[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:07

k had de laatste 2 weken last dat als ik ging licht rijden in draf, ik Janouk wat tegen de hand kreeg, terwijl ze bij het doorzitten mooi door de hals/kaak bleef.
Zoals gewoonlijk lag het aan mij :o ik ben net een fractie te laat of te snel bij het lichtrijden, waardoor ik Janouk uit haar ritme rijd.
Dus eerst aan de longe zitles en ritme houden: met 2 denkbeeldige jongleer balletjes in mijn handen en maar gooien in het ritme van Janouk haar voorbenen. :o lastig lastig. Ik lijk wel motorisch gestoord, maar ik voel nu wel goed dat ik van ritme verander zodra ik ga lichtrijden. Dus ligt het aan mij.
Na een half uurtje ritme oefen zijn we verder gegaan met het lichtrijden zonder longe. Puzzel, tel, puzzel en tel om in het ritme te blijven.

dus.............tatata hier een stukje Janouk in de les met mij
http://www.youtube.com/watch?v=RvpnMKx9 ... tube_gdata

Weer eens wat anders dan de Haflinger voor de koets.

lottex

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:20

Hoi :wave:

sorry, ben even afwezig geweest in het topic door veel schoolwerk...
Straks nog even de laatste pagina's die ik gemist heb in het vorige topic teruglezen :D

Smickey : wat een mooi OP! Heel goed gedaan! +:)+

Alles goed met mij & de pony's, helaas ook wat minder aan werk geweest met Luna de laatste tijd :(

Ik zie ook dat Lacuna terug is, leuk nog een shetlander in het topic :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:58

janouk...lijkt me enorm moeilijk om precies in het ritme van je paard te blijven !
ziet er goed uit op het filmpje..ik doe het je niet na..
vhu..knappe wiske, dat word een supergeleerde hond !
lottex, hoi hoi..
Frensie, pech met bubbles dus ! kan me voorstellen dat je even niet speurd met zhazha..kost idd al genoeg, wat leuk dat hij een speelmaatje had.
ik ben erg benieuwd naar de scan van gwinn..spannend hoor, die kalmeringsmiddelen, dat werkt niet altijd idd..
leuk dat je met de friezen bezig bent, vraagt wel een keer om een fototje he ?! en wat een genot dat je je werk leuk vind !
nouvel lange teugelles met ferro, spannend en natuurlijk superleuk !
ben benieuwd hoe het de wedstrijdgangers is gegaan vandaag.

wij zijn bij de pompoenerij geweest en hebben samen een halloween pompoen uitgehold en een gezicht gemaakt, supergaaf !! er staat nu een kaarsje in, hij is echt zoooo leuk !
Afbeelding
en hij is er trots op .
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 20-10-12 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:05

ff tussendoor, wat een heerlijke foto's Biancocoo!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 18:41

Aah... Biancacoo superleuke foto's, wat een heerlijk jochie!!! <3

Verder benieuwd naar de wedstrijdresultaten!!!

Frensie in the house en we duimen tot de scan door! (ook voor Bubbles natuurlijk) :(:)

Lottex ook in business :D

Tine vanaf vakantieadres ook even ingelogd :wave: Alles leuk daar???

Verder even mee met samenvattingen (ben de rest van wat ik gelezen heb alweer kwijt geloof ik... zeef)
Wij hebben weer heerlijk gemend vanmorgen (gewoon buiten, in buitengebied, allemaal mooie paadjes (fietspaadjes en landweggetjes genomen), wow, ik was echt helemaal blij, hij was niet erg voorwaarts, hij stond al bezweet op stal onder z'n regendeken vanmorgen, maar durf deken ook niet af te laten ineens. Denk dus dat hij wat trager wordt door z'n berenvelletje. Maar hij was wel werkwillig binnen dit iets tragere tempo, was vreselijk alert en ik heb super kunnen verzamelen, oprichten, verruimen en strekken... wow, wat was hij braaf !!! Een klein trillertje met het topje van mijn pink was al genoeg om een overgang naar stap of halt te maken en een kleine klik-klak met de mond was al genoeg voor versnelling... keertwending tussen twee slootjes (nooit mijn sterkste punt :o ) en achteruit lopen voor de kar... echt ik was helemaal blij!!!

Wel half uurtje uitgestapt i.v.m. zeiknatte vacht en bij terugkomst heerlijk met warm water gedouched en onder solarium op laten drogen. <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:50

Smikkel: wat geeft dat een lekker gevoel als ze zo fijn te rijden zijn. Ster d'r brandstofmeter gaat ook altijd rap achteruit met berenvacht, dus ik wil ook gaan scheren dit jaar.

Biancacoo: echte herfstvakantiebezigheid, pompoenen uithollen :D . Ben toch eens benieuwd naar pompoenensoep *denkt alweer aan eten* :Y)

Janouk: goeie zitlessen zijn zoooo nuttig :j . Fillempie kan ik hier niet kijken, dat bewaar ik voor thuis.

