[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:39

We lijken eindelijk db weer een beetje op de rit te hebben. Na zijn losloop praktijken liep hij ook voor kreupel maar kon niks vinden waardoor dat kwam maar sinds gisteren loopt hij weer aardig goed voor. Achter is het op en af ene dag top andere dag weer niet.
Kreeg een tip om de muisjes langer in te laten werken. Wel ander half tot 2 uur en inderdaad dat werkt ook beter. Muisjes zijn op krijg vanavond nieuwe, dus vandaag ff dagje niet lopen.

Zo stom ik had laatst de muisjes via Wolvega opgestuurd gekregen maar daar zat een berg administratie & verzendkosten over dus dacht ik haal ze wel ff bij een DA hier in de buurt. Denk je dat ik ze mee kreeg. Niks ervan. Ze wilde eerst een heel verslag uit Wolvega hebben. Terwijl ik daar aan de Bali stond liep er een DA langs die ik ken. Die vraagt nog " hoe gaat het met je paard" zelf daarna kreeg ik het niet mee.

Bel ik een andere DA die vaker bij ons komt en die deed niet moeilijk. Kreeg zo 2 busjes. Dusssss

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:50

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:53

Gem, zie er goed uit! Ik vind het heeel vervelend via bokt plaatsen, ik moet speciaal mijn telefoon ervoor omzetten naar bokt 5, want als ik hem erop laat staan dan zie ik geen foto’s meer van andere.
Sonjim, Succes vandaag!
Ips,… Knuffel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:29

Ik had toen ook een heel gedoe met Ber toen het advies van een DA muisjes was maar moest ze dan ophalen bij andere DA. Ze zijn er niet scheutig mee in ieder geval.
Wel balen / spannend dan allemaal nog dat het nog niet 100% goed is elke keer :\

Wat een :brr: weer zeg. Vanochtend was het gelukkig ook even met beetje zon toen gewandeld met Piet. Hij was weer erg braaf. Ook nog gelongeerd, ging ook heel goed. Wonderbaarlijk :))
Heb tuigje binnengekregen, zo schattig klein, morgen maar even passen, ben zeer benieuwd hoe de kleine draak zal reageren op 't singeltje :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:36

Hier schijnt het zonnetje lekker...{:}
Vhu, leuk een tuigje voor Piet.
LS, foto's via telefoon lukt me helemaal niet..
Baudyh, gedoe met muisjes......gelukkig wel op kunnen halen, en nog spannend met DB....
Spannend Sonjim, ik hoop dat het klikt.
HT heeft spinning Jane.....whoosh...in de knoop.. ^) da's nie handig..
Janouk hoe is t met Janouk....wanneer hebben jullie de volgende controle voor haar ?...hoe is het met shaken ?
Ava..hoe is het bij jou..

zoon thuis want er is geen invaljuf/meester meer beschikbaar..dus vervroegd vakantie..is gezellig ! *\%/* en zijn rapport is mega goed vooruit gegaan !! zo blij mee.... +:)+
Verder voel ik me gewoon btje chagie.. :7 -:(- ach..hoort erbij... :roll: word vast wel weer in orde..

Fijne dag allemaal... Y;( als ik vergeten heb op je te reageren..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:53

Mag toch wel een beetje chagi op zijn tijd :(:) :+

Oja die Jane als een turbo in de rondte, kreeg je haar daarna wel weer rechtuit? Wat zijn ze toch af en toe snel he.

Ben hier erg nutteloos bezig vandaag laten we zeggen soort vakantiestandje :P krijg zo wel gasten. Heb wel een kamer vanochtend nog beetje gerestyled, boodschappen gedaan, honden uitgelaten, pony enz maar voor de rest erg :O :)) naja ook wel lekker voor een keertje.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:33

Blaize is verkocht, het is nu definitief dus vanaf vandaag hoef ik er niet meer heen, mag wel haha. Ze blijft tot 1 april op mijn wei lopen samen met Billy en dan nemen we daarna een besluit over Billy, hij loopt nog steeds prut en zijn beentje lijkt ondanks de correcties steeds schever te gaan staan. De nieuwe eigenaar verzorgd Billy mee deze maand dat is wel luxe. Vanaf 1 april gaat hij naar mijn ouders.

Bianca dikke knuffel chaggie voelen mag maar hopenlijk snel weer lekkerder in je vel.

VHU lekker nutteloos is best lekker.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:57

Chaggi zijn is op zijn tijd ook nodig, niemand is altijd helemaal 100% vrolijk... Ik heb altijd een fake pretty fase...
Ben benieuwd hoe de stippel op zijn tuigje reageer VHU
Sonjim Sterkte!

