[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:09

@Lanouska: nou maar hopen dat 't snel overgaat dan! Zie net dat je uit Gasselternijveen komt, grappig, zijn wij twee jaar geleden een week op fietsvakantie geweest, prachtig daar, als ik me niet vergis is dat toch bij boomkroonpad in de buurt???

@Nienschaap _/-\o_ supersamenvatting! En al potentiële kopers die zich hebben gemeld???

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:17

@Prinsjeh, ja dat wel alleen ben de spoortbreedte enzo allemaal vergeten _O- dus moet van de week even opmeten, marathonwagen staat bij vrienden (die hadden meer ruimte in de schuur ;)) en kan helaas niet elke keer heen maar vriend werkt echt dicht in de buurt dus gaat het even opmeten voor mij :D.

Het is jammer dat er weinig mensen (die ik ken) hier in de buurt ook mennen, had wel graag een paar keer mee gewild als groom :D.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:25

Lanouska: wat vervelend dat je geen ontstekingsremmers mee hebt gekregen. Je loopt er al heel lang mee en het gaat, lijkt mij dan, dus niet vanzelf over. Nou ja, arts zal het wel weten.

Prinsje: als ik ga buitenrijden, ga ik vaak (nou ja,vaak ;( buitenrijden is helaas al heel lang neit gebeurd door dat rottige lichaam)in bos bij Gasselte rijden. Is een half uurtje met de trailer hiervandaan. Bos is mooi, helaas zijn de ruiterpaden heel slecht (veel stronken, glad en dergelijke).

NS: mooie samenvatting. Sluit ik me bij aan :D

Zit moed te verzamelen om de wei uit te mesten. Bleh, geen zin in.
Straks nog wat sponsoren zien te strikken en navraag doen naar een geit. Ben tijdje terug bij mensen langs geweest. Ze hadden waarschijnlijk wel een geit voor me (ze fokken, deze werd steeds niet drachtig), dus wil even weten of beestje nog leeg is. Dan heb ik snel weer gezelschap voor onze geit.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:43

wel goed dat je de wei regelmatig uitmest zeg! dat wordt bij ons niet gedaan geloof ik, kan het dat dat met verweiden te maken heeft ofzo? Geen verstand van graslandbeheer, volgens mij een vak apart.
Maken ze dan een echo bij die geit om te weten dat die leeg is? Of gaat dat op gevoel? Wel leuk dat geit weer gezelschapsgeit krijgt :j

EDIT

o, nienschaap, over jouw post heengekeken, sorry :o
Maar is er hier in topic niemand die bij jou in de buurt zit en keer groom nodig heeft???

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:47

Geen idee of ze echo maken. Zal het straks eens vragen.

En weidebeheer. Tja..... ik mest gewoon altijd iedere dag uit. Is wormpreventie, onkruidpreventie en het ziet er gewoon netter uit. Sommigen slepen eens in de zoveel tijd, maar ik wil het er gewoon uit (en sleep ook nog als ze naar andere wei overgaan). Is wat meer werk, maar dit vind ik beter zo.

En nu schop ik mezelf dus echt naar buiten.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:48

*schopt mee* :D

en ga zelf ook wat doen :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:10

Ik sluit me ook graag aan bij de samenvatting van Nien :) !

We krijgen een dressuurwei erbij om te trainen *\o/* ! Komende dagen gaat de wals erover, dan een paar keer slepen en daarna kunnen we gaan mennen op een wei van 80 x 40 meter. Goeie ontwikkelingen, heb er zin in :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:31

Wauw Gem luxe hoor!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:33

Paul was vroeg thuis, dus we gaan zo lekker even met Janouk samen naar het bos. Ik was vanochtend vroeg al met de honden.
Paul wil alleen eerst de taart aansnijden :n zo jammer, want hij is zo mooi. Maar Paul en Michael kunnen niet langer wachten, ze willen hem proeven.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:34

janouk schreef:
Paul was vroeg thuis, dus we gaan zo lekker even met Janouk samen naar het bos. Ik was vanochtend vroeg al met de honden.
Paul wil alleen eerst de taart aansnijden :n zo jammer, want hij is zo mooi. Maar Paul en Michael kunnen niet langer wachten, ze willen hem proeven.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hem vinden smaken... ;) Eet smakelijk :Y)

Ik verneem net via FB van iemand die dagelijks op het KNHS-centrum komt dat alles weer vrij gegeven wordt (Let op: het is nog niet officieel bevestigd dus hang me er niet aan op ;) ) *\o/*
Dus dat wordt komend weekend een clinic rijden :):)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 12-03-12 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:48

