[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:12

Rotterdam is voor mij prima te doen, mits mijn vader met de trailer wil rijden, maarja, Abbey moet dan wel mee kunnen komen tussen grote paarden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:14

het is vlak bij breda toch?

ik moet gewoon tegen die tijd kijken hoe de stand van zaken is bij ons, ik wil niks overhaasten...

frensie gefelicteerd met doggie!

getsie, ik moet de paardjes gaan doen maar het regent al de hele tijd, en eind van de middag moet ik weer weg... :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:15

't Zou in Rijsbergen (net achter Breda) zijn Stef, is volgens mij voor jou zelfs nog beter aan te rijden.
Als we iets gaan doen is het voor alle categorieen hoor, van mini tot maxi. Je kunt bij ons ook vaardigheid rijden, hindernissen en waterbak, allemaal op hetzelfde terrein. Met puzzeltocht zou ik een paar 'doorsnij-paadjes' kunnen maken voor de 'kleintjes', dan maken die net wat minder kilometers (die paadjes kun je met paard groter dan plm 1.30 niet doorheen mennen, kijk zo heeft elk zogenaamde nadeel (kleintje) weer een voordeel (leuke paadjes!))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:15

De stal van VHU is gelegen nabij Rijsbergen. Wat vlakbij Breda ligt ja, Noord-Brabant dus :)

Edit; VHU was er ook al :Y)
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 18-08-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:16

VanHuisUit schreef:
't Zou in Rijsbergen (net achter Breda) zijn Stef, is volgens mij voor jou zelfs nog beter aan te rijden.
Als we iets gaan doen is het voor alle categorieen hoor, van mini tot maxi. Je kunt bij ons ook vaardigheid rijden, hindernissen en waterbak, allemaal op hetzelfde terrein. Met puzzeltocht zou ik een paar 'doorsnij-paadjes' kunnen maken voor de 'kleintjes', dan maken die net wat minder kilometers (die paadjes kun je met paard groter dan plm 1.30 niet doorheen mennen, kijk zo heeft elk zogenaamde nadeel (kleintje) weer een voordeel (leuke paadjes!))

foei foei :P
dat zijn wandelpaden :') of bedoel je niet de bospaden met die poortjes aan de ingang?? :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:17

@Tallechie, nee dat moet je niet willen.
Misschien iemand in het noorden die ook zoiets wil organiseren?

Onze stal is www.petrideko.nl
PrinsjeH staat er ook (hebben we in ieder geval al twee deelnemers, hahaha).
Harley trouwens nog even flink geknuffeld vandaag, hij staat echt zo in zijn stalletje van 'maar wie komt er nu voor mij vandaag', het is zo'n grappige pony.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:21

afstand is voor ons wel te doen, dat zal 1,5 uur zijn ong met de trailer denk...
volle programma gaan wij zeker niet redden met Fifi, maar ik houd jullie plannen wel even in de gaten en dan kijken we hoe het hier gaat...

in principe willen we ook in de herfstvakantie weer een paar daagjes met haar weg, dus even kijken hoe het allemaal loopt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:24

Nee, zeker geen wandelpaden Naaltje, anders krijgen we de boswachter op ons dak en mogen we er straks niet meer mennen, dat willen we niet. Bedoel gewoon de ruiterpaden, waar je dus ook met je menwagen overheen mag. Alleen moet ik eerlijk zeggen: met Rizanta / Bente doe ik dat niet want ik vind dat te smal. Maar met Snuitje kan het wel. Dus met maatje Abbey kan dat prima.

Het zou erg leuk zijn als je erbij zou kunnen zijn Nouvel, geldt voor iedereen van dit topic. Ik weet dat Peter en Riette ook nog zelf iets wilden organiseren vanuit de stal, dus misschien kunnen we het wel combineren.

Maar .... nog even geduld hoor, zal pas ergens eind okt/nov gaan denk ik.

Wat vervelend dat het zo regent Nouvel. Het begon toen ik Bente net had uitgespannen ook te regenen, we hadden dus echt geluk. Nu is het hier trouwens al lang weer droog hoor, denk dat het een bui is.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:26

Ik woon dichtbij dat scheelt :=.

Har is zeker een leuke pony <3... Ik deed altijd met hem knuffelen <3.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:26

ooh omdat je zei 1,30 :P dat is ongeveer de hoogte van een paard wat zo door die poortjes kan O:) (ik zeg niet hoe ik dat weet := zou het nu ook niet meer doen :P )

Ik heb wel een paard, een kar, welliswaar geen vervoer, en ik durf niet, en ik moet tegen die tijd ook kijken of het financieel haalbaar is :+

ohjee... d'r is weer eens iets gebeurd hier... de politieheli hangt in de lucht te cirkelen.... 't zou ook een weekje rustig zijn :=

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:31

trouwe meelezer hier geen pony die klaar is voor een koets geen koets en geen ervaring :x maar ik zou wel graag meerijden als er zo n dag georganiseerd wordt al was het maar om wat ervaring bij elkaar te sprokkelen lijkt me super leuk. en is net aan te rijden met enkel een auto vanuit hier als het zou mogen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:36

@VHU wat een onwijs leuk idee, een men-sport-spel dag! Beetje verweg alleen voor mij.. Naja ver weg, ik moet een trailer lenen en weet zo snel ff niet waar.
Hoefschoenen komen morgen binnen, bah bah agradi :( de enige dag van de week dat ik niet thuis ben..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:41

