[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:24

Ik ben ook echt heel blij met mijn lessen. Vind een goede instructeur vinden voor onder het zadel net zo lastig als met mennen. Het is toch een kwestie van respect, vertrouwen en gevoel. En dan nog met je paard/pony en met jezelf. Nou vind dat maar eens.

@Rivaldo, maar die meneer waar je bij op stal staat is toch een menner, kan die je dan niet even wat meer op weg helpen? En als je Tum in de lange lijnen neemt, is hij dan wel vlot in zijn reageren? Het kan ook zijn dat hij zo onder de indruk is van Rivaldo dat hij niet mee durft te gaan. Had ik een keer met een tweespan bij de stalhouderij. Had mijn instructeur de twee meest vlotte paarden van stal naast elkaar gezet :+ nou erg pittig dus....maar na zo'n kwartiertje was de ene merrie zo onder de indruk van de ander dat ze net een stukje achterbleef. Je zag aan haar hele houding dat ze zich compleet onderwierp aan die ander. Ze sjouwde wel mee maar dus net niet in de strengen.... En die ander maar doorsjouwen....erg spectaculair :o was de enige keer dat ik alles maar over heb gegeven aan mijn instructeur op een gegeven ogenblik, kon er niets mee := Ze hebben daarna ook niet meer naast elkaar gestaan :+

Nou ben inmiddels gevlucht naar de studeerkamer, want nu al aanvaring met dat andere kind...wat een gezeur, wil dit niet, wil dat niet... heb ze nu verplicht aan de LEGO gezet. Pfff....ben blij dat die ander mijn kind niet is zeg :x

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:29

:D leuk he kids...

Ja een goede instructeur vinden die bij jou en bij je paard past is best lastig inderdaad...
vooral als je een iets minder simpel paard hebt... :+

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:33

Ik ben super blij met mijn instructrice. Heb het zefls een keer gehad dat ik haar op gebeld heb toen ik op de wagen zat en helemaal vast liep.
Ik kan naar haar toe komen om te lessen, of ze komt naar mij toe. Beide is fijn :).
Mijn instructrice kan voor een ander lomp over komen. Verzorgmeiden hier waren in het begin bang voor haar :o. Terwijl ze echt niet zo eng is hoor :P.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:35

Of een minder simpel mens, ben zelf echt heel kritisch als het om omgang met paarden gaat, is soms echt heel vervelend want ik vind bijna niets goed genoeg, maar kan er niets aan doen zo zit ik nu eenmaal in elkaar ^)

Geloof dat de rust is weergekeerd...hoor nu gezellige speelgeluiden en niet meer van die jungle-en-oerkreten :+

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:39

VanHuisUit schreef:
Of een minder simpel mens, ben zelf echt heel kritisch als het om omgang met paarden gaat, is soms echt heel vervelend want ik vind bijna niets goed genoeg, maar kan er niets aan doen zo zit ik nu eenmaal in elkaar ^)

dit herken ik ook heel erg inderdaad... :D
vooral met aangespannen rijden zie ik dan dingen gebeuren die ik niet op kan lossen, maar waarvan ik wel weet hoe ik het wil hebben en dat is frustrerend... 8-)
als ik zoiets tijdens de les aankaart gaan we er gelijk aan werken, en dan blijkt het met je instructeur achterop ineens heel simpel te zijn... :D
(die zou je eigenlijk altijd mee moeten hebben voor het geval dat...)

Zo vind ik het rijden met 1 hand best heel lastig.
Heb ik toen een keer aangekaart en toen hebben we het in een les geoefend, en toen ze goed los was en met de juiste aanwijzingen kon ik ineens alles met 1 hand rijden... :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:40

Ik ben ook best streverig. Het moet gewoon netjes, beestjes moeten netjes opgevoed zijn (mogen wel humor hebben, maar moeten wel respect hebben).
2span vind ik daarom ook moeilijk, mijn fijne dressuur pony's lijken dan in eens hobbelende manege knollen (niet zo gek, Roos en Lot hebben pas 3x naast elkaar gestaan en Whit en Roos 1x).
Ben wat dat betreft ook meer een enkelspan mens, gewoon 1 op 1 bezig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:39

Ben ook heel blij met mijn instructeurs. Vooral instructrice, paarden gaan er zo goed van lopen en het gaat op de manier zoals ik wil. Net wat VHU zegt, manier van omgang is heel belangrijk.

Ik duik mijn bed weer in. HEb net wat gegeten, is weer meer dan genoeg actie voor vandaag.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:24

Dag dames !

Zal zo eens bijlezen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:09

ik ga lekker de titanic kijken.
Languit op de bank.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:06

Geweldig kim haha, daar is het iig wel het goede weer voor !

