[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:11

Goedemorgen
Hoe is het met iedereen? Om 6 uur ging de wekker, want ik zou vandaag werken bij een school in Hoogezand. Als ik moet werken ga ik altijd rond 20 uur naar bed. Dus de mail van 22.30 had ik gemist. Daarin stond dat de school deze week verder gesloten is, want er zijn minstens 2 leerkrachten positief getest, dus maar weer snel op zoek naar werk, anders weer geen inkomen deze week -O-

Marga, het is erg lastig om voor zulke paarden een goed tehuis te vinden. Hopelijk lukt het je wel. En druk aan het soppen geweest. Altijd leuk :r
HT, hoe gaat het nu?
VHU druk met verbouwen. doe je het zelf of laat je het doen?
Belker, heerlijk jong koppie heeft ie <3
Bianca, einde van een heerlijke sneeuwperiode voor jou en je honden. Wat zullen jullie mooie herinneringen hebben gemaakt
Baudy, hoe gaat het bij jou?

Nou, ik ga maar eens wat doen. Niet dat ik veel mag doen, want gisteren bij podoloog te horen gekregen dat ik nog 4 weken niet mag lopen/staan. Ben het zooooo zat. Wil zo graag wandelen. En fietsen is zo niet mijn ding, maar goed, we moeten wat om niet dicht te groeien. De hometrainer heeft het begeven, dus zal toch naar buiten moeten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:38

Wat wáárdeloos Tine :(:) zowel school als voet... vrees dat dat op en af klas open / dicht etc tot de zomervakantie schering en inslag zal zijn. Ze zetten je dan ook niet online in of zit dat er niet in in die leeftijdsgroep momenteel dus sorry als ik domme vragen stel :o?

Ik merk wel dat de motivatie bij zowel de leerlingen/studenten als de leerkrachten/docenten naar beneden schiet momenteel. Het is lastig vol te houden zonder direct contact. Heb er zelf ook last van. En de sporadische momenten dat je dan wel contact hebt (ik werk met kwetsbare jongeren, die hebben een uitzonderingspositie mbt onderwijs, je mag ze wel 1:1 begeleiden), komt er zo weinig uit (logisch denk ik dan, lekker leuk (not) als je 1:1 met een leerkracht zit :roll: := ) dat er ook niet veel inspiratie uit te halen is.

Maar goed we hebben het er mee te doen.

Ik heb alles inclusief meet/regel/inkoopwerk uitbesteed vwb de badkamer en het toilet. En erg blij mee tot nu toe want ik moet er niet aan denken dat ik dat allemaal zelf zou moeten doen. Weet hoeveel werk het is. Want het loopt altijd anders dan gepland. Omdat ik er niet echt verstand van heb loop ik dan weken als een kip zonder kop rond. En daar de bouwmarkten nu ook nog niet open zijn, waardoor je alles op bestelling moet doen (wat ik lastig vind want ze helpen je toch ook met advies, en je kunt dingen beter vergelijken als ze in een schap staan) ben ik er helemaal blij om.
Kost wel een paar centen (nou ja paar, zeg maar godsvermogen :x ) maar dan heb je ook wat (hoop ik).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:58

Online gaat niet, want ik ben niet gekoppeld aan de werkbestanden, methodes en leerlinggegevens van de scholen. Zeker niet als ik er los invalwerk doe. Maar ook de school waar ik op de maandag werk (daar ben ik al een tijdje), ben ik niet gekoppeld, dus ik kan niet bij de gegevens van de leerlingen.

Lekker dat je de klus hebt uitbesteed. Ik krijg altijd enorm veel stress van (ver)bouwklussen in huis. Gelukkig ligt het hier even stil. Aan de andere kant zou het ook wel fijn zijn als het klaar is, dan kan zoonlief verhuizen naar zijn nieuwe kamer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:43

Ik kan absoluut niet tegen het feit dat er aldoor mensen in je huis zijn die je niet zelf hebt uitgenodigd :+ :7 en vooral dan de bijkomende herrie. Ben erg op mijn rust en privacy gesteld :o (heel saai maar mooier kan ik het niet maken).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:46

VanHuisUit schreef:
Ik kan absoluut niet tegen het feit dat er aldoor mensen in je huis zijn die je niet zelf hebt uitgenodigd :+ :7 en vooral dan de bijkomende herrie. Ben erg op mijn rust en privacy gesteld :o (heel saai maar mooier kan ik het niet maken).