Als er meer vanuit het noorden heen willen om alleen te meeten en te groomen ben ik wel bereid om te rijden. Maar ik neem geen paard mee.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:05

cyclo86 schreef:
trouwe meelezer hier geen pony die klaar is voor een koets geen koets en geen ervaring :x maar ik zou wel graag meerijden als er zo n dag georganiseerd wordt al was het maar om wat ervaring bij elkaar te sprokkelen lijkt me super leuk. en is net aan te rijden met enkel een auto vanuit hier als het zou mogen?

vanuit waar is "hier" ?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:06

een men-meeting lijkt me geweldig, majah...kar mee gesleept zien te krijgen he....tjah

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:06

oostvlanderen belgie haha :P stukje weg dus mar goed dat ik gen trailer/koets mee moet slepen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:07

das vanaf breda idd nog behoorlijk stukkie he :))

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:09

Leuk telefonisch gesproken met bettepet: nou, dat gaat dus allemaal helemaal geweldig leuk!
Wat ben ik opgelucht dat mijn ex-Shet "de kleine zwarte" dus, bij haar een fijn thuis heeft gevonden.
Van beide kanten lijkt het hevig te klikken, hoewel Shettemans nog een totaal "groentje" is, maar wel leuk, lief, ijverig en openstaat voor van alles en nog wat.....

Hij had nogal eens in de jaren dat ik hem bezat, de neiging om "uit te breken" uit de weide, maar dat was heel onregelmatig en soms ook heel raar gegaan. Dan weer gebroken prikpaaltjes, dan weer draden stuk, dan weer niks stuk, eigenaardig.

Hij heeft dat daar nog niet geflikt.
Terwijl hij dat bij bettepet makkelijk zou moeten kunnen, als hij dat zou willen.

Het hele filmpje terugdraaiende, zou het dus inderdaad wel eens kunnen zijn, dat mijn BJ (zie avatar) de schuldige is... het heeft sowieso 4,5 jaar geduurd voordat die het kleine zwarte mannetje in een giga-weide accepteerde. Beste vrienden zijn het nooit geworden.
Misschien heeft BJ hem wel uit nijd over de 2-jarige merrie toch wel de wei uit en door de draden heen gejaagd. Dat zal de eerste keer niet zijn. En het is een jaloers type.
Hoe dan ook: gezien de leuke klik op zijn nieuwe adresje, blijft 't zwartje daar definitief!
Alle partijen blij!
Bettepet zie ik in elk geval met Oot wel weer op zaterdag 3 september, tijdens de Oefenmarathon Mennen in mijn dorpje Zuidlaarderveen! Kijk ook eens op http://www.de-mennerij.nl , de website van de organiserende stichting: voor dit men-evenement, er zijn nu 46 inschrijvingen, en je kunt je nog aanmelden!
Mijn paarden staan ook op het wedstrijdterrein aldaar, ik sta er zelf met mijn paardenschilderijen en Betsie neemt haar vorig jaar gewonnen schilderij in ontvangst.

Ik heb begrepen dat er meer van dit Forum meedoen op 3 september in Zuidlaarderveen.
TOITOITOI, dan. May the best one win!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:12

Kar op opleggertje? Als je een auto met trekhaak hebt is dat prima te doen natuurlijk. De afstand is in ieder geval geen probleem Bicci. Je zou zelfs met peerd & wagen kunnen komen, nachtje overnachten en dan de dag erop meerijden :)*

@xSCWx je kunt in ieder geval zelf gewoon met mij meerijden, want ik woon ook in Rotterdam :)

Nou ik moet nu nodig iets nuttigs doen :7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:13

te voet zou optie kunnen zijn idd...

maar eerst die trail naar delfzijl dan hoor...hahahah

aanhangertje achter de toet kan, maar dan moet peerd thuisblijven, want heb helaas maar 1 toet..dus dan kan trailer niet mee met knollie...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:16

Nou kom op Bicci, beetje creatief, gewoon 2x rijden dan toch? Zo'n grote afstand is het niet.
Je hebt in ieder geval genoeg oefenkilometers zeg, met jullie rit naar Delfzijl, petje af alvast!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:18

Ik doe met je mee VHU, met nodig iets nuttigs moeten gaan doen :))
Hier is de mogelijkheid er ook zeker, alleen de vraag of die financieel haalbaar is. Achter een trekauto hoef ik in elk geval niet aan, alleen de chauffeur moet ik even regelen :))

*gaat de was gezelschap houden*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:35

Terpentijn fijn dat de shet het goed doet. Ik doe de 3e ook mee, maar van mij hoef je geen schilderij te maken, want win toch niet :-)

Ik ben de hele middag aan de studie geweest en weer een opdracht klaar. Ga nu even een rondje met de hond en Daan lopen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:39

Jij bent goed bezig Tallechie. Ik zit nog steeds op een roze wolk van vanochtend, heb alleen zitten bokken en zoonlief even naar schaakles gebracht en zit nu weer op mijn stoel...
**sleept zich richting huishouding...zo niet mijn hobby**

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:48

VanHuisUit schreef:
Nou kom op Bicci, beetje creatief, gewoon 2x rijden dan toch? Zo'n grote afstand is het niet.
Je hebt in ieder geval genoeg oefenkilometers zeg, met jullie rit naar Delfzijl, petje af alvast!

nouuuuu,....2x op en neer met toet die 1 op 8 doet emt trailer of aanhanger...
dan vind ik tevoet handiger :))