[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:47

Dus gewoon genoeg water bij doen, het is super voer ook om ze voller te krijgen zonder dat ze er gek van worden. Ook goed voor hun maag. Heb nog nooit een koliekpony/paard gehad door pulp en voer het al jaren. Muesli, bix e.d. worden ze altijd feller van of er gebeurt niets en nooit dikker is mijn ervaring. Ja wel iets van merriebrok maar daar zit ook weer veel energie op. De Omega 3-6-9 van Subli werkt ook maar is best duur.... van die Omega 3-6-9 krijgen ze net dat laagje over hun ribben zeg maar en ze gaan er enorm van glimmen.
Muesli zonder van Subli zit weinig vit/mineralen in, kun je beter de ponybrok van Subli nemen. zit alles ruim in (vitamines /mineralen) alleen magnesium zou iets meer mogen zijn maar dat kun je makkelijk bijvoeren. Kijk maar eens op voervergelijk.nl
Wat ook goed werkt trouwens, maar weet niet of dat bij jou te krijgen is is Mijten ruwvoermix. Is combi van lucerne, lijnzaad, en nog wat dingen. Ze eten dat veel liever dan gewoon lucerne (vinden ze vaak te grof) of de grasmix van Hartog.
Gras is idd de beste dikmaker en gewoon lekker het land op :) maar ja moet er wel gras op staan. Die van mij staan nu ook 24/7 op de wei maar staat nog niet erg veel gras op maar ... merk het al wel in het bijvoeren, minder hooi nodig om ze goed te houden.

Zo geweldig dat die van jou de pulp nu eten Barney!
Ik weet nog niet of / hoe ik Etten-Leur ga rijden (endurance, ligt ook net weer aan hoe Someren straks gaat en Breda die lange .... :oo kan maar zo zijn dat ik daarna even rust wil), wil in ieder geval Barney komen helpen op de mendurance, vind het zo stoer dat je de K3 gaat doen 8-) en die zenuwen ja daar kan ik me alles bij voorstellen :=
Napie ook al druk met DFW *\o/*

Hier erg druk geweest vrijdag training geven, zaterdag/zondag weer voorbereiden voor gisteren, gisteren training gegeven pfff ... vandaag staat voor lekker lange rit. Wilde naar de Veluwe maar gaat niet lukken want zoonlief heeft dag vrij van school (zul je net zien >;) ) en om ze nu de hele dag alleen te laten voelt ook weer niet goed. Dus we doen maar creatief rondjes draaien in ons eigen uitrijgebied :)ddd

Sorry voor weer een ultra lange post :o

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:30

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:57

Het standaard inschrijfformulier kan inderdaad naar dat mailadres. Is te downloaden vanaf de knhs-site of onze website. Zag ook dat de website inderdaad niet goed staat, dat moet zijn http://www.mensport-en-endurance.nl
Ik heb de KNHS hier al voor gemaild want ik had die gegevens een tijd terug al aangepast (nieuwe website en zo) maar op de een of andere manier staan de oude gegevens er weer.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:12

NdV74 schreef:
Het standaard inschrijfformulier kan inderdaad naar dat mailadres. Is te downloaden vanaf de knhs-site of onze website.

Mijn inschrijving is onderweg... :)

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:05

En ontvangen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:53

Ben heel benieuwd wie er allemaal mee gaan doen in EL *\o/* en uiteraard ook DFW alleen kom ik daar niet (sorry beetje te ver uit de buurt).

Vandaag trainingsrit gedaan van 26 km. Wilde meer maar was zelf niet fit, Ollie wel die voelt echt topfit. Wat een pony is dat toch :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:43

Er komen weer wedstrijden aan, leuk!

