[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:36

Haha reken maar!
Ik heb hubby al voor die taak gestrikt Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:40

Succes straks. Inderdaad net als Nathalie alle koudbloeden zijn machtig voor de kar en ohz.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:56

Het is uitgesteld vanwege het slechte weer Zij zijn groot en ik is klein!

*Gaat verder met heel erg balen*

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:58

Dat is inderdaad heel erg balen, Marloes.

Nu even een ander slecht bericht, Sonja heeft artrose is met pensioen en loopt af en toe niet echt lekker, maar het is een harde waardoor de grens moeilijk te trekken is, hoelang gaat het nog en wanneer is het goed geweest. Zo heb ik haar in de 15 jaar dat ze bij mij is nog nooit zien liggen.
Tot vanavond. Mijns inziens is het niet extreem koud en het regende hier toen net 2 uurtjes, dat kan ze normaal makkelijk aan. De rest staat ook vrolijk en relaxed in de wei maar Sonja, tja hoe moet ik het zeggen. Zo als ze er nu bij staat is mijn enige omschrijving ze staat erbij alsof ze op is, het leven moe.

Ze staat met het hoofd naar beneden en eet niet, ogen op half zeven en erg dof. Klieren lijken iets opgezet, de kuiltjes boven de ogen zijn overvuld. Ze heeft geen koorts en gaat telkens liggen. ik kan bij haar gaan zitten, dan legt ze het hoofd op mijn schoot. Ik heb haar een zweetdeken opgelegd en droog gewreven. Toen werd ze iets wakkerder en begon met lange tanden te eten. Ik heb de da gebeld die denkt dat ze het koud heeft en adviseerd deze winter opstallen, ik heb nog net niet gezegd over mijn lijk, maar dat doe ik haar echt niet aan. Hij komt morgen overigens langs maar vind het geen spoedgeval. Ik heb toen ze opgedroogd was de zweetdeken afgepakt en meteen weer apatisch en doods. Nu heeft ze een 300 grams deken op, waterdicht en begint ze weer te eten, niet zichzelf, maar beter dan eerst. Ik ga dadelijk uiteraard weer kijken, maar vraag me nu heel serieus af of dit van de kou is en zo ja, dan denk ik dat ik haar moet laten gaan. Als ze met 10 graden boven 0 het koud heeft, wat moet dat in de winter als het vriest?? Wie heeft raad, of een goed advies.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:14

Poe Sonjim, wat naar voor je paardje.. Scheve mond
Zo koud is het nu inderdaad nog niet, maar door die regen kan ze natuurlijk wel verkleumd zijn.
Misschien kun je haar voorlopig alleen een regendeken opleggen zodat ze droog blijft? Met eventueel een zweetdeken eronder? Dan kun je de 300 grams voor de winter houden.

Waarom wil je haar niet opstallen? Het zou mijn keuze ook niet zo snel zijn, maar als ze het op die manier beter volhoudt...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:42

Regendeken alleen gaat ze nog liggen en staat ze er niet goed bij. Opstallen gaat niet ivm de artrose, dan komt ze s'morgens niet meer van de plaats, helaas.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:41

och jemig Sandra, ik volg altijd al jouw verhalen over Sonja en ik vind het zo moeilijk. Heb geloof ik al eens eerder tegen jou gezegd dat jij in mijn opinie zeer verstandig bent en dat ik er 200% van overtuigd ben dat jij voor Sonja door het vuur zou gaan...gooi die twee dingen samen en dan weet ik dat jij de beste keuze zult maken. Denk dat niemand zo via Internet kan zien wat jij kunt zien....wel serieus jammer dat ze dit er nog bij krijgt! Het is toch wel echt een mega sterke dame hoor!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:51

Dat is ze ook, en dat maakt besluiten nemen ook wel moeilijker, want ze laat niet alles zien.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:09

Ze heeft nu niet meer de dikke deken op maar de regendeken en het ziet er goed uit gelukkig. Ik ga de andere wei in orde maken dan gaan ze vanmiddag om naar de winterwei.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:14

was haar vacht ook door en door nat? tot op de huid zeg maar?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:56

ik wou mn nieuwe Zilco 2-spantuig even showen Haha!

wat vinden jullie er van??