Volgende week word ik geopereerd gister besloten en afspraak gemaakt, nog even snel voordat ik een vakantie doe met me ouders en zus. Ze gaan een stuk van mijn nagel halen om eronder te komen bij het bot dat sinds zo ongeveer een cm verder, dan gaan ze het bot schoonmaken, en wat dingen wegbranden en dan hopen dat ik geen last meer heb van een volle ondervoet en bovenvoet. Omdat ze bij het bot komen mag ik absoluut geen vuil en vuil singalen bereiken dat ik denk dit is niet oke... Mag de eerste 3 dagen zelfs niet lopen met kans op bloeding..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:06

LS heftig zeg 3 dagen niet lopen zal niet voor niks zijn. Krijg dan wel praktische vragen hoe ga je dan naar een toilet, oeps en moet je dan ook 3 dagen blijven in het ziekenhuis. Een misschien wel gekke tip maar als ze niet tegen trombose spuiten zou ik vragen waarom niet, bij niet lopen is dat wel normale procedure, ik heb laatst van dichtbij meegemaakt welke risico's je anders loopt. Niet om je bang te maken maar het is niet verkeerd alert te zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:32

Rotoperatie LS hoop dat het zorgt dat de voet zich weer gaat gedragen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:47

LS,..alvast veel sterkte en succes met herstel van je voet..ik hoop dat je er baat bij gaat hebben ! :(:) :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:53

Klinkt niet leuk LS. Sterkte

En Sonjim pony verkocht. Ook sterkte

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:01

@LS: sterkte! Hopelijk heb je er baat bij!

@Sonjim: beetje dubbel, natuurlijk, maar gelukkig nog snel gegaan en goed geregeld!

*kruipt weer onder steen*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:14

Zo Sonjim dat gaat dan opeens hard... heb jij je rust wel dat is zo belangrijk, altijd, maar zeker als je in verwachting bent... :(:)

Hoe is het met je hondje Ava <3

Onze honden zijn vol enthousiasme bezig (al een paar dagen) een enorme kuil te graven in de tuin :+ laat ze lekker hun gang gaan, ze worden er lekker moe van :+ wil paar flinke struiken gaan zetten, kan dan oa in deze kuil :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:17

@VHU: gaat goed met de kleine meid; ons zonnestraaltje. Zou zo'n kleintje eigenlijk mee mogen in jullie B&B?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:09

Ja hoor. Officieel niet. Maar als ik de hond en de mensen ken knijp ik wel een oogje dicht ;) en heb een keer een gezin gehad dat op het laatste moment de hond niet in pension kon doen even overlegd en hond bleek een lief sociaal stabijtje. Die zijn hier toen 3 dagen geweest en hond heeft heeft zelfs met onze honden in de gang gelegen als ze de stad in waren. Was gezellige boel :-)
Doe het dan wel zo dat er geen andere gasten zijn dwz dat mensen beide kamers huren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:19

En hoe doe je het met eventuele andere gasten die allergieen hebben?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:49

Die zijn er dan dus niet. Als het al gebeurt is het heel heel zelden en alleen onder strikte voorwaarden.
We bieden geen allergie vrije kamer. Dat kun je ook doen maar is bij ons met het beestenspul wat we zelf hebben niet haalbaar en dat pretenderen we ook niet.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-02-16 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:50

VHU heeft toch zelf ook honden? Zullen niet in de kamers komen, maar via kleding en lucht zullen die haren en huidschilfertjes toch ook mee komen de kamers in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:53

Precies. Onze kat dwaalt ook wel eens door de gang van het B&B. Niet in de gastenkamers uiteraard want die zitten dicht. Van een gast met een hond wordt ook verwacht dat de hond niet in de gastenkamers gaat. Maar de gang daar lopen onze honden ook wel eens door. Ja, je wilt het niet maar goed een dier is ook maar een dier. En een kat al helemaal.
Van de gasten die we tot nu toe hebben gehad heeft er nog nooit iemand geklaagd over de honden of de kat. Terwijl de honden af en toe best herrie maken. Maar ja, je hebt een B&B, dat hoort er ook wel een beetje bij, wat zich in het huis zelf afspeelt. Net als bijv 's ochtends vroeg als mijn man naar zijn werk gaat en we hebben gasten. Ja dan zullen ze er wat van horen, of als ik de honden uit ga laten, komen ze ook langs het B&B.
Als mensen dat perse niet willen moeten ze in een hotel gaan, daar heb je dat niet (maar is het vaak wel minder schoon ;) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:52

:D nou helemaal blij want het tuigje wat ik heb gekocht past echt perfect. Zelfs het hoofdstelletje.
Oja nog even over honden katten en aanverwante artikelen, wij zijn heel vaak met de hond op stap geweest in Europa. En onze hond was altijd in een hotel welkom ook bij B&B's. Soms moest je dan wel wat extra's betalen soms ook niet.
Stel dat je een B&B of hotel wilt en echt zeker wilt zijn dat er nooit een hond/kat / parkiet whatever in de kamer is geweest is het handig te informeren naar een hypo allergene kamer. Die moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Overigens mogen honden bij ons ook absoluut niet in de kamers hoor :)

Sorry het hield me nog even bezig :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:22

Je doet het super, VHU!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:40

Helemaal super Vhu....maar,..ik zal het niet in mijn hoofd halen...mocht ik wel ooit komen...om mijn 5 stuitersnuiten mee te nemen...whahahaha....dolle joelboel daar... :+ :+ :+ :+ :+
_O-
Die maken er echt een feestje van... Y)(^) :)F := =:) :):) Zonde van jullie geweldig mooie B&B.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:51

Met de grote honden ook niet, maar nu zo met de mini; die kunnen we niet missen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:14

Ava..Coco de hulphond toch !! *D dat mag altijd... +:)+