[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:22

Pffff dan is een hoop str*nt erg fijn :j spannend dagje dan Gem :(:)

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:24

mee met de samenvattingen,
binnekort een eigen uitgebreide samenvatting.

vandaag nieuwe doffer voor Betje opgehaald,
op de dag dat jurgen zn uitvaart was, vond ik betje dr vriendje dood in de ren -O-
(betje is een duif)
haar nieuwe vriendje heet bram :)
morgen bij daglicht hopelijk een foto maken.

ook 1 en ander aan stroomdraad en schakelaars gehaald bij praxis,
en lampen etc van nette bedrading en schakelaars voorzien.
extra stekkerdoosje gemaakt,
nu geen 1000 en 1 draden meer, maar netjes weggewerkt,
man wat baalde ik dat t allemaal zolang bleef liggen .

ook mooie nep-kerstboom gekocht, mooi ding,
takken vouwen zelf uit, geen kleuren bij elkaar zoeken dus, is all in one.
hendigggg, daar hou ik van, hendig.

morgen optuigen.

en.....nieuwe onderleggerset aan het bestellen bij jibberjabber.
3-delig, dus ben benieuwd hoe het word *\o/*

@ nieuwe, ff naam vergeten, welkom hoor :)
ik ben bic, (bianca, maar hebben we er 3 van, dus bic is duidelijker)
en hobbel bitloos rond op een krentebol,
die ook voor de kikkerkar ploetert :D :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:54

Jeetje Gem, dat is schrikken ! Ik duim dat hij helemaal goed opknapt...zo rot koliek...

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:00

@Jeskim Welkom :wave:
@Gem dat is even schrikken! Gelukkig is de eerste hoop gesignaleerd. Hopelijk komt de boel nu weer van ouds op gang.

Hier weinig paardennieuws. We hebben besloten de boel vakantie te geven. Even geen kar meer achter de kont (wel nog longeren enzo, maar niet meer de zware arbeid). Dat heeft Sam wel verdiend na zo'n lang seizoen. Binnenkort gaan we mijn kar even schoonmaken, want ik verwacht voor het eind van het jaar nog mijn nieuwe wagen (en dan wordt mijn oude ingeruild).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:13

Gem schrikken. Hopelijk nu weer beter.

Hartslagmeter hoop ik morgen op de paarden te gaan testen. Als de bodem tenminste niet bevroren is. Beide bakken staan weer blank, dus strooien heeft ook geen zin.

George: vandaag weer contact gehad met da. George lijkt weer lichte verbetering te geven, in die zin, hij verzet zich steeds meer bij de behandeling. Echter, hij ligt nog steeds aan het infuus. Daar moet hij wel vanaf (zit er al een week aan). Vandaag of morgen gaan ze hem er vanaf halen. Tja, en dan dus zien hoe hij het zelf weet te redden. Als er belangrijke veranderingen zijn worden we gebeld, anders gaan we maandag na school weer op ziekenbezoek. Ik hoop echt dat hij het redt, anders moet ik weer een rotbeslissing nemen.

Ga weer snel naar mijn gasten toe. Weer fijne dag gehad, eten beviel goed gelukkig. Niemand ziek geworden haha

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 06:50

Gem, hoe is het vanmorgen met Moos?

Wij rijden vandaag de laatste wedstrijd van het jaar: Wormerveer. 2 x ZZ dressuur. Eens kijken of Janouk de impuls knop kan vinden _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:41

Goedemorgen

Gem, hoe is het met Moos?
Janouk: veel plezier en succes.

Bekijk ik gisteravond laat de post, moet ik gewoon donderdag 19 december al geopereerd worden aan mijn pols. Op zich kan het qua timing niet beter want manlief heeft vanaf 21 december tot 3 januari vrij, of nou ja.... werkt dan thuis. De 2 weken erna moet ik dan nog wel een oplossing bedenken (ik mag 3 tot 4 weken niets). Baal wel van een aantal wedstrijden. Waaronder mijn eigen competitiewedstrijd, waar ik nog bovenin stond (3e en 4e) Maar ja, een operatie komt gewoon nooit uit. Ben wel een beetje bang voor de conditie van de paarden als ze een hele maand stil komen te staan. Vooral bij Rembrand is dat niet goed.

En mijn hartslagmeter en conditietraining gaan dus ook even op de lange baan.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:51

zelfde vraag, gem? moos in orde?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:59

Gem even spannend met Moos!! Hopelijk nu alles goed.

Zo tine dat is idd wel vlug maar dan heb je het maar gehad.

Gisteren wedstrijd met een nare nasmaak.

Smorgens om half 7 bij stal om robijn mee te geven die moest om 9 uur in 2-span. Ze liepen
fijn en uiteindelijk 4e van de 8 dacht ik. Daarna ferro gewassen alles ingeladen en zelf een rondje
gereden. Wel fijn gereden en als 3e van de 7 geplaatst in de finale.

