[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:27

Lang leve mijn persoonlijke scheerster WillemAukje daarvoor. Al lukken de grove lijnen mij ook nog wel, maar al dat kleine frut werk daar ben ik nog te onervaren voor.

Gewoon doen is de enige methode Toydoll en zo slecht ziet het er toch niet uit. ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:29

Ik vind het er niet slecht uitzien hoor Toydoll!
Mijn merrie begint steeds meer stekelharig te worden. Volgens mij is die ineens grijs als ik die zou scheren. :+

Straks lekker weer naar de paarden, de vetjes laten zweten. Het is weer prachtig weer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:09

Netjes gedaan toydoll.
Persoonlijk scheer ik nooit meer rond dit tijdstip ivm vliegen, dazen en de zon dan helpt dat haar ze meer te beschermen.

Vanmorgen was ik vrij even de mannen op het land gezet en mn huis aangepakt. Misschien dat ik vanavond na koopavond werken nog wat met ze kan doen. Dacht dat het dan nog wel eventjes wat licht is. (Hoop ik)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:33

In 't echt zie je allemaal van die dikke strepen/scheerlijnen als ie in 't licht staat haha!! Achja!

Rivaldo: ja snap ik. Ik hoop dat dit snel beetje mooi bij trekt dat ie niet eerst zwart wordt qua verharing. Er zitten nu al veel echt gouden plekken. Het is inderdaad gelukkig vrij lang licht!!!

Nou ik heb net Kyano weer voor koets gehad, nu is mijn wagen echt stuk beter zo, trekt prima licht, merkte je dus ook met overgangen voorwaarts (niet springerig meer, maar gewoon vloeiend weglopen).

Alleen Kyano was dramatisch. Het was natuurlijk ook al weer enkele weken geleden, dat snap ik. Eerste helft ging stom genoeg heerlijk, super relaxde brave pony.
Maar toen kwam er een scootertje met knallende uitlaat achter ons en was 't gedaan met de rust. Kyano over de zeik, moest toch behoorlijk in de leidsels hangen om te voorkomen dat ie wegrende.
Kreeg daarna de rust niet meer terug :( :( Daarna schrok die ooooveraaal van! Zelfs putdeksels, waar die normaal gewoon overheen loopt durfde die niet meer en als ie wat aan zijn benen of onder zijn hoeven voelde sprong die met 4 benen de lucht in.
Zelfs inhalende puppy (wat normaal toch echt geen punt is!) steeg die bijna van op. Om over auto's, aanhangers, vlaggen, zakken, containers etc maar niet te beginnen.

Ik wordt hier zo moedeloos van :(

Het zit hem blijkbaar echt in de kleppen. Kan nog 1 ding proberen, met kleppen op gaan fietsen (aangezien hij fietsen heel erg leuk en relaxed vind). Dat ie er meer aan kan wennen.
Anders toch maar weer beleerder vragen hem zonder kleppen op te leren....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:53

Anders morgen direct weer proberen, net doen alsof er niets gebeurd is (vooral zelf doen en relaxed blijven). Hij heeft er een paar weken niet voorgestaan dat is voor een net beleerde pony heel lang ...
Vind het er netjes uitzien hoor, zo op de foto :j

Ik scheer Ollie altijd nog in eind februari / begin maart voordat de 1e wedstrijd is. En daarna begint het pas weer in september. Heb zo'n super klein machientje van Sectolin, officieel opscheermachine, maar ik scheer er al jaren mijn paard en nu dus pony's mee. Nog maar een keer mesjes moeten vervangen echt topdingetje. Met tondeuse opzet stukje erop scheert het super strak en makkelijk.

Merk echt dat het gras groeit pony's hadden het hooi nog niet op van gisteren en stonden er toch lekker soezelig volgevreten bij :z

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:56

wat jammer dat hij zo schrok. Kan gebeuren immers. Die van mij had toen hij jong was ook de neiging om spanning niet meer los te laten. Zodra we dan thuis waren en het tuig af was ging hij tekeer. Bokkensprongen, gilletjes van alles haha.

mijn andere pony is dan onder het zadel, maar zodra die is geschrokken laat hij het ook niet meer los. Is niet meer te rijden en gaat er van van alles vandoor.

