[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:43

:wave:

%) :r |(

:O :Z

:evaw:

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:47

L_Rivaldo schreef:
Leuk rhine :D wanneer?

April als we er dan klaar voorzijn anders niet.

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:09

Wij hebben in april ook een wedstrijd in het amsterdamse bos :).. ga dan zeker weten met het span :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:09

@Rhine leuke plannen!
@Tine :(:) wat een ellende!

Zo net wel 1,5 uur met mijn zus (woont in Meppel zie ik niet elke dag) aan de telefoon gehangen. Dat is wel weer een voordeel als manlief er niet is, alle tijd om eens uitgebreid bij te beppen :+

De jongens hebben uiteindelijk heel leuk met elkaar gespeeld, blijkbaar moest ik me er gewoon niet mee bemoeien :o
Daarna nog met Han uitgebreid naar de pony's geweest, zowel hij als ik lekker uitgewaaid. Moet toe gaan geven dat de pony's niet echt Han zijn ding zijn hoor, helaas, helaas. Als ik het echt vraag wil hij ze wel poetsen of met ze wandelen maar het liefst gaat hij pijlen maken, mooie stenen zoeken of gewoon rennen met de hond. Hij kan zich buiten uitstekend vermaken maar die pony's dat is bijzaak :\

Die factuur die nog betaald moest worden is dus nog steeds niet betaald :( moet dan nu geld overmaken van de spaar naar onze betaal rekening anders sta ik enorm rood. Vind dat dan wel zo bagger van zo'n bedrijf. Als ik genoeg omzet ergens anders draai zijn zij de eersten waar ik niets meer voor doe, ben er helemaal klaar mee _-:(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:20

Lacuna schreef:
|(

Een van mijn bijrijdsters heeft me net laten weten dat ze wegens gezondheidsredenen Sun niet meer kan doen... ;(

Geloof dat ik bij Jelleee in de kroeg ga zitten, kan wel wat sterks gebruiken |(

goh zeg, jij bent de 3de al deze week die verteld dat de bijrijdster ermee stopt...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:42

de mijne kampt ook met een probleem. Ik haal uit haar woorden dat ze wel graag wilt, maar ook weer niet. Fijne meid voor me paarden en komt altijd opdagen.
Rooster van school is later geworden waardoor zehalf 5 thuis is en dan mag ze niet meer fietsen van haar ouders ( is 16) omdat het dan al snel donker wordt. Ze woont hier 10 min fietsen vandaan.

Ben ik nou degene die er zo anders over denkt? Ik vind zelf als je 16 bent echt wel 10 min in het donker kan fietsen.. maarja wie ben ik.
Ze doet ze nu ongeveer een maandje en hoor enkel leuke dingen over haar hoe ze met mijn paarden omgaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:52

Leuk Rivaldo dat je met je spannetje gaat starten die wedstrijd. Had die dag ook zo graag gereden maar het is en onze trouwdag en de dag daarna is Han jarig en die week ervoor is Bart in het buitenland. Dus als ik gestresst een wedstrijd moet rijden moet ik vooral gaan (niet dus :+ ).

@Lacuna las er wat overheen, dat is wel heel vervelend, je was toch net zo blij dat ze van de verzorger ook lekker aandacht kregen?
@Rivaldo, tja, het wordt toch alweer lichter? Dan is dat probleem toch ook zo opgelost?

Nou ik kruip er ook in :z

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:23

rhine, leuk, succes!

verder lees ik problemen met bijrijdsters, lastig altijd weer als dat niet helemaal lukt...
daarom heb ik ook geen bijrijdsters, heb ik alles zelf in de hand... :D

rivaldo, leuk dat je met je span mee gaat doen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:48

Erg jammer dat het allemaal samen valt vhu, had het erg leuk gevonden je daar tegen te komen :).. vorige keer heb ik erg genoten en het was toen ook zo mooi weer.

Nouvel: rijd jij daar ook aan mee?

Verzorgsters moeilijk te vinden en te houden, zoals vhu ook zegt het is zo weer licht. Ik ga binnekort even babbelen hoe en wat want ik begrijp niet echt waar het probleem ligt. Of school, huiswerk of donker of geen zin ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:20

Goedemorgen,

Altijd ellende die bijrijders. Ben blij dat ik er geen meer heb. Steeds die onzekerheid of ze wel komen. Als je wel een goede hebt en ze stoppen dan is het ook flink balen.

