[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:59

Haver zou kunnen ,maar ik kijk nu al met angst en beven naar de groeiende vetjes.

Afwisseling is heel lastig omdat ik geen bak/paddock heb en mijn weides allemaal ongelijk zijn. Dus ben ik vooral aangewezen op fietsen en wandelen.
Hopelijk met de verhuizing een stuk betegeld waar ze kunnen staan zodat ze niet 24/7 op het gras staan want dat gaat eigenlijk echt niet.
Vind het altijd zo lastig!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:03

Geen weiland in de buurt die vlak is waar je op mag longeren ?
Rij je erop of men je ermee ? Bij het fietsen kun je een bijzet gebruiken dat ze goede spieren gaan gebruiken.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:09

Nee ook dat niet helaas. :(

Mijn sulky is verkocht wegens gebrek aan ruimte en nu ben ik hard aan het sparen voor een vierwieler. Rijden wordt lastog ,ik heb een shet en een welsh mountain.

Ik zou kunnen afwisselen door lange lijnen te doen oid zit ik me net te bedenken. Niet dat ik er dan 10km achteraan ga rennen ,maar het is afwisseling *D

Ik vind het lastig om ze stevig te trainen zonder bak. Helaas moet ik hier straks kiezen uit 24/7 buiten zonder bak of 's winters niet tot max 3 uurtjes buiten met bak. Dan kies ik toch voor m'n paardjes.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:22

Vreemd dat je welsh een trage is, moet je hem met de mijne vergelijken... :D
Die wil wel! Mijn shet wil ook wel, maar alleen op buitenrit haha. Lastig trainen, want je hebt mendurace ambities ?

Levi dressuur!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

veruimen
Afbeelding

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:45

Mennen vindt ze geweldig. Ze is heel leergierig en enthousiast als ik haar weet te motiveren ,maar momenteel kijkt ze me alleen maar aan alsof ze zeggen wil:"niet weer dit he?"

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:49

Dan zegt je pony je eigenlijk al genoeg! Zorgen voor verandering. Mocht je dat niet kunnen op het plekje waar je ze hebt zou ik zeggen verhuis met ze... Maak ze blij die keuze heb ik ook gedaan voor mijn pony's toen ze op een stal stonden waar ze op eten bespaarden en regelmatig niet buiten werden gezet. Ze waren niet gelukkig.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:07

Dat is ook de bedoeling ,ik verhuis in augustus en zij verhuizen mee. Maar dan kom ik waarschijnlijk op een stal te staan waar geen bak is ,dus wat dat betreft schiet het niet zo op.

Er zijn hier opzich wel stallen in de buurt ,maar die laten de paarden in de winter nauwelijks buiten. Dat vind ik niets.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:00

Ja waardeloos is dat in 'onze' regio, herken het hoor Linsa. Ben ongelovelijk blij met 'mijn' wei met schuilstal en de stalletjes die ik erbij huur. Ze hebben tot half december 24/7 buiten gestaan en zijn begin maart weer regelmatig naar buiten gegaan. Tussendoor hebben ze gelukkig af en toe met wat droger weer en wat kouder weer ook een dagje buiten kunnen staan op de wei (en natuurlijk elke dag in paddock maar dat vinden ze toch een stuk minder).
Hoop dat je het volhoudt tot augustus :(:)
Kun je anders aan strookbegrazing doen? Of mag je zelf niets afzetten?
Ollie zie je momenteel ook groeien }:0 ze kregen nog een half pak hooi per dag maar dat ga ik dus langzamerhand afbouwen. Gras zit al flink wat in al lijkt het niet veel wat er staat :Y)

Ollie rent trouwens ook vaak hard weg als ze in de gaten heeft dat ik kom om te gaan rijden hoor, dat kan zo'n kleine draak zijn. Ber komt juist altijd naar me toe galopperen, da's zo'n schatje.
Maar met een schep bix is Ollie snel omgekocht (moet ik wel direct zorgen dat ik het paddockje wat ik heb afgezet dichtdoe, anders rent ze er met een volle mond weer uit, ja zo erg is ze :P ).
Alleen als ze eenmaal haar halster om heeft en ze moet mee is ze altijd erg vrolijk en wil altijd graag op pad :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 22:32