Kan je met Kyano niet met anderen samen mennen/rijden of een fietser erbij? dat kan hem veel steun geven.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:17

VHU: Ik was kyano nu ook begonnen met een wahl honden tondeuse :P die gebruik ik normaal voor been en hoofd. Alleen toen ik hals en kont had gedaan liep mn machientje elke keer warm op die dikke vacht op zijn lijf, dus zei stalbaas, pak onze grote scheermachine maar ;-)

Ik zal morgen weer proberen, ben benieuwd.
Schrikken kan gebeuren natuurlijk, dat is zeker waar, maar terugweg was echt gespannen, bange rit, terwijl precies dezelfde route en zelfde obstakels heen totaal geen enkel issue waren.

Idd een fietser erbij is misschien zo'n gek idee nog niet!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:34

Scheelt echt veel hoor een fietser of iemand te paard met een rustig dier. Begrijp je goed hoor zo'n rit is echt heel frustrerend >;)
Doe je altijd heen en terug dezelfde route? Andere route kan ook nog goed helpen, misschien zat hij gewoon te k-ten dat hij terug wilde?
Kon mijn paardje Bente ook heel goed doen ging ze echt stuiterend de laatste paar kilometer in, was echt peentjes zweten dan en helemaal niet leuk :n .

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:41

VanHuisUit schreef:
Scheelt echt veel hoor een fietser of iemand te paard met een rustig dier. Begrijp je goed hoor zo'n rit is echt heel frustrerend >;)
Doe je altijd heen en terug dezelfde route? Andere route kan ook nog goed helpen, misschien zat hij gewoon te k-ten dat hij terug wilde?
Kon mijn paardje Bente ook heel goed doen ging ze echt stuiterend de laatste kilometer in, was echt peentjes zweten dan.

Nou ik zat later nog te denken, vanaf het deel wat ik voor de koets nog niet eerder gedaan had, daar begon hij te poedersuiker, en toen we weer terug waren op 'bekende weg' was ie wel weer wat braver.
Dus misschien werkte het 'onbekende' ook nog beetje mee. Ik ga morgen iemand vragen om mee te fietsen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:03

Het was zo mooi weer vanmorgen dat ik besloot om Nick in de trailer te gooien en door de Oisterwijkse bossen en de Kampina te mennen. Ouderwets met een kaart en de endomondo erbij want nauwelijks bekend met de ruiterroutes. Mooie ronde van 19 km gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:03

Heerlijk Napie *\o/*

Weet nu niet meer of iemand het al had gepost maar op Koningsdag is een leuke ETR bij Someren http://stmartinus-somerendorp.nl/index.php/etr
ik rij de endurance de dag ervoor. Als je het filmpje ziet op de website zijn het ook prima menpaden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:27

Heerlijk napie !

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:21

Ik lees morgen bij, we zitten nog in Diever en het bereik is zeer slecht. Inmiddels zitten we op 79 kilometer training.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:40

ik plaats foto,s als ik terug ben.vandaag 20km gereden met de pony's super lekker weertje.morgen weer rijden met de koets heb er zin in

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:04

Ik ben jullie niet vergeten, vandaag dit gedaan.
Met mijn mini shetlander Buck!
Foto's online van de rit vandaag. :)
[AR-ITP] Shetlandermenrit te Putten!

Morgen lees ik jullie even bij ga nu slapen.

MORGEN VERHUIZEN!
IK MAG MET ONTSLAG VAN MIJN OPNAME ADRES! na 3 maanden. YEAH!!!!!!!!!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 22:06

Lekker dames, heerlijke ritten gemaakt zo te lezen.
Vandaag ook 20 km gereden en naar trekker trek wezen kijken.

Succes met over huizen lot, gaat vast goed komen.
Morgen ga ik voor mijn intake, zit er erg tegenop maar moet het echt doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:31

Sterkte met je intake Rivaldo :(:) en wat fijn voor je L_S :j
Wat heerlijk al die km-vreters *\o/*
Hier hele dag in auto nog grieperig en wel maar m'n moeder was jarig ... halve land doorgereist zo'n beetje, gisteren en eergisteren geveld door griep dus naja we zien het wel van de week richting onze klasse 2 in Someren ...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:48

ik wil de enjoy de ride met koningsdag ook proberen te rijden.vandaag ga ik zeker 30km pakken gewoon lekker tempo want de bergen en de ondergronden hier zijn al super heftig wel enorm goed voor de training.
voor mensen die ook eens in de voerstreek willen rijden en trainen dit is mogelijk.
mijn schoonmoeder heeft 2 vakantie appartementen en de pony,s of paarden kunnen mee.
het is in het plaatsje aubel belgie

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:10

Klinkt als een heerlijk menweekend!