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:13

Lotte wordt Woensdag gekeurd,en als ze goed is,is ze verkocht.
Ze blijft hier op stal.

ik les 1x in de maand(als de bak niet bevroren is)en ben erg blij met mijn instructeur.
s'zomers om de week.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:13

jee dat is snel gegaan met lotte!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:19

Ja,ze heeft nog niet eens op marktplaats gestaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:21

Zooo dat is inderdaad snel gegaan! Veel paarden staan lang te koop tegenwoordig. Fijn hoor voor je ! :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:43

ik heb welgeteld 15minuten van titanic gezien.
ben in slaap gevallen.
spannende film he? vraagt m'n vader dan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:44

jeetje, pony idd snel verkocht
vind je dat niet moeilijk dat ze niet ''weg'' gaat? :)

lessen.. hmm, ik heb ''les'' van lacuun.. nu 4x gehad geloof ik.. maargoed, als dids 1x per maand voor de wagen staat is het ook veel :')
vandaag weer hard gewerkt, en nu thuis
guess what..
geen warm water meer... dus er zit er naast me een te oorwurmen :=

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:50

Naaltje-Paard krijgt het super goed,het meisje is al vanaf de eerste dag verliefd op de merrie.
Ze hebben al een ouder paard waar ze echt goed voor zijn.

koude douche,brrrrr

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:53

dat is heel fijn :j maar vind het knap dat je daar dan mee om kunt gaan zegmaar :)
is toch minder ''weg'' dan wanneer ze ook echt weggaan

koude douche? dacht het niet :P er is een monteur onderweg.. we hebben net al op z'n ouwerwets afgewassen, eerst water warm gestookt en dan in de gootsteen mikken.. ^)

zo, nu ga ik even de was opvouwen en nieuwe was ophangen :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:56

zo, das zeker snel gegaan zeg, die verkoop.

zelf waaibomen-dag-hobbel-ritje gehad.
lekker uitgewaait dus,rondje van 11,55km volgens afstandmeten.nl
ik vond het helemaal niet koud, maar wel waaierig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:20

bicci hier was het idd ook niet koud maar wel dikke storm zo langs de kust. Gewandeld met Kay, die keek zn ogen uit alles bewoog en wapperde. Mick was ook mee (daar liep iemand anders mee) maar die had nergens interesse in alleen de waaiende grassprietjes :+

Zometeen ga ik richting een vriendin en dan naar de kroeg.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:27

|(

Een van mijn bijrijdsters heeft me net laten weten dat ze wegens gezondheidsredenen Sun niet meer kan doen... ;(

Geloof dat ik bij Jelleee in de kroeg ga zitten, kan wel wat sterks gebruiken |(
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 05-02-11 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:28

Tallechie wel wat laat maar nog gefeliciteerd als ik dat gisteren niet al gedaan heb.
De wind is erg op het moment, nu geloof ik dat het richting het noorden wel veel harder is dan hier, maar ook hier al een behoorlijke wind. Vanmiddag is Chicko door een nieuw verzorgmeisje gereden. In de wind, zeil wat klappert en hij loopt onverstoorbaar door. Wat een lekker dier is het dan toch.

Over teugel/ leidsels uit handen geven. Bij Sonja deed ik dat best makkelijk, die regelde het zelf wel hoe je met haar om moest gaan. Mensen die meenden te kunnen rijden konden niks meer en kleine kinderen of beginners konden juist heel veel met haar. Jimmy was een paardje waarbij ik als iemand de wei in liep al wist of ik ze in zijn buurt kon laten en eventueel meer.

Wieneke is op de grond zeer eenkennig en dus echt geen paardje waar andere snel aanmogen, maar staat ze voor de wagen, dan maakt het me niet uit wie op de kar stapt ik geef haar vol vertrouwen mee (gezien de veiligheid ga ik dan zelf voor de zekerheid wel mee, maar in principe zou zij door willekeurig wie gemend kunnen worden. Bomproof tot en met en looplustig maar goed te remmen en te sturen.

Chicko door wordt wel mee gereden door anderen, longeren allee ik of mijn moeke en voor de wagen of dubbele lijnen onley me, althans op dit moment.

De andere 2 wordt natuurlijk nog niet mee gewerkt maar ik denk dat ik ik daar vrij snel heel makkelijk mee wordt omdat ze precies mams zijn alleen zijn ze ook zo makkelijk in de omgang.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:49

Mijn groom/vriendin vertrouw ik gewoon erg met mijn paardjes. Ze is lekker licht in haar handen en zal niet zomaar dingen doen zonder dat ze het vraagt of wat dan ook.
Ik zal nooit snel iemand alleen op pad sturen met mijn paarden voor de wagen (zou natuurlijk erg leuk zijn voor verzorgsters als ze er niet meer op passen) maar ik zou niet kunnen slapen van het idee alleen al. Als ik mijn sulky heb, dan zal ik wel voorstellen in de zomer dat we beide enkelspan rijden in het land.

Dennis: Ik ben ook meer een 1 op 1 persoon :)

Ik heb barstende koppijn. Gisteren naar de kroeg gegaan maar geen drank genomen en toch ontploft me hoofd. Mijn vriend was gisteren oervervelend die had iets teveel op en kan dan zo in een irritante bui zijn :P hihi maar het blijft wel een sgatje :P We hebben tot 4 uur geslapen :') (tussendoor eruit geweest en toen weer in slaap gevallen)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:52

Ik mag meedoen met een SGMW :):) :):) :):) :):)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:15

Leuk rhine :D wanneer?