[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:14

@Frensie ga ik ook doen ben me even aan het oriënteren wat de beste anpakis. Met haar keuring destijds is niets gemerkt ben op zoek naar een hele goede da die verder kijkt, denk dus of vd laarse of laarakkers. Maar ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Mooi gezegd Aks _/-\o_
Het is hier in de regio vrij normaal dat bijrijders bijdragen in de kosten...

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:45

hopelijk heb je snel duidelijkheid vhu.

wat een zorgen kun je er over hebben hé.

De hele avond weer aan de studie geweest. Opdracht niet helemaal afgekregen. Vrijdag maar weer.
Morgen eerst werken, 's avonds heeft bijrijdster les op Veale dus dan geen tijd.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:28

Hellow :wave:

Wat kletsen jullie snel zeg :j
Lees hele verhalen over bijrijders, of ze moeten betalen of niet en wat de kosten zijn.

Gister vriendlief Pown gepakt om te kijken of die nog kreupel liep......zoals we al dachten, zo zuiver als wat :D Pown heeft echt af en toe een beetje last van aanstellerites ^) Vrouwtje gelijk weer buikpijn.....van de zorgen :o

Dus toch een goed vooruitzicht voor zaterdag om mee te doen *\o/* Hoop alleen echt niet dathet gaat sneeuwen, want dan gaan we alsnog niet.....maar heb er goed moed op dat de zoute zeelucht de sneeuwbuien richting Biancacoo blaast zodat ze kan gaan sleeën :D
Laatst bijgewerkt door _Dingetje_ op 06-12-12 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:31

Goedemorgen

Bianca: heb een pakje sneeuw van ca 5 cm voor je liggen. Wil je het graag zsm komen halen?????

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:35

YEAHHHH !!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* SNEEUW !!!
hier ligt nog iets meer Tine..geweldig...
Nu voordat het dooit.... ga ik straks met de honden door het hooi land proberen te sleeën en niet te crashen...heb er zo'n zin in..... :# :# :# :# :#
Nu duimen dat het lukt op dit minuscule pakje sneeuw....ik zal proberen een filmpje te maken..maar beloof niets...want ik moet wel blijven staan,hahahaa....als het niet lukt....door de sneeuw met de step naar het bos...lekker glad..hahaha... :))

VHU...volg je gevoel wat Bente betreft...mijn gevoel bij Melody was juist..ik hoop en duim dat de uitkomst voor Bente gewoon helemaal in orde is..en dat ze niets mankeerd !! laarakker is wel heeeel goed !!

verder.....ik wil dat het nu licht word...maar moet zoontje nog naar school brengen, en dan kan ik aan de slag... := word vast niets met die slee...maar zou wel super zijn als het wel een rondje lukt... :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:38

Heb hoefsmid net gebeld, hij komt morgen winterbanden onder zetten bij Rembrand. Nu ga ik nog snel wat schuiven.. En dan rustig aan met trailer naar binnenbak

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:19

Mogge,

@Dingetje, super dat pownie weer 'rad' loopt *\o/* en inderdaad nu maar hopen dat het weer niet al te slecht wordt :j
@VHU, bij twijfel of mijn dieren wat mankeren laat ik altijd mijn DA komen. Echt een paardenman en denkt super mee. Straks komt hij ook weer even gebitscontrole voor Brutus.
@Biancacoo, hier nog geen sneeuw... beetje hagel, natte sneeuw en overig prut en verders niets... heel veel plezier met sleeën straks. Ik hoop dat het lukt en dat wij zelfs een filmpje te zien krijgen :j

Ik ga zo Brutus maar even rondslingeren nog voor de DA komt, dan heeft hij in iedergeval gelopen wat het weer dan nog meer brengen mag....maar nu eerst nog even 1 :9k en dan ga ik naar buiten :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:41

@VHU: :(:) .

@LS: ik kan me wel voorstellen dat je vergoeding voor de lessen vraagt.

@Biancao: misschien kunnen we afspreken dat we vorst en sneeuw de komende week even doorsturen, kan ik me wat beter voorbereiden.

Ik houd het ook niet bij, maar nu aan huis en geen tijd meer voor lessen e.d. valt het volgens mij reuze mee.
Dan even niet het aanleggen en onderhoud van weilanden, omheining, rijbak, stallen, paddock en hypotheek meegerekend, hahahaha.