Jeeh da's goed nieuws *\o/*
dus iedereen kan weer op wedstrijd / keuring / andere paardensamenkomsten, joehoe *\o/*

nog meer zin in trailer kijken vanmiddag :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:49

janouk:niet teveel laten eten van die taart....straks zijn ze te vol om mee te gaan! :j
Nien: je kan ook ff bellen of die mensen de kar willen opmeten van wiel to wiel... O:)
en ik heb nu ook een schop onder mijn kont nodig naar buiten...was al begonnen met de braam kortt te snoeien,stekelig klusje ~~}>
prinsje: veel plezier met trailer kijken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:55

NienSCHaap is supersamenvatter _/-\o_
En ik hoorde ook dat het weer vrijgegeven is. Dan hebben we nog twee weken tot onze endurance...dus veiligheidsmarge nog extra groot...als er niets meer uitbreekt gaan we het toch echt beleven *\o/*
Lanouska wat ontzettend vervelend! Ik heb een keer een ontstoken kaakzenuw gehad omdat er ooit een vulling verkeerd was ingegaan (kiezen stonden iets verkeerd op elkaar, zag 1 mm speling in of zoiets) was ook drama en erg veel pijn :(:)
Bicci vakantie geboekt, supergaaf!!!
En lees over clinics, dressuurringen en trailers kijken plus bakkabouters oftewel het voorjaar zit in de lucht en iedereen heeft er zin in!

Er werd nog gevraagd of ik niet in de B moest beginnen, dat zou ook kunnen hoor, maar ben met dressuur paar keer M en Z geweest (nou ja paar keer, 3x :+ ) en dan mag je zelf kiezen wat je doet, ook al kan je paard niets kun je als je wilt zelfs in Z starten. B vind ik zelf niet eerlijk, ik vind dat een klasse waar je in start als je niet veel ervaring hebt plus dat ik de proeven echt heel langzaam vind gaan. Dan lijkt me L makkelijker. Maar of ik daar na de wedstrijd nog zo over denk geen idee hahaha. Ik ben ook (2x) M springen geweest maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt L of M te gaan springen hoor :+ zelfs geen B }:0

Vandaag dus gedressuurd met Bente, dat wil zeggen vooral mezelf achter de kont aangezeten omdat ik MOEST doorzitten van mezelf. Oefening baart kunst ik hou de slangenvolte nu enigszins vol maar tjonge jonge zeg :o mezelf daarna nog wel even verwend met lekker uitstappen in het bos :P en zowaar een tractor plus mestaanhanger gepasseerd op plm 5, 6 meter afstand weliswaar keek ze wel, maar totaal geen gestress 8-) 't wordt nog wel eens wat.

Trailer is er, laat hem nog even nakijken op bodem etc (denk dat het goed is, voorzover ik kan beoordelen maar goed, onderhoudsbeurtje kan nooit kwaad) en dan kunnen we knallen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:08

Ollie1 schreef:
Ik verneem net via FB van iemand die dagelijks op het KNHS-centrum komt dat alles weer vrij gegeven wordt (Let op: het is nog niet officieel bevestigd dus hang me er niet aan op ;) ) *\o/*

*beloofd Ollie niet op te hangen* :D
Dat zou het beste nieuws zijn dat ik deze week kan krijgen (op de bevestiging van mijn startkaart na ^) ) *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:23

geeft HT nog even een schop richting stekel-klus :D (in my defence: daar had ze om gevraagd :+ )
vhu is klaar om te knallen ~~}>
en Gem belooft Ollie niet op te hangen, wat goeiïg van je }:)

en ikke ga paardmans langzamerhand vangen om binnen te zetten zodat ik op tijd terug ben als duif komt voorrijden

:wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:32

Prinsje: ben de rotste niet }> .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:40

grappig trouwens dat de KNHS de boel vrijgeeft zonder dat die 2 weken verstreken zijn?
Of ben ik nu een galbak?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:07