Toen naar huis robijn en ferro fijn even op de wei en rond 4 uur weer terug gereden met ferro en
peter pan. eerst moest mijn zusje nog rijden en die plaatste zich als 3e voor de finale.

Toen zaten we naar de jeugdrubriek te kijken en was er een meisje van een jaar of 14 met een bruin
ponytje die bij het inrijden al een paar keer bijna aan de kletter ging. Ze kon hem niet goed houden en
in 1x ontplofte de pony en begon te slaan en sloeg over het lamoen. Grote paniek en paar mensen die in de bak stonden sprongen richting pony. Toen sprong het meisje van de wagen en had de pony in eens weer veel vrijheid. De mannen die naar de pony sprongen werden onder de pony en de wagen
getrokken. 1 man bleef liggen. Wagen sloeg om en gelukkig hadden ze de pony toen snel te pakken.
Voor de man is de ambulance gekomen. Berichten waren dat het wel mee viel gelukkig maar het zag er heel eng uit.

Toen moest ik zelf finale rijden. Nou totaal geen zin meer in. Had wel een snelle tijd maar een bal (of niet) werd als 3e geplaatst maar na overleg met de jury en film te hebben gekeken toch maar de bal
er bij gezet en dus 4e.

Toen waren de 4-spannen en er was er 1 uit belgie die kwam oefenen voor mechelen (noem geen namen maar zo te vinden denk ik) snelle rit ze rijden door de finish en in 1x staat het hele span stil. Rechter achter paard zijn voor been gebroken. DA erbij en helaas moest hij dood. Toen had ik het wel helemaal gehad maar moest mijn zusje nog finale rijden. Die ging gelukkig ook super en ze werd 2e.

Bij thuiskomst mijn pony's maar een extra knuffel gegeven. Hakt er dan toch wel even in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:06

Jeetje Maisie, wat een nare wedstrijd zo. Wat raar dat dat paard zijn been zomaar ineens had gebroken.

Pff en dat meisje....

Ik hoop dat je de beelden snel kunt vergeten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:08

Ja heel raar was ook na de finish hij hoorde een knak en paard stond op 3 benen. Was een
prachtig 4-span met mooie goed getrainde paarden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:23

ow bah maisie, wat akelig ..

vreselijk voor de eigenaar, jeetje...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:31

Inderdaad afschuwelijk voor de eigenaar. Denk je alles goed voor elkaar te hebben. Brrr..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:39

Oei, wat een akelig verhaal!!
Wat naar dat dat paard zijn been brak, hoe kan het??

@Rianne1994: CM is inderdaad prijzig, maar werkt een stuk zuiniger dan de verschillende sprays met antiklit. Dus het valt bij mij in verhouding erg mee. Inmasseren in een natte staart scheelt ook al in gebruik.

@Van HuisUit: Ik kan geen tweespan mennen. Heb het nog nooit gedaan, heb geen tuig en geen wagen en meestal geen groom. Weet ook niet of Tea en Fjella wel zo'n goed span zouden vormen, hihi.. Denk dat ze elkaar dan alleen maar opjutten met kijkerigheid. Daarbij moeten ze ook gewoon leren om bij elkaar vandaan te zijn en dat doen we stapje voor stapje. Fjella is nog maar 4 dus we hebben nog heel wat jaren om te oefenen..
Tea en Fjella zijn allebei beleerd onder het zadel, maar daar houdt het ook wel mee op. Tea kan ik zo opstappen, maar dat doe ik bijna nooit. Op buitenrit is ze erg druk en ik ben niet zo'n held en niet zo'n goede ruiter. Fjella is nog niet echt doorgereden, dus daar stap ik met mijn gebrek aan ruiterkunsten ook nog niet zomaar op. Ik ben ook nog eens chronisch ziek en houdt het rijden slecht vol.

@Gem, Moos er al wat meer bulten bij gemaakt?? Hopelijk is het goed afgelopen!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:03

Dierenarts belde vanmiddag toen ik lag te slapen. George heeft het niet gered zonder infuus. Arme beest. Voel me zo schuldig.. Als ik nu eerder had gezien dat hij niet in orde was.....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:04

niet schuldig voelen meid,
je hebt er heel veel voor gedaan,
de natuur besloot anders :(:) :(:) :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:28

Welkom jeskim,
Tine balen van george...maar als een kat aan infuus moet, zijn ze al ver heen, je DA heeft zijn best gedaan ...
Maisie naar van 4spanpaard...
verder geen nieuws...fijne zondag nog..
Ook erg benieuwd hoe het met moos is.
Bicci hoe doet de nieuwe duif het?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:37

@ Maisie, het was echt horror gisteren. Ik ben er erg van ontdaan. Heb er ook slecht van geslapen.
Had zo lekker gereden maar door alle toestanden inderdaad een nare nasmaak.
Vind het zo erg dat hij zijn paard achter moest laten, domme pech heeft die jongen |(

