[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:47

dressuur klasse 1 is het dressuuronderdeel wat je de samengestelde wedstrijd moet rijden.
de samengestelde wedstrijd bestaat uit dressuur, vaardigheid en marathon

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:02

en klasse 1 is de laagste klasse, net als B bij de dressuur zeg maar...

gave foto's evelli!

ga zo even longeertopic kijken...

Poe he, wat een wind nog zeg!
We hebben nog tot 4 uur gewacht of de wind wat ging liggen maar helaas...
Toch maar ingespannen en een rondje gedaan, maar ideaal mennen is het niet...
maar goed, ze heeft weer even lekker bewogen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:13

hier ook nog veel wind idd nouvel..
zelfs diddle was er :wow: van.. dat issie normaal echt nooit :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:35

Citaat:
VHU: Ik heb even gereageerd in dit topic met doorverwijzing naar jou toe. Iemand die graag mee op de kar wil in omgeving rotterdam en vooral intresse in welshjes. Moest toen echt even aan jou denken. Misschien dat je dan wat vaker 2span kan rijden?
[EA-RVG] GZ: Iemand die Welsh A pony voor de kar heeft in ZH!

Super bedankt Rivaldo, ik heb direct een berichtje geplaatst, lief dat je aan me hebt gedacht!

*\o/*
Zo'n fijne dag gehad :D
De wind was volgens windfinder (ja ja, handig als je een man hebt die doet aan modelvliegen, die kijken altijd hoe de wind staat en hoe hard :+ ) tussen 11.00 - 12.00 op zijn zachtst in regio Rotterdam voor zover je daar van kunt spreken vandaag, dus toch de stoute schoenen aangetrokken, poowns op de trailer en richting Breda/Rizanta. Han is de hele dag meegeweest en het is altijd zo raar met die kinderen, op het moment dat je denkt, het interesseert ze echt niets, zijn ze opeens weer helemaal enthousiast. Hij heeft ontzettend goed meegeholpen, geen een keer gezeurd of we al klaar waren, echt helemaal top! Heeft steeds een van de pony's gedaan met opladen/uitladen, poetsen, inspannen/ uitspannen/uitstappen aan de hand. Dat is wel genieten hoor. Pony's waren ook erg goed hanteerbaar, ook top natuurlijk.

We zijn met het tweespan mooi rondje wezen doen van zo'n 8 km. En ze deden het zo super! Mooi met elkaar oplopen, zeg maar 80% in pittig drafje gedaan, is dan zo leuk om te doen. Het waaide wel maar ze trokken zich er niets van aan (ze zijn natuurlijk altijd wel vlot := ).

Daarna Han in de kantine geinstalleerd met spelletje / boekje en met Rizanta gaan rijden in de bak. Nou die trok zich dus ook nergens wat van aan en liep zo heerlijk relaxed <3

Pony's blijven vanavond bij Petrideko staan, gaan we (Tamara, mijn vaste groom) en ik morgen mee aan de slag in enkelspan. Kan Tamara ook weer eens lekker mennen en het is voor de pony's natuurlijk ook goed.

En we zijn via de McDrive weer teruggegaan...hoef ik ook niet meer te koken :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:41

lekker vhu!! :) super :)
dus je hebt een brabantse veestapel nu? ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:42

Lacuna, wat jammer dat je verzorgster ermee moet stoppen,
ga je nu op zoek naar iemand anders voor sun?

laura, wat leuk dat je toch met je 2 span kan starten!

een :(:) voor tine

evelli, lotje ziet er goed uit.
hoe oud is ze nu? 3 toch? vind haar nog wel wat puppyachtig lijken

VHU, lekker gement dus met zoontje & groom :)
dus morgen lekker weer daar aan de slag maar dan in enkelspan met beide?