Ik heb een vraag aan jullie wbt conditie kweken. Vorige week ben ik weer begonnen met trainen, maar vandaag waren ze niet vooruit te branden. Als ze een week stilgestaan hebben, vinden ze het leuk om wat te doen, maar als ik regelmatig wat met ze doe vertikken ze hetom te lopen.
Zeker nu ze ook weer wat boller worden van het gras etc wil ik toch de training wat serieuzer aan pakken.
Hoe houden jullie de pit erin? Veel afwisseling begrijp ik, maar zijn er nog andere tips en tricks om ze niet steeds mee te hoeven sleuren?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:47

Koppige pony'tjes haha.
Het was vandaag ook wel opeens behoorlijk warm, tenminste bij ons. Dat kan er ook mee te maken hebben.... heb geen tips voor je, pony wil altijd lopen (buiten, niet in de bak, dat is met Ollie een drama :P ze rent of heel hard of ze staat gewoon stil (echt he, niet vooruit te branden)).

Misschien afwisselend schema'tje van longeren, vrijheidsdressuur, mennen en naar buiten of zoiets? En dan voorlopig een keer per week een wat langere afstand en echt naar buiten?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:55

Ik lees morgen even bij nu niet de concentratie sorry!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:13

Mijn pony,s lopen ook altijd dus kan je geen goede tips geven.effe deze week ergens tijd maken om in te schrijven voor etten leur

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:16

Waar staan de afstanden van etten leur ergens

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:01

Op de site staan de afstanden vermeld, niet in het vraagprogramma.

Even gas terug dan voor jezelf VHU, volgende keer weer beter :)

Mijn pony's zijn geen ultra voorwaartse pony's uit zichzelf maar ze willen wel altijd lopen.

Afwisseling is belangrijk maar ook stapsgewijs opbouwen en doorzetten. Ik weet niet of er periodes zijn dat er weinig met ze wordt gedaan? Maar het kan zijn dat ze eraan moeten wennen dat je meer gaat doen met ze. Het is ook een mentaal verhaal of ze moeten echt een hele luie insteek van zichzelf hebben.
Ik zou zelf een schemaatje maken en de activiteiten die je kiest op regelmatige basis herhalen zodat ze gaan wennen aan de regelmaat van werk. Hoeft niet zwaar te zijn of lange kilometers maar wel dat ze een X aantal dagen aan het werk zijn en daar aan gaan wennen.
Als ze dat dan goed oppakken kun je een keer verder gaan opbouwen maar ze moeten wel mentaal en fysiek de vaardigheden ontwikkelen om aan het werk te willen en kunnen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:03

Koppig? Neeeeejoh :Y)
Mijn shetlander wil meestal nog wel,maar mijn welsh besluit echt zelf wanneer ze wel wil en wanneer niet. >;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:07

Ik ga dat straks nakijken. Normaal gesproken komt de aanvullende tekst ook in het vraagprogramma te staan en daar staan de afstanden in.
Begrijp niet waarom dat er nu ineens niet bij staat.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:03

Gisteren menles gehad met mijn alom pittige Pip in enkelspan. Sinds ik bij deze vereniging les krijg van Christiaan Provoost gaan we elke keer weer vooruit. Pip is een pony met veel karakter en dit uitte zich in een hoop onbegrip naar elkaar met bokken over de wagen als extreem voorbeeld.

Pip en ik begrijpen elkaar steeds beter en ik word steeds duidelijker in wat ik vraag aan hem. Gisteren was echt heel erg fijn. Toen ik in het begin startte met de lessen kon ik niet aan de voorkant komen.
Nu zijn we zo ver dat hij niet meer schopt, dat hij respect leert krijgen voor aanwijzingen en hulpen, hij houdt een goed tempo ook als hij meer opgepakt wordt en hij krijgt een mooie stelling en buiging.

Pip liet gisteren zien wat hij in zich heeft maar dat komt er alleen uit als ik hem juist rijdt en begeleidt. Ik heb de lessen dan ook hard nodig om dit steeds soepeler te laten verlopen. Ik ben benieuwd hoe dit het komende jaar verder ontwikkeld.

Barney heeft drie dagen rust gehad want die heeft afgelopen week behoorlijk hard gewerkt. Morgen gaat hij in enkelspan mee en vrijdag tot en met maandag gaan we in Diever trainen. Daar heb ik zo'n zin in, vier dagen lekkere bosritten en kilometers maken.
Laatst bijgewerkt door Barney1978 op 15-04-15 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:04

De aanvullende info is inderdaad niet opgeslagen in het vraagprogramma. Ik heb de KNHS hier inmiddels over gemaild. Bij ons vraagprogramma voor de dressuur/vaardigheid is het wel meengenomen, dus ergens gaat er (technisch) iets mis.

