[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:11

Sneeuw balen. Mooi om te zien maar lastig met de paarden.Heb vanmorgen een pad gemaakt van stal naar de paddock.Daar kunnen ze in.Het zand is nog niet bevroren dus dat gaat prima.Hoef verder toch niks met ze te doen want ze zijn gisteren geent.

Afbeelding

Ik had een deken met halve hals voor db maar ik vind dat echt niet lekker zitten.Nu wil een vriendin van mij die wel overnemen en heb ik er mooi weer een met hele hals besteld.Vind ik toch fijner.Buiten de hals dicht en op stal sla ik ze terug.Werkt super.

@vhu. Ik ga voor zo iets nooit naar de DA maar haal er inderdaad een therapeut bij.Laarakkers is goed toch.

En de rest weet ik natuurlijk niet meer........

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:47

wauw nu echt sleeen met de hussen,gaaf!
aks heeft een date gehad.....en nu hoofdpijn??? :? teveel gedronken of te spannend geweest :=
tine tractor problemen met de schuif.....juist nu pffff
hier niet zoveel sneeuw maar wel ijzel eronder,dus ik met fiets en al plat op mijn...giecheltje O:) gebeurt nooit als ik op mijn oude brikje zit,maar nu een andere fiets en......pats (toch maar mijn oude brikje een heel nieuw achterwiel geven na 22 jaar)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:01

hoi hoi

hier ook wit, morgen nog meer wintersweersvoorspellingen, kwam net foto uit oude doos tegen.
inmiddels minder lef hiervoor, wel vertrouwen, maar goed, zadel ook lekker :')
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:05

@baudyh, leuke pic, ilona net ook in de paddock, eerst rollen, nu op stal, straks weer even buiten, heb ijzers en heb sneeuw liggen, dus tja
@tine, tis wat dit weertype en willen slepen, ik gebruik de bak amper, is ook te zien aan het onkruid :')
@biancaooo, pup groeit hard, en gave kar, benieuwd naar actiepics met dit weertype
@aks, hoe ging je date
@ava, lekker tropics binnen, lekker met dit weer

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:05

verder, zo flestijd, dacht nog gauw even niksen achter de pc :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:48

biancailona, mooie foto.
op vorige pagina staat link naar filmpje van klein stukje hussen voor de slee...
is echt genieten..
avaluna..antracietkooltjes ??? nog nooit van gehoord... :o

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:03

@happytime; nee niet teveel gedronken, en ook niet te spannend :)
Vorige week 5uur op een wagen achter een 2span gezeten, paar fikse kuilen. Zit wat mis in m'n nek nu, en daarvan al een week hoofdpijn.. Helaas...
Autsj op je snuit met de fiets :(:)

Hier nogsteeds geen nieuwe sneeuw... ^) wil nieuwe sneeuw! :oo

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:10

auw gevallen met de fiets happytime.

db ook ijzers maar omdt het zand nog niet bevroren was geen klonten eronder.Beter...

Ik zou zondag een buitenrit in het drents friese woud gaan maken met de hippo's.Lekker crossen door het canada meer was de bedoeling.Nou niet dus met dit k#t weer.Maar weer een andere datum plannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:42

Baudy: had hier ook plannen voor een aangespannen buitenrit, maar die kan ik wel afzeggen. Vrees dat onze springles van morgenavond ook niet doorgaat. De weersvoorspellingen zijn niet echt leuk.
HT: gevallen met de fiets. AUWIE
Aks: dat is wel een heel vervelend aandenken aan een leuke tocht. Ennuh, waar blijf je nou. Zat sneeuw hier hoor.
BI: ook weer in de lucht. Hier wordt de bak dagelijks meerdere keren gebruikt ;)

Rembrand toch maar op stal gezet, maar met een beetje geluk staat hij er niet lang. Hoefsmid belde tussen de middag dat hij probeert om vandaag nog te komen. Kan hij straks weer naar buiten.

Wijs besluit om vanavond niet naar les te gaan. De weg door het veld is niet gestrooid en is nu complete ijsbaan. Eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen om vroeg naar bed te gaan. Hopelijk kan ik morgen wel hier thuis wat doen, maar ik vrees het ergste.

