[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:56

o ja ik zoek een wagen marathon enkel/dubbel rond de 200 kg met enkel bokkussen met molenrem en alleen voor geremd. En met een dressuurstoeltje.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:59

Marloes, super gedaan! ben benieuwd naar de foto's!

Maisie wat voor kar had je verkocht dan dat de Efteling 'm wilde hebben? Dan denk je toch meteen aan iets speciaals?!?!?!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:06

Ik lees nog altijd mee, heb niet altijd tijd om wat te posten helaas.

Heb er nog een super menpony bij sinds vorige week Lachen. Zie hier de foto's:
[AR-ITP] Whitney voor het eerst voor de wagen

Ik heb ook een nieuwe concours wagen, foto's van die wagen staan onder in het topic. Wagen ziet er perfect uit, maar heb geen idee hoe oud hij is. Ik heb hem van 2 eigenaren terug eens geleend tijdens een IBOP proef (1,5 jaar terug), dus wist wat ik kocht. De hengst die ik van het jaar gehuurd heb heeft er in z'n jonge jaren zijn IBOP nog voor gelopen, zal eens aan de eigenaar vragen in welk jaar dat was (zal wel zo'n 15 jaar terug zijn schat ik in). Heb nu 2 merries drachtig en voor deze wagen lopen die beide een veulen hebben van een hengst die er voor gelopen heeft en dus beide drachtig zijn van een hengst die er voor gelopen heeft. Wel grappig dus. (de halve NSPS hengsten stapel die een IBOP gelopen heeft heeft dat voor deze wagen gedaan)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:58

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:04

het groene wagentje in mijn profiel. ze gaan m helemaal verbouwen. De mensen die m hebben gekocht gaan er een show mee geven tijdens de winterefteling. Het wordt een soort van rijdende attractie. ben benieuwd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:09

Ik heb gereageer din je topic Marloes.

Ik wilde ze naar Rick ter Eijck in Schinveld brengen. Jimmy heeft wel al enkelspan gelopen, maar Wieneke nog niet, de voorbereiding ben ik wel hard mee bezig. Hij zet ze in enkelspan en tweespan, voor mij. Dus ik ben heel benieuwd, wanneer ze eindelijk kunnen gaan en dan zit ik nog even met het dilemma, veullie mee, of die maand gebruiken om af te spenen.
Dit weekend het hele weekend in de wei gewerkt. Met het veulen erbij, moet de draad nog iets verder dicht. Verder had mijn poort het ver gehad, dus nu heb ik een nieuwe poort en nieuw gaas langs de wei.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:30

ik dacht ik meld mij ook maar eens aan in dit topic!!

Ik ben Karlijn, en ik ben 19 jaar. Ik heb sinds ruim een jaar een NRPS schatje van 1.54, v. Sjapoer. Hij heet Sjapaz. Hij is 13. Toen ik hem kocht had hij er al jaren niet meer voor gelopen, maar vroeger wel heel veel toen hij nog jong was. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan mennen. Met succes: de heer in kwestie vind het helemaal geweldig, en kan wle af en toe wat fris zijn. Ik probeer het 1 keer in de week te doen, en hij wordt al heerlijk ontspannen, en vind het echt super leuk!

fotootjes zijn van de eerste keer dat hij buiten de lessen om voor de wagen liep bij ons thuis, inmiddels loopt hij er een stuk ontspannener voor. De ringetjes op het lamoen waar de broek door moesten klopten ook voor geen kanten, dus dat zat hier nog niet goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja: Deze foto's zijn van begin juli, inmiddels heb ik helemaal zelf van schuimrubber en skyleer kussens gemaakt voor op mijn wagen! ik merk al wel dat het hoog tijd is voor up-to-date foto's!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:39

Leuk hoor Karlijn en welkom!

Sandra, heeft hij ook aangegeven hoe lang het ongeveer gaat duren? Een maand dus? Gaat hij dan elke dag iets met ze doen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:45

Nee om de dag, ik heb hem wel gezegd dat dat minder vaak is dan ik wat met ze doe. Maar ik ga zelf dan ook iedere dag erheen en meehelpen. Hij gaf aan dat hij denkt dat het in een maand moet lukken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:59

Zo, ik ben ook van mijn geloof afgestapt en heb de pony's onder deken staan. Altijd zo gedaan maar dat was toch wel altijd erg lastig met regenachtige dagen en dan twee vieze en natte pony's onder het tuig.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:16

het je ze ook geschoren nanda?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:17

die van mij krijgen vanavond hun regendekentje op. scheren doe ik pas eind oktober.