Gelukkig staat alle informatie ook op onze website maar handig is het niet. Zeker niet omdat het vraagprogramma de oude website (die er dus niet meer is) nog aangeeft. Ook daar heb ik voor gemaild omdat ik die gegevens 2/3 maanden geleden al gewijzigd heb.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:05

Heb je mijn formulier ontvangen Nicole? Waar staat er meer info over het Kampioenschap?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:08

Formulier ontvangen hoor. Ik moet even de automatische bevestiging terug aan zetten.
De informatie moet ik nog toevoegen. Ik heb al nagevraagd wat de vereisten zijn en dan word me verteld dat die gelijk zijn aan elk ander kampioenschap :+
Daar kan ik niks mee aangezien ik daar de spelregels ook niet van ken.
Dus dat ga ik verder navragen en zodra dat bekend is, plaats ik het op de site en geef ik het hier ook door.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:54

Wij gaan zaterdag weer even 4 dagen in de voerstreek rijden met de koets.we hebben daar eerst zelf gewoond bij mijn schoonmoeder en nu 4 dagen effe op vakantie in het vakantiehuisje.het is daar enorm zwaar slechte paden enorme hellingen en veel stenen.de oudste heeft daar voorheen altijd in enkelspan gelopen de kleine is daar geboren en heeft daar enkel gewandeld ,dus voor haar word dit dan nu de eerste training.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:56

Volgende week ergens zorgen dat ik een inschrijfformulier uitgeprint krijg want het digitale ben ik niet bekend mee.dus het inschrijven moet nog even wachten maar ik heb nog tijd

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:03

Jongens lekker bezig allemaal!!! Sorry ik heb even niet zoveel bij te dragen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:43

Gisteren mwt Nick dwars over de loonse en drunense duinen gereden. Niet heel veel km (14) omdat ik gebonden ben aan de avonduren maar wel een goede oefening voor de spiertjes. Vanavond aan de eigen spiertjes gewerkt op bootcamp. Ik heb nu kuiten die voelen als opgeblazen staalkabels. Vreselijk

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:06

Mooie nieuwe omgeving is het he nanda!

23 april heb ik op mijn vereniging een ledenvergadering waar nieuwe wedstrijden kunnen worden gepromoot en besproken worden of het door kan gaan. Wie heeft er meer info of tips voor mij om de sport zo goed mogelijk deze avond te kunnen promoten. (ik had dit inderdaad al eerder gevraagd maar denk overheen gelezen)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:33

Poeh, lastige L_Rivaldo...

Ik zou vooral je eigen ervaringen erbij betrekken, dat je de sfeer etc altijd als heel fijn en gezellig ervaart. Verder zou ik het eigenlijk ook niet zo goed weten.
Het beste is natuurlijk als je goed voorbereid bent en weet waar je het over hebt, maar dat lijkt me logisch :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:50

VHU, lekker aan het trainen, ik train Buck en Levi hier ook voor Epe. Buck loopt gemiddeld ook wel 60KM per week hier nu. :)
Omega 3/6/9 gebruikte ik voor Lizzy maar idd pittig duur spul. Ben niet van plan dat weer aan te schaffen. :o
Subli zonder hoef ik dus ook niet meer te halen, dan idd maar de ponybrok. De magnesium voer ik los bij voor zijn spieren. Hij is super snel gespannen dus kan dat wel gebruiken.
Mijten heb ik hier nog nooit gezien..

Bij ons komen ze nog niet op het gras omdat het soms in de nachten nog vriest en de suikers dan nog hoog zijn + het nog moet groeien.
In Mei staan ze er wel op verwachten we maar dat gaat maar om enkele uren. Uur of 5.

Barney, leuk politie les! En leuk om bij elkaar te groomen!

Linsa, wat haver erin? Maar vooral afwisseling is belangrijk.

Lau, al zin in Epe ?