Ik al 3 dagen niet gement.
vrijdag niet omdat het keihard waaide en ik al niet zo lekker was.
gisteren was ik dus eigenlijk echt ziek, maar heb ik wel gewerkt en ik was blij dat ik thuis was.
En vandaag heb ik ze alleen maar wortels gebracht in de wei en binnen gehaald.
morgen ga ik het wel weer proberen, want voelde me vandaag al wel weer een stukje beter.
maar we hadden ook niet zo heel veel tijd.
Denk niet dat wobbe het erg vind om 3 dagen vrij te hebben hihi.

Volgende week wil ik weer veel met hem gaan doen.
waarschijnlijk word hij 14 februari toch behandeld door osteopaat (als het nodig is)
en dan wil ik hem de week ervoor even goed aan het werk hebben gehad.
want dacht namelijk dat je na een behandeling van osteopaat een paar dagen rustig aan moest doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:48

@IT vind het al zo goed van je dat je de hele winter wel lekker door bent gegaan met mennen. Mijn mannetjes hadden al weer twee weken niet gelopen. Waar ze die conditie en looplust vandaan halen weet ik dan ook niet maar goed, 't is wel handig dat ze dat 'gewoon' hebben :+

@Naaltje, Ja ze slapen daar nu alledrie. Alleen arme Freddy staat helemaal alleen in Berkel en Rodenrijs :(:)
Snuit staat keurig braaf te zijn, rustig op drie beentje beetje om zich heen te kijken en aan hooi te knabbelen. Alwyn is echt zo :):) >;) in de box. Bij elk geluid wat hij hoort staat hij te gillen.... voor hem dus heel goed dat we dit doen. Op trailer, er weer af, in de box, ergens anders zijn. Leren die jonge dingen enorm van. Hij is ook helemaal niet gewend in een box te staan. Bij ons is het inloopstal. Daarvoor heeft hij twee maanden bij iemand in een box gestaan (wat hij geen succes vond want hij was onhandelbaar :+ ) en daarvoor heeft hij gewoon 2,5 jaar op de wei gestaan, dus hij is ook niets gewend.

Het ging zo goed dat ik er zelfs over denk ze voor die 15 km in Kootwijk (kennismaking mendurance) in te gaan schrijven. Dat is eind maart... wie weet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:51

leuk joh :D
was 't te doen in de pannehoef of niet? (ben je niet naar de p-hoef geweest?)

ik durfde het vandaag niet in m'n eentje aan om naar buiten te gaan, alweer te lang geleden.. morgen met lacuun aan de gang, met de kar. En wil van de week 1x t bos in onder 't zadel, minimaal :) :))

en wij moesten nog wat afspreken he :D voor dids-burka en rizanta meeting :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:53

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:11

Ik vind Diddle zo'n ontzettend leuke pony....het is net alsof hij met je praat als je naar die foto's kijkt ;)
Wat leuk dat je samen met Lacuna aan de slag gaat. En groot gelijk dat je niet het bos in bent gegaan, het waaide toch nog flink en dan is dat niet slim om te doen als je al zolang niet aan de slag bent geweest.

We zijn gewoon rondje over de weg gegaan hoor. Zoonlief was mee en wilde dat het 'gewoon' goed liep, daar die poowns van ons van die stadse poowns zijn (en ik een stadse troel :+ ) heb ik dan meer vertrouwen over rustige weggetjes dan door een bos wat ik nog niet zo goed ken. We zijn maar iets van 5 auto's tegengekomen heeeeeeeerlijk! Kijk dan durf ik wel met het tweespan en mijn wagen de weg op :j

Oja nog sorry dat ik Storm 'ze' noemde :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:16

whaha :P
jij stadse.. kom je naar 't brabantse land ga je over 't asfalt crossen :))
zijn wel leuke stukkies te rijden daar :j
en weinig autos tegenkomen, zeker als je als gezinsuitje op pad bent is altijd lekker :)

Dids heeft een praatkop he? hij heeft ook een bui als je aankomt.. en daar moet je mee dealen.. vandaag wassie actief gelukkig
maar hij kan ook heel nukkig zijn kont in de krib gooien en met longeren alleen maar trekken ofzo :+ (meestal strookt dat wel met mijn bui :o )
op bovenstaande foto is zijn kop overigens <3 omdat hij met zijn buik over de grond schurkte :+
sja.. ivm die hondenbeet-arm van mij en ontbrekende kracht kan ik niet zo grof alle losse pluis eraf poetsen.. :o
morgen om een nieuw zweetmes en zo'n poetsblokje :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:16

