[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:13

Stond net op het punt om naar bed te gaan, belde school of ik zoonlief wilde halen. Op last van de brandweer moeten alle scholen dicht. Sorry, ik snap de paniek niet helemaal. Het waait echt lang zo hard niet als een paar weken geleden. Maar goed, schijnbaar gaat er nog wat komen.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:28

Hier een "gewone" flinke wapper, maar ik woon dan ook zuid-oost. Heb vanmorgen nog een dik uur aangespannen staptraining gedaan. Was wel erg koud met +4 graden. Dubbele laag kleding aan, winterhandschoenen aan en handen tussen mijn bovenbenen geklemd. Opdracht was "lange teugel, behalve langs prikkeldraad" :') .
Paarden staan bij ons nog wel in de bospaddocks, want het is mestdag, maar als het te hard gaat waaien zullen ze wel naar binnen gehaald worden.

Vanmorgen zo'n naar gezicht in de vogelrennen op stal: 2 fazanten, een moederkwartel en alle jonge konijnen gevangen door de vos of marter..... ik vermoed de laatste, gezien de kleine ingang ;( .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:14

He verdorie Gem dat is inderdaad erg naar....en staptraining :7 je zou met deze temperatuur haast zelf gewoon naast die kar gaan lopen he.

Hier beetje wind, maar niet enorm, maar vind het ook wel spannend ivm het hoge water wat ze verwachten. In de polders tussen Delft en Rotterdam loopt