@ Tine wat een rottig bericht van George maar je hebt er alles aan gedaan :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:42

jeskim:welkom
maisie wat een nare wedstrijd,hoop ondanks alles dat jezelf wel een fijn gevoel had met je wedstrijd?
janouk succes vandaag,zet hem op
Tine arme poes,maar je heb er alles aan gedaan,wel fijn dat de operatie zo snel kan,dan maar ff rustig aan doen met de paarden,misschien heel toevallig een hele strenge vorst met een bevroren bak voor je,want dan kon je toch al niets doen :j
staarten wassen met dit weer? ik doe het gewoon,zelf jane in de sop gezet.....die had rare plekjes die ik niet vertrouw :n
die heeft vandaag voor het eerst aan de longe gelopen <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:13

HT: nou, liever geen strenge winter, dan weet ik niet hoe ik de paarden van water moet voorzien. Zoonlief zal moeten voeren, maar hij kan niet met kruiwagens water lopen.

Dingetje: kan me heel goed voorstellen dat je er niet van kon slapen.

Ik vind dat ik van George eerder had moeten zien dat hij er slecht aan toe was. Dan had ik hem eerder naar de arts kunnen brengen en had hij het misschien wel gered. Volgens arts was het combi van kattenziekte en niesziekte.... Waar ent ik dan nog voor....

Net met hartslagmeter getraind, maar ben er nog neit heel enthousiast over. Pony had heel rare waardes. Ging van 50 naar 150, terwijl er niets aan de hand was. En bij Rembrand had ik vooral rechtsom hele tijden geen waardes/ontvangst. Tja, het is een groot paard, maar toch.. Ik hoop maar dat ik iets verkeerds doe, want anders heb ik er gewoon niets aan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:23

Wat een verschrikkelijke wedstrijd :(:) :(:) , bah.

Altijd lastig, Tine :(:) en niet schuldig voelen :(:) :(:) .

Hopelijk is moos weer fit :(:)

Janouk nog wat extra motivatie nodig voor de impuls, geen rc, meer?

Ik heb wat leuks; dochter wilde in de bak rijden, maar zelf al een paar weken niks meer kunnen doen, dus lekker naar buiten geweest *\o/* , brave paardjes, langs de toch wel pittige rivier, een trein, obstakels in het veld, nog lekker een stukje bos mee gepakt <3 /3 , heerlijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:17

Tine balen van george!! Maar je hebt er alles aan gedaan!

@ dingetje ja het was echt zo bizar. Je komt met 4 paarden en gaat met 3 naar huis.

Ja zelf wel fijn gereden maar het blijft toch door je hoofd spoken.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:19

@Maisie wat een nare gebeurtenissen bij de wedstrijd. Verschrikkelijk om je paard op een wedstrijd "achter te moeten laten". Snap dat je na dat eerste ongeluk met dat meisje al geen zin meer had. Die beelden wil je ook niet op je netvlies hebben.

@Tine balen van George. :(:) Er zijn altijd als-en en maar-en, soms loopt het nu eenmaal zo dus vooral niet schuldig voelen. Onze buren hadden een kat, die was niet helemaal goed (raar wondje/wild vlees groei), hupte altijd over de weg, maar werd nooit aangereden. Terwijl bij die van ons 1 tikje al genoeg was. Vaak genoeg afgevraagd waarom, maar het was blijkbaar hun tijd om te gaan.

@HT fijn dat Jane lekker aan de longe heeft gelopen :D Hopelijk vallen de plekjes mee. Goed in de gaten houden!

@Avaluna lekker gereden samen met dochter. Klinkt als een mooi avontuur met al die obstakels.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:43

@ Anavluna! Heerlijk, die brave dieren zijn goud waard!!

Fjella deed het goed vandaag, was eigenlijk niets van plan, maar kon het toch niet laten even aan te spannen. Ze was al een stuk rustiger dan de vorige keren, niet meer zo gillen naar de anderen. Ze wilde er wel graag naar toe, dus af en toe niet helemaal mooi de bocht door, maar goed.
Kleine stukjes zakte ze alweer iets van voren. Stappen was wel teleurstellend, in draf ontspande ze meer, maar in stap moest ik haar steeds tegenhouden en dribbelde ze veel.
Maar er zit schot in de zaak!! Misschien toch morgen even bellen of de instructrice deze week tijd heeft voor een lesje..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:48

:(:) voor de poes bij tine.
balen van de hartslagmeter. Locatie goed, van dat 'glijmiddel' erop gedaan?

mist en vhu vandaag op pad geweest met stal?

:wave: voor jeskim. Hier ook fjordenmens :)

Verder moet ik even afhaken qua bijlees-info.
Er nadert in zeer naaste omgeving een sterfgeval. Afgelopen nacht mee opgezeten daar. Niet meer dan 3 uurtjes geslapen dus, en wel emotioneel vretend, dus ik ben de rest een beetje kwijt :=

Vandaag wel even naar stal geweest, stalgenote/dochter van stalhouder heeft Dids gereden voor me :) Heel fijn, want nou hoefde ik geen ''gevecht'' aan en kon ik toch genieten van m'n brave ponie :)