[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:54

Ik ben ondertussen thuis. Alwyn staat lekker in zijn stal. Ik ga zeker plezier aan hem beleven en hij is ook al goedgekeurd door stalgenoten.

We hebben de hele weg regen gehad, maar geen problemen. Na 1,5 uur hebben we even bij hem gekeken, hij was wat rillerig, maar stond gewoon stil. Dus gewoon verder gereden.

Thuis wilde ik hem uitladen, maar hij wilde omdraaien, maar heb hem alsnog rustig er achteruit afgekregen. Daarna even in de binnenbak de benen strekken. Hij ging gelijk rollen, hij was wat kijkerig en schrikkerig maar verder braaf. Ga vanavond nog even kijken bij hem.

Zal even foto's uploaden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:08

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:11

<3 ahhh wat leuk Wyneke bij zijn nieuwe huisje.
Hij zal inderdaad wel wat moeite hebben met de spijlen := ziet er goed uit Tallechie, fijn!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:12

alwynnetje :)
fijn dat het voor jou goed voelt VHU! :)
:(:)

en gefeli met je aanwinst tallechie! :D (ik zie er ook alvast een rijpony voor daan in, goed? :P )

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:15

Leuke foto's Tallechie veel plezier met hem!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:15

Ja ook een rijpony voor daan als hij het leuk vindt :-)
maar heb ook een dochter van een stalgenoot die er wel op wil :-)

vhu hij heeft een paar keer zijn hoofd gestoten en zijn voorbenen, maar komt wel goed

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:28

heel veel menplezier met hem...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:39

Dank je wel, gaat vast goed komen. Ga zo nog even bij hem kijken als hij goed staat. en mijn vriend gaat denk ik ook even mee.

maisie je hebt pb over de hengst

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:49

:oo Jeetje... zes pagina's bijlezen... da's een boel informatie van jullie allemaal ;-)

@tallechie: hopelijk hand weer wat minder pijnlijk? En natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, heerlijk die foto's zo, die heeft al lekker de nieuwe bak verkend zo te zien! :j
@vhu: op naar de rustiger tijden, lekker genieten van vakantie en alwyn staat wel goed! :(:)
@naaltje: gave foto's gezien, eerst op een smal paardje (en idd... heel veel afgevallen zo te zien, trots (en jaloers hihi) en daarna didl, heerlijk ding!

@allemaal... rest vergeten... o ja, nog de kuil van Tine die veilig gesteld is, jippie!!!

Ego-post:
<3 <3 Tot onze heeeele grote verbazing hebben wij vanmiddag ondanks de regen en de wind heerlijk met Harlekijn gemend!!! Hij is ook bij het wegrijden op vier beentjes gebleven en was werkelijk superbraaf *\o/* *\o/*
Morgen weer lekker rijden, heb me bedacht dat ik wil oefenen met hals strekken (en dan dus niet teugels losgooien, maar echt dat ie mijn hand voorwaarts-neerwaarts moet volgen zonder verlies van aan de hulpen staan)... ik ben laatste weken eigenlijk ohz redelijk 'geforceerd' (nou ja, wel met uitsluitend lol en uiteraard zonder Har te plagen) bezig geweest met nageeflijkheid, aan de teugel, stelling en buiging vragen van 'm... natuurlijk wel tussendoor even lange teugel gegeven, maar dat was dan echt 'weggeven'. Wil nu proberen 'm mooi rond laag naar voren te kunnen krijgen met mooie bolle rug en actief... ben benieuwd...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:51

hee hoo! :D Har braaf!? :oo zie je wel dat ook jíj een toppaard hebt! :D
super nieuws!

En, nu nog al iemand die zegt dat ik ben afgevallen. Ik voel me echt vereerd :o en dan te bedenken dat ik sinds maandag pas echt braaf aan het doen ben (in de zin van; geen cola, 1x per dag fris, appeltje savonds ipv chips etc..) maar het klinkt logisch, ik moet namelijk kleinere gaatjes in m'n riem en m'n nieuwe broek zakt af ^)

net wel wezen wokken :oo slecht in het voedingspatroon, maar wel heel lekker :9

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:55

Citaat:
Ga zo nog even bij hem kijken als hij goed staat. en mijn vriend gaat denk ik ook even mee

Dat is leuk dat hij komt kijken ondanks zijn allergie. Misschien vindt hij Alwyn in het echt wel leuk :+
Alwyn zal in het begin wel wat zenuwachtig zijn, was hij bij mij toen ook op stal en bij Peter eerst ook. Maar als hij het eenmaal kent is hij de rust zelve. Is met alles zo met hem. Hij wil het je altijd naar de zin maken, maar snapt soms niet direct meteen hoe hij dat moet doen, dat maakt hem soms wat onhandig :+ maar hij meent het nooit verkeerd }:0

Citaat:
Tot onze heeeele grote verbazing hebben wij vanmiddag ondanks de regen en de wind heerlijk met Harlekijn gemend!!! Hij is ook bij het wegrijden op vier beentjes gebleven en was werkelijk superbraaf