Nou, na een dag voornamelijk op bed gaat het geloof ik weer een beetje, dus ik ga zo Rembrand zadelen en in de bak rijden. We gaan dus definitief niet naar die Groninger toe, mensen vinden het niet bespreekbaar. Voordeel is dat ik dus vandaag dan wel tijd heb voor mijn eigen paarden. Als ik het red, moet ik vandaag ook de keuken nog soppen. Mijn grootste hobby. ;(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:31

VanHuisUit schreef:
@Lacuna las er wat overheen, dat is wel heel vervelend, je was toch net zo blij dat ze van de verzorger ook lekker aandacht kregen?

ahh... Hij moet al af en toe met een roze zadeltje lopen, en nou zeg je ook nog ze tegen hem... :(:)
Hij is een echte je-weet-wel-hengst met een heel groot ego :+

Nouvel, ja ik zou het liefst ook alles zelf in de hand hebben. Maar het gaat op dit moment met mijzelf niet goed, en bij alle andere dingen die ik moet doen zijn mn twee jongens me gewoon teveel. En dan gaat het me niet eens om de gewone dagelijkse verzorging, voeren, mesten etc doe ik natuurlijk absoluut.
En Storm heeft natuurlijk gewoon veel aandacht nodig, hij is 2,5 en moet nog heel veel leren. En om Sun nou ook gewoon nog recht in zn oogjes te kunnen kijken dacht ik, dan zoek ik iemand die een paar daagjes puur en alleen voor hem komt, zodat hij zich niet vergeten of aan de kant geschoven voelt. :)

Maar goed, ik moet maar even zien, even met de andere verzorgster kijken wat zij wil. Zij doet hem nu 1 dag in de week, maar half maart is haar stage afgelopen en wil ze heel graag terug 2 dagen in de week komen, dus dan heb ik al wat meer ruimte. :) deze aankomende week heb ik heel de week vakantie, en dan daarna is het nog maar 4 weekjes slapen. En straks kunnen de shetten natuurlijk ook weer lekker op de wei, en dan is het gewoon allemaal veel minder werk en veel gemakkelijker.
Neemt niet weg dat ik er evengoed nog behoorlijk van baal, het ging allemaal zo lekker! ^)

groetjes, lacuna

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:34

ja als je het alleen niet redt moet je inderdaad wel...
lastig dan...

rivaldo, ik weet nog niet of wij daar meedoen, lijkt me op zich wel leuk, even kijken hoe het de komende tijd gaat...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:09

Goede morgen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:15

laura hoofdpijn al weg?
tine :(:)

morge :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:17

Mogge,
@Tine, wat fijn dat je weer op de been bent... :(:)
@Lacuna, jammer dat je verzorgster er mee ophoudt :(:)

Verders niet écht bijgelezen. Ik ga zo onze shet even wegbrengen want die gaat tijdelijk logeren. Ik vind het toch wel moeilijker dan ik dacht. Maar als we iemand uit de brand kunnen helpen dan doen we dat maar :o . Hij krijgt het absoluut niet slecht en komt hemelsbreed een 1 km van ons huis te staan.

Ik ga zo ook maar proberen een rondje te gaan mennen met Bruutje. Er staat hier nog wel veel wind :brr:

We hebben ook weer een toppertje in ons midden die gisteren ontzettend snel een indoormarathon heeft gereden en daardoor 1e is geworden *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:43

Lotte is snel verkocht. Wel leuk dat ze op stal blijft.
Tine is/was niet fit maar gaat toch met rembrand rijden.
rhine mag een marathon rijden
een aantal bijrijders die niet meer willen/.kunnen komen
en voor de rest ga ik met de samenvattingen mee.

Op stal zouden ze me ook helpen, alleen heb niet de indruk dat ze dat doen. Ik kan er niet erg mee zitten,heeft veale lekker vakantie. Wel baal ik er van dat ik al bijna 2 weken niet heen ben geweest, maar het wil gewoon niet.

Ik moet eerst bijkomen van 2 dagen feest. Ik ben kapot.
Ik heb het ontzettend benauwd en last van hoesten, maar verder gaat het wel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:54

Doe maar rustig aan tallechie!

