[AR] Dressuur + Vaardigheid 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Re: Dressuur + Vaardigheid 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:02

Wij starten 3x in het M dressuur, maar ook niet voor de hippiade, heb die dag cursus dus kan zoiezo niet

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:16

Wij starten in noord (waarschijnlijk moeten nog 2 punten in B) L dressuur en L vaardigheid enkelspan. M dressuur enkelspan. M dressuur 2 span. L dressuur en L vaardigheid 2 span.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:19

Ik start M dressuur en M vh ponys en ZZ dressuur en Z vh paarden. Maar ik verwacht er niet veel van, paard loopt momenteel niet zo lekker helaas. Pony heeft pas 2x in de M gestart, dus daar mag ik gewoon niet te veel van verwachten natuurlijk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 05:22

Ik start in Zuid ZZ dressuur pony enkelspan.
Ook pas twee keer in de ZZ gestart.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:56

Ik start 1 x dressuur l pony, 2 x vaardigheid l pony, verder nog dubbel span in de b, maar dat is niet voor de hippiade

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:51

Ik Z dressuur en Z vaardigheid. Wacht ivm districts kampioenschap en de dressuur/vaardigheids competitie hier in NH nog even met overstappen naar het ZZ.
Roos gaat mee in de L dressuur en L vaardigheid met haar verzorgmeisje. Die is afgelopen winter in de B districts kampioen geworden (B/L samengevoegd, op de 2e wedstrijd van deze combinatie).

M'n jonkies in het L blijven lekker thuis. 1 is herstellende van een blessure, de ander loopt de week er voor al jonge paarden competitie en hoeft echt niet week aan week mee.

Vorig jaar ging ik ook niet voor een hippiade plaats, maar toen stond ik er wel mooi! Met mijn opgevoerde grasmaaier :j.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:58

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben sinds kort begonnen met dressuur/vaardigheid wedstrijden met mijn mini :)
Op dit moment rijd ik alleen nog vaardigheid, en af en toe dressuur. Want aan dressuur valt nog veel te werken :j

Ik heb nu 2 vaardigheidswedstrijden gedaan, en we hebben nu al 4 winstpunten. Dus ik ga ook naar het districtskampioenschap van de regio west en dan start ik in de klasse L vaardigheid.

Ik had alleen nog een vraagje; want bij de verdeelsleutel staat het aantal actieve combinaties. Dit zijn toch niet het aantal inschrijvingen of wel?

Sjolvir: reed jij gisteren toevallig in Poortugaal?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:02

Ik start met tweespan L vdh, enkelspan Z vdh, Enkelspan L vdh (2pony's) en Enkelspan L dressuur. Allemaal pony.

We zullen 't zien.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:03

Nee, het zijn de actieve combinaties, niet de aanmeldingen.
Dus in de L vaardigheid heb je al 1 concurrent minder, mijn Caya blijft thuis ;).

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:16

Dankje!
Vond het al veel, 59 aanmeldingen :+

We zien wel hoe het gaat, tot nu toe gaat alle super, maar om zo'n kampioenschap in de spanning misschien toch wat hoger. We gaan het gewoon proberen en een leuk rondje rijden :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:54

shetties schreef:
Dankje!
Vond het al veel, 59 aanmeldingen :+

We zien wel hoe het gaat, tot nu toe gaat alle super, maar om zo'n kampioenschap in de spanning misschien toch wat hoger. We gaan het gewoon proberen en een leuk rondje rijden :)

Gewoon van gaan genieten, vind het altijd (ahum... 2x.. :+ ) leuke wedstrijden omdat er meer ringen zijn,
dus wat drukker en gezellig.
Bij mij was de spanning toen niet hoger, was de enigste wedstrijd die ik die jaren reed (lang verhaal..).

En ja, dat was ik.. met al die ballen... en een slingerende, slaapwandelende, 3 meter lang gerekte, in galop gaande zwarte
in een B proef :D
Kortom, GROOT succes :+
Maar hij was braaf! En ik vroeg me af wat hij zou gaan doen als ik met de wagen weg ging.
Nou nog braaf en wakker, zodat we niet iedereen in slaap krijgen tijdens het rijden.

