Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BlackDevils schreef:Maar met een shetje is het misschien iets anders...
Dennis schreef:Heb veel met shetten gereden, weet waar ik over praat.BlackDevils schreef:Nee hoor, als een shet gaat hou je er net zo weinig aan als aan en grote.Maar met een shetje is het misschien iets anders...

. Misschien wel als je ernaast loopt, dat is waar. Maar als je op de wagen zit hou je ze niet
. Dennis schreef:Vertel mij wat.Ik heb het er ook over als ze ECHT gaan. Dus niet ff verschieten en een sprintje trekken(want dan kan je wel iets meer dan bij een grotere). Maar als de knop echt om gaat heb je ook bij een shet niets te zeggen
baudyh schreef:ik denk ook dat het per paard verschilt.Bij de ene doe je het eerder dan de andere.
En het gebied waar je woont.Toen ik nog in de randstad woonde dacht ik er niet over om alleen te gaan.Nu hier in het buitengebied is het heel anders.Overal brede bermen,weinig water.
Ik zou er ook nooit naast gaan lopen.
in de randstad (lees bewoonde wereld) durf ik nog wel alleen te gaan mennen

) Sjonniej schreef:(Nu moet ik ook zeggen dat Ros niet het meest betrouwbare blad is wat er te krijgen is.

gaat prima zolang ze verkeersmak zijn
b485 schreef:Mijn ervaring met het afstappen van de koets als je alleen ment:
Ik was vorige vrijdag een lekker ritje aan het doen op een nieuwe route voor de pony. Ik moest langs een weide waarin een paard en een shet heel gek begonnen te doen. Mijn pony werd zenuwachtig. Heb haar stil gezet, van de koets gesprongen en bij haar gaan staan. Meteen werd ze kalmer. We zijn dan rustig langs die weide gelopen en een eind verder als alles weer kalm was ben ik terug opgestapt.
Ik weet dat het eigenlijk niet mag, en dat het niet de veiligste oplossing was. Maar op die moment had ik de keuze om een paar seconden (tussen het afstappen en het bij haar hoofd staan) risico te lopen, tegenover met een gestreste en serieus angstige pony langs die weide te moeten. Als ze er vandoor was gegaan, had ik niets meer te betekenen. Maar door af te stappen, heb ik het er vandoor gaan, (volgens mij) wel kunnen vermijden.