+:)+ zie je wel ;) heeft die laatste sessie met Peter toch gewerkt :j

@Naaltje wokken is toch gezond?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-07-11 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:56

wokken is in elk geval niet zo vet als gourmetten ofzo... dus volgens mij is dat niet het allerslechtste wat je kon doen :D

Jammer van nieuwe broek, maar beter dit dan dat íe in de kast blijft liggen omdat íe te klein is geworden :j

Bijna vakantie... nog 2 en halve week werken *\o/* Dan kom ik keertje naar Dids ???!!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:59

haha, ja dat is waar. Heb hier ook nog een broek liggen, gekregen. Laten liggen met het idee ''ach misschien pas ik er ooit wel in'' :')
en nou mag ik 3 weken werken, dat zal ook wel goed voor de lijn wezen :)) En maar eens kijken of ik bij pa en ma eens kan bijhouden of ik ook wat kwijtraak, wel zo cool voor dids :D

Leuk! over 3 weekjes is mijn vakantie-drill voorbij namelijk :)) Ik rijd de komende 3 weken rond met grote auto's en word 't jokertje bij 'n autobedrijf :)) dus ik ben 6 daagjes in de week bezet :=

@tallechie; hopelijk wakkert alwyn de paardenliefde aan bij je vriend ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:01

Da's heel mooi... tegen die tijd pb en we ff verder :P
Maarrr... nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig... wat betekent 't jokertje bij een autobedrijf worden??? Wat ga je doen??? :?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:05

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Ga zo nog even bij hem kijken als hij goed staat. en mijn vriend gaat denk ik ook even mee

Dat is leuk dat hij komt kijken ondanks zijn allergie. Misschien vindt hij Alwyn in het echt wel leuk :+
Alwyn zal in het begin wel wat zenuwachtig zijn, was hij bij mij toen ook op stal en bij Peter eerst ook. Maar als hij het eenmaal kent is hij de rust zelve. Is met alles zo met hem. Hij wil het je altijd naar de zin maken, maar snapt soms niet direct meteen hoe hij dat moet doen, dat maakt hem soms wat onhandig :+ maar hij meent het nooit verkeerd }:0

Citaat:
Tot onze heeeele grote verbazing hebben wij vanmiddag ondanks de regen en de wind heerlijk met Harlekijn gemend!!! Hij is ook bij het wegrijden op vier beentjes gebleven en was werkelijk superbraaf

+:)+ zie je wel ;) heeft die laatste sessie met Peter toch gewerkt :j

@Naaltje wokken is toch gezond?

hey had deze ff gemist, sorry :oo
haha, nou die laatste sessie kan 't m niet gedaan hebben, dat was namelijk echt bizar en Peter kreeg 'm toen echt niet gecorrigeerd :n
Ik heb 'm nu zelf vastgehouden terwijl Marco de leidsels oppakte om op de bok te klimmen en ik heb er heel erg voor gezorgd dat Marco tijdens het klimmen absoluut niet aan het bit kon trekken door de teugels daarvoor tegen te houden. Ondertussen lieve woordjes gefluisterd, toen Marco zat aai over z'n bol gegeven, Peter snel teugels overgepakt terwijl ik achterop de wagen klom en toen Peter losliet bleef ie nog heerlijk rustig... we waren allemaal in feeststemming en vol ongeloof na afgelopen keer, wie had dat gedacht...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:06

tallechie, wat lekker dat alwynn op z'n nieuwe stalletje staat.

En VHU wel fijn dat het voor jou zo goed voelt ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:08

Rondlopen in een jokerpakje _O- tja, het is braboland bij jullie, je kunt alles verwachten (pre-carnaval acties?)?

Ik denk dat Har dondersgoed in de gaten heeft dat wat hij ook doet het toch niets helpt, na die laatste keer. Dat kwartje valt dan pas de keer nadat je ze weer oppakt.
Maar het maakt ook niet uit hoe het komt, het is hartstikke fijn dat het goed ging :j .
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-07-11 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:10

moest je hem nu foppen dan prinsjeH? door te doen alsof je vriend ging mennen of begrijp ik dat fout?

Ik kijk uit naar je peebees :D
jokertje bij 'n autobedrijf.. Nou ik werk op zaterdag altijd al, dan was ik huurautos (met de hand en hogedrukspuit) en nu mag ik door de week werken. Dus ik ga huurautos wassen, klanten autos wassen, kliko's leeggooien, onkruid wieden, klanten naar huis/werk brengen en ophalen, onderdelen ophalen bij collega dealers, schadeauto's wegbrengen/ophalen, autos aftanken, post wegbrengen. Euh, jokeren dus :P Alle werkzaamheden die moeten gebeuren, maar die ze beter door een goeikope muts als ik kunnen laten doen dan door een dure monteur :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:16

