[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:05

Dids, heel veel sterkte

vwb hartslagmeter, hoeft geen gel op, gewoon goed nat maken met water. Ik hoop wel dat het beter gaat worden, anders wil ik mijn geld terug....

Nou, geloof dat ik alles geregeld heb voor operatie volgende week. Vervoer is geregeld, eerste opvang van de dieren, heb bericht gestuurd dat ik tijdje niet kan brigadieren. Moet alleen nog brigadieren van volgende week vrijdag omzetten naar bijv woensdag en ik moet nog iemand regelen voor donderdagavond. Dan is namelijk de kerstviering op school. Dus even een moeder regelen die zoon wil halen en brengen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:09

vreemd van die hartslagmeter.. Ik kon met de polar (??) van crazymel zelfs uit de voeten met Dids met zijn schapenvacht. Eerst natmaken (paard) en dan wel gel erop, en 'm in het zweet rijden voor geleiding. Maargoed, daar zit ook een kussen op van heb ik me jou daar ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:19

sterkte naald, geen fijn vooruitzicht :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:58

Aks, heel veel sterkte !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:07

Even ego nav de vragen: Moos is weer de oude hoor, heeft vandaag alweer voor de wagen gestaan :) .

*gaat BZVI kijken*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:10

Sterkte Aks, vind het wel heel lief van je dat je dat doet :(:)
Tine, bij endurance heel veel wisselende ervaringen met hartslagmeters, maar het is ook wel een kwestie van mee leren omgaan. Niet te snel opgeven hoor, maar zou het wel melden bij leverancier, wellicht even bespreken hoe/wat. Dat Rembrand groot paard is zou niet moeten schelen natuurlijk. Geregel zeg met je polsen.... maar beter zo in de winter dan midden in zomerseizoen, toch? Sterkte hoe dan ook.
Maisie en Dingetje wat een ongelovelijk naar en zielig incident zeg bij die wedstrijd, vreselijk... ook van het meiske met die pony, wat een drama's.
Maisie wel leuk dat het met tweespan zo lekker liep, goed gedaan zeg maar kan me goed voorstellen dat de lol van de wedstrijd totaal weg was ....
Jeskim ook goed bezig :j goed stappen is lastig he als ze zo kijkerig en/of druk zijn....

Hier hele dag op pad geweest naar Loonse en Drunense duinen. Heerlijke rit gemaakt, hebben het niet koud gehad, sterker nog had me zo warm aangekleed dat ik halverwege maar mijn menschort af heb gedaan :+
Afbeelding
Tijdens de chocomek-sherry-koffy-snert-stop.
Ollie was in het begin helemaal hyper :):) ze gooide paar keer kont wat omhoog en been naar links.... maar goed, gelukkig hield dat vrij snel op (dacht het moet niet gekker worden maar dat werd het gelukkig niet :+ ) toen was het gewoon genieten. Het was een prachtige route en het was heel gezellig. Was hele onderneming, pony's allemaal op de vrachtwagen, menwagens mee enz. We waren met twee vierspannen en vier enkelspannen =:) .

**edit**
Gelukkig maar Gem!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-12-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:54

Aks heel veel sterkte.

Op hoefnet staat een stukje van gisteren over het verbrijzelde been van het paard van Glenn Geerts nu het algemeen bekend is gemaakt kunnen we zijn naam hier ook noemen.
Ik hoop zo dat hij eind van de maand er een mooie wedstrijd van kan maken om Zenno te eren.
Echt zo vreselijk zit met tranen in mijn ogen van het stukje op hoefnet |(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:02

Idd tranen in mijn ogen. Zeker ook als ik de foto's zie die gisteren nog zijn gemaakt voordat het gebeurde. Vreselijk !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:09

Ach wat vreselijk om een paard zo te verliezen zeg, niet te geloven ;( moet je toch niet aan denken...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:18

Het is gewoon een nachtmerrie. Hopelijk slaap ik vannacht wat beter, moet er ook niet te veel aan denken. Het is echt domme pech voor Glenn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:22

Maisie en Dingetje, jullie hebben het allebei zien gebeuren?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:29

@Jeskim we kwamen vandaag deze fjorden tegen, moest direct aan jou denken :)
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:34

Vandaag zz dressuur gestart. 209 -2 (paul was even de goede kant kwijt). In de andere proef 202 punten.
Dus 1 winstpuntje erbij. Tijdens het los rijden was ze goéd aktief. In de proef vloeide de impuls weer weg. Toch groepje bootcamp nódig langs de ring.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:40

Gefeliciteerd met het wp janouk!!
VHU gezellige rit gehad.

En ja ik stond in de bak om mijn zusje te filmen toen het gebeurde. Paard dus ook langs zien komen zag
het pootje er los bij hangen en hij ging er ook niet op staan toen ben ik omgedraaid en wist ik genoeg.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:25

Wat een eng gezicht!! Krijg je ook niet meteen van je netvlies lijkt me..

@VHU, dat zijn niet de mijne, ben wel heel benieuwd waar deze staan?? Die eerste lijkt wel een blonde, kan dat??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:29

@aks: heel veel sterkte :(:) :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 07:01

@aks :(:) zwaar. sterkte.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:23

Goedemorgen

Aks: sterkte
Dingetje en Maisie: inmiddels hoop ik toch iets kunnen slapen.
Janouk: gefeliciteerd met wp
VHU: mooie rit gemaakt
Gem: fijn dat moos weer goed is
Bianca: alweer lekker aan het trainen?

