echt beter gaat op pijnstillers :(:) :(:)
en een :(:) voor jou nog :)

@royaltjuh; springplannen met pony :))

@ollie; tjee! Dikke :(:) sterkte, kracht, doorzetting en nog een :(:) voor jou!

Vandaag gewerkt weer. Rug is nog niks beter, snap er niks van.. Het is op een ander plek namelijk (hoger) en als ik erop druk dan ga ik liggen ( :') ). Lopen en diep ademen gaat niet, lig ik ook. Maar lopen en oppervlakkig ademen gaat prima..
Wedden dat 't uit m'n nek vandaan komt... Maandag misschien maar meteen wat voor mezelf plannen bij osteo :+

Daarstraks nieuwe schoenen gekocht, :+:. En daarnet in de stad nog een tas. Heb nu een volledige sollicitatieoutfit.. Nu nog een sollicitatie :')

Afbeelding
Schoenen :+:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:14

Ik zou ze ook allebei niet nemen. Ik zou gaan voor iets meer degelijkheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:30

Gave schoenen Aks echt mooi. Zwaar K van je rug.

@Batlow, ik verdien er niets meer aan dus hoef hem niet te promoten maar mijn tweewieler staat weer te koop (paard dat ervoor moest ging niet). Is echt super degelijke tweewieler.
Oxer vind ik persoonlijk net te klein voor een D. Heb die van mij na een paar keer rijden overgedaan aan Aks. Voelde niet goed, vond het te wiebelig en vond dat ik te laag zat / de kont me te dichtbij kwam. Maar het kan wel, Crazymel hier op bokt heeft haar grote D ervoor gehad. De pony van Aks, Diddle is een C, die past er netjes voor.
En het is maar een mening he, wat ik zeg, als je het wel wilt doen moet je het natuurlijk gewoon doen. Ben soms wat direct Y;(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:36

Heb je een linkje van jouw tweewieler en wat schuift het? :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:38

Gewoon even bij Markt kijken / Clipper tweewieler maat cob

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:39

Onderwerp bestaat niet lees ik... Foutje? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:41

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:41

Helaas is Alkmaar voor mij veel te ver, en toch wel wat duur om nu 600 op te hoesten. Voor de oxer zou ik ook eventjes moeten sparen! Bedankt in ieder geval :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:44

Je kunt altijd bieden he :+
Begrijp het hoor, geld groeit niet zomaar aan een boompje jammer genoeg. Maar zou persoonlijk dan dus gewoon even doorsparen, alhoewel dat soms best lastig is als je zo graag wilt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:44

*zit lekker een reep chocolade op te peuzelen, gewoon, omdat 't kan :') *
Trouwens vandaag stap 2 geleerd op 't werk. Ik liep inbound (binnengekomen vracht het schap in) en vandaag outbound geleerd (uit het schap een vracht samenstellen voor een klant).

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:46

VanHuisUit schreef:

@Batlow, ik verdien er niets meer aan dus hoef hem niet te promoten maar mijn tweewieler staat weer te koop (paard dat ervoor moest ging niet). Is echt super degelijke tweewieler.
Oxer vind ik persoonlijk net te klein voor een D. Heb die van mij na een paar keer rijden overgedaan aan Aks. Voelde niet goed, vond het te wiebelig en vond dat ik te laag zat / de kont me te dichtbij kwam. Maar het kan wel, Crazymel hier op bokt heeft haar grote D ervoor gehad. De pony van Aks, Diddle is een C, die past er netjes voor.
En het is maar een mening he, wat ik zeg, als je het wel wilt doen moet je het natuurlijk gewoon doen. Ben soms wat direct Y;(

lees netjes mee

maar heb mijn oxer weg gedaan omdat ik achteraf ook vond dat mijn d er te groot voor was, aks c pasten er veel netter voor.

zou ook geen van beide kopen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:52

Crazymel schreef:
VanHuisUit schreef:

lees netjes mee

maar heb mijn oxer weg gedaan omdat ik achteraf ook vond dat mijn d er te groot voor was, aks c pasten er veel netter voor.

Ja, zou 1,40 te groot zijn voor de oxer? Omdat er wordt aangegeven dat er max 1,55 voor kan, en die van mij is toch wel 15 cm kleiner... Lekker dan!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:54

VanHuisUit schreef:
Je kunt altijd bieden he :+
Begrijp het hoor, geld groeit niet zomaar aan een boompje jammer genoeg. Maar zou persoonlijk dan dus gewoon even doorsparen, alhoewel dat soms best lastig is als je zo graag wilt.

Ja heb 2 viervoeters staan, die krijgen eerst alle basisbehoeften + extra's. Daarna komt plezier :Y) Het tuig is er al, maar je kan niet alles in 1 x dus het tuig eerst maar is goed soepel maken en vaak mee mennen met stalgenoot. Ze zei zelfs dat als ik het leuk vond en het wat beter ging, met haar dartmoor en sulky HCA in de grote wei kon gaan mennen :j Leer ik ook verder!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:55

Batlow mijne is 1:46 heb op mijn profiel paar fotos staan

edit ehh dacht ik haha had er eerst meer op staan

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:56

Batlow schreef:
Crazymel schreef:

lees netjes mee

Ja, zou 1,40 te groot zijn voor de oxer? Omdat er wordt aangegeven dat er max 1,55 voor kan, en die van mij is toch wel 15 cm kleiner... Lekker dan!

Feit is inderdaad dat je er met 1,37m ervoor net wel/niet voor kunt kijken, en je dus op de grens zit van overzicht verliezen.
Het punt wat je met een D dus zeker voorbij gaat, je kunt dan niet vóór je aanspanning kijken.
Hij is wel in evenwicht te krijgen (toch mel?), maar je krijgt een beetje een ^) effect.
De 2 wieler waar VHU op doelt is echt oerdegelijk, niet kapot te krijgen. Zeker naast de oxer :j