Naaltje: , da's wel echt een aardig ruig vakantiebaantje :D
kan ik m'n inimini autootje bij jullie laten schoonmaken??? haha, ik ben superschoon in mijn huis, elke dag toiletten schoon (inclusief muren/vloeren/fonteintjes/deuren etc.) en elke dag stofzuigen, uiteraard alle ruimtes elke week stoffen/soppen/dweilen en noem maar op... (we hebben wel werkster en glazenwasser die helpen, anders red ik 't niet met werken/studeren en paardje) maar m'n auto :oo
Die zou ondanks dat ie nog maar jaartje oud is zo naar de stort kunnen... heel erg, spiksplinternieuw gekocht, maar dat ben ik dus echt niet waard :n Volgende wordt lekker weer een ouwetje :j
dus als je d'r lol in hebt... houd ik me aanbevolen!

VHU: hihihi ... Brabovolk... haha, pre carnaval... * schuddebuikt van t lachen naar beneden voor koffie *

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:23

carnavlap doe ik niet aan... :') nee ik loop vreselijk charming rond in een oversize mannenoverhemd en ouwe broek met van die grote schoenen met stalen neuzen :') Niks getailleerd overhemd oid, niet echt sexy hoor :))

En jouw auto wassen, is het een VOLVO? Ik werk namelijk bij een Volvo Dealer ;) krijg weinig anders onder handen daar..
(enneh, shhht... Ik dook gisteren op zoek naar die slipketting mijn auto in, maar shame on me.. vond zelfs sokken onder m'n stoel >;) en die is momenteel ook te smerig om aan te zien := Normaal gezien was ik hem elke maand zeker 1x, vaak 2x :') )

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:41

heb bijgelezen en gequote is in eens alles weg :?
maar leuke foto's hier boven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:42

Citaat:
ik loop vreselijk charming rond in een oversize mannenoverhemd en ouwe broek met van die grote schoenen met stalen neuzen
Bassie & Adriaan....
sorry wordt beetje flauw.
Meen je dat nou PrinsjeH dat je zo slordig bent op je auto? Van de buitenkant vind ik het een gaaf bakkie.
Mijn auto is ook een rijdend vuilnisvat / opslagplaats / hondenmand trouwens hoor. Doe mijn best het enigszins netjes te houden maar met een verharende husky in de auto is het lastig 't geheel enigszins toonbaar te houden :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:44

Hand doet nog steeds au en andere hand begint ook. Ga morgenvroeg huisarts bellen, ik vermoed dat er een ontsteking zit.

PrinsjeH super van har, heb hem nog even in de verte zien staan.

We zijn bij Alwyn en natuurlijk veale geweest. Zegt mijn vriend is ie zo klein, hij stond eerst bij een andere schimmel te kijken, een andalusiër van 150 :-) Hij vond het een schatje. Maar een van de laatste keren dat hij mee is geweest. Hij is al weer aan het niezen en we zijn maar 10 min geweest

Alwyn hinnikte toen ik binnen kwam :-) en stond rustig. Morgen gaat hij even in de paddock naast de ijslander

Naaltje mijn vriend zou het nooit leuk vinden, want hij is ontzettend allergisch. Hij is blij met dat ik het leuk vindt maar daar houdt het mee op

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:45

Pfff mijn auto is ook soms een paardenstal. Buitenkant was ik wel regelmatig.
Fijn dat je een goed ritje hebt gehad met Har PrinsjeH.
Alwyn is verhuisd en staat fijn in zn nieuwe stal. Snap dat ie even moet wennen
maar gaat goed komen.
Ollie heeft plassentraining gedaan met Simba super dat het zo is gegaan en wat fijn dat je
man mee wou in de regen.

Nou vanmorgen met jeroen op stap geweest ging in 1 woord super. Braaf met inspannen braaf met
rijden en braaf met uitspannen. Wat wil je nog meer. Morgen gaan we weer (dan hebben mijn pony's vrij)

Nou toen nog marathon gereden met de pony's. Rond de waterbak hadden ze zand gestort dat
liep echt loeizwaar sommige stonden daar gewoon stil. Robijn had het er ook echt moeilijk mee.
Was wel braaf in de waterba. Ferro liep super mocht finale tegen een haflinger en een hele snelle
welsh cob. Uiteindelijk nog 2e geworden en daar ben ik heel blij mee!!

Toen was ik eindelijk thuis om 7 uur en ging ik douchen had joep op zn kleed in de bench gekotst
kleedje in de was toen kotste hij nog op zn andere kleed. Zucht dus die zit nu ook in de was en de
kamer gestofzuigd en nog een beetje gedweild. Verder mag prinsjeH met haar schoonmaakploeg
wel een rondje door mn huis komen doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:50

Zo ook weer thuis...

Alwyn bij tallechie, fijn dat alles goed is gegaan!
veel plezier met 'm, hij is echt leuk! <3

en Har zomaar braaf geweest! *\o/*

Jeroentje ook braaf geweest! *\o/*
en pony's goed marathon gelopen!