Hier net zo hoor, ik voel me dan verplicht om voor eten en drinken te zorgen, maar heb daar helemaal geen zin in. Ik ben denk ik nog veel saaier hahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:34

Hier ook erg van de koffie uitdelen enzo :o :+ pfffff....

Maar goed ze zijn bezig, het gaat goed. Helaas paar erg gammele muren dus die moeten echt grondig worden hersteld >;) :roll:

Hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad. Zag dramatische foto van Ips op haar facebook met een ondergelopen weide :oo hoe is het bij iedereen met de weides? Het park voor mijn huis is echt nog zo ontzettend nat...

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:28

Hier een beetje een prut bende.
Maar werklui vraag ik altijd hoe laat de koffie klaar moet staan en ik zorg voor een lekker stuk koek.
Met stroop vang je vliegen met azijn niet.
En ook belangrijk optijd betalen dan komen ze sneller met problemen.

VHU als het klaar is dan kan je er jaren van genieten toch.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:43

Eens Marga! Appeltaartje staat alweer klaar voor morgen :P en het was zo erg mijn oude zooi, erger dan dat kan echt niet (het werkte daar was alles mee gezegd :o :+ ).

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:59

Onze vopo pomp doet t weer en had de grootste berg water binnen 4 uur opgeslokt (amen voor dat ding hoor!) Rijbak nog wel te nat, denk erover om m te laten renoveren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:41

Zo dat is wel een top-pomp Ips!
Ik heb vandaag m'n 2e vaccinatie gekregen. Erg blij mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:15

Nu minder bijwerkingen VHU?
Ips, fijn zo'n pomp. Paddock is heel prima hier en de bak (nou ja, de grote dan, de kleine staat nog blank) droogt nu snel op.
Marga, absoluut met je eens, en ik doe dat dus ook allemaal, maar het liefst ben ik gewoon lekker alleen thuis ;-)

Vandaag weer een groep 6 gehad, gelukkig maar de helft van de groep (dus 15 ipv 30) en dat was al druk zat met gedrag van bepaalde leerlingen ;-).

Weer een hoop gedoe met het uitbetalen van invalwerk. Daar wordt echt sjaggie van hoor, ik heb gewoon recht op bepaald inkomen, en scholen vertikken het gewoon om dat te betalen, gaan gewoon een stuk lager zitten. Maar ja, daar kom je pas na afloop achter. Dus weer veel bellen en mailen. Als ze al betalen, want sommige scholen heb ik na 6 maanden nog niets van gehad. -O-

Zoonlief is nu echt bloedfanatiek, hij rijdt 6 dagen in de week 3 ponys per dag. En vindt het nog steeds helemaal geweldig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:31

Echt ontzettend leuk Tine dat P het weer zo oppakt *\o/* _/-\o_

Vind het echt schandalig van die scholen... heb in het verleden ook invalwerk gedaan, weliswaar op het HBO maar toch ook onderwijs. Was ook af en toe drama. In de zorg is het allemaal echt supergoed geregeld. Is enorm verschil. DUs denk dat het echt aan 'het onderwijs' ligt. Alsof ze denken dat je geen vaste lasten hebt of zoiets... of dat je niet een bepaalde schaal hebt... ergerlijk hoor.

Vwb de bijwerkingen nu wel stijve arm, maar voor de rest alleen duf. Maar heb mezelf flink op paracetamol gezet. GEen zin in die ellende van vorige keer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:28

Schandalig Tine dat er zo met een waardevolle invalkracht wordt omgegaan!
En super leuk dat p weer zo lekker aan het rijden is (en lekker goedkoop voor jullie :P )
Vhu pomp draait 380 volt en stuwt 1000 liter per minuut weg geloof ik. Deze hebben we in 2016 of 2017 neer laten zetten. De vorige pomp was geïnstalleerd voorjaar 1972, dus als deze net zo lang mee gaat zijn wij blij!
Hopelijk hou je de bijwerkingen onder de duim!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:29

Wow, dat is nog eens een pomp. Wil ik ook wel hihi

Vandaag kwam zoonlief maar niet met bericht dat we hem konden ophalen. Had hij niet alleen 3 ponys gereden, maar ook nog een jong paard van ruim 180 die niet zo braaf was. Ruiter die erop zat zag het niet meer zitten. Of P wel wilde proberen. Na wat boksessies en rennen, is het hem uiteindelijk wel gelukt om paard netjes door de baan te sturen (hij vertikte het om over de hoefslag te gaan). Ik verbaas me iedere keer weer over hem. Met Sam was het op een gegeven moment zo dat hij wel 10 keer naar de wc moest voor de les begon, zo zenuwachtig. Zelfs nog naar sportpsycholoog geweest en nu stapt hij gewoon overal op.