@Naaltje, wat een geweldige foto's :D , jouw fjord heeft écht iets <3
@VHU, jij hebt weer heerlijk genoten vandaag en wat fijn dat kindlief het ook goed naar zijn zin heeft gehad
@Yvestoeter, wat fijn dat je weer wat opgeknapt bent :(:)
@Ebvelli, leuke foto's en jullie liefde straalt van het beeldscherm af <3

Ik ben ook weer goed bezig geweest vandaag. Eerst met Bruutje gedressuurd want volgende week mogen we weer de ring in. Hij liep in het begin wat stug (ook mede door de wind) maar na ffies doorgewerkt te hebben begon hij écht lekker te sjouwen. Morgen gaat hij in de revisie en wordt hij nagekeken door een holistische dierenarts. Ik ben benieuwd.....

Om 16.00 uur nog een rondje met Simba gedaan en tegen wind had hij het er best moeilijk mee (het was ook nog op de terugweg). Af en toe nam hij een huppeltje tussen door. Voor de rest deed hij het weer super en ben ook écht trots op mijn puppy <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:20

:o vind dat ook, heb weinig met fjorden, maar dids heeft zo'n sprankeltje wat 'm leutig maakt :D

ook lekker actief geweest, leuk!! :D
holistisch dierenarts, interessant, met reden of niet? gewoon ''om te weten''?
11feb komt op stal de tandarts, jammer dat ik er dan niet ben anders had hij best eens bij dids mogen kijken. Niet omdat er iets is, maar omdat ik dat wel interessant vind :o
(al denk ik dat ze dan zowel boven als onder zijn hengsten-ruinen gevallen tandjes eruit willen trekken :+ )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:21

Zoo jullie zijn lekker bezig geweest, Diddle ziet er goed uit !! de ligfoto hier is echt leuk !!
knap paardje is diddle toch !!

VHU superzoon heb je hoor, top ! een echte kanjer dat hij zo goed geholpen heeft !!
En superpony's zo met die wind.

Ik heb vandaag dubbele longe gedaan met Melody, ging super ! Ze heeft zich super gedragen en lekker gelopen, durf het niet aan op de wagen naar het bos, met mijn zoontje van 4 voorop de wagen.....vind ik met die wind wat griezelig, dus dat hebben we niet gedaan ! Daarvoor ken ik Melody nog niet goed genoeg, als heeft ze tot nu toe nog geen stap verkeerd gezet.
Zag wel een trailer met een paard erin.....en het waaid hier echt hard !! :7

Zag een gave tinker voorbij komen......lekker in de kudde !! leuke foto's.

Iedereen die ziek is : beterschap !!!

Rivaldo starten met je 2 span !!!! goed man, petje af voor je !!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:23

Goedenavond.

Diddle is een leuk dier!
VHU lekker gemend.
Kim 3 dagen vrij kan best hoor. Vind het knap van je dat je zo fanatiek door rijdt in de winter. Ik deed dat ook altijd, zat altijd verkleumd op de wagen, door weer en wind ook stortregen. Ik doe dat niet meer, rij voor mn plezier en als het echt keihard regent sla ik lekker over. 's zomers men ik wel heel fanatiek overigens hoor.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:27

Naaltje schreef:
:o vind dat ook, heb weinig met fjorden, maar dids heeft zo'n sprankeltje wat 'm leutig maakt :D

ook lekker actief geweest, leuk!! :D
holistisch dierenarts, interessant, met reden of niet? gewoon ''om te weten''?
11feb komt op stal de tandarts, jammer dat ik er dan niet ben anders had hij best eens bij dids mogen kijken. Niet omdat er iets is, maar omdat ik dat wel interessant vind :o
(al denk ik dat ze dan zowel boven als onder zijn hengsten-ruinen gevallen tandjes eruit willen trekken :+ )