Mijn poown is gelukkig ook lekker buiten geweest. Dochter van stalgenootje heeft van mij een vrijbrief om Ster te rijden in de vakanties. Donderdag heeft ze een ritje gedaan, en vanmorgen belde ze op met de vraag of ik vandaag alweer op stal kom (nee dus, moet vandaag en morgen nog varen). Vandaag is ze dus weer lekker gaan rijden *\o/* .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:13

Gem schreef:
Frensie: wat geeft dat een lekker gevoel als ze zo fijn te rijden zijn. Ster d'r brandstofmeter gaat ook altijd rap achteruit met berenvacht, dus ik wil ook gaan scheren dit jaar.

Ik denk dat je Smikkel bedoeld... ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:23

Oepsss, aangepast :+

Frens, was je voet gekneusd? Meteen ijs erop gedaan? Ik heb altijd schoenen met stalen neuzen aan... en Ster is niet eens lomp te noemen. :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:37

Stale neuzen zouden niet voldoende zijn geweest aangezien héle voet blauw is...
Heb er meteen een coldpack opgedaan en kan er nu alles weer mee, was alleen minder blij toen Beer er net op ging staan....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:38

Ai arm voetje Frensie.... ben je al aan de gang met de traumeel en trauma druppels? Werkt echt goed bij kneuzingen etc...
Lekker luxe Smickey2011 Mick drogen onder de warme lampen, zal hij wel lekker vinden!
Bij Bente deken er nu wel af, maar het zijn wel lastige dagen deken-technisch gezien...
Lijkt me ook leuk voor Sterre Gem, lekker onder het zadel zo af en toe.

Zoonlief is aan het logeren en wij zijn heerlijk luxe uit eten geweest 'dineren' echt was :9 wilden daarna nog naar de film maar manlief had flink gesport vanmiddag en stortte beetje in dus we zitten nu te hangen op de bank :7

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 06:19

:(:) Arme Frensie, ik hoop dat je voet snel beter is.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:01

:wave: Goedemorgen!
Voet doet het heel goed hoor, al is hij wel bont en blauw, kan er gewoon mee lopen.

Zit ontbijtje weg te werken en ga zo naar stal. Gwin zal wel weer graag naar buiten willen!
Merk wel aan Gwin dat ze heel dof is, normaal glimt ze als een spiegel. Ze heeft geen deken op dus het zal wel iets te maken hebben met het aanmaken van haar wintervacht, maar ben bang dat ze ook wat dof is doordat ze lichamelijk ook niet in orde is. Maandag maar even olie halen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:57

En ook een goedemorgen :9k
Zal zeker wel zo zijn Frensie dat ze zich niet optimaal voelt.... maar moet zeggen dat de langere vacht en geen deken natuurlijk ook wel wat vertekent. Bente's hals / borst heb ik nu geschoren en ze glimt daar dus echt als een spiegel, rest onder de deken glimt ze ook mooi maar die hals was echt 'dof' en nu dus niet meer.
Ik hoop zo voor je dat uit de scan blijkt dat het goed aan elkaar groeit/herstelt....

@Janouk jij bent goed bezig met rijden! Ik heb juist met doorzitten zo'n moeite := net als jij naar de L2 wil wil ik zo graag ooit weer starten in de M1 (of meer :P ) maar dan moet ik wel goed kunnen doorzitten.... ben er nooit zo'n ster in geweest maar combi van en rug en Bente's tuigpaardgangen tja dat maakt het een hele uitdaging :7

Nou vandaag eens zien wat we gaan doen, zou in de voorbereiding voor Wanroy voor het mooi vandaag nog een lange rit moeten doen maar wil eigenlijk graag gaan mennen, alleen heb geen groom beschikbaar dus kan dat geen lange rit worden want men dan in de bak.... maar goed, we gaan in ieder geval naar stal :D

Iedereen fijne dag vandaag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:25

goedemorgen..
frensie..bont en blauwe voet..wel fijn dat je er goed mee kunt lopen !
veel plezier bij gwinn.
ze zal idd wel een andere vacht krijgen zo zonder deken, hier ook altijd wat dof..tot de hele vacht gewisseld is, daarna glimmen ze weer mooi.
vhu...lekker luxe uit eten geweest, super !! hmmm smullen maar. :9

hier al in het bos geweest met de hondjes..was net koud genoeg voor een korte training..ze deden het super, en leren al op het commando;easy..rustiger te gaan lopen om op adem te komen,dus super.

voel me verder niet helemaal fit..kan mijn hoofd niet goed leegmaken....en dat geeft wat botsingen hier en daar...dus..daar word je nooit vrolijker van..
maar gisteren echt genoten van de pompoen maken, zoontje is er ook zo trots op !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 09:37

@Gem: dit was echt voor 't eerst dat ik zo'n fijn momentje met Mick had... en het was ook maar even, heb daarna snel de leidsels lekker los gelaten... zodat we moment niet konden verpesten en hij weer op onderhals zou gaan lopen. Kleine stukjes en dan uitbouwen, wie weet! :D Fijn dat je zo iemand vertrouwds hebt die Ster dan meepakt als je poosje aan het varen bent zeg!
@Frensie: auw voet :(:) en dof vachtje bij Gwin... met minder beweging heeft ze misschien toch minder stimulatie voor talgklierproductie.
@VHU: lekker uit eten geweest :9 En nog aan het bedenken wat de paardendag vandaag brengt :D
@Janouk: had filmpje ook nog bekeken, ziet er goed uit

