[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:22

tine, ook ik duim voor jullie! :) :(:)

zo :) op stal is het hooi binnen :):) :):) en voor zover ikhet zag, zijn het touw-pakjes geworden ipv plastic :D

gelukkig :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:32

@ Millanka: dat is niet slim hé :Y)
Zou ook helemaal iets voor mij zijn! Gelukkig mag ik van de dokters niet meer lopen om medische redenen (omdat dat erg slecht is voor mijn versleten rug, voor mijn knieën en ik krijg zodra ik loop een scheenbeenvliesontsteking). Dus als iemand met me wilt gaan lopen, steek ik het daarop, niemand hoeft te weten hoe onhandig ik ben met lopen :o Ik heb 2 jaar geleden geprobeerd om te beginnen aan "start to run", maar ik kwam met geschaafde knieën, handen en ellebogen thuis... Iedere keer als ik ging lopen ging ik tegen de grond, ofwel door struikelen, ofwel doordat ik door mijn knieën of enkels zakte, allemaal best wel pijnlijk.

Ik had net een stukje van Romeo zijn weide afgezet, en eens geprobeerd om commando's te geven (ik had niets vast en Romeo enkel zijn halster aan). Romeo luisterde naar alles wat ik zei! Hij had de volle aandacht voor mij en probeerde niet te gaan grazen <3
Toen ben ik even terug naar huis gewandeld (100 meter) en heb ik het pessoatuig gehaald. Dit had ik hem aangedaan en weer hetzelfde, en het ging prima. Romeo had er blijkbaar echt plezier in, en hij liep super netjes! Zelfs met de galop heeft hij niet 1 keer verkeerd aangesprongen :D
Ik had Romeo nog nooit zonder longe gelongeerd, maar het is zeker voor herhaling vatbaar! Ik heb de indruk dat de band er sterker door wordt, want toen we gedaan hadden, bleef Romeo me overal volgen waar ik naartoe ging. Als ik stopte, bleef hij op 1.5 meter van me staan, en als ik achteruit ging, ging hij ook achteruit en bleef op 1.5 meter van me af. Normaalgezien gaat hij weg als ik in de wei zulke dingen probeer (als ik hem niet vast heb) :o
Ik ben zooo verliefd op mijn ventje <3

Vanavond hebben we hier het feest van mijn ouders hun 25-jarig huwelijk. Er hebben maar 2 mensen afgebeld(een koppel), de beste vrienden van mijn ouders, omdat de vader van de man vannacht is overleden.
Ik ben eens benieuwd wat mijn ouders gaan vinden van ons cadeautje! :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:52

mooi dat romeo zoveel plezier had en zich goed gedroeg!
veel plezier met het feest vanavond! wel vervelend zeg van die vader van die ene mensen....

Milanka, auw! dat lijkt me erg pijnlijk met je gezicht in de brandnetels!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:53

Ik was gister nog op wedstrijd geweest met Whitney. 2x een 1e plaats en weer 2 winstpuntjes er bij :). We mogen dus nu M starten, volgende maand moeten we er meteen aan geloven ;).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:56

goed zo dennis! ging erg lekker dus?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:07

Beetje zoekerig, wel braaf. Vorige week zondag hield ze rechts wat vast in m'n proef door spanning. Kan haar normaal goed er van af rijden, maar dinsdag is ze gecontroleerd door de gebitsverzorger en ook behandeld (hij is ruim een uuur bezig geweest). Daarna heeft ze alleen bitloos lesjes gelopen en gister weer in gespannen.
Ze liep dus fijn, deed goed haar best. Links achter zet ze er nu ook goed onder, er zat dus duidelijk rechts in haar mond een probleempje (zei de gebitsverzorger ook al).
Het was dus nog ff zoeken en aftasten kwa aanleuning. Ze was nu al een stuk rechter en links achter zette ze er mooi onder. Dus mijn beide probleempjes zijn nu in 1x op gelost. Dus toch iets eerder controleren volgende keer, voordat problemen ontstaan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:08

het was dus weer even wennen omdat ze weer met bitje liep?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:13

Met bit is niet zo zeer wennen(ze heeft wel vaker een weekje vrij of word een weekje bitloos gereden), maar vooral met een verbouwde mond.
Was al een maandje aan het rommelen dat ze soms rechts iets vast hield, sluipt er in en was proberen het rijtechnisch eerst op te lossen (en thuis ging dat erg goed, alleen op wedstrijd met wat spanning kwam het er dubbel uit). Nu voelde ze heel anders in haar mond en kon ik op rechts gewoon contact krijgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:13

Goed hoor Dennis, gefeliciteerd!!

