[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:01

ja inderdaad is nog even puzzelen.

ik wil ermee rijden!!!

weet alleen nog niet hoe ik de dijk op en af ga komen bij ons.
de oprit loopt best schuin.
omhoog moet hij gewoon flink trekken.
maar ergens vind ik het sneu om naar beneden hem zo schuin een sulky en mij tegen te moeten houden...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:02

Yuri schreef:
zit ff je profiel te gluren, wat een snoepie is die kleine zeg :L

dank je wel!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:05

Sanne, zeker mooi beessie! :D Ben nooit een grote waardeerder van Tinkers maar die van jou ziet er zeker leuk uit!

IvysToeter, ziet er harstikke leuk uit. Mooi wagentje, hopelijk heb je hem snel goed zodat je er lekker van kan genieten!

Ik ga het koetsierscursus doen bij Jan Tuin! Was eigelijk niet de bedoeling maar nadat ik hem had gehoord vond ik het toch wel wat klinken. Ik betaal zelf 150 en mijn ma schiet me even bij, dat betaal ik elke maand weer een beetje terug. In Juni (dacht ik) beginnen we!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:14

hier nog even een foto van wobbe voor de sulky van sabine.
om te laten zien hoe 'kort' hij daar op stond.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:23

Het lijkt wel de Keukenhof waar je staat ;)

Kan me goed voorstellen dat je nu ook gewoon wilt rijden hoor! Maar is het dan een ramp als hij er wat langer voorstaat? Dat je dus morgen gewoon kunt gaan sjouwen met hem er wat langer voor en dat je rustig kijkt hoe kort je het lamoen wilt maken?

Sorry hoor, even spammen. Ben net als Rivaldo (we lopen synchroon met koetsiersbewijs / wel pony erbij / geen pony erbij en nu ook met naar pony kijken :+ al dagen helemaal weg van een pony. Ga als het meezit dinsdag kijken want door al die trainingen die ik moest geven kon ik niet eerder gaan kijken.
http://link.marktplaats.nl/346971169

Zou dus samen met Alwyn kunnen / mogen gaan lopen in de loop van de tijd....
Hij is nog hartstikke 'rauw' , maar is net hengst af. Denk dat hij met lekker op de wei enorm bijkomt. En die gangen ....
Alwyn kan ook enorm ruim draven :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:57

Ivy, dat probleem heb ik hier ook altijd met bergjes, daarom heb ik een geremde wagen want mijne reageerde echt niet lekker op de steilere bergje, naar beneden. Is wel ook een kwestie van trainen en kracht, maar dan nog, mijn eerste was niet geremd en dat is de reden dat ik vorig jaar een andere wilde.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:58

Vanhuisuit, Mooie pony en die geboortedatum doet het hem, samen met Billy en Candy jarig dat moet goed zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:10

Haha, dat houd ik in gedachten!

Vwb de hellingen Alwyn reageert hij er gewoon op, hij vindt het niet raar ofzo. Bij de hele steile helling bij onze op- en afrit van de toegangsweg gebruik ik bij de wagen de rem, bij de sulky heb ik geen rem en remt hij dus op de broek. Simba is natuurlijk toch wat lichter (net zoiets als Wobbe?) en dan houd ik er wel rekening mee dat als we met z'n tweeen op de sulky zitten en we gaan die helling af dat een van de twee eraf gaat, omdat hij anders het gevaar heeft naar beneden geduwd te worden, gaat hij dribbelen of kan hij niet goed stilstaan als hij moet wachten op voorbijgangers. Immers, dan duwt de sulky plus twee die erop zitten tegen die broek en wordt hij naar voren geduwd.

In het begin had ik dat niet door maar mijn instructeur maakte me erop attent dat je altijd goed het gewicht van de wagen / wat er getrokken in de gaten moet houden met het gewicht van paard/pony als je dus geen rem hebt. Omdat je anders de kans hebt dat je je pony echt gaat duwen / wegduwt.