Gisteren bij dekkers geweest. en waarschijnlijk gaat het er zo een worden. het model lijkt op die van sammykuh maar dan al weer wat veranderd. Gewicht komt rond de 200 dus dat is mooi.

Alleen zit nog even met de kleur. ik heb rode shirts en beschermers. maar ik vind zwart met een rood biesje een beetje standaard. Nu zit ik wel te denken aan donkergrijs met rode wielen ofzo.

Iemand nog ideeen ??

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:23

Maisie schreef:
die van mij krijgen vanavond hun regendekentje op. scheren doe ik pas eind oktober.

Gisteren bij dekkers geweest. en waarschijnlijk gaat het er zo een worden. het model lijkt op die van sammykuh maar dan al weer wat veranderd. Gewicht komt rond de 200 dus dat is mooi.

Alleen zit nog even met de kleur. ik heb rode shirts en beschermers. maar ik vind zwart met een rood biesje een beetje standaard. Nu zit ik wel te denken aan donkergrijs met rode wielen ofzo.

Iemand nog ideeen ??

welke word het paarse kar model ??

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:27

Maisie schreef:
o ja ik zoek een wagen marathon enkel/dubbel rond de 200 kg met enkel bokkussen met molenrem en alleen voor geremd. En met een dressuurstoeltje.

ik zou hem alleen achter geremd laten anders ga je finaal op zen kop met alleen een voorrem Knipoog

linda ja klopt ben langs jou gereden Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:06

Even een slecht bericht van mijn kant zoals in het topic in mijn onderschrift te lezen is, heb ik een moeilijke beslissing gemaakt en zal mijn maatje, mijn alles mij gaan verlaten binnen niet al te lange tijd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:08

Bloos oeps foutje idd alleen achter geremd. voor dus geen remmen

excuus Knipoog

Ja het wordt idd die paarse maar dan wel een beetje anders. Wel beugels van achter maar geen beugels rond het bokkussen. en hij wordt minstens 10 cm korter zodat de wielen iets dichter bij elkaar komen. ook wordt de bok 5 cm lager.

snap je het nog???

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:09

@ sonjim sterkte. heb ook een pony gehad met artrose. het blijft moeilijk.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:11

Vooral omdat ze zichzelf niet meer is, denk ik dat het beter is zo. Maar wat zal ik mijn gouden paardje gaan missen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:51

Maisie schreef:
Bloos oeps foutje idd alleen achter geremd. voor dus geen remmen

excuus Knipoog

Ja het wordt idd die paarse maar dan wel een beetje anders. Wel beugels van achter maar geen beugels rond het bokkussen. en hij wordt minstens 10 cm korter zodat de wielen iets dichter bij elkaar komen. ook wordt de bok 5 cm lager.

snap je het nog???

jaja snap het nog Nagelbijten / Gniffelen die paarse kar is inderdaad net iets anders veel ronder enzo. Maar nog 5 cm lager is dat niet te laag jij rijd toch ook met a ponys ??

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:15

ja welsh A van 1,21 hoog.

De kar wordt niet lager alleen het bok gedeelte. moeilijk uit te leggen.

Heb je ook die zwarte gezien op internet. meer dat idee. maar die had ie al verkocht.

Challie_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:17

Leuk! Heb je foto van je nieuwe kar?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:22

nee hij is ook nog niet besteld. meot nog een kleur verzinnen. maar als je op mp kijkt bij rijtuigen en dan dekkers dan is het de paarse met een aantal aanpassingen.

Hessie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:26

@ sonjim sterkte!

Ik wil mij ook melden hier met mijn nieuwe welsh a ruintje. Gisteren voor het eerst aangespannen gereden met mijn nieuwe kar. Hij was super braaf en ik ben heel blij met hem.

@maisie: Ziet er goed uit!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:28

Hessie, dankjewel en welkom.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:32

Maisie schreef:
ja welsh A van 1,21 hoog.

De kar wordt niet lager alleen het bok gedeelte. moeilijk uit te leggen.

Heb je ook die zwarte gezien op internet. meer dat idee. maar die had ie al verkocht.

weet neit welke zwarte er op internet stond Nagelbijten / Gniffelen maar snap hem bok lager maar zit je dan niet met de benen in de knoei (ja ik ben lnag scheel een hoop Nagelbijten / Gniffelen ) nou hoor het wel wat voor kleur het gaat worden dan wel zwart leer ??