LS: wel steeds meer zin om naar epe te gaan, weet alleen nog niet goed of het voor mij door kan gaan. In verband met dat mijn schoonouders het huis uit gaan en wij dan gaan klussen/inrichten. Nu is het van eind juni naar eind mei vervroegd. Maar kreeg vorige week de datum te horen en word 7 mei. Nog veel sneller... begint nu wel spannend te worden. Als voordeel is wel dat ik dan in juni wel even weg zou moeten kunnen. Heb het echt even nodig eigenlijk... Maandag heb ik mijn intake om hulp te krijgen (eindelijk na 4 maanden van kastje naar de muur verwezen te worden) een andere kon ik wel op intake komen maar moest ik sowieso 8 a 12 maanden op de wachtlijst. Erg is dat he... (begrijp jou dan ook goed)

Die ollie wat een boef }>

Vandaag met de mannen balkjes getraind, is weer wat anders, wilde wel mennen maar had geen vut meer. Daarna is de hoefsmid geweest en heb daarom ook even de vereniging overgeslagen.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:08

Hier even een paar dagen afwezig ivm de menwedstrijden in horst.
Vanmorgen al heel wat mooie paardjes gezien bij de keuring.
Beloofd zeker een mooi weekend te worden.
Ik lees alles wel weer bij na het weekend.
Voor iedereen die gaat rijden, geniet van het mooie weer

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:36

LS: wat krijgt Leef een flinke achterhand :D mooi !

Rivaldo: Fijn is dat, lange wachtlijsten zeg :S:S Epe is wel heel gaaf natuurlijk! Ik wou dat ik zoiets ook kon doen!

Ik heb wel gister een trailertje gekocht *\o/* Rib uit mijn lijf, en het is nog geen mentrailer, maaaaaar ik kan iig pony en koets los van elkaar vervoeren :D Het is een stap de goede richting op.

Ook mijn koets is weer op stal, beurt gehad en helemaal nagelopen, alles is beter afgesteld nu, dus die zondag eens uitproberen.

Ondertussen fiets ik zo'n 30-40 km per week met Kyano (vrijwel alles in draf) dus conditioneel wordt hij wel wat beter, nu kunnen we ook weer met trek conditie proberen te oefenen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:19

Voor wie me gemist heeft in dit topic, ben druk met de voorbereidingen van onze D+V wedstrijd van volgend weekend en zit daarnaast even niet lekker in m'n vel. Dus reageer even wat minder. Lees wel mee hoor.

Mooie pony hoor LS, ziet er netjes uit.

@Laura: informeer eens bij Nanda, zij heeft veel promotiemateriaal en kan je wellicht wel helpen.

Manlief heeft gisteren weer met Vjell gereden. Onder het rijden hoorden we ineens een vreemd geluid alsof de band leeg liep maar er was niets te zien. Vermoedelijk een lager kapot.
Wagen moet toch nog weg voor de jaarlijkse APK, dus dat wordt iets vroeger dan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:50

Zoooo Toydoll, dat zijn flinke afstanden naast de fiets! _/-\o_
Daar trainen wij ook naartoe

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:08

Mooie afstanden toydoll en wat doe je dan 10km per dag of hoe doe jij het?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:09

Ls fotos mag ik vragen waarom je met een sperriem rijd?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:12