Hoop wel stiekum dat Sjol snel weer heel is..
Ga denk ik woensdag KNHS bellen om te vragen hoelang een startkaart aanvragen duurt, voor het geval dat.....

Had jij de 2 vosjes?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:25

Ja ga ik ook doen :D
Het is meer dat het nu super gaat (steeds foutloos en goede tijden), en dan zal je net zien dat ik het dan verpruts :')

Haha dat dacht ik al, ik zag je tijd op de uitslag en je had wel een broodje mee kunnen nemen voor onderweg :D
Maar als je lekker hebt gereden is het goed toch?
Snelheid komt vanzelf :j

Bij mij was de startkaart binnen een week binnen, dus dat was wel snel.

Nee ik had een donkere met een roze sulky :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:30

check! Ja, die had ik ook gezien, kon niet missen, aangezien jouw sulky echt roze is!!!
Hoe ging hij bij jou? Foutloos dus, ook nog wat gewonnen?
Hoe ging je dressuur?

Helaas had filmer camera uit, maar jury schijnt zich af te hebben gevraagd waarom ik überhaupt met al die ballen nog doorreed..
Nou heel simpel, ging mij om de ervaring en he! Ik had 10 euro betaald, dus traag of niet 6 ballen of niet,
dan rijden we gewoon door :+ .

Overigens kan Toobs in theorie wel een nette dressuur proef in de B lopen, alleen in praktijk dus niet :') _O-

Week voor startkaart, oh, kijk dat opent perspectieven :D .
(arme Toobs.... moet ie ook nog voor de wagen gaan dressuur rijden.. als Sjol nog niet beter is.
Vaardigheid is mijn kar te smal voor, kon nu wel aangezien we toch HC hebben gestart afgelopen weekeind)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:23

Leuk dat een heleboel toch een poging gaan wagen tijdens de districtkampioenschappen! :D Wie weet verras je jezelf nog met een mooi resultaat als je er op een open manier ingaat (i.p.v. vandaag moet en zal het gebeuren).

@Gem ik heb het achterwaarts ook altijd op verschillende plekken geoefend. Maar nu de knop er op zit, oefen ik het eigenlijk nog maar zelden en houd ik het alleen bij halthouden tijdens de training.

@Sjolvir Aangezien je het over uitglijden had: heb jij je paard op stiften/kalkoenen staan? Ik heb mijn pony rondom op stiften staan en merk dat hij ook een stukje zekerder is daardoor zeker als het op galop aankomt (en al helemaal in de vaardigheid met de korte wendingen).

En nog een tip voor de startkaart: vergeet niet om rekening te houden met de vakantieperiode (bouwvak). Misschien zijn ze dan net een tandje langzamer. Ik weet het niet zeker, maar het zou jammer zijn als daardoor je plannen in de soep lopen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:57

Ik meld me ook even! ;-) ik ga ook de districtkampioenschappen starten met Romy L dressuur en L vaardigheid. Na mijn ongeluk van vorig jaar ga ik ook weer vaardigheid starten!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:15

ik zie nu net dat de district kampioenschap in middenbeemster word gehouden, waarom niet in maasdijk? iemand die dat weet?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:40

Er was een oproep gedaan aan verenigingen in district West of zij het kampioenschap wilden organiseren. Middenbeemster is blijkbaar één van de verenigingen geweest die zich heeft aangemeld. District West is vrij groot (NH, ZH, Zeeland en Utrecht) en ik weet dat maar weinig NH-ers naar Maasdijk gingen omdat het ze het een te lange reis vonden (een groot deel van de menners woont namelijk in de kop van NH).

Ik neem aan dat het bestuur van het district een weloverwogen beslissing heeft genomen om het kampioenschap dit jaar ergens anders te organiseren. Misschien is het zelfs wel een test om te kijken of de deelnemers aantallen toenemen (in ieder geval als het op starts uit NH aankomt) als het op een andere locatie plaatsvindt. Maar dit laatste is speculatie van mijn kant. Er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn, bijvoorbeeld kosten, het vinden van vrijwilligers etc. waardoor Maasdijk misschien een jaartje heeft bedankt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:46

De SGMW op maasdijk is afgelast omdat het terrein niet beschikbaar is dus denk dat het daar
ook wel mee te maken heeft.