Afbeelding

Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:14

wat een dunne riempjes!

Had je 't niet op Vulcano kunnen showen...*fluit liedje*

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:17

haha, die van cano moet ik nog in elkaar zetten. en myth is zo mooi glad. cano is harig Nagelbijten / Gniffelen

die dunne riempjes spraken mij juist erg aan. mijn pony's zijn al niet zo fors en dan is het niet van "heey tuig, waar ga je met die pony heen?!".
moet nog wel even wennen aan die broek

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:26

Wat vind jij eigenlijk van freedom collars Elien? Zit daar serieus over na te denken voor een volgend tuig...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:29

Mooi tuig Elien, ziet er goed uit zeg.

Nathalie ik heb vanmiddag geantwoord, maar ik zie nu dat mijn antwoord niet op deze pagina is blijven plakken. Sonja was niet nat tot op de huid, maar toch last ervan. Dat is het eerste wat ik test als het regend. Ze zijn net omgezet naar de winterwei, met schuilstal. Wel maar een klein stukkie wei, want daar heeft vanaf april niks gelopen dus er staat wel wat gras. Billy vond het wel grappig, dat gras tot bijna op zijn rug.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:32

en waar zijn de foto's van grappige Billy?

Is Sonja dan het type dat de schuilstal op zal zoeken?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:36

wat zijn freedom colars, Nathalie

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:38

Nope, maar dan is ze het tenminste zelf schuld als ze het koud is, nu voelde ik me schuldig. Ik heb vandaag geen foto's gemaakt, ik heb vandaag de wei Billy proof gemaakt en ze net in het donker pas omgezet, dus helaas. Misschien morgen, hoewel ik wel nog een hele reeks ongeuploade foto's heb. Ik zal even voor je gaan neuzen en wat uploaden.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:45

nu zocht ik even een foto van een freedom collar, kom ik dit (iets heel anders) tegen, dit heb ik nu nog nooit gezien..

Afbeelding

Afbeelding

freedom collar
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:46

Mag ik vragen wat zoiets kost nathalie ?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:56

Ik heb er nog geen "vergelijkend warenonderzoek" naar gedaan dus weet de prijzen nog niet. Deze foto komt toevallig van de amerikaanse site waar Renee (merrieveulen) ook wel bestelt...maar het principe spreekt me op zich heel erg aan (en die pony ook trouwens Bloos )...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:57

dit is de lengte van het gras ten opzichte van Billy
Afbeelding
Billy en Wieneke op de eerste dag
Afbeelding
Wieneke 3 weken geleden, die buik oeps.
Afbeelding
Billy 3 weken gelden met zijn eerste appeltje ooit.
Afbeelding

En de dame waar het gisteren om draaide
Afbeelding
Afbeelding

En de "hengst" van de kudde, Jimmy
Afbeelding
Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:02

Volgens mij kende ik deze Billy foto's al....ik vind het echt een stoer ding..het is zo'n heuse "kerel"

Die eerste foto van Sonja vind ik erg mooi!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:07

Erg mooi tuig Elien!

Sonjim, arm paardje...
Volg je gevoel inderdaad bij haar, jij kent haar het best...

Schetig veulie heb je!

Natalie, dat is mooi zeg, zo'n freedom collar Ja
Ik kende het niet, maar ik ben benieuwd of ik er iets over kan vinden op Paard&Koets.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:08

Alleen de eerste foto kon je al, de rest staat sinds vorige week pas op mijn pc. Ik ben nog bezig met meer foto's uploaden hoor niet getreurt.

Ik vind Jimmy's kleurtje wel cool op deze foto's mooi donker met bijna witte manen, nu begint hij weer lichter te worden. Saaie vossen, eigenlijk zijn het toverballen.