Even tussendoor: het vraagprogramma wat je via de wedstrijdkalender op de KNHS-site kunt opvragen (van onze wedstrijd) geeft momenteel geen aanvullende informatie. Die informatie kun je wel downloaden vanaf onze website.
De KNHS heeft de aanvullende informatie tijdelijk geblokkeerd vanwege het woord Kampioenschap.
Dit kampioenschap is wel aangevraagd maar afgewezen omdat de sport daar nog te klein voor is. Ze willen dat eerst nog even verifieren bij de persoon met wie we dit overlegd hebben (maar die is tot het einde van de maand met vakantie). Dus tot die tijd is de aanvullende info niet beschikbaar.
Gewoon iedereen verwijzen naar onze website, daar is de informatie wel beschikbaar.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:16

VanHuisUit schreef:
Ja waardeloos is dat in 'onze' regio, herken het hoor Linsa. Ben ongelovelijk blij met 'mijn' wei met schuilstal en de stalletjes die ik erbij huur. Ze hebben tot half december 24/7 buiten gestaan en zijn begin maart weer regelmatig naar buiten gegaan. Tussendoor hebben ze gelukkig af en toe met wat droger weer en wat kouder weer ook een dagje buiten kunnen staan op de wei (en natuurlijk elke dag in paddock maar dat vinden ze toch een stuk minder).
Hoop dat je het volhoudt tot augustus :(:)
Kun je anders aan strookbegrazing doen? Of mag je zelf niets afzetten?
Ollie zie je momenteel ook groeien }:0 ze kregen nog een half pak hooi per dag maar dat ga ik dus langzamerhand afbouwen. Gras zit al flink wat in al lijkt het niet veel wat er staat :Y)

Ollie rent trouwens ook vaak hard weg als ze in de gaten heeft dat ik kom om te gaan rijden hoor, dat kan zo'n kleine draak zijn. Ber komt juist altijd naar me toe galopperen, da's zo'n schatje.
Maar met een schep bix is Ollie snel omgekocht (moet ik wel direct zorgen dat ik het paddockje wat ik heb afgezet dichtdoe, anders rent ze er met een volle mond weer uit, ja zo erg is ze :P ).
Alleen als ze eenmaal haar halster om heeft en ze moet mee is ze altijd erg vrolijk en wil altijd graag op pad :)

Mijn weiland is van de visvereniging, dus afzetten mag helaas niet. Strookbegrazing is daarmee ook al geen optie. Ik vind het heel lastig. Ze lopen nu op een kaal stuk, stress gras zegmaar. Kan we wel verweiden naar meer gras, maar dan wordt het probleem alleen maar groter. Ze krijfen nu nog hooi bijgevoerd.
Bij mij komen ze gelukkig altijd aangestormd als ze me zien. :) maar als ze dan weer wat dikker worden, krijg Sabrina snel last van dr hoefjes en loopt ze heel gevoelig. En dan houd ik m'n hart vast!

Een eigen weiland met mogelijkheden, dat zou echt fantastisch zijn. :) :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:28

Gras korf om op het hogere gras.of niet meer op het gras en enkel op hooi zetten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:56

Zo simpel is het helaas niet. Niet op de weibetekent dat ze op stal komen te staan.Graasmasker hebben ze een tijd gehad, maar daar zijn de tanden flink door gesleten.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:23

Graasmasker kan slecht zijn, maar met een greenguard heb ik geen last van tanden slijten!
Hier krijgt Buck er ook eentje op deze zomer denk ik, hij is nu wel een bolletje. :=
Welshje mag lekker dik worden.

L_Rivaldo schreef:
LS: wel steeds meer zin om naar epe te gaan, weet alleen nog niet goed of het voor mij door kan gaan. In verband met dat mijn schoonouders het huis uit gaan en wij dan gaan klussen/inrichten. Nu is het van eind juni naar eind mei vervroegd. Maar kreeg vorige week de datum te horen en word 7 mei. Nog veel sneller... begint nu wel spannend te worden. Als voordeel is wel dat ik dan in juni wel even weg zou moeten kunnen. Heb het echt even nodig eigenlijk... Maandag heb ik mijn intake om hulp te krijgen (eindelijk na 4 maanden van kastje naar de muur verwezen te worden) een andere kon ik wel op intake komen maar moest ik sowieso 8 a 12 maanden op de wachtlijst. Erg is dat he... (begrijp jou dan ook goed)

Die ollie wat een boef }>

Vandaag met de mannen balkjes getraind, is weer wat anders, wilde wel mennen maar had geen vut meer. Daarna is de hoefsmid geweest en heb daarom ook even de vereniging overgeslagen.

