[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:38

goedemiddag

ik lift mee op de samenvatting van kiss
oorpijn met dit weer is ook niet fijn. heb echt gigantisch last van mijn oren maar duurt bijna een week voordat ik met deze spray resultaat merk. en heb door de oorpijn ook gehoor verlies -:(-

ik ben vandaag weer om 7 uur begonnen op het werk. mocht vandaag achter de frietpan schoonmaken :D
op zich een niet zo heel leuk werkje maar wel lol gehad met de andere schoonmakers

vandaaf ook de divoza gebeld kan donderdag 3 setjes voor beschermers halen en 4 setjes achter en het laatste setje wordt na gestuurd die hadden ze niet meer op voorraad.

voor de rest van de middag lekker vrij weinig gedaan

morgen ga ik op tijd richting coevorden moet om half 4 op de fabriek zijn en gaan dan de vrachtwagen ophalen die is voor de jaarlijkse apk. en s'avonds heb ik met okkie les, heb ook al te horen gekregen dat ik met 1 paard mag mee doen aan het zuidenveld op 17 juni, ook mag ik arjan weer mee hebben voor de clubkampioenschappen van onze vereniging in julli *\o/*

joepi boven aan de pagina ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:40

Tallechie: waarom doe je anders niet alleen de dressuur mee? Hoef je niet zo lang te wachten en heb je toch je wedstrijd kunnen rijden?

Lanousk: sterkte met je oor. Lijkt me geen pretje. Zoonlief gilde het laatst ook uit van de oorpijn.
Avaluna: klinkt goed, zo'n actieve vereniging.

Ga zo de paarden binnen halen en vroeg naar bed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:40

@Lanouska: positieve berichten, allemaal *\o/*

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:48

thxx tall....overigens snap ik je overweging heel goed naturlijk he,
(ffkes ivm duidelijkheid,hihi)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:04

Dat is nog een optie, maar dan nog staat hij meer dan een uur op de trailer. Het is een uur rijden en dan moet ik nog wachten op de prijsuitreiking. En hij is de laatste tijd wel erg bezweet. En ben bang dat hij dan toch te koud wordt. Plus dat ik zelf ook niet hoef te bevriezen :-) Er komen dan wel meer wedstrijden, voor de punten hoef ik toch niet te gaan

lanouska, vervelend, heb het ook al een tijdje. Hopelijk is het snel over. Fijn dat je zo veel mag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:04

Kiss houd het nog goed vol met die samenvattingen.....
VHU wat zielig voor je zoon....glip in zijn kin...uit met de ijspret dus voor nu....beterschap met hem
Lanouska beterschap met je oren....lijkt me vreselijk !!
Wat super dat je Arjan mag lenen !! top !!
Tine..baalt van Thabor's gedrag...kan me helemaal voorstellen, maar het is wel normaal idd...fijn dat je een box hebt op de hengstenkeuring, dat is wel erg fijn.
Gem haar Ster is een braverd !!
Tallechie gaat wedstrijd rijden met min weet ik veel graden....kleed je lekker aan, heb je oppas voor Daan thuis ?? lijkt me voor hem erg koud bij zo'n manege..
Janouk...neeej geen massagestoel voor mij..
VHU jammer dat je geen mendurance met Snuit gaat doen, maar ook wel te begrijpen, is een enjoy the ride misschien eens iets ?? dat is niet zo prijzig,maar je zit natuurlijk wel met vervoer.. en welllicht word dat ook wel dicht bij jullie georganiseerd ?? is wel gezellig..
Avaluna veel plezier bij de vereniging met dochter....hoe gaat het met haar ??

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:06

nou idd tall,
hadden we al voorop gezet toch?
lol met je knol.

en nee, vind ik bevriezen ook niet bij horen, hihi :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:09

bianca mijn vriend is gewoon thuis. Daan hoeft dus niet mee

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:24

Biancacoo schreef:
Lanouska beterschap met je oren....lijkt me vreselijk !!
Wat super dat je Arjan mag lenen !! top !!

is ook niet fijn, heb buiten steeds me muts op ter bescherming. heb ook af en toe steken in me oren, om dat een beetje te ontlasten houdt ik dan me hoofd scheef en dan kijken mensen best raar op hoor _/-\o_
en ik heb gehoor verlies en dat is echt heel erg vervelendt omdat ik altijd alles heel goed hoor en nou moeten mensen soms alles wel 2 á 3 x herhalen. en sommige dingen hoor ik dan wel in 1 x echt heel vervelend

ik heb 17 en 18 maart 2 lesdagen van gerard leijten, bij ons op de vereniging in annen daar voor mag ik okkie lenen, dat is een paard die al jij niet zeker bent van jezelf heel veel eng vindt maar kan ook geweldig lopen

voor het zuidenveld ligt de keus tussen okkie en uzma (harry beslist ~~}> ) maar zelf zou ik kiezen voor uzma omdat daar de meeste uitdaging in zit

en voor de clubkampioenschappen mag ik arjan mee nemen (staat zwart op wit, in een sms die bewaart wordt :P )

vindt het vooral leuk dat ik zo veel met de paarden van harry mag doen en mee hebben want dit krijg je niet zo maar bij iedereen voor mekaar. ook niet iedereen krijgt dit zo bij harry voor mekaar ben dus blij dat ie mij zo vertrouwd met zijn paarden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:51

Klinkt toch echt als een oorontsteking. Enkele tips die ik hier voor zoon heb gebruikt:

hoofd hoog houden bij slapen, warm washandje op je oor leggen, veel neusspray gebruiken (zodat verbinding tussen oor en neus opengaat/blijft, dan gaat de druk eraf), veel paracetamol.