Bakken staan hier weer vol water. Grrrrrrrr en dan gaat het vanaf woensdag ook nog vriezen snachts -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:41

goedemorgen
vhu, mooie rit gemaakt, het blije ollie...die even haar blijdschap moest laten zien..dat soort dingen mogen ze van mij achterwege laten..haha...
tine..water in de bakken...bah...balen zeg !
aks...sterkte en idd heel knap dat je dit doet !

paard van glenn...vreselijk....

hondjes hebben rustdag...morgen weer trainen....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:52

Vanmorgen Thabor ohz gereden, ging best aardig (oke, wel rustig aan gedaan, maar toch ;-) )
Daarna longeerles met Rembrand gehad. Hij was al een heel stuk verbeterd, dus dat geeft de mens moed. Ik had alleen 1 touwtje nog niet helemaal goed. En ook in de les nu geoefend met balkjes. Rembrand deed super goed zijn best. Lekker ventje is het toch. Nu nog even Amerigo inspannen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:11

@maisie: wat naar dat je dat hebt moeten zien.
Wat zonde van het paard van glen.
@Tine: he bah altijd die regen....en die :brr: doe mij maar lekker zonnetje {:}

Omdat ik het toch wel heel schattig vond! (sorry slechte kwaliteit)
Ben ik trouwens niet is mijn vriend :+
View My Video
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 09-12-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:19

En is het nog gelukt met inspannen Tine, met al dat water in de bak? Het is hier vandaag werkelijk prachtig weer, moest natuurlijk wel werken maar gelukkig kon ik vroeg naar huis, net nog heel eind met Wiske het bos in geweest.

@Biancocoo nou dat soort fratsen mogen ze bij mij ook echt achterwege laten hoor, maar begreep het wel. En in grote groep, en het vreemde bos in, en ze was amper buiten geweest die ochtend en op de vrachtwagen gestaan best lang (want voordat we wegreden moest er natuurlijk eerst een borrel worden gedronken :P ) plus dat de keren dat ze het deed was het opeens licht na behoorlijk zwaar, zaten van die plotselinge mulle stukken tussen, wilde ze net lekker aantrekken, schoot die wagen opeens achter haar aan. Denk dat ze zo iets had van WTF *\%/* ik wist ook niet zo goed wat ik ermee aanmoest, want was eerste keer dat ik dit met haar meemaakte. Toen we even stil moesten staan en ze met haar achterbeen begon te maaien heb ik een brul gegeven en daarna heeft ze niets raars meer gedaan O:)

@Jeskim dit was ergens tussen Loon op Zand en Kaatsheuvel schat ik zo in. Waren erg mooie Fjorden (voor zover ik er kijk op heb hoor).

Nou zoonlief wil op computer, had ik beloofd dus :evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:36

janouk *\o/* een winstpunt, mooie afsluiter voor 2013
ips ook toppie gereden *\o/*
aks sterkte :j fijn dat dids gedaan word in deze moeilijke tijd
ol was een beetje dol....vhu moest haar tot orde roepen
moos is weer de oude,koliek gelukkig weg
er komt mooi hussentrainingweer aan
en verder ff alles kwijt
hoe is het met het ezelvrouwtje? en de rest ook alles goed daar onder de steen? :o

ik heb ze maar gelongeerd vandaag,tara lekker aan het halstertje,sun bijgezet en jane met hoofdstelletje in,wat een gedoe weer om een pony te leren aan de longe te lopen.....maar ze doet het steeds een stukje beter,draven gaat goed maar na 2 passen stap komt ze naar je toe (adem in adem uit Monique de pony moet nog leren.....niet vergeten!) O:) :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:39

VHU: ik heb maar gewoon getraind, ook al ligt er erg veel water. Als het straks gaat vriezen, kan ik echt niets (tenminste niet als de bak zo nat is). Anders kan ik ze wel helemaal stil zetten, er is altijd wel weer een excuus dan te bedenken. Ik kreeg ook al de opmerking van iemand dat ik nu vast zou stoppen met de lessen ivm de operatie. Maar die operatie is pas volgende week donderdag. Tot die dag kunnen ze gewoon aan het werk hoor. Daarna staan ze lang genoeg stil vrees ik. :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:37

Oja, Janouk wat goed zeg een winstpunt erbij, super _/-\o_
@HT heel herkenbaar :+ Ollie is pas lekker gaan longeren mbv stalbaas :+ Hero vindt longeren gewoon leuk, die had direct de 'aanknop' erop zeg maar. Van de week willen we voor het eerst lange lijnen doen met Hero, vind het gewoon spannend :=
@Tine kan ik me voorstellen hoor. Zo in de winter heb ik ook zoiets van elke dag nog lekker gereden is er een. Komen vast nog weken (of dagen, hoop dagen :7 ) dat je helemaal niets kunt doen. Wat sneu van George trouwens :(:) maar als een poes het niet meer 'doet' zijn ze echt op he. Poezen zijn zo sterk.
@Bicci hoe is het met het doffertje?
@Aks sterkte ...

**moet echt verder en jeetje wat is het toch altijd een zooi in huis als je een weekend gewoon niets aan huishouden hebt gedaan**