Tja, waardevol voel ik me zo niet echt. Haalt de motivatie om dit werk te blijven doen wel behoorlijk weg. Maar ja, wat moet ik anders. En ik vind het werk op zich wel heel leuk. Maar een vaste plek en geen onzekerheid (en doorbetaling in alle vakanties!!) zou wel heel fijn zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:57

Is de zorg niks voor je Tine? Bijvoorbeeld de licht verstandelijk gehandicaten?

Fijn dat P het weer zo naar zijn zin heeft.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:10

Belker schreef:
Is de zorg niks voor je Tine? Bijvoorbeeld de licht verstandelijk gehandicaten?
.

Ik heb enorme bewondering voor de mensen die dat kunnen. Ik zou daar echt niet tegen kunnen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:35

Ik zou echt niet kunnen wat jij doet Tine, een klas vol kleuters, werkelijk hoe red je dat? Dat meen ik echt. Als ik een leerkracht zie lopen met zo'n groepje dan krijg ik al de kriebels :+

Misschien als je een keertje mee gaat lopen bij een woning dat je denkt het is toch wel iets voor me? Ik had zelf nooit gedacht dat ik dat soort werk zo leuk zou vinden, had echt geen idee. Mensen met een beperking zijn er net als mensen zonder beperking in allerlei vormen en maten. Met allerlei verschillende vraagstukken. Medewerkers met een flinke pedagogische basis, zoals jij, zijn heel erg gewenst!
Vind de collega's en het management in de zorg ook veel aardiger en 'inclusiever' dan in het onderwijs... enige wat zo jammer is is dat het gewoon slechter wordt betaald. Alhoewel dat ook wel per functie en locatie verschilt, soms maakt het niet eens zoveel uit (zeker als je je voorbereidingstijd eens mee zou tellen in het totaalplaatje). Maar goed, links- of rechtsom het moet je wel liggen uiteraard :)

Vanacht wakker gelegen van die vaccinatie weer hele flinke hoofdpijn en beroerd maar gelukkig heeft het zich dankzij de dosis paracetamol niet ontwikkeld tot een migraine... pfff. Nu bijkomen en straks ff de honden flink uitlaten frisse lucht kan wonderen doen.

En mis de paarden heel erg -O- maar wil gaan uitzoeken waar ik gewoon een keer per week of eens in de 2 weken menles kan nemen. Zodat ik toch af en toe paard kan snuiven. Het is toch echt een verslaving wat erg toch. Heb er vanacht van gedroomd. Dat ik achter zo'n heerlijk dansende paardenkont zat. Of dat ik ergens een paard ga verzorgen. Maar ben dan bang dat ik me weer te veel ga hechten dat is ook zo hopeloos.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:47

Vanmorgen eerst met Thor op pad geweest om onze trailproef voor online WE wedstrijd te filmen. Daarna met prikpalen de track en weides uitgezet van onze toekomstige PP. Daarin nog weer wat heen en weer geschoven, dat is het voordeel van prikpalen. Het laatste stuk kunnen we nog niet uitzetten, de sloot moet worden uitgegraven naar poel en de paarden staan nog in dit stuk. Maar als de heren straks het eerste stuk hebben vervangen door houten palen, dan heb ik genoeg prikpalen om ook het laatste stuk (tijdelijk, moet er weer uit als ze gaan graven) uit te zetten. Dan kan daar het gras weer gaan groeien en kunnen ze over de track heen banjeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:50

Tine P wordt zo nog stalruiter, fijn dat hij zo op een grote stapt/durft.
En vast werk is wel fijn.
Lekker een PP maken blijf je craetief en nodigd tot wandelen uit.

VHU het is dat je zover weg woont anders kon je hier terecht, een mennende groom erbij zou ik wel fijn vinden.