Maar jij zit er in je eentje op en denk toch wel dat hij jouw gewicht, als ik je zo inschat, op zijn billen moet kunnen hebben? Als ik alleen ben kan Sim het ook goed aan (maar dat is een ervaren pony). Ojee, ojee, ik moet nu toch echt naar bed toe! Manlief komt morgen gelukkig weer thuis, ik ben helemaal ontregeld als hij er niet is :Z

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:13

Mijne zijn ook ukken, dus dat gewicht klopt, en ik heb het over een hellingsgraad van 45%, ongeveer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:14

Heuveltje af loop ik altijd mee, dus rem met mijn voeten een beetje bij. Werkt prima :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:18

Dat is ook een optie Sanne, althans bij de HCA bij mijne lukt je dat niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:22

sonjim schreef:
Dat is ook een optie Sanne, althans bij de HCA bij mijne lukt je dat niet.

Heb ook een HCA ;) bij de zwarte sulkys kan het idd niet.
Kan je altijd nog afstappen en meelopen naar beneden.

Moet best wat dijkjes op en af en heel wat bruggen, dus krijg er inmiddels handigheid in wanneer het nodig is :)

Nu ga ik naar bed :\ mét zere rug. Morgen op kraamvisite, daarna naar Ciska, les kijken en daarna haar Lotje naar de hengst brengen.
Zondag meeting en maandag naar Schoorl toe :) veulentje knuffelen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:56

Leuk paardje VHU, die was ik ook al tegen gekomen :P.. maar was toch echt opzoek naar een bonte.. we gaan wel lekker zo he met zn 2jen hihi :P.. Wat gaan we hierna doen?

Mooie sulky voorbij zien komen

Monique wat fijn zeg!

Vandaag buitenrit gemaakt van ander half uur.. man ben echt kapot.. nog even douchen en dan morgen weer vroeg op om nog 2 lesjes te geven en daarna gelijk op stap naar tum tum :D

Heb een meetstok mogen lenen van iemand.. ik was wat aan het klooien bij rivaldo.. de 1,15 kwam niet echt in beeld.. en heb hem nog wel bij de paardenweegschaal laten meten met een laser.. toch morgen maar even hulp vragen van degene die mee gaat.. zodat we het op dezelfde manier doen bij tum..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 02:34

Leuke pony VHU! Ben benieuwd of het wat wordt!

En succes morgen (vandaag) Laura!! Ik vind het meten van een stokmaat ook zo moeilijk. Had in Januari een officiële meter laten langs komen haha. Toen werd hij op 1.15 gemeten.

Nog 1 week en 5 dagen dan is Sil 3 :D:D:D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:18

Goedemorgen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:33

dankje :D.. ben nu even beetje aan het voorbereiden :D.. adres en tel opschrijven :).. ga zo eerder naar stal (werd toevallig eerder wakker) en haal ik mijn trailer alvast leeg.. hihi is een karrenopslag :P.. hooinet vullen, stro erin en gaan met die banaan :D

Voor dat we gaan nog 2 kinderlesjes geven, kon het niet over me hart verkrijgen het een week voor ze uit te stellen :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:35

:D ook goedemorgen!

Wat een mooie sulky zeg! Valt lekker op zo, prachtig!
Mooie pony voorbij zien komen.
En mooie foto's van een ... koei? ;)

Ik ga vandaag mn ehh... auto poetsen. Hmm... Afgelopen maandag mn nieuwe autootje opgehaald, maar hij is een beetje vaalrood (lees: bijna roze) Dus nou wilde mn broer me wel helpen om het ding weer rood te krijgen.
Zometeen eerst nog even naar Sunny's wondje kijken. Het zag er gisteren nog niet veel beter uit. :(:)
Vanavond met de ouders van mn vriend uit eten, dus een goed gevuld programma vandaag.

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:35

dus als het wat is neem je hem gelijk mee?
spannend!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:58

Mag ik me ook aanmelden ?