Nou, ik ga de hooinetten even goed vol proppen, hoeft dat vanavond niet meer in het donker.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:31

Biancacoo schreef:
Jee..Tine het zit je niet mee met die sneeuwschuif..
Aks...bah hoofdpijn...beterschap hoor.. :(:)
Ik sta hier in dubio of ik het wel of niet zal doen..de oprit is ruim 100 meter ..en als er nog 10 cm bijvalt kunnen we nergens meer heen...dus ik denk dat ik zo ook de schuif maar aan de trekker ga doen en dan duimen dat hij starten wil....
ik heb wel even gesleed, klein rondje van 800 meter...gaat erg goed, niet heel snel, maar dat hoeft van mij ook nog niet...het viel me reuze mee en is echt wel relaxed om te doen...daarna met step naar het bos..maar lag binnen 50 meter al op mijn plaat..wel doorgezet en verder rechtop gebleven...dat is lastig met die gladde ondergrond en een step..hahaha..
Kort filmpje 11 seconden van het sleeën... *\o/*
http://youtu.be/wKqJi-XT6qQ

*\o/* *\o/* gaaafffffffffff *\o/* *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:20

tadaaa

het kadootje van de sint voor pownei-paardje :D

AfbeeldingAfbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:09

@Bicci: staat pony goed! Sssttt, niks zeggen, straks zetten die van ons ook nog hun schoen.

@Ilona: mooi plaatje!

@Biancao: volgens mij zijn het gewoon ouderwetse kooltjes, maar dan niet van die ronde eierkolen, zeg maar. Heerlijk iig en een stuk eenvoudiger dan hout, vind ik zelf, dat stoken we alleen nog maar in de open haard.

@Tine: ik krijg de bodemvlakker niet aangekoppeld :o , zet het me klaar en ik onderhoud alles, maar zoals nu is het geen doen/mannenwerk.

Bak is nu wel goed, nog wat nat hier en daar, maar goed bruikbaar, ben alleen bang dat het strenger gaat vriezen zo met die nattigheid. Paardjes met een extra onderdeken weer lekker naar buiten, hoop dat ze vannacht ook buiten kunnen blijven.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:17

:D
maar best beschaafd kleurtje toch?
tis wel roze maar met antrasiet :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:40

Avaluna: weet niet of je er iets mee kunt, maar wij hebben een groot pallet genomen, daar wieltjes onder gezet. Daarop dan weidesleep, pallethef en nog wat dingen. Zo kan ik dan zelf de tractor naar buitenrijden, dan rijd ik pallet op de goede plaats achter de tractor en dan kan ik de boel zelf dus aan- en afkoppelen. Zonder dat pallet lukte het me ook wel, maar was veel zwaarder.

Helaas, hoefsmid is niet meer geweest. Rembrand blijft dus maar op stal vannacht, zielig alleen. Maar wil niet het risico lopen dat hij blessures oploopt door klompen. Overdag kan ik het nog een beetje in de gaten houden, s nachts niet. Als het goed is komt smid morgenochtend. Als het weer niet teveel tegenwerkt, ga ik dan eerst even met Rembrand werken in de buitenbak en dan kan hij daarna hopelijk snel weer naar zijn vriendjes.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:43

@Dingetje: Ik ben dus niet de enige die zich ontzettend zorgen kan maken als er iets met de pony aan de hand is! Gelukkig was er niks meer aan de hand! Waar had hij last van?

@tine: Zo, flink bezig geweest dus! En dan heb je zoveel proffesionele apparatuur (wij doen het nog met de hand...) en dan lukt het nog steeds niet! Super gaaf filmpje trouwens van de honden! WAUWWW! Wat moet dat een gave ervaring zijn zeg! Ik vind mennen al een hele ervaring!

@Akshay: Nog zo'n migrainepatientje.. Zijn er bij jou perioden dat je er last van hebt? Ik alleen in het weekend als ik weer naar Den Helder ga. (naar mijn ouders, dan krijg ik zondag vaak last)

@Avaluna: Altijd heerlijk zo'n (hout)kachel!

