[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bettepet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:49

@tallechie, dat riep ik vorig jaar ook en toch won ik. Iedereen riep al, jij ging goed, je ging erg hard etc. terwijl ik het nog niet eens op topsnelheid vond gaan. Maar toch won ik. Gaat me ook geen 2e keer lukken hoor, en ach het schilderij kun je toch maar 1 keer winnen. En die krijg in nu dit jaar, Ik ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet!!

het zwarte vandaag gelongeerd met het menhoofdstel in en het tuig op. hij wordt al wat rustiger in zijn mond. Daarna nog even voor me uitgemend, met meeloop hulp er naast. Morgen even weer longeren, dan heeft hij zaterdag vrij en dan zondag even weer longeren en voor me uit mennen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:59

Even vraagje (zal zo 3 :wow: pagina's bijlezen.)

Rembrand had na het mennen vandaag een wondje door de kinketting. Mijn instructrice raadt aan om kinkettingbeschermer om te doen, dat is ohz zelfs verplicht. Iemand hier ervaring mee.

Nou, ik ga even bijlezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:59

Lekker bezig Bettepet :j
Wat trouwens een ontzettend mooie 1e prijs, zo'n schilderij!

Citaat:
Dames, 1 dag gemist en volgens mij zijn er weer 10 pagina's bij! Maar een lesdag ben ik altijd voor in. Zaterdag rijd ik een demoles bij adb. Maar Det is niet te genieten/niet helemaal oké. Maar ik kan mijn vinger er niet opleggen wat er nou is, erg irritant.
Mijn excuses voor dit egobericht!

Wie is AdB Ipsilonka? Kun / wil je beschrijven wat Det dan doet, wie weet hebben we tips? Wie weet ook niet en wil je niets beschrijven, ook geen probleem natuurlijk :+

Ik weet niet hoe vaak je met haar ment / werkt? Merk bij Bente dat die afwisseling longeren - rijden (naja, iets wat erop lijkt :o ) en mennen erg goed werkt (tot nu toe dan). Zit ze anders gewoon niet tegen hengstigheid aan of zoiets? Je had hiervoor toch een ruin? Merries zijn soms gewoon een beetje typisch :=

Kinketting bescherming lijkt me nuttig. Zat er bij Bente ook over na te denken want die is ook zo gevoelig op haar hoofd. Heb er wel een klaar liggen maar is beetje gefrunnik om het erom heen te krijgen. Je hebt ze in een soort gel-uitvoering, van die rubbertjes of je kunt er een bontje onder doen. Nadeel van bontje vind ik dat het nat wordt en volgens mij ook viezig. Die gel-uitvoering vind ik zelf het mooiste eruit zien maar die gaan soms draaien, dus ik heb zo'n rubbertjer genomen. Maar moet hem er dus nog aan fixen :o

Deze heb ik dus
http://www.huppa.nl/men-bitten/8055-kin ... -zwar.html
maar dan gewoon bij Divoza vandaan hoor, kost iets van 4,- Euro hooguit.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-08-11 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:01

Huishouden moet ik ook nog doen. Althans de eettafel, daar heb ik de post neer gelegd en moet allerlei formulieren doen. Was moet ik ook nog doen, maar dat doe ik morgen. Dan is Daan op de creche en mijn vriend thuis.

Met de studie moet ik ook wel. moet nog veel doen, we gaan in sept met 2 anderen een opdracht samen doen, maar daarvoor moet ik eerst andere opdrachten doen en moet nog 11 opdrachten doen. ben meestal 2 dagen bezig met 1 opdracht dus wordt spannend. Verder heb ik in okt examen en moet daarvoor ook nog veel leren.

Maar doen ze dan alle klasse bij elkaar en dan de snelste, want dat lukt mij nooit, want veale is niet snel en wendbaar genoeg om pony's er af te rijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:20

Zo, weer bijgelezen.