Paarden krijgen hier vandaag ook weer vrij. Veel te moe. Hele middag op bed gelegen. Zometeen uit eten, mannetje is jarig.
Wellicht gaan we morgen weer iets met paarden doen. Zoontje wilde vandaag gaan rijden, maar is beetje vies weer vandaag (regen en veel wind, en dat met pony die al bijna week stilstaat.... zou goed kunnen gaan natuurlijk, maar moet mams wel wat beter in het velletje zitten ;( )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:14

Dennis schreef:
Met bit is niet zo zeer wennen(ze heeft wel vaker een weekje vrij of word een weekje bitloos gereden), maar vooral met een verbouwde mond.
Was al een maandje aan het rommelen dat ze soms rechts iets vast hield, sluipt er in en was proberen het rijtechnisch eerst op te lossen (en thuis ging dat erg goed, alleen op wedstrijd met wat spanning kwam het er dubbel uit). Nu voelde ze heel anders in haar mond en kon ik op rechts gewoon contact krijgen.

dat bedoel ik... met een verbouwde mond, maar kon even niet op het woord komen haha

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:00

ben ik ook weer s..
erg druk met werken..15 nachten achter elkaar sloopt je..
mijn man gaat vanavond twee franse garelen halen..
ben benieuwd

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:06

Jeetje Magicmist, dat is ook wel behoorlijk wat :(:) Vind het goed van je dat je dat volhoud, ik zou bij de 5e nacht toch echt even in slaap vallen tussendoor. Ben echt een ochendmens, geen nachtmens. Is dat iets wat je vaker moet doen of toevallig deze 15?

Dennis @ Hopelijk lost dat nog op, en heel leuk dat een klasse hoger kan starten :D en meteen volgende maand al, dat schiet op! Mooie foto's laten maken he ;)

Vandaag wandelen met Tijger. Buig ik voorover, krijg ik in eens een paar tanden in mijn hoofd >;) Schrok me dood. Meteen laten weten wat ik daarvan vond :Y) Hopelijk eerste en laatste keer dat ie zoiets doet. Ben altijd een seconde te laat met corrigeren, meestal is het net een seconde later dan de 2 seconde die hoort (zover ik weet) Maar hij schrok al van mijn HEEY :+ die was sowieso 'raak'

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:11

Vandaag een lekker luiwammes dagje :) Eventjes de pony's gekroeld, boodschapjes gedaan en daarna voetbal gekeken.
Laatste dingen gewijzigd voor morgen :)
Moet om 06.00 op :O dan 1,5 uur rijden en dan ben ik in Gorredijk. Ben benieuwd :D altijd weer leuk zo'n wedstrijd

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:11

6 uur op zondag... :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:17

Yup :+ altijd leuk :D volgende week zaterdag waarschijnlijk weer :) moet ik weer naar friesland :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:20

Ach, sommige mensen hebben hobby's :+.
Je zwaai wel ff als je langs kom toch?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:21

gefeliciteerd met je punten dennis

Manon, hopelijk valt het mee, nog last van ?

SL: Brave romeo

Mijn shetland kudde is uitgebreid naar 4 stuks hihi voelt nog wel raar hoor :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:21

Ik zal even zwaaien als ik langs kom :+ zal uhmn half 7/kwart voor 7 zijn :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:28

Toeter dan meteen even he :+

Hij had niet doorgezet, maar vind het gewoon onbeschoft van hem ;) Of bedoelde je de brandnetels :+ van beide zowiezo geen last meer.

Maar ik heb denk ik wat gemist, heb je nu 4 paarden Laura?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:29

Ja, zal even op haar slaapkamerraam gaan tikken }>

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:39

Ik zwaai wel even terug en draai me dan nog een keer lekker om ;).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:51

@Dennis gefeliciteerd, dat gaat snel zeg!
@S_L, fijn dat je goed hebt gewerkt!
@Milanka, die van mij krijgen echt direct een enorme opdonder mochten ze er ook maar aan denken te bijten of te schoppen, bij mij is de gemiddelde wachttijd geloof ik 0.1 seconde :o
@Evelli: veel succes en vooral ook plezier!
@Tine denk dat je ook moe bent van al het gedoe met Quincy, dat hakt er wel in natuurlijk. Hoop dat je leuke avond hebt en lekker etentje :Y)

En wij hopen morgen eindelijk weer te mennen met de pony's, is al twee weken geleden. Met Sim durfde ik niet te mennen want dat wondje van door het hek heenlopen zat echt op een rotplek. Het is nu bijna helemaal dicht, ga volgende week weer rondje met hem doen. Als het met het weer een beetje meezit (het lijkt wel herfst zeg }> ) ga ik lekker op pad met Alwyn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:52

Nee dit zijn de logee shetjes :)

Tum is wel erg van hem gecharmeerd hihi
Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:00

Tijger heeft uiteindelijk ook een mooie rake gehad, maar om 1 of andere reden aarzel ik altijd wat ik moet doen. Ik wil hem niet onterecht slaan waardoor het niet meer eerlijk is. In dit geval was het natuurlijk harstikke terecht en heeft ie hem ook mooi verdiend :Y) maar alsnog een seconde te laat. (Vandaar dat ik zelfs na bijna een jaar nog steeds problemen heb met dominantie := ) Maar de eerste 6 maanden was helemaal een ramp. Stonden hij buiten recht overeind tegenover me omdat we zo een ruzie hadden wie iets besloot.

Ik hoop ook dat morgen mooi weer is, in verband met mennen. als we nou allemaal gaan hopen op mooi weer, word het vanzelf zonnig :Y) Of is het nou andersom. :+

Leuk, logé shetties. Ook menmogelijkheden of dat niet? en voor hoe lang?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:07

ja ik ga hun wegwijs maken met het tuig en bandjes, zoals ik met tum doe en wanneer ze voor de kar gaan komt mijn instructeur erbij helpen