@biancailona: wat een gave foto! Dat je dat durfde :=

@bicci: Staat hem goed, dat kleurtje! Leuk beest trouwens!

Gisteravond hebben wij een huiskat gekregen! (Ik woon in een groot 'rijtjes'huis, samen met 2 anderen. 1 andere studente met wie ik de onderverdieping deel en nog een bovenbuurman, maar daar deel ik alleen de voordeur mee. Ik heb zelf een eigen aparte woon- en slaapkamer) De huisbazin had al lange tijd een zwerfkat die daar vaak voor de deur zwerfde, was eerst mager en toen is ze gaan voeren. Maar omdat het weer steeds slechter werd wou ze een plekje voor haar. Ze was erg lastig te vangen want werd aggresief als je haar oppakkte. Helaas wou de dierenambulance haar niet op komen halen. Maar uiteindelijk is ze in de auto gelokt en zo mee naar ons gereden!

Gisteravond heel schuw, maar vanochtend lag ze uitgebreid op mn schoot en nu verkent ze mijn woonkamer al en ligt ze niet meer bang onder de stoel. Ze valt alleen wel aan als je aan de zijkant van haar buik aait, ze is ook aardig dik, dus misschien zwanger?

Verder rustige dag, morgen Cas zijn nieuwe tuig ophalen en dan door naar Den Helder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:50

:O %) hard en lang gewerkt (dwz vergaderd en stukken geschreven) en daarna als een speer naar stal om Bente en Blondie nog eruit te doen en te laten lopen, gevolgd door race naar en door de stad om zoonlief op te halen van muziekles en daarna nog te koken etc ...... pffff.... ben helemaal daas.... dus even niet zoveel bijdrage van mij vandaag }:0

Ik ga morgen even bellen met Laarakker, afspraak maken, voelt toch het beste. Het gaat me er vooralom dat ik duidelijk krijg of haar soms wat onverklaarbare reacties voortkomen uit iets neurologisch of karakterologisch. Dus dat ik niet dingen van haar vraag of verwacht, die ze, doordat ze een beperking zou kunnen hebben, simpelweg niet of moeilijker dan een ander paard kan. Als het trillen een oorzaak is waardoor ze zich onzeker voelt (bij 'shivering' schijnt het paard zich op dat moment angstig te voelen en dus te reageren, omdat het lichaam dingen doet wat ze niet onder controle hebben), is dat wat anders dan wanneer ze zich onzeker voelt en daardoor gaat trillen/bijna spastische reacties geeft.

En inderdaad Tallechie je kunt je toch zorgen maken om zo'n peerd :7

Zag nog supergaaf filmpje van Biancocoo *\o/* en iets over een date van Aks *\%/* een pony die weer goed loopt +:)+ Tine in gevecht met tractor -:(- gaaf halster van spikkel 8-) stoere (zomer)foto van Biancailona =:) en winterfoto van Dalerboy <3 iets met kooltjes van Avaluna :brr: en valpartij van Happytime :(:) voor de rest (is er nog een rest?) ben ik het dus even kwijt Y;(

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:53

Na lang meegelezen te hebben, vraag 'k het toch maar. :P

Zou ik mee mogen praten?

Zoja, dan zal ik me even voorstellen?

Ik ben Thijs, ben geboren op 28 januari 1998. Zit nog op school. :P Op zaterdag ga ik altijd mee groomen op met een springruiter.

Verder heb ik een pony van 2,5, genaamd Pippa. die binnekort beleerd gaat worden. Tuig en kar heb ik al wel. :) Heb vroeger ook elke week mee iemand gemend en heb een shetlandertje gehad die ik voor de kar heb beleerd. Verder ga ik sindskort op zondag naar iemand toe om met zijn paarden te mennen/rijden/sleeen etc. Heb vroeger ook op rijles gezeten, maar dat doe ik nu niet meer. :P

Pippa
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:00

Gave ponie! Welkom thijs! :)

@juangi; yep.. migrainemens.. Sinds ik samen met ponie een koprol heb gemaakt en onderop lag :)
't is bij mij denk ik voornamelijk op momenten dat ik spanning/last heb van m'n nek :)

Morgen dagje stal! :) Om half 8 de trein :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:03

@VHU: die zorgen kennen we hier allemaal wel, hopelijk valt het mee :(:) .