Ik sinds gister een marathon wagentje :) dus meer menplezier dan met me sulky. (die overgens te koop staat). Dinsdag komt me wagetentje :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 10:42

Leuke sulky, leuke koe :-) leuke evt toekomstige pony.

Welkom nieuweling.

Gisteren ben ik naar mooi wark geweest, was weer gezellig

En heb mjn 2e cijfer ook binnen, een 7. Gaat dus goed

Laura succes

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:50

Citaat:
Wat gaan we hierna doen?
koetsiersbewijs voor tweespan halen? Ben aan het werk, moet snel weer terug :x

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:28

wat waren sommige van jullie weer vroeg wakker :P Ik ben net wakker haha.

Welkom Plutolover! Ben benieuwd naar een foto van het geheel als je je kar binnen hebt!

Succes met auto poetsen Lacuna! Ik ga Silvester wassen haha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:34

succes lacuun! kan ik de mijne ook brengen? ;)

mooie sulky :j

nogsteeds gruwelijke hoofdpijn.. dus werk maar afgebeld.. baal als een stekker...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:01

Pff weer enorm veel bijgelezen!

Mooie sulky van IvysToeter, erg mooie koe :+ (weet niet meer van wie)
VHU, wauw wat een lekker ding!!! Zou ik ook voor gaan kijken als ik jou was :o Maar maak je niet ongerust, hij is 10 cm te klein voor bij Romeo :Y)
Heb ook heeeeel veel gelezen over de sulky van IvysToeter :+ , en over het meten van pony's, Lacuna gaat haar auto wassen, Jenkins gaat Sil wassen, Plutolover welkom! Snel foto's plaatsen van het totaalplaatje hé ;) , tallechie met weer een goed cijfer (proficiat!) en Naaltje met gruwelijke hoofdpijn :(:)
Zo, ik denk dat ik niemand vergeten ben, anders mijn excuses :o

Ik heb zonet wat boompjes/struiken in/langs Romeo zijn wei gesloopt :Y) Dingen komen tegen de stroomdraad, dus is er veel stroomverlies... En heb ook de wei uitgemest, en Romeo vond er niets beters op dan voortdurend de kruiwagen om te gooien. _-:( En dan haal ik mest van een plaats, gaat mijnheer in het heel andere uiteinde van de wei mesten waar hij anders NOOIT gaat _-:( Achja...Wat moet hij anders doen? Dan maar baasje pesten.. ~~}>

Ik wou vandaag met Romeo gaan rijden, maar vind niemand die met me mee kan. -O- Pff dan zou het toch handig zijn om een sulky te hebben...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:25

Sander_lotte: ik vind een sulky echt helemaal niks. ik heb er 1 gekocht omdat ik niet zeker wist of mijn haflinger voor de wagen had gestaan. ik had wel al vermoedes dat hij het kon, omdat hij 6 jaar lang hengst is geweest. En meestal gooien ze haflinger hengsten eerder voor de wagen en dan pas onder het zadel. En ook paar jaar geleden toen ik hem net had ging ik een keer met 2 longeerlijnen achter hem aan lopen. En hij pakte dat met 2x al op.

En toen ik een jaar geleden op mijn stal trecht kwam. ging ik tuig van een vriendin om doen. En stanely stond er bij of het niks was.

Dus ik had een sulky overgenomen. Maar wt een onding, eerst een andere lamoen erop doen. Daaran mee rijden. Blijkt de lamoen net te lang te zijn. Dus gewoon rustig aventoe meer gement. Maar als ik ging draven ging mehele sulky schudden. Kortom de sulky lag niet in balans. En is dus net te klein voor stanley.

Nu heb k een marathon wagen gezet waarbij je de lamoen kan verstellen :) er heeft een groote D pony voor gestaan. En stanley zelf is een kleine D.

Ik hoop nu met me marathon dat ik hem nu zelf kan pakken ahah