Vriendlief ging vandaag met stalgenoot mee mennen en ik denk dat Mick maar dag vrij krijgt, maar wie weet pak ik hem toch vanmiddag nog even om wat dan ook te doen... we zien wel. Moet in elk geval z'n staartje even pluizen, die is gisteren gewassen en zal wel flink in de knoop zitten hier en daar. Hij vond staartje wassen niet cool trouwens... haha, hij ging steeds heeeeeeeeeeeeeeel dreigend met z'n achterbeen opgetrokken naar me kijken. }>

Fijne dag allemaal!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:56

Goeiemorgen! Bij jullie ook zo mistig? Ik zit hier ter hoogte van Duisburg in de potdichte mist. Er varen schepen op het radar die ik zelfs bij het passeren op 50 meter nauwelijks i.r.l. zie :') .

Smikkel: :j op het hoogtepunt stoppen, lekker dat gevoel vasthouden. Ster is zo makkelijk buiten.... daar kun je eigenlijk ieder kind dat een beetje lekker kan rijden mee weg sturen. Komen ze een trekker tegen, dan sputtert Ster wel, maar zolang ze kan kijken doet ze geen gekke dingen. Met de koets zouden mijn ervaren (volwassen) stalgenootjes ook zo weg mogen, geen probleem.

VHU: ik was beter, gecontroleerder in mijn bewegingen, in doorzitten dan in lichtrijden. Vroeger in de L ging ik stiekem altijd doorzitten bij de middendraf, dan kreeg ik er meer uit dan wanneer ik moest lichtrijden. Riskeerde ik wel een -1 maar die had ik er wel voor over :') . Beter een 7 -1, dan een 5 :P .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:12

haai Gem :wave:

heb je weer een pb-tje gestuurd :P Volgens mij was dit het laatste stukje, heb verder van niemand iets gehoord/ontvangen.

Hier niet mistig, maar wel heel grijs en saai buiten, helemaal niet wat ze voorspeld hadden. Wordt misschien vanmiddag nog wat. Die Ster klinkt als een heerlijk beestje om mee te werken zeg! En pas maar goed op de radar met zo weinig zicht ;-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:16

Mogge,

Hier niet mistig maar wel heeeel veel bladeren van de bomen gewaaid.. heel mijn tuin ziet geel van de bladeren, dat wordt weer harken :7

@Frensie, gelukkig gaat het met je voet wat beter en kun je deze belasten :(:)
@VHU, lekker uit eten geweest en straks lekker naar stal :9 :D
@Smickey, lekker gestuurd gisteren en gaat vandaag kapstertje spelen +:)+
@Biancacoo, wat een gave pompoenen foto's en je ziet je zoontje echt trots zijn op de foto *-:) en voor jou :(:) , probeer je hoofd leeg te maken voor zover dat mogelijk is en ga lekker genieten van je hondjes en je gezinnetje.....
@Gem, wat fijn dat Ster lekker gereden wordt :):)

Nou gisteren lekker een rondje buiten gemend en hondje meegenomen..Ook gisteren nog even op een haflinger van mijn vriendin gereden... was leuk om te doen. Vandaag ook weer drukke dag. Zometeen lekker buitenrijden, in de bak mennen met Brutus, pony van vriendin scheren, stallen mesten, strijken en noem nog maar het eea op :):) Enjoy de ride heb ik geskipt, wel werd ik gebeld of ik wilde komen helpen maar dat gaat hem niet lukken. Maandag en dinsdag werken en woensdag om 6.00 uur vertrekken we voor 2 dagen richting Moviepark Germany. Mijn vriendin komt hier in huis en dan wil je het wel een beetje aan kant hebben :o Maar nu eerst nog een bakkie :9k
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 21-10-12 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:18

Ollie1 schreef:
@Gem, wat fijn dat Gem lekker gereden wordt :):)

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 21-10-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:18

oeps,

hahahahahaha

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:19

@Ollie: wat leuk dat hondje met jou meegaat op de wagen!
vandaar dat ie zo uitgeput erbij lag gisteravond <3

en druk programma voor jou, geniet van de paarden en leuk paar daagjes weg voor de boeg!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:25

Ja Ollie, mijn hubby mag ook nogal eens graag een ritje maken :D :D _O- O:) . Buitenritjes doet hij niet vaak :x . Geloof ik :')

Smikkel, we zullen zien wat er nog binnenkomt, geen problemen met aanpassen hoor :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:26

_O- := _O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:26

Oeps sorry.. nog niet helemaal wakker :o ....Ik heb het aangepast alleen heeft Smickey het gequot |o ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:27

Gem schreef:
Ja Ollie, mijn hubby mag ook nogal eens graag een ritje maken :D :D _O- O:) . Buitenritjes doet hij niet vaak :x . Geloof ik :')

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaa

:+ :)) _O- :)) :+ :D :D _O- _O-