Sterkte ermee!!!!

Wat kun je toch wennen aan het weer. Net paarden binnengehaald en bak uitgemest, ik vond het gewoon warm. Maar ja, het is ook maar -6 :D

Ik ga de bak nog even slepen en dan echt naar bed.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:16

haha Tine -6 is voor nu inderdaad wel een soort van 'warm' haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:18

Het is hier op de studeerkamer achter de desktop heel koud :brr: goed tegen de bokt-verslaving :+

Ik zou heel graag mee willen doen met de mendurance, maar de kosten voor het vervoer zijn mij te hoog. Het kan allemaal, maar dan is mijn 'wedstrijdbudget' voor een maand of drie in een weekend op. En dat vind ik jammer.
Misschien doen we het nog wel.... maar ik weet nog even niet hoe en zoals ik het nu heb uitgerekend vind ik het te gek worden. Enjoy the ride lijkt me niet leuk omdat het wedstrijdelement ontbreekt en ik twee pony's heb die het echt niet leuk vinden achter andere combinaties aan te sluiten :o En dan nog zit je met kosten van het vervoer.
Maar denk dat die vervoerskosten voor veel mensen struikelblok zijn voor wedstrijden te rijden, vooral met de wagen, heb je toch zwaar materiaal voor nodig.

Maar wie weet verzin ik nog een list of iets alleen nu weet ik het even niet. Verder niet erg hoor, ben al hartstikke blij als we toch wat wedstrijden op een of andere manier mee kunnen pakken!

Het gaat momenteel wel erg snel in het topic zeg :+
Kiss schrijft zich blauw aan de samenvattingen
Gem blij met de oppaskindjes
Bicci gaat ervoor a.s. zondag, wij hopenlijk ook (mits er geen Elfstedentocht is), we rijden met vrachtwagen, die kan wel wat aan.
Tallechie twijfelt over wedstrijd, kan me er alles bij voorstellen, Daan wil niets meer }:0

En wij hebben weer een oppas *\o/* wel heerlijk, we hebben een half jaartje geen oppas gehad, ging allemaal wel maar zo'n gepas en gemeet met werken. Maar nu dus weer oppas, hoop dat het goed gaat :D

Nou ik ga zwaaien, verkleum hier echt! Fijne avond iedereen verder!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:28

VHU moet verplicht afkicken :-) hihi
ik zit lekker met de laptop op schoot in de woonkamer, poes op m'n voeten, goed vol te houden haha.

Ja je kunt niet alles he, hoe leuk dat ook zou zijn......

Vraagje; kunnen paarden in korte tijd veel afvallen met deze kou ? Overdag hele dag buiten met dekens, 's nachts op stal, worden normaal gevoerd.

?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:35

Ingrid: klinkt onwaarschijnlijk, dan is er meer aan de hand lijkt me.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:43

IM die van mij vallen niet echt af nu.

Ga zo slapen. Heb het koud. Moet alleen nog even hondje uitlaten want man heeft nachtdienst en is
al weg.

O ja en ik heb mijn auto weer terug.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:50

Ja het lijkt mij ook wel erg veel hoor maar wilde ff kijken of er misschien meer paarden zijn die dat hebben of hebben gehad

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:56

Die van mij valt wel af, maar die is ook moeilijk om op gewicht te houden.
Ze heeft een extra deken om en ik voer al meer, maar moet er echt op letten dat ze nu niet te slank wordt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:59

maar valt die altijd af Frensie of nu echt met de kou ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:00

Lanouska wat super dat je zoveel met de paarden van Harry mag doen! Hier ook een beetje oorpijn, maar gelukkig geen steken. Wel minder gehoor.
VHU weer een oppas. Ik ga in maart wel die enjoy the ride doen in Kootjebroek. Ben ook geen fan van Enjoy the Ride, maar dit is een mooie trainingsrit in de buurt. Dus toch maar meedoen.
Avaluna leuk valtraining voor je dochter!

Ik heb net gereden en dat was erg nodig... Gwin was wakker, hihi. En toen kwam er iemand bij in de bak met een jonge, baldadige hengst, en toen werd ze nog frisser. Veel rond gegaloppeerd, dus energie kon ze wel kwijt. Nadeel echter is dat ze dan dressuurmatig daarna niet echt meer te rijden is. Te heet geworden door het galopwerk, maarja, was echt even nodig nu.

