Db was heel stout vanmorgen. Gerrit was met hem aan de wandel ( in de dubbele lijnen ernaast/ achter) nou wat er gebeurden precies weet ik niet maar hij ging er van tussen. Gerrit sjeesde er achter aan maar hield hem uiteindelijk niet. Db sprong een soort van over door het draad de wei in. Bij zirola in. Dus gaf een show weg( juist net niet de bedoeling. Zirola is niet zo braaf met andere paarden dus het was trikkie om db te pakken te krijgen. Maar het lukte. Ppffff. Hij heeft geen wondjes van het draad. Morgen maar eens zien hoe hij loopt. Knie ingesmeerd met arnica. Afwachten maar.
Gem
Geplaatst: 20-02-16 16:54
Baudy, soms heb je het idee dat je alleen maar verkeerd kunt doen met zo'n paard. Dat ze het zelf allemaal beter weten. Wat een sukkels zijn het dan soms toch .
happytime
Geplaatst: 20-02-16 17:10
tjeetje wat een gedoe met DB,hoop geen schade aan zijn herstel. je man ook spierpijn morgen? ook maar in de arnica dan leuk paardje IPS,en Fera aan het stunten in de trailer. vhu: aan het tuigje voor pieterman, ik heb jou idealtuig nog....via omweg van dennis naar hier gem al een paard gevonden? moet wel wat voor je mooie wagen komen. hier alles klaar , wagen gepoetst, sun haar staart al schoon,tuig schoon, alles klaar voor morgen districtkampioenschap,nu de wind/regen nog uit voor morgen(daar maak ik me meer zorgen om)
Gem
Geplaatst: 20-02-16 17:22
HT, ik wacht minimaal tot juni, maar wrs wel tot na de zomer (school)vakantie . Eerst spaarpot vullen, dan zoeken. De weers / temperatuuromstandigheden zijn nu toch te slecht om te gaan beleren en de paddocks zijn bagger. En ik verveel me momenteel toch niet met die sponsor-acties voor mijn zoon .
VanHuisUit
Geplaatst: 20-02-16 18:32
He verdorie wat een sukkel die DB HT ja dat was een prima tuigje! Grappig dat je het nog steeds hebt Heel veel succes morgen. Het wordt wel baggerweer maar het is binnen neem ik aan. Janouk rijden jullie nu niet meer met Prins? Gem aan het sparen... knap als je de rem erop kunt houden... je weet maar nooit wat op je pad gaat komen. Erg fijn dat het goed gaat met 'de Mosel'
Vanochtend Ollie en Pietermans gelongeerd. Wat een pestweer zeg bleh. Voelt nog wel raar dat Ollie naar Friesland gaat. Maar met een been wat compleet niet wil nadat ik een paar dagen in de modder heb rondgebaggerd weet ik dat het gewoon het beste is.
Db is op een of andere manier gewoon in ene niet meer zo verkeersmak. Komt door opgepropte energie hoor denk ik. Het ging juist zo goed dat we de muisjes aan het afbouwen waren. Nou dat doen we nu dus niet meer. Aan de ene een geluk dat hij nog in de wei terecht kwam. Maar ja gerrit was aan de ene kant van de afrastering en hij aan de andere, toen hield hij hem niet meer. Maar ja hij had ook zo richting het dorp kunnen gaan. Heb liever dat hij in de wei uit zijn plaat gaat dan op straat. Ik had hem best snel weer gelukkig.
tine10
Geplaatst: 20-02-16 18:52
Goedemiddag. Zal proberen op iedereen te reageren, maar heel duf hoofd, dus als ik je vergeet: solly
VHU: inderdaad prutweer. HT: succes morgen!! Janouk: ik vroeg me dat laatst ook al af. Was bang dat ik iets vergeten was? Dat Prins verhuisd was ofzo. Gem: druk met sponsoren zoeken Baudy: wat een schrik weer. Lastig hoor, als ze zo druk/vervelend doen. Wat ben ik dan blij met mijn schaapjes hier. Die doen natuurlijk ook wel eens stout, maar niet zo idioot. Hopelijk houdt hij er niets aan over. Ips: wat een leuke naam. Heel veel plezier met haar. En die gekke Fera. Mijn eerste verzorgpaard was ook een van Pion. Daar mijn koetsiersbewijs mee gehaald. Opmerking van de examinator: paard was ongeschikt voor het mennen.
Trots op zoonlief. Die had vandaag 2 wedstrijden, omdat de menwedstrijd in januari verzet was door ijzel naar vandaag. Eerst dressuur ohz met Sam gereden. HC, ivm het aantal wp. Hij reed heel fijne proef, goed voor 194 punten. Daarna met Amerigo naar de menwedstrijd, als laatste in de ring. 185 en 186 punten, en beide goed voor 7e plaats in deelnemersveld van 21 combinaties (rest allemaal volwassenen). Ze kunnen wel iets beter dressuurmatig, maar ja, ze hadden al 3 maanden niet meer geoefend op 10 minuten deze week na. Dan kun je ook geen hele goede proeven verwachten natuurlijk. De bak is thuis steeds te nat of bevroren en na schooltijd kan je niet mennen in de binnenbak (wegens de bakregels), dus we zijn heel tevreden.