Mmmm, zo maar eens kijken, het was hier zo nat, dat we niet meer gesleept en gevlakt hebben..., stuk voor de stal zal wel hobbelig zijn en stukjes rijbak ook. Eens bedenken hoe we dit nog kunnen verbeteren.
Ziet wel prachtig uit, buiten, hier maar weinig sneeuw, maar heerlijk zonnetje.
Is toch altijd weer even wennen, de winter... :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:43

@Avaluna, is bij jullie de boel nu bevroren of dat nog niet ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:01

Hier sneeuw en harde bak. Kortom weinig te ondernemen met de paarden.
Ik hoor ze niet klagen /3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:07

Wat een baaldag -O-
Had ik vanmorgen voor schooltijd flink stuk van erf sneeuwvrij gemaakt, begin het ineens weer te sneeuwen en lag er gewoon weer 3 cm op kale stuk. Grrr. Dus eerst zoon maar naar school gebracht. Maar wat waren de wegen nog slecht. In alle haast en drukte tas vergeten, dus ik kon nog een keer naar school. Besloten de paarden maar weer in de wei te zetten, want ik vond het niet verantwoord om naar de binnenbak te gaan. Rembrand op hoop van zegen ook maar gewoon weer in de wei. Hij weet wel wat hij kan, denk ik. Thabor en Amerigo gingen gek rennen en Rembrand bleef rustig staan, dus ik vertrouw er maar op.

Toen bijna een uur zitten prutsen om de sneeuwschuif achter de tractor te krijgen. Hadden we vorig jaar gekocht, nav de winter ervoor. Maar kreeg het stomme ding niet vast. Maar goed, uiteindelijk dus gelukt. Maar de tractor is eigenlijk net een slag te groot om het erf sneeuw vrij te kunnen maken. Heb zo goed en zo kwaad als het ging maar wat geprutst. Ook buiten onze poort de onverharde weg naar de openbare weg gedaan. Het zonnetje schijnt nu dus als het goed is smelt het allemaal veel sneller weg, omdat er stukjes donkere grond tevoorschijn zijn gekomen.

Daarna wilde ik de bak gaan slepen. Bodem is niet meer bevroren, ligt alleen 10 cm sneeuw op. Echter... -:(- -:(- -:(- krijg nu de sneeuwschuif met geen mogelijkheid meer los. Waardeloos, want dacht zout te strooien en bak te slepen, zodat ik hem weer kon gebruiken. De voorspellingen zijn nog minstens een week vorst, dus dacht het goed voor elkaar te hebben en niet meer naar de binnenbak te hoeven gaan.

De les van vanavond is ook al afgezegd. Nu vind ik dat persoonlijk een beetje voorbarig. Als de zon de hele dag schijnt, dan zijn ze wegen snel weer goed begaanbaar. Maar ik ben inmiddels zo moe, dat ik het allemaal wel best vind.

Ga zo nog 1 poging doen met de tractor (die nu dus ook buiten staat ipv op de deel, want sneeuwschuif is te breed om door de deuren te kunnen; en dat buitenstaan is niet zo best voor onze oude tractor)

Trouwens de dakramen zijn wel goed geisoleerd. Sneeuw blijft er overal op liggen. Wat het dan wel weer donker maakt in huis.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:11

hier donker in m'n hoofd ^)
Gisteravond vreselijk hoofdpijn gekregen, leuk die migraine..

Hier dooit het vreselijk. Vannacht in een sneeuwstorm naar huis gereden, envanochtend eventjes sneeuw op de grond, en nu alles schoon, zon en druppels ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:15

Jee..Tine het zit je niet mee met die sneeuwschuif..
Aks...bah hoofdpijn...beterschap hoor.. :(:)
Ik sta hier in dubio of ik het wel of niet zal doen..de oprit is ruim 100 meter ..en als er nog 10 cm bijvalt kunnen we nergens meer heen...dus ik denk dat ik zo ook de schuif maar aan de trekker ga doen en dan duimen dat hij starten wil....
ik heb wel even gesleed, klein rondje van 800 meter...gaat erg goed, niet heel snel, maar dat hoeft van mij ook nog niet...het viel me reuze mee en is echt wel relaxed om te doen...daarna met step naar het bos..maar lag binnen 50 meter al op mijn plaat..wel doorgezet en verder rechtop gebleven...dat is lastig met die gladde ondergrond en een step..hahaha..
Kort filmpje 11 seconden van het sleeën... *\o/*
http://youtu.be/wKqJi-XT6qQ