Beterschap VHU ,hopelijk gooit de griep niet teveel roet in je trainingplannen!

Grote stap L_rivaldo, dapper! Heel veel sterkte!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:38

Gister toch wel erg moe terug gekomen van de Menwedstrijden in Horst wat tevens wel een enorm succes was.
Tommy mee als schilder pony.
Nu heb ik geloof ik wel 20 kleuren bont die er niet meer uit gaan haha.
Hij heeft zich bij de kinderen voorbeeldig gedragen maar elke keer onderweg naar de showring was het toch een draak.
Zometeen naar hem toe en hem lekker even inspannen voor een ontspannen ritje.
Kijken of hij nog net zoveel energie laat zien als gister :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:23

zul je veel bekijks hebben met een ingekleurde pony

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:54

Toydolll, helemaal niet lelijk geschoren!! Vind t er mooi uit zien hoor. En dat Kyano zo makkelijk is met alles zeg, pff. Ik denk dat Kyano op jou angst reageert met mennen. En je kan hem zelf ook zonder kleppen eens proberen, wil ik wel met je doen.

Hier vanochtend met ontslag gegaan. :D :D :D

En net een rondje van 6,5KM gereden met Levi gewoon even me hoofd ontspannen. Nu bij ouders zou even hier eten, me hondje knuffen en dan ga ik naar me huisje! Hoop dat ik er al internet heb. Nog niet alles is geregeld gezien ze er nog aan het werk zijn. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 17:03

Weet zeker dat de mijne een tikkeltje erger is. Dit doet hij nu nog regelmatig,
Hij is echt nog heel puberend. Ik kan er wel om lachen. :')
Afbeelding

Maar mijn aanbod staat nog!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:50

Eindelijk terug na een enerverend weekend maar ook een erg leuk weekend. Ik zal van de week kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen. Ons doel was rond de 100 km trainen en dat is gelukt met 95 km. Op de vrijdag kwamen ze net aan en hebben ze twee uurtjes kunnen uitrusten op stal. Mariska kwam naar ons toe en toen hebben we een korte rit van 18 km gemaakt. De pony's waren erg voorwaarts en het was een gezellige rit met Bootje van Mariska. Zaterdag hebben we de rode, groene, blauwe en oranje route door elkaar en aan elkaar gereden. De menroutes zijn erg zwaar op sommige stukken en het was ook flink warm. Water en appels mee en tussenrijds even uitgespannen om ze wat rust te geven. Ik vond ze niet geweleig voorwaarts lopen maar ze hebben het wel goed volgehouden en de meeste stukken gewoon in draf gereden.

Zondag weer een lange rit gereden maar toen de zwarte wieltjes gevolgd, dit zijn toegankelijke menpaden maar hebben veel meer afwisseling en andere ondergrond. Heerlijk om te rijden, vooral als we op de smallere stukjes komen waar het echte sturen begint. Vandaag hebben we nog een kortere rit met Mariska gereden en deze afgesloten met een zwempartij in d3 kikkerpoel, dat was echt ontzettend leuk om te doen en ik heb ook nog even met de pony van Mariska gereden. Met de tweewieler van Maris moest je je benen omhoog houden en dat vergat ik even dus mijn schoenen liepen vol.

We hebben ontzettend lekker gereden en fijn weer gehad. Goede trainingen gehad en nu na 95 km is het tijd voor de pony's om uit te rusten en bij te komen. Maandag heb ik een onderlinge wedstrijd met Barney en dat wordt de eerste keer het proefje rijden. Verder zullen ze weinig doen en lekker tot rust komen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:57

haha Lotte die foto had je op feestboek, geweldig!!

Ja ik kom je zo een keer halen hoor! Ben dit weekend vrij.