Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Ik gebruik ook een slagriem, puur uit voorzorg. Ik heb al wel eens meegemaakt dat een pony door te bokken met een been in het lamoen vast kwam te zitten, dat wil ik niet nog een keer. Vandaar.
Ik heb eindelijk de foto's van Jolly op de computer gezet. Niet hele duidelijke foto's, maar om even een beeld te geven. Dit was Jolly's 3e keer voor de wagen, en de eerste keer met 1 begeleider. Hiervoor hadden we er steeds 2, 1 aan elke kant.
[ Afbeelding ]
Wegstappen
[ Afbeelding ]
Dobel schreef:hmm leuk topic, misschien een motivatie voor mij om ook te beginnen.. heb een simpel tuigje om te leren slepen ect. liggen maar voor het echte werk moet er een nieuw tuig komen. Even een vraagje: ik wil mijn paard het slepen ect. zelf leren maar voor de kar komt er of prof. hulp aan huis of brengen we dr ergens heen.. maar zijn er ook manieren om het paard aan een lamoen te laten wennen (dus feit dat ze ergens 'klem' tussen staan zonder dat de kar er gelijk aan hangt? Ik zag al iets met stokken ofzo? Houd iemand die dan vast of hoe werkt zoiets