Nu is het voor ons zeeuwen wel ver rijden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:54

dat is inderdaad voor zeeuwen erg ver rijden ja! voor mij is het al 80 km vanuit Den Haag

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:00

@Maisie Aha, dat zal dan inderdaad de reden zijn.

Middenbeemster organiseert trouwens alleen DV en weet ook eigenlijk niet waar de SGW wordt gedaan.

Tjah, het blijft inderdaad een lastig om een tactische locatie uit te zoeken. Een locatie in ZH of Utrecht zou denk ik de beste middenweg zijn. Ik vind het ook apart dat het district West uit vier provincies bestaat. De andere districten zijn denk ik compacter.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:03

_Marjola schreef:
@Maisie Aha, dat zal dan inderdaad de reden zijn.

Middenbeemster organiseert trouwens alleen DV en weet ook eigenlijk niet waar de SGW wordt gedaan.

Tjah, het blijft inderdaad een lastig om een tactische locatie uit te zoeken. Een locatie in ZH of Utrecht zou denk ik de beste middenweg zijn. Ik vind het ook apart dat het district West uit vier provincies bestaat. De andere districten zijn denk ik compacter.

Misschien compacter, maar zo groot is district west qua aantal deelnemers niet echt, vandaar dat ze meerdere provincies in een district doen. :j Anders word het niet zo veel meer natuurlijk.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:11

@MelanieB dat is inderdaad zo qua deelnemers aantal (zeker als je vergelijkt met Oost), maar in de verdeelsleutel is Zuid de allerkleinste. Vraag mij af wat er zou gebeuren als je Zeeland bij Zuid laat aansluiten en dan de verdeelsleutel een tikje aanpast. Al zul je dan vanuit Zeeland weer NL in de breedte moeten doorkruisen.

Ik men nog niet eens een jaar dus kan niet oordelen over Maasdijk (en de reis er naartoe), maar ik snap wel dat mensen die lid zijn van een club in het topje van NH (en zo'n 130km moeten rijden) verstek hebben laten gaan. Het blijft in ieder geval een dilemma, maar gelukkig ligt Middenbeemster niet zo ver de provincie in ;)

Het terrein in Middenbeemster ligt er trouwens mooi bij. Bij hun eigen menwedstrijden is de vaardigheid altijd op het zand (een eb en vloed bak volgens mij). Dus lekker stevig en snel! :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:30

oh dat is wel positief vaardigheid op zand mijn pony staat niet op ijzers en wil in de
vaardigheid nog wel eens voorzichtig worden.

Ja west is een beetje moeilijk district. Maar als ze wisselen van locatie is het voor iedereen
wel een keer dichtbij.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:38

@Maisie ik neem aan dat ze de vaardigheid bij het kampioenschap ook gewoon op zand doen, maar pin mij er niet op vast ;) (ik zit niet in de organisatie oid)

In mijn fototopic heb ik ook twee foto's van de baan en het terrein erin zitten, kun je het alvast even bekijken (foto no 4 en 5).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:50

Op zand is wel lekker, maar ik doe helaas geen vaardigheid, kar te smal van achteren (van voren niet).

En ja, weet het ijzers met stiften heb mijn fjord toen ik nog onder het zadel reed met rondom ijzers en stiften gehad, ging super (die is slim, die glijdt niet uit, die verrekt het gewoon om volte 8 m te galoperen als het glad is op gras dat was wat lastig in de proeven vandaar ijzers).

Echter mijn paarden staan nu bij een boer, hele jaar in de wei (en bij regen blub), daar heb ik dus liever geen ijzers onder (in de winter ook niet, vanwege de stelcom platen en weg naar de vereniging), kortom
voor die ene verdwaalde wedstrijd die ik rij is het het niet waard om er ijzers onder te zetten.
Te veel nadelen in het dagelijks gebruik.

Ga de KNHS maar eens bellen hoe lang ze denken dat startkaart aanvragen gaat duren.
Zou wel hilarisch zijn ik en die zwarte.

Ach nu een keer Middenbeemster, ik heb al 2 x geluk gehad, Heerjansdam en Maasdijk, nu een keer ietsje verder weg, moet kunnen.