@Thijs: welkom! Pippa staat er precies bij als de pony van onze dochter <3 . Leuke pony :j en super dat je al ervaring kunt opdoen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:04

Heel veel plezier bij de poown morgen Aks....en vroeg met de trein op pad.... jij durft weer-verkeer-technisch-gezien :list: of ga je expres zo vroeg, dat je hoopt in de sneeuw aan te komen?
Thijs, welkom. Geweldige stoere pony heb je! Hoe groot is ze? Ze heeft veel van mijn pony Blondie, lijkt wel jaar jonger zusje (Blondie is 3). Hoe groot is ze? Blondie is 1.28/1.30 zoiets.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-12-12 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:05

welkom thijs,leuke pownie

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:09

@VHU; nee, ga zo vroeg, kan ik Mel even helpen (buitenzetten uitmesten), gaan we daarna opwarmen bij stalhouder binnen, en daarna buitenspelen ^_^

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:13

Dankjulliewel! :D

Idd fijn dat ik alvast ervaring op kan doen. :j

@VHU, Pippa is iets kleiner, moet d'r binnekort weer eens opmeette, maar zal waarschijnlijk rond de 123 CM zitten. Lijkt er idd veel op. Hoe groot Pippa word weet ik niet precies. Ik weet ook niet wie en hoe groot haar ouders zijn. Dus dat is afwachten. :)
Jij stond toch bij Peter de koning op stal?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:18

Aks: wat een wilde plannen voor morgen. :brr:
Thijs: welkom. En natuurlijk mag je meepragen. Wat een leuke pony heb je (en mooie foto's in je profiel)
VHU: verstandig dat je afspraak gaat maken. Hopelijk kan je snel terecht. En leuke samenvatting gemaakt
Juangi: ons erf is nogal groot om met de hand te doen. Heb daar van 2 jaar geleden (toen lag hier 1 meter sneeuw) nog een trauma aan overgehouden. Kon toen echt geen sneeuw meer zien. Ennuh filmpje van de honden is van Biancacoo ;) Zo, die kat went wel heel snel zeg. Grote kans dat ze zwanger is. Meeste wilde katten zijn niet behandeld. Proberen zsm mee naar dierenarts te gaan lijkt me.

Nou, trainen thuis zit er de komende 1,5 week dus niet meer in. Bak ligt er heel mooi vlak, maar ook heel bevroren bij. -O- Gezien de weersverwachting vrees ik voor mijn springles morgen. Ga dan dus ook niet smorgens op pad met trailer. Zaterdag is de bak de hele dag bezet ivm wedstrijd. Dus kan op zijn vroegst zondag pas weer wat doen. -O-

Maar zal het morgen wel weer heel druk hebben met sneeuwruimen _-:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:22

@Thijs inderdaad. Heb ik bijna 2 jaar gestaan. Blijven hangen na beleren van mijn vorige paard.... :+ heb nu plekje dichtbij huis gevonden waar gelukkig meer menners staan. Dat was vooral het probleem met stallen hier in de omgeving. Als je de enige menner bent kom je never nooit niet aan mennen toe want hier zijn de meeste stallen bevolkt met dressuurprikkers en die hebben het jammergenoeg meestal niet op menners...

Mocht je adres zoeken om je pony te laten beleren, kan ik hun echt aanraden.

Jouw Pippa is dan inderdaad net wat kleiner. Maar komt vast nog wat bij (bij Blondie ook nog trouwens, die zie je haast groeien, ook in de breedte). Wat is de vader van Pippa? Blondie is van Ruska Gwyndaf, een Welsh C.

Dan hebben we nu drie (derde is Robin van Maisie) ongeveer even grote en even oude (jonge) vosjes in het forum. Nog eentje erbij en we hebben een vierspan :D