Van kastje naar de muur wijzen zijn ze zoooooooooooooooooo goed in!!

Willem_Aukje schreef:
Hier even een paar dagen afwezig ivm de menwedstrijden in horst.
Vanmorgen al heel wat mooie paardjes gezien bij de keuring.
Beloofd zeker een mooi weekend te worden.
Ik lees alles wel weer bij na het weekend.
Voor iedereen die gaat rijden, geniet van het mooie weer

Veel plezier, mijn staleigenaar is er ook!

Toydoll schreef:
LS: wat krijgt Leef een flinke achterhand :D mooi !

Rivaldo: Fijn is dat, lange wachtlijsten zeg :S:S Epe is wel heel gaaf natuurlijk! Ik wou dat ik zoiets ook kon doen!

Ik heb wel gister een trailertje gekocht *\o/* Rib uit mijn lijf, en het is nog geen mentrailer, maaaaaar ik kan iig pony en koets los van elkaar vervoeren :D Het is een stap de goede richting op.

Ook mijn koets is weer op stal, beurt gehad en helemaal nagelopen, alles is beter afgesteld nu, dus die zondag eens uitproberen.

Ondertussen fiets ik zo'n 30-40 km per week met Kyano (vrijwel alles in draf) dus conditioneel wordt hij wel wat beter, nu kunnen we ook weer met trek conditie proberen te oefenen.

Die achterhand is bij hem nooit echt heel slap geweest, daarmee doet hij heel veel en t word alsmaar beter. Krachtpatser.
Fijn dat je met je trailertje straks niet van andere afhankelijk bent. :)

keona schreef:
Ls fotos mag ik vragen waarom je met een sperriem rijd?

Ja hoor dat mag, ik vind dat hij zijn bitje dan fijner aanneemt, daar had hij in het begin moeite mee. En kon ook flink sterk worden met vastpakken. Vastpakken doet hij nu niet meer, althans bijna niet en nu rijden we ook wel eens zonder! Vanwaar de vraag ?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:16

keona schreef:
Mooie afstanden toydoll en wat doe je dan 10km per dag of hoe doe jij het?

Ja tussen 10 en 15 per keer.

Hangt beetje af hoe hij is, en welke ondergrond. Moet iets van hoefschoenen gaan regelen.

Gister de spoor overgang opgezocht en stuk of 6 treinen afgewacht. Deed Kyano niets gelukkig! Ook niet op een meter van de slagboom.

Ook tunnel onder snelweg gedaan, gaf ie ook geen kick.

Als ie nou zo mak ook voor de wagen is: p

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:21

Ik reed Ollie ook met een sperriempje met mennen, ze was heel onrustig met haar mond zonder sperriem. Onder het zadel rij ik zonder sperriem maar met lange afstanden is dat toch totaal anders dan dressuurmatig.

Als je Kyano zo een poosje lekker aan het werk zet wordt hij vanzelf steeds makkelijker :j +:)+

Hier flink grieperig %) enorm snothoofd en zere keel wilde vandaag trainen maar da's nu niet mogelijk helaas.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:15

Beterschap VHU! :(:)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:17

Jakkes, beterschap!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:21

Ik heb Kyano voor t eerste geschoren vorige week. Voor de oefening van mij (kan wel zeggen dat het voor hem is maar die pony geeft echt helemaal nergens om....)

Maar haha, dat is dus ook nog een vak apart. Guess what, super lelijk geworden :P
Afbeelding

Afbeelding

Dat moet ik dus maar eens vaker gaan doen en handiger in worden. Tis net een voddepony nu haha!!