Vandaag onze Pep na 4 mnd weer in het 2span gehad en een rondje in stap gedaan, ze liepen zelf lekker door en hadden een gemiddelde van 4,5 kmh Het was hier ook al 15 graden en Pep heeft een vacht van een wolharige mamoet hopelijk komt dat na het verharen niet terug nu met de medicatie.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:59

Wat een heerlijk weer {:} vanmiddag even naar het strand inijmuiden geweest,zeer breed strand dus ruimte genoeg.
Ik zag met ponys binnen halen alweer losse haren....bleh gaan we straks weer 4 haarballen poetsen,' daaarvoor ' heb ik al jaren mondkapjes :j tegen kriebelharen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 09:14

Vhu..wat naar dat je weer zo'n hoofdpijn kreeg..sterkte vandaag..leuk idee menles nemen..toch wat met paardjes bezig zijn.
Tine goed bezig met PP.
Ht genoten van hetbstrand en de zon, herrlijk..
En verharende paarden..de huskys zijn ook begonnen..poefff zo al je kleding onder de wolllige wintervacht.. :+
Marga genoten met de paardjes voor de kar :j

Hier ff niks....heb weer eens e.e.a. overbelast en ff btje in de kreukels...even rust en bijkomen dus..... 8)7 niks voor mij...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:36

Tine mooi idee met een track. Ik ben aan het sparen voor een track met INB paddockplatte. Hier kunnen ze anders echt niet de wei over in de winter.
Hier ook alle 3 de paardjes lekker aan het verharen.

Doe je voorzichtig Bianca? (zegt degene die alweer een halve tennisarm heeft door overbelasting)
VHU misschien bij PSC de Dijkgraaf in Ouddorp? Ken ze verder alleen van horen zeggen, maar dat is soort van in de buurt van Rotterdam.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:02

Ips, dat wordt wel een duur grapje denk ik. Omdat er hier maar 2 lopen, laten we het gewoon gras. We zouden heel duur zand kunnen laten omzetten, maar met maar 2 groeit dat waarschijnlijk toch heel snel weer dicht. Dus we gaan het eerst zo doen. Werkt het niet, dan zien we dan wel weer verder. Ik wil met wat stukjes boom (in plakken laten zagen) wat voerverstopplekken maken. Nu manlief zo gek zien te krijgen om wat oude stammen uit het stuk naast ons huis te laten halen.

De palen van 1 wei staan nu. Palen moeten eerst settelen voor er koord op kan. Palen zijn nu op, dus moeten eerst nieuwe regelen voor we verder kunnen. Jammer, ik wil graag dat het snel afkomt hihi

Afbeelding

Vanmorgen al les gehad met Thor, stukje huishouden gedaan, ruim 8 km gefietst (een stuk met zoonlief meegereden die naar de manege ging) en vast van 1 kant van het huis de ramen buiten gezeemd.
En net nog voor fietsenmaker gespeeld, zoonlief had lekke band. Konden gisteravond nergens de plakspullen vinden, maar nu toch gevonden. Kan hij morgen weer op eigen fiets.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:08

Je bent al onwijs actief geweest zeg!
Het gaat wel veel geld kosten denk ik inderdaad, maar ik heb nieuwe achterburen waar de paarden wel rond kunnen lopen ipv alleen een paddock en dat is zo leuk om naar te kijken (en veel ruwvoer voeren en geen dikke paardjes) dat ik ook zoiets wil.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:19

Hier staan ze ook vooral stil, vooral in de winter, dan is het een kleiner stuk. Ik hoop door de PP (of iets wat er op lijkt, want wij hebben dus geen zandpaden) dat ze meer gestimuleerd worden om over de paden heen te wandelen. Thor is wel stevig, maar niet echt te dik meer (is veel afgevallen sinds hij hier is, maar blijft wel stevig), Amerigo moet ik in de gaten houden dat hij niet te mager wordt, maar dat komt ook omdat hij geen hooi kan eten. Nou ja, hij kauwt er 3 x op en spuugt het dan uit, en begint vrolijk aan nieuwe hap, dus veel afval. Ach, ik zie het maar zo, hij maakt genoeg speeksel aan dus minder kans op maagzweer.

En dat actief valt wel mee. Omdat ik niet kan/mag lopen, moet ik nu wel fietsen om in ieder geval op gewicht te blijven. Dat huishouden deel ik in kleine porties op, zodat het niet zolang duurt, was maar half uur ofzo.