Zo lekker naar bed en morgenochtend voor het eerst sinds paar weken weer in de les rijden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:01

Die valt altijd makkelijk af en nu met de kou nog sneller.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:20

Kiss _/-\o_ Diep respect voor jouw samenvattend vermogen hoor :D
en na Kiss nog heleboel gebabbeld... :+
Tine morgen naar de action met boodschappenlijstje ;-)
Janouk die zomaar zo'n heerlijke stoel bij Daan Auctions (toch? twijfel ineens...) heeft gevonden
IM die naar manueel is geweest en met Gomperd lekker in de warme woonkamer zit, goed bekeken! :D
Lanouska met oorontsteking (of klinkt als oorontsteking in elk geval), doe voorzichtig met dit weer want blijvende gehoorschade is geen pretje :n
Avaluna, iemand vroeg het hier al, maar heb geen antwoord gelezen als ik het goed heb, al naar dok geweest voor dochterlief???
VHU zoonlief lelijk gevallen, wat balen met dit prachtige winterweer
SL al tijdje niet gespot, wel langs komen om te zwaaien voor je naar NZ vertrekt hoor :D
Frensie gewerkt in ruil voor geruilde dienst met lieve collega (die 4 keer gestoord is in nachtrust... doe ie nooit weer :+ )
Biancacoo wil LENTE (ik ook :j )
Bic komt zondag op onze behendigheidswedstrijd, ijs en weder dienende :D
Maisie auto weer terug, da's wel erg lekker!
Tallechie met zieke vriend maar fitte Daan

ben ik weer bij of iemand vergeten??? dan sorrietjes :o

Oja, Im vroeg nog naar afvallende paarden door kou... denk dat dat op zich wel kan, sommige paardjes kost het veel energie om warm te blijven toch? Gelukkig geen ervaring mee...

Hier lekker slechte betalers aan het aanpakken... ~~}> Met resultaat <<)
Is ook wel echt mijn ding hoor, ik kan het niet uitstaan als mensen denken ermee weg te komen om niet te betalen voor iets... daar zet ik graag m'n tanden in }>

Ketel verder kapot hier... wel nog verwarming, maar af en toe geen warm water meer, dus deze week nog nieuwe ketel laten plaatsen :j Was wel de verwachting hoor, de ketel was erg oud en hadden we al 3 jaar niet meer in onderhoud, dus eigenlijk hebben we 3 jaar 'kado' gekregen van 't kreng... :D

En verder heb ik weer zin in mooier weer en met kar erop uit...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:38

Ik ook vraagje:
heb toevallig in een bak regenpakken :+ een leren rijhandschoen gevonden, die ik al jaren (?) kwijt was. De andere heb ik ook nog, en het waren best fijne handschoenen. Ze zijn nu hard, stug en de verloren handschoen doet wat schimmelig aan. Wat kan ik nog doen om ze schoon en soepel te krijgen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:41

:wave:

bedankt voor alle samenvattingen! +:)+

gave foto's met bal van tine! *\o/*

fijne stoelen, zieken, veel kou...

sterkte voor wie het nodig heeft... :(:)

afvallen door kou...
het kan wel hoor, Fifi valt in de winter ook vaak terug, vooral als kou samenvalt met de rui willen ze nog wel eens een stapje terug doen...
Moet zeggen dat Fifi het nu juist op 't moment goed doet, ze eet goed, weekje vrij door het weer, dus die zet op 't moment gewoon weer aan in plaats van dat ze afvalt! *\o/*

ik voer wel heel veel hoogwaardig ruwvoer, aangevuld met senioren slobber en veel omega mix...
en ik geef als ik op stal ben nog extra lauw/warm water...
veel paarden drinken met de kou te weinig water, waardoor ze vaak ook weer te weinig eten of verstopt raken...

Gisteravond met stalgenootje samen de hele hoefslag van de bak sneeuwvrij gemaakt en een pad er naar toe...
Vanavond even 20 minuutjes over de hoefslag gelangeteugeld...
is niet veel, maar ze heeft in ieder geval even bewogen en het idee dat ze weer wat gewerkt heeft, daar wordt ze weer een beetje tevreden van... :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:28

wat gaan jullie hard..ik ga mee met de samenvattingen :j
gem: je tuig gaan poetsen MET de handschoenen aan, worden ze vast heeeel soepel van :j
mooie verrassing in mijn schuur vanmiddag : een sleetje stond daar zomaar *\o/* (van een kennis die de zolder was aan het opruimen, nou maar hopen dat er geen houtworm in zit...anders zak ik er doorheen) :D
vanavond naar de ijsbaan in nieuw vennep geweest,was weer dolle pret ,wat is dat ijs toch glad :j

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 06:49

Goedemorgen, het is 15 graden warmer _/-\o_ het is maar -3. :D

Eerst de beesten verzorgen en dan ga ik weer in werk-mode en bijlees-mode.