Ik heb voor de zekerheid nog een lange lijn naar de neklijn van de honden...mocht ik vallen, dan heb ik ze nog vast en rennen ze niet met slee ervandoor..haha..zou echt iets voor mij zijn..
Met de step zou ik dus niet kunnen filmen...want dan val ik om...met de slee geen probleem...heerlijk genoten !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:19

is zo'n slee zwaarder dan step of? :)
Ziet er wel heel ruig uit zeg! :oo :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:23

Wow Bianca, wat gaaf. Ennuh, de sneeuw ligt hier voor je klaar hoor. Kom maar snel halen, ik ben het alweer helemaal zat :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:25

@Biancacoo, gaafZ!!
@Tine, waardeloos al die sneeuw... hier ligt nog niets en heb Brutus net nog even gelongeerd....
@Aks, :(:) hoe was je date ? *D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:29

date was ehh, date-ig ;) Veel te kort, veel te gezellig, en nooit vaak genoeg :)) :D

*rent gauw voor biancacoo uit naar tine* MIJN SNEEEEEEEEEUW! O:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:31

WOW vet cool Bianca...rete vet :D
Al het sneew naar Bianca voor nog meer spectaculaire filmpjes :j

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:34

@ Aks, date...heb ik iets gemist??? Vertel......vertel <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:34

@Tine: :(:) .

@Biancao: oh, wat gaaf :j *\o/* . Als ik dat zie, denk ik wel eens dat ik beter zoiets met honden was gaan doen, dan met paarden :o :j .

Hier dooit het flink, dat kan aan de zon liggen, die flink schijnt, maar ook aan mijn kachel...
We hebben een nieuwe kachel op de boerderij, heerlijk stoken met antracietkooltjes, ding brand al weken non-stop, maar nu wilde ik vanmorgen even de asla legen, krijg ik de hendel niet meer goed dicht, heb nu de luchtvoer dichtgedraaid, maar doordat dat klepje nu dus op een kier staat brandt hij nog steeds als een tierelier... het is nu dus echt tropisch warm :') .
Heb wel goede hoop dat de bak nog in orde gemaakt kan worden. Wel zielig, manlief is vanavond alweer heel laat thuis en dan moet ik hem weer de kou in sturen :o .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:35

date [deet] (de; zelfstandig naamwoord; meervoud: dates) 1(m) afspraakje

O:)
:+:

:))

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:37

_O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:45

Slee is qua gewicht net zo zwaar als de step..zo'n 7 kg, maar doordat er eigenlijk nog net niet genoeg sneeuw ligt op sommige stukken, moest ik rennen,..vandaar mijn gehijg..maar is goed voor de conditie..
En.....wat is het relaxed om te doen...op dat rennen na dan..maar ook dat is super samen met je honden...ik kan niet wachten tot er genoeg ligt in het bos...mooi sleeën in het bos..
maar moet wel toegeven...2 hondjes is eigenlijk wat weinig voor de slee...3 of 4 zou qua kracht beter zijn..want..Dakota is nogal...ben ik niet mooi...zie mij eens mooi lopen...maar ze trekt lang niet altijd, dus Eagle die doet al het werk...niet ideaal dus..Aiya moet goed doorgroeien, dan kan ze ook meehelpen ....
het is net als bij een 2-span paarden...als het niet samenwerkt..valt het altijd voor 1 dier tegen, dus meesteppen maar of rennen, maar het is wel gaaaaaaf !! *\%/*

Aks.. een Date...super !!! _/-\o_

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:29

Biancacoo super gaaf!!!
Voor jou hoop ik dat er mee sneeuw valt, heel plaatselijk. Voor Tine hoop ik op dooi en zonneschijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:36

Aks: helemaal in <3 hihi
Bianca: maar voor er veel sneeuw in het bos ligt .... dat duurt wel even. Dan ligt er elders heeeeeel veel.
Avaluna: kun je de bak niet zelf doen?

Nou, na veel geworstel heb ik de sneeuwschuif er weer af gekregen. Dus snel weidesleep erachter en de bak gesleept. Hoop dat zonnetje nog goed werk gaat verrichten want het is eigenlijk nog net iets te nat voor als het gaat vriezen. Vanavond nog maar een keer slepen en dan maar hopen dat het goed gaat.

Vandaag helaas geen tijd meer om nog iets met de paarden te doen. Vanavond zou wel kunnen, maar ja, dan wil ik proberen de bak nog in orde te krijgen.

Net even bij Rembrand gekeken, heeft nu wel wat klompen. Dus denk dat ik hem straks toch maar weer op stal ga zetten. Is maar voor 1 dag, dus dat moet hij maar zien te overleven.