@Tine10, Dankje :D haha soms gaat het hier echt enorm hard en als je het dan even niet bij kunt houden kost het echt wel even wat tijd om alles bij te lezen _O- ach had ik ook weer wat te doen.
Succes nog met de wei uit te mesten, dat vond ik eigenlijks ook nooit zo'n leuk klusje en dan gebeurde het een tijd niet en dan is het pas veel werk, gelukkig deden we het met de trekker dan de trekker iedere keer iets verplaatsen zodat je in 1x alle poep eruit kon scheppen en je niet steeds met kruiwagen hoefde te sjouwen.
@Prinsjeh, eigenlijks niet dat ik het zo weet, pest is gewoon dat ik geen auto heb :o
@Gem, bedankt :D. wat gaaf dat jullie er een dressuurwei bij krijgen, kennen jullie mooi dressuur oefenen ook!
@Janouk, haha soms is het gewoon bijna zonde om taarten aan te snijden zulke leuke creatie's worden er gemaakt en nog even lekker oppad naar het bos.
@Ollie, dat zou wel super fijn zijn eigenlijks als alles weer vrij gegeven word :D kan niet wachten!
@Happytime, alleen die mensen zijn bijna nooit thuis of hebben amper tijd en ik ben blij dat die daar mag staan wil ze eigenlijks niet te last zijn dus mijn vriend wil dat wel even doen gelukkig. moet gewoon ff afwachten, ik was het gewoon dom weg vergeten.
@VHU, haha de super samervatter ;) hoe verzin ie het :P!

Ik heb me net even lekker op KPN afgereageerd O:) krijg ik als antwoord "oh mevrouw ik zie het u heeft gelijk" ~~}>
"Ja natuurlijk heb ik gelijk de bewijzen staan nu voor u neus op de computer, dus zorg maar dat het een keer goed geregeld word :list: >;) "
KPN had een vordering uitgestuurd omdat ik zogenaamd niet betaald zou hebben, alleen tja als hun de zaakjes niet beter op oorde hebben dan moeten ze dat niet aldoor op mij afschuiven 8)7
maar het was weer geregeld en kreeg op rechte excuses (ja die krijg ik continu van hun maar er veranderd niks aan)
Ik heb mijn stoom van vandaag wel weer afgeblazen. -:(-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:12

Akshay schreef:
grappig trouwens dat de KNHS de boel vrijgeeft zonder dat die 2 weken verstreken zijn?
Of ben ik nu een galbak?

Ben het helemaal met je eens. Ben er ook echt op tegen. Helaas ben ik in ons bestuur de enige (samen met manlief dan), dus onze vereniging start woensdag ook weer met lessen. Maar waarom nou niet nog even 1 weekje extra wachten? Waarom nu toch dat risico lopen? Wat is nu 1 week op een heel paardenleven. Op de site van knhs staat trouwens nog niets, ook zoiets geks. Alles wordt alweer losgegooid, terwijl er officieel nog nergens een bericht uitgegaan is.

Die extra marge heb je dus juist niet VHU, omdat de incubatietijd nog niet voorbij is. En mensen gaan nu dus weer overal andere paarden ontmoeten.

Heb contact gehad met knhs omdat indienen vraagprogramma voor het mennen een ramp is. Ik mocht nu alle gegevens naar hun toemailen. Zij gaan nu het vaardigheidsdeel voor me doen. *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:47

Citaat:
Die extra marge heb je dus juist niet VHU

Ik bedoelde, voor de wedstrijd die ik zelf wil rijden op 25 maart. Ik hou voor mezelf die 3 weken aan vanaf de laatste melding (was volgens mij 3 maart).

En.... even niet te snel van stapel. Ollie zei ook pin me er niet op vast. Dus laten we dat vooral ook niet doen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:49

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Die extra marge heb je dus juist niet VHU

Ik bedoelde, voor de wedstrijd die ik zelf wil rijden op 25 maart. Ik hou voor mezelf die 3 weken aan vanaf de laatste melding (was volgens mij 3 maart).

Klopt, maar als andere mensen hun paarden nu weer overal mee naar toenemen, kan het virus dus weer verder verspreid worden. Omdat er een incubatie tijd is van 4-16 dagen weet je in het begin nog niet dat de paarden besmet zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:27

Op KNHS website staat nu dat er morgenmiddag een update komt :Y)

Had begrepen max incubatietijd, voordat je ziet of het de neurologische variant is, van 11 dagen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:30

tine10 schreef:
Klopt, maar als andere mensen hun paarden nu weer overal mee naar toenemen, kan het virus dus weer verder verspreid worden. Omdat er een incubatie tijd is van 4-16 dagen weet je in het begin nog niet dat de paarden besmet zijn.

De KNHS site spreekt van een incubatie-tijd van 2 tot 10 dagen.
Maar goed, morgen krijgen we een update van de KNHS, zie de site.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:30

VHU is me net voor :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:33

Ben zo snel als ik wil :+

Universiteitskliniek is zelfs alweer helemaal open vanaf vandaag...
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... monie.aspx

Dus tja, zeg het maar... :7

Blijft allemaal uitermate verwarrend gebeuren, deze rhino uitbraak. Ik weet niet wie de Paardenkrant heeft, maar daar stonden ook een aantal zeer relativerende artikelen in.... te relativerend vind ik zelf maar goed, ben geen dierenarts.