Eigenlijk met een reden maar ik ben benieuwd wat er uit gaat komen....
Inderdaad 'leutig' is het juiste woord :D

@Biancaoo , jij bent ook goed bezig geweest, ik kan me voorstellen dat je niet alleen de pad op gaat met je zoontje. Met Simba doe ik het écht niet en heb af en toe nog best wel even een handje nodig :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:32

hihi vinden jullie me echt zo fanatiek?
dit is pas m'n eerste winter dat ik wobbe voor de sulky heb.
maar als ik in de winter rijd, dan is het hooguit een half uurtje.
met uitzonderingen van een uur.
en dan nog niet eens zo heel erg hard trainen, maar hij staat er wel voor.
zelfs met die sneeuw heeft hij nog een paar keer voor de slee gestaan.
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 06-02-11 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:33

ik ga lekker een film kijken.
Dear John, met chaning tatum :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:39

Met kind van 4 zou ik het ook niet durven hoor. Han is nu bijna 9 en hij kan echt leuk met de pony's omgaan (hij wil het niet altijd maar als hij de pet goed heeft staan heb ik echt al wel wat aan hem). Han is ook aardig groot en sterk voor zijn leeftijd, is al tegen de 1.50 8-) En moet eerlijk zeggen dat ik Peter op zo'n kwartiertje achter me had rijden met ook een tweespan, dus dat voelde ook wel 'veilig'. Plus natuurlijk mobiel mee.

@IT kijk ze! Jazeker je bent best fanatiek :j Is compliment hoor ;) Moet zeggen dat als we een bak bij de poowns zouden hebben ik er ook wel eerder op zou stappen voor een half uurtje/drie kwartier, nu is dat bij ons niet te doen want voordat ik bij een veldje ben over de weg of bij veiliger fietspad ben ik al zo'n 15/20 minuten onderweg.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:45

@ VHU is han je zoontje ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:49

@IT; vind het zeker actief :j
een half uurtje mennen..pfoe.. ik ben met voor de kar krijgen, en alles opgeruimd krijgen dik een half uur bezig.. dan vind ik het al zo gauw niet meer de moeite := :o

@VHU; Rijdt peter ook vaak door de pannehoef etc met zijn spannen?
zit ie daar pas sinds kort ofzo trouwens of niet? :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:01

@Rhine, ja onze zoon heet Han :j
@Naaltje, zijn ouders wonen voor het bedrijf, daar heeft hij ook altijd zijn pony's gehad. Pannenhoef is dus wel zijn 'oefenterrein' zeg maar. Maar als ik zie hoeveel dressuur er wordt gereden met zo'n span, da's andere koek hoor. Ze oefenen denk ik hooguit een keer / eens in de twee weken in het bos, als ze dat al doen. Ze zijn vaak in de bak aan het werk en maar oefenen op rust en ontspanning. Links om/ rechtsom, grote voltes, kleine voltes, etc. Of als ze over de weg rijden ook allemaal dressuurmatig rijden. Erg mooi om te zien trouwens. En zo zie je maar weer dat de basis voor alles dus die rust, ontspanning en dressuurmatig rijden is.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-02-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:06

actief buitenrijden dus :j
mooi :j
(ga ik morgen ook weer voor op m'n sodeju krijgen van lacuun :') ik ben namelijk buiten nogal gauw van 't buurten en 't janboerenfluitjes terwijl ook daar m'n knol gewoon niet moet bananen (krom lopen :+ ) en vlot moet zijn.. maar op een of andere manier O:) )
Heb hem nooit in de pannehoef gezien volgens mij, maar dat verklaart, als hij daar niet zo vaak komt vergeleken dat ie traint :) :))

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:08

@ VHU Hij is wel echt groot voor zijn leeftijd, ik ben net 150 :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:08

Lotje is nu 3,5 en idd nog beetje puppie. Ze begint wel uit te zwaren. Vind ik wel fijn.