Wat een leuk idee van die menontmoeting, maar helaas voor mij te ver weg. Maar ik wil natuurlijk wel verslag van die leuke dag tzt.
VHU wat goed dat je zo hebt kunnen genieten van je buitenrit. Dat geschaard staan en dan braaf blijven wachten herken ik, dat deed Thabor bij het beleren ook. Gelukkig maar, want mijn vorige paard bleef NIET keurig staan, waardoor je dan dus ongelukken krijgt.
Huishouden is hier ook een achtergebleven gebied. Moet de keuken nodig soppen (rest van het huis, of in ieder geval groot deel is vandaag door de hulp gedan), maar heb er echt geen zin in.

Bedankt voor je reactie VHU. Instructrice zei ook dat de geldingen snel gaan draaien. Ik ga straks even bij ruitersportzaak langs als ik zoon bij vriendje ophaal.

Mag morgen van instructrice niet mennen, maar zou zoooooo graag nog even alles oefenen :o Maar goed, morgen dus maar weer een buitenritje. Kan het wondje aan zijn kin nog even beetje helen. (en de plekjes op zijn neus. Reed altijd met bontje om neusriem, maar met sperriem eromheen was dat wat lastig. Ga toch maar gat knippen in bontje, zodat het er weer om past. Rembrand heeft ook een supergevoelige huid, erg lastig)
Les ging op zich wel goed, maar ik heb er geen goed gevoel over. Nou ja, volgend jaar dan maar weer proberen he, als het niet lukt. In ieder geval hopen dat ik bij de beste 5 weet te komen, zodat ik wel naar hippiade mag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:23

Tine ook als ik zou rijden?

Je kan het wel Tine en als je gewoon rijdt zo als normaal eindig je echt wel bij de beste 5.
Je moet niet zo gespannen doen en gewoon lekker rijden. Vorig jaar is het ook goed gekomen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:26

Hihi, ja klopt, maar vorig jaar was het de klasse M en nu Z. En vorig jaar liet hij geen passage, zeer verzamelde galop, echte galopwissel en andere kunstjes zien. Ach, wie weet vindt de jury dat wel zo knap van ons, dat we extra punten krijgen :j :D

Vwb dat rijden: dan ben ik wel heel ongezellig in de auto, probeer dan namelijk zoveel mogelijk te slapen :O :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:30

Een slechte generale is........
Met de gewone wedstrijden rijd je de meesten er telkens gewoon volledig uit. Even wat meer zelfvertrouwen. Rembrand zal op wedstrijd terrein vast anders zijn als thuis en misschien gaat het gewoon super. En inderdaad gaat het niet, dan volgend jaar beter.
Als ik kijk hoe vaak ik met veale al een teleurstelling heb gehad op wedstrijd, dan had ik al beter kunnen stoppen.

Over het rijden, geen probleem, misschien willen er nog wel meer mee en anders heb ik mijn radio nog :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:56

Lekker is dat Tine, een instructrice die echt goed met je meedenkt. Bente is inderdaad ook erg gevoelig op haar huid, Alwyn had dat ook, Snuit veel minder. Heb bij Alwyn een neusriem helemaal los moeten halen, zo'n mooie onderlegde dikke zat te hard op zijn neus, ook als het losser zat dan had hij na een keer mennen een bloedneus. Bij Bente merk ik direct ook aan haar gedrag of er iets niet goed zit, te hoog of te laag.

Ik ga helemaal mee met Tallechies peptalk :D

Citaat:
Dat geschaard staan en dan braaf blijven wachten herken ik, dat deed Thabor bij het beleren ook. Gelukkig maar, want mijn vorige paard bleef NIET keurig staan, waardoor je dan dus ongelukken krijgt.

