Ik start ook dit weekend in kootwijkerbroek Word mijn 1ste sgmw klasse 1 2span. Hopelijk gedragen ze zich een beetje in de dressuur morgen haha
Yv0tjuH
Geplaatst: 04-05-12 10:55
Wie start er volgende week allemaal in Uden? Ik ga als groom mee maar ken er zo goed als geeb mensen (a)
ArroNnie
Geplaatst: 04-05-12 12:46
Veel succes allemaal in Kootwijkerbroek, en Uden!
Onze eerste officiële wedstrijd is nu weer Haaksbergen, 26 en 27 mei. Daar waar wij vorig jaar op kant gingen. Oftewel: dood- en dood eng. Nog meer mensen Haaksbergen?
Kootwijkebroek sgmw ziet er gaaf uit! Ben benieuwd of ik alles onthoud! Dressuur ging best goed voor hun doen haha, ze stapten redelijk liepen iig niet te galoperen of te dribbelen. Na dressuur 4e. Vaardigheid was pittig met scherpe bochten, vielen veel ballen. Gelukkig warende pony's super braaf en bleven ze lekker draven en waren we foutloos. Tussenstanf verder niet afgewacht gaan lekker naar huis en zin in morgen!
BlackDevils
Geplaatst: 04-05-12 15:04
ArroNnie schreef:
Onze eerste officiële wedstrijd is nu weer Haaksbergen, 26 en 27 mei. Daar waar wij vorig jaar op kant gingen. Oftewel: dood- en dood eng. Nog meer mensen Haaksbergen?
Hier ging het super in Kootwijkerbroek. Helemaal tevreden.
Wij mennen klasse twee tweespan met een Arabo Fries (van de menner, mijn meninstructeur) en een Fries (mijn merrie Agossie). Agossie loopt nu sinds een halfjaar voor de kar en vandaag dus de tweede wedstrijd.
Dressuur punten weet ik ff niet (snap de puntentelling nog niet echt ) maar ging super. Volte een hand was geen volte en middendraf was twee x galop bij het rechterpaard (mijn eigen merrie )) maar op die fouten na gingen ze super!! Vorige x dressuur deed mijn paard contstant galopperen en wilden ze niet achterwaarts, vandaag ging dat vele malen beter.
Vaardigheid hadden we vorige x 25 strafpunten, vandaag twee ballen en een tijdfout. Een balletje was eraf gewaaid nadat we door die kegels heen waren, wel zuur, haha, jury had het ook niet gezien maar helaas de man in het parcours wel.
Marathon ziet er super gaaf uit, word mijn eerste. We staan 2 in tussenklassement geloof ik.
Een half jaar geleden besloot ik mijn paard voor de khar te beleren, maar vond het eigenlijk maar niks dacht ik. Maar nu een half jaar later ben ik helemaal om.
Mooi Chaos! Hadden jullie zwart met rood tuig op? Met zo'n rode rand? Dan heb ik jullie wel voorbij zien lopen, vond zo zonde dat dan hoofdstellen met lichtbruin waren onderlegd leek net oranje, matchte niet zo mooi bij dat gave zwart/rode borsttuig.
Zuur van dat balletje idd!
Met die dressuurpunten snap ik ook eigs weinig van
Mennen ís gaaf, niet voor niets dat ik ben overgestapt vanaf zeer fanatiek spring/sgw ruiter naar mennen. Ben om hoor
Haha ik weet eigenlijk niet eens of we ook zwart/rode hoofdstellen hebben. Welk span was jij?
Helemaal overstappen doe ik niet haha. Zit nu vooral nog achterop, maar dat vind ik echt leuk!! Wil uiteindelijk wel met mijn merrie menwedstrijden gaan rijden als ik uitgereden ben in dressuur ohz.
Jij ment ponys, die zijn gaaf en wat kunnen ze hard!!!
Heb nog een Welsh-A die super mooi voor de kar zal staan maar die heeft het karakter er nog niet voor.
Mis je het rijden ohz niet?
MelanieB
Geplaatst: 04-05-12 22:21
Was met dit span, de linker wou eerst niet fatsoenlijk netjes lopen en de rechter is een stuiterbal hihi, maar ze gedroegen zich netjes vandaag.
En morgen zien we er zo uit (dit keer met ander tuig bruin-zwart en gelukkig niet die grote lelijke bontjes was ivm niet helemaal lekker zittend tuig voor hem met gevoelig borstje)
Hier het vdh-parcours van vandaag!
Ja ze kunnen kanonnehard, was maar wat blij dat ze vandaag in de vaardigheid rustig waren en heel goed luisterde, was voor ons lastig want mn linkerpony wil nog wel eens teveel meedenken en dat zorgt vaak voor een stuurfoutje als hij ineens de andere kant opspringt.
En ik rijd mijn tinker (en ook mennen) nog ohz, M1 dressuur en SGW en springen en mennen dr/vh en hopelijk ook eens sgmw. Maar als ik moet kiezen neig ik sneller naar de mensport ipv sportpaarden ohz. Bon vind ik nog steeds altijd genieten om mee te rijden, maar die heb ik dan alweer 11 jaar bijna. Maar mijn lichaam en vooral knieeen vinden mennen wat fijner... val een beetje in de kreukels haha. Maar de kick en de snelheid met dit tweespan is zo onwijs gaaf. Heb ook heel veel zin in morgen, hoop dat ik de hindernissen kan onthouden
sandra86
Geplaatst: 05-05-12 18:22
Ziet er goed uit Melanie!
Ik start volgend weekend mn eerste wedsrijd klasse 1 wedstrijd in Uden. Is altijd wel een mooie wedstrijd.
Tevreden over je marathon?? Super spannetje heb je.
Onze marathon ging super, echt kei goed. Maar in hindernis 6 sprong ik van de kar toen we vaststonden op F, baar blijkbaar mag je nooit van de kar springen.
Oef balen zeg! En ja je mag wel afstappen alleen krijg je strafpunten..
Mij ging verders echt top, alleen was ik te snel in het e traject wat me best veel strafpunten heeft opgeleverd helaas.. Anders was ik 3e haha, maar helaas, volgende keer maar heel rustig na de hindernissen stappen/draven. Maar ach, ik heb genoten vond het een gave marathon! Wel pittig sommige doorgangen, zat zelf ff vast bij h4 haha en heb er genoeg vast zien staan. De grote waterbak was echt onwijs gaaf
Let niet op ons geschreeuw, mn rechterpony had in de eerste waterbak geen zin om erin te gaan en duwde steeds tegen mn andere pony dus wou ze hier echt in galop houden maar dat deden ze ook super.
Even een vraagje aan jullie hè Hoelang vinden jullie dat een paard/pony met de trailer mag reizen? Of eigenlijk dus; na hoeveel uur moet paard/pony er even uit om benen te strekken?