Nouvel zou leuk zijn als je mee doet :)

VHU: Ik heb even gereageerd in dit topic met doorverwijzing naar jou toe. Iemand die graag mee op de kar wil in omgeving rotterdam en vooral intresse in welshjes. Moest toen echt even aan jou denken. Misschien dat je dan wat vaker 2span kan rijden?
[EA-RVG] GZ: Iemand die Welsh A pony voor de kar heeft in ZH!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:10

goedemorgen....
blij dat de wind wat minder is geworden,vanmiddag maar lopend naar de clinic (als ik de kar en pony moet brengen moet ik 2x rijden,past niet samen in de trailer ,ben ik langer bezig)
voor iedereen die lekker naar buiten gaat: geniet ervan hier schijnt het zonnetje en bijn a 11 graden,zou het nou echt voorjaar gaan worden????

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:18

HOOP UT :P

Vandaag ga ik met rivaldo in het enkelspan aan de slag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:41

hier ook lekker weer. 13gr. Ga zo dids met dubbele longe doen. Zit eerst op mn knieen in de wei te wachten tot ie komt. Haha. Oh,komt ie aan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:53

Heb mezelf vanmorgen toch iets overschat :o . Wilde eerst met Rembrand ohz gaan rijden, maar zoonlief wilde ineens rijden, en natuurlijk eerst. Dus eerst pony opgezadeld, even gelongeerd en toen kind erop. Pony reageert nog steeds (maar wel veel minder dan een jaar geleden) op de wind, maar zodra zoon in het zadel zat haast niet. Een keer ging er zo'n schokje door hem heen, dat vond zoon wel eng, maar verder geen pas verkeerd. Toen zoon er weer af was nog even licht aan het werk gezet.

Daarna wilde ik dus R ohz gaan rijden, maar heb hem maar gelongeerd, mijn benen voelden aan als pudding, dus dan zou het toch niets worden. Aan de longe wel lekker aan het werk kunnen zetten. En ik heb hem weer eens zien lopen. Alle gangen zijn beter aan het worden. Doe ik die travers oefeningen in ieder geval niet voor niets.

Heb nog wel snel de stallen uitgemest, maar wei zie ik niet meer zitten. Eerst maar weer paar uur op bed liggen, dan zien we wel weer. Mijn les voor morgenochtend zeg ik ook maar af. Moet trouwens sowieso minder gaan lessen, wordt allemaal veel te duur. ;( Maar goed, we willen ook sparen, moet ergens vandaan komen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:28

:(:) tine
maar ze zijn wel lekker bezig geweest :)

Ik ben net weer thuis, dids aan de dubbele longe gehad, knapperd :D
daarna zonder zadel en hoofdstel/halster erop en nog wat galopjes gedaan, en uitgestapt
gevoerd
en in de wei gemikt :D
gepaneerde ezel :+:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:59

Wat waait het hard zeg!
Heb niets met de ponys gedaan, alleen even geknuffeld :)
Hoop gelezen, hoop vergeten (hoofd is net een vergiet)

Wij zijn vandaag eerst eventjes Lotje wezen knuffelen :) daarna in Bergen wat gaan eten en toen daar het bos ingeweest..... dorp doet zijn naam eer aan :\ wat een heuvels......

Lotje wordt steeds gaver en gaver! Ze is zo ontzettend opgeknapt in de kudde waar ze nu in staat. Veel rustiger en evenwichtiger. Durf in deze kudde voor het eerst ertussen te staan zonder dat ik bang ben dat ze lelijk doen tegen haar e.d. In de opfok ging ik nooit het land in....

Afbeelding

Lotje en daarachter haar beste vriendje in kriebelhouding
Afbeelding

Zelf vlechten kan ze nog steeds niet:
Afbeelding

Afbeelding

Speknek:
Afbeelding

Zo hoog is ze al:
Afbeelding
(stond naast haar op en neer te springen :+ kan ze vast wennen :D :+ )

Dit is echt onvermijdelijk in het weiland:
Afbeelding
vraag maar aan Ciska

:+:
Afbeelding

Afbeelding

Stoer hondje in de duinen bij Bergen:
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:02

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:34

Weet iemand wat dressuur in klasse 1 inhoud?