Nou ik was er ook echt super blij mee. Zijn van die momenten dat je heel rustig bent (tenminste, dat heb ik dan) en samen met je groom, in dit geval mijn instructeur) de boel weer uit de knoop haalt zeg maar, maar als ze dan de verkeerde kant opzij zouden springen (=bomen/greppel) of maar achteruit blijven gaan (=paaltjes) dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Maar gelukkig deed ze dat dus niet :7

HEb nog steeds niets gedaan...ga pizza's bestellen :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:59

Alwyn heeft inderdaad overal plekjes, maar waar ze vandaan komen, geen idee.

slecht bezig vhu :-)

ik ga daan de fles geven en dan richting schoonouders

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:20

VHU je bent sléécht :D

Ik heb m'n kiprolletjes met pesto al klaar, die moeten alleen nog 20 minuten in de oven. En in die tijd moeten de aardappelschijfjes bakken, en de broccoli koken :P

Ben intussen aan het verzinnen wat ik naar de examencommissie moet sturen zodat ik de opleiding mag gaan starten ;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 17:22

-:(- ben je het EK dresssuur aan het volgen onweert het daar in rotjeknor en hebben ze dus de wedstrijd stil gelegt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:26

Pff ff beetje bijgelezen.

Mendag lijkt me gaaf !!!! Ik kom ook Rijsbergen is voor mij prima aan te rijden. Rijd over 2 weken
ook mee in Gilze heb net de startlijst gehad moet om 11.27 starten dus dat is een mooie tijd.

Vandaag weer een duur dagje gehad. Eerst vanmorgen joep weggebracht voor zijn
castratie en die kon ik om half 12 weer ophalen. Hij was wel erg zielig hoor helemaal
aan het wankelen. Nu gaat het wel weer wat beter met m.
Daarna kwam de smid mijn pony's van nieuwe ijzers voorzien. Ze staan we weer netjes
bij maar echt gratis is het niet.

Vervelend tine van je kinketting. Ik heb geen ervaring met beschermers.
Bettepet wel gaaf zo'n schilderij als prijs ben benieuwd hoe het er uit ziet !
Tallechie is goed bezig met de studie.
Naaltje is de was gezelschap aan het houden is ook niet mijn favoriete bezigheid
maar ja moet gebeuren.

Zo ik ga eten maken :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:56

Dat zou leuk zijn Maisie!
Arme Joep :(:)
Jij rijdt de zondag denk ik he, in Gilze? Mijn instructeur rijdt er ook maar zal wel later op de dag omdat het vierspan is. Wilde misschien gaan kijken. Maar ga die dag eerst groomen bij Naaltje 8-)

Pizza was heerlijk :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:58

hehe :') jij ging mennen met dids toch? O:) :P
Ik moest een route maken, dat was het
en een verklaring bouwen waarom ik op school wil blijven
eerst de was verder opruimen :')

het rommelde hier overigens net ook heel erg van de onweer, maar geen regen, geen flitsen, geen echte klappen. Net de bui geschuild geloof ik :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:00

Neeeeee.... misschien wil ik het wel even proberen hoor ^)
Leuke route is altijd leuk :j
Waarom ik weer postte, toennet dus, hier onweerde het dus wel even heel heftig hoor en ook heel veel regen, kan me wel voorstellen dat ze het even stil hebben gelegd (ik zit op plm 1 km van het wedstrijdterrein).
Het is nu weer rustig.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:02

de proef werdt ook afgebeld en ze zijn nu met een half uur vertraging weer verder gegaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:13

Da's ook wat, dat je dan een half uur moet wachten voordat je weer verder kunt met zo'n belangrijke proef.
Hier in Rotterdam is altijd regen tijdens paarden-evenementen in het bos. Echt je kunt de klok erop gelijk zetten.
Hebben jullie die proef van die Engelsman gezien, zo zeg, ik was bijna ontroerd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:20

VHU hij start pas om 15:42 dan is ie pas om 17:09 in de hindernissen.
Ik ben om 12:57 in de hindernissen. Er doen er wel weer 117 mee echt een
berg.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:49

tine10: helaas geen ervaring met kinkettingbeschermer :(:).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:06

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:09

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:10

ach, ieder z'n hobby he :')
nee ik vind het behoorlijk leip..
maargoed, dat vind ik ''zo mager mogelijk'' ook :)

ik ga mezelf even aan m'n school-betoog schoppen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:11

zo is dat ang,
alles waar "te" voorstaat is niet goed he...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:12

te stomme school
^^

of telt dat niet? :+