Morgen weer carrousseltraining, denk niet dat ik het 1,5 uur ga volhouden. Rembrand ook niet denk ik, maar goed we zien wel.
janouk
Geplaatst: 20-02-16 18:56
Nee, Paul rijdt Prins niet meer. Paul heeft hem een jaar in het enkelspan doorgetraind, zodat hij een fijn paard in het vierspan en zesspan zou worden voor de postkoets van zijn eigenaar. En dat is gelukt. Hij loopt nu fijn mee in het vierspan en paul is zich nu aan het focussen op Meneer Anton zijn opleiding
VanHuisUit
Geplaatst: 21-02-16 08:11
DB is straks als alles weer 'normaal' is vast wel weer verkeersmak Baudyh die weet nu gewoon niet wat hij doet idd beter in de wei dan ergens anders...
Super zoon heb je Tine. Veel plezier bij het carousselrijden. Leuk dat Paul dat heeft kunnen doen Janouk
Hier al heel vroeg op ivm B&B gast die al heel vroeg naar vliegveld moest. Maar ik wilde wel even ontbijtje aanbieden
VanHuisUit
Geplaatst: 21-02-16 14:51
Zo iedereen lekker uitgewaaid?
Vandaag Ollie uitge(z)waaid. Voelde wel raar maar ook als opluchting. Vond het minder lastig dan met Ber. Ollie redt zich wel en is 'gewoon' een 'normale' pony. Komt op een super super plek. We kijken wel hoe het gaat en als ze haar aan het eind van het jaar willen overnemen (ze staat in bruikleen) dan blijft ze daar, anders komt ze terug. Ben wel benieuwd of ze Blondie nog herkent.
VanHuisUit
Geplaatst: 21-02-16 16:21
Net berichtje met foto's dat Ollie op haar nieuwe stal staat. Naast Blondie. Ze waren heel lief naar elkaar volgens de meiden herkenden ze elkaar direct. Grappig he. Ze staat in een mega stal blij dat ze goed zijn gearriveerd het is hier echt hondenweer.
Paul is zijn prins kwijt, maar heeft er een blonde god met dansende manen voor terug! Patrick doet het super, knap hoor! Ollie is een Fries geworden.
Wat een prut weer vandaag. Ben nu 3 weken aan het lijnen. Morgen weer een weegmoment maar na 2 weken stond de teller op -5 kg. Vanavond lekker ff met mate sushi eten. Zo aan toe. Ha ha. En bioscoopje daarna met vriendin.
VanHuisUit
Geplaatst: 21-02-16 22:43
Heerlijk Baudyh superknap van jouw kilo's!! Dappere Herr Anton
Ollie is helemaal blij met Blondie. Zo schattig. Heb filmpje dat ze zij aan zij rondjes rennen door de bak en net foto staan dicht tegen elkaar aan in de stal met wel een schot ertussen uiteraard want ze hebben een aparte stal maar mooi is dat toch dat paarden elkaar na dus bijna 3 jaar zo kunnen herkennen.
tine10
Geplaatst: 21-02-16 23:15
Wat geweldig vhu
tine10
Geplaatst: 22-02-16 08:16
Net gebeld of ik toch alsjeblieft wilde helpen in groep 7/8......Nou, dat wordt weer flink zwemmen, want we wijzen nu natuurlijk niets af.
VanHuisUit
Geplaatst: 22-02-16 10:21
Wat goed Tine. En ze snappen heus wel dat je wat zult improviseren, zijn allang blij dat ze de kinderen niet over de klassen hoeven te verdelen of erger nog naar huis sturen!
tine10
Geplaatst: 22-02-16 13:18
Bij aankomst bleek ik 1 /2 te moeten doen. Gekke was dat ik niet eens zenuwachtig was. Zoiets van ze helpen me wel. Krijg helaas digibord niet aan het werk want wachtwoord klopt niet. Jammer anders had ik mooi even kunnen oefenen
Zo hier weer een kilo eraf. Dat is -6 na 3 weken. We gaan stug door.
LS_fotos
Geplaatst: 22-02-16 17:24
Ik loop vet achter, ik had geen tijd, zijn en energie om op bokt te zitten. Gisteren hele mooie kur op muziek gezien, pas de deaux en viertallen. Ze hadden paarden gecombineerd met karren enz. Was mooi! Ga nog terug lezen hoor!
Maisie, je deken is binnen!
VanHuisUit
Geplaatst: 22-02-16 20:43
Groep 7/8 zit ook net weer tegen de CITO toetsen aan da's lastig invallen... jammer van het bord maar daar kun jij niets aan doen Wat goed Baudyh!
Hier Piet gelongeerd en wat gefreestyled. Hij zit nog af en toe flink te donderjagen (omhoog springen, dreigen met bijten, omdraaien) dus we hebben iets om aan te werken En kreeg berichtje dat Ollie zo braaf was met longeren, waren ze niet gewend (Blondie is een soort ongeleid projectiel aan de longe ).
tine10
Geplaatst: 23-02-16 08:04
VHU: wat fijn al die positieve berichten over Ollie. En Piet in de draakstand Baudy: knap hoor!!!
Zo meteen op pad naar groep 4. Volgens de site van de school 31 kinderen.......
Tine super al dat vervang werk. Zo zit je er wel snel weer in. Baudy mooi zeg. VHU fijn dat het goed gaat met Ollie.
Hier contact met de vorige eigenaar van de pony en donderdag een kijker, vorige eigenaar twijfeld ook nog om haar terug te kopen. Is de eigenaar van voor mijn voorganger. Dus wellicht toch snel een goed tehuis voor haar.
VanHuisUit
Geplaatst: 23-02-16 15:12
Zou fijn zijn Sonjim Hier Piet vandaag in stand hij was erg braaf