Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VanHuisUit schreef:Ja waardeloos is dat in 'onze' regio, herken het hoor Linsa. Ben ongelovelijk blij met 'mijn' wei met schuilstal en de stalletjes die ik erbij huur. Ze hebben tot half december 24/7 buiten gestaan en zijn begin maart weer regelmatig naar buiten gegaan. Tussendoor hebben ze gelukkig af en toe met wat droger weer en wat kouder weer ook een dagje buiten kunnen staan op de wei (en natuurlijk elke dag in paddock maar dat vinden ze toch een stuk minder).
Hoop dat je het volhoudt tot augustus![]()
Kun je anders aan strookbegrazing doen? Of mag je zelf niets afzetten?
Ollie zie je momenteel ook groeienze kregen nog een half pak hooi per dag maar dat ga ik dus langzamerhand afbouwen. Gras zit al flink wat in al lijkt het niet veel wat er staat
Ollie rent trouwens ook vaak hard weg als ze in de gaten heeft dat ik kom om te gaan rijden hoor, dat kan zo'n kleine draak zijn. Ber komt juist altijd naar me toe galopperen, da's zo'n schatje.
Maar met een schep bix is Ollie snel omgekocht (moet ik wel direct zorgen dat ik het paddockje wat ik heb afgezet dichtdoe, anders rent ze er met een volle mond weer uit, ja zo erg is ze).
Alleen als ze eenmaal haar halster om heeft en ze moet mee is ze altijd erg vrolijk en wil altijd graag op pad
L_Rivaldo schreef:LS: wel steeds meer zin om naar epe te gaan, weet alleen nog niet goed of het voor mij door kan gaan. In verband met dat mijn schoonouders het huis uit gaan en wij dan gaan klussen/inrichten. Nu is het van eind juni naar eind mei vervroegd. Maar kreeg vorige week de datum te horen en word 7 mei. Nog veel sneller... begint nu wel spannend te worden. Als voordeel is wel dat ik dan in juni wel even weg zou moeten kunnen. Heb het echt even nodig eigenlijk... Maandag heb ik mijn intake om hulp te krijgen (eindelijk na 4 maanden van kastje naar de muur verwezen te worden) een andere kon ik wel op intake komen maar moest ik sowieso 8 a 12 maanden op de wachtlijst. Erg is dat he... (begrijp jou dan ook goed)
Die ollie wat een boef![]()
Vandaag met de mannen balkjes getraind, is weer wat anders, wilde wel mennen maar had geen vut meer. Daarna is de hoefsmid geweest en heb daarom ook even de vereniging overgeslagen.
Willem_Aukje schreef:Hier even een paar dagen afwezig ivm de menwedstrijden in horst.
Vanmorgen al heel wat mooie paardjes gezien bij de keuring.
Beloofd zeker een mooi weekend te worden.
Ik lees alles wel weer bij na het weekend.
Voor iedereen die gaat rijden, geniet van het mooie weer
Toydoll schreef:LS: wat krijgt Leef een flinke achterhandmooi !
Rivaldo: Fijn is dat, lange wachtlijsten zeg :S:S Epe is wel heel gaaf natuurlijk! Ik wou dat ik zoiets ook kon doen!
Ik heb wel gister een trailertje gekochtRib uit mijn lijf, en het is nog geen mentrailer, maaaaaar ik kan iig pony en koets los van elkaar vervoeren
Het is een stap de goede richting op.
Ook mijn koets is weer op stal, beurt gehad en helemaal nagelopen, alles is beter afgesteld nu, dus die zondag eens uitproberen.
Ondertussen fiets ik zo'n 30-40 km per week met Kyano (vrijwel alles in draf) dus conditioneel wordt hij wel wat beter, nu kunnen we ook weer met trek conditie proberen te oefenen.
keona schreef:Ls fotos mag ik vragen waarom je met een sperriem rijd?
keona schreef:Mooie afstanden toydoll en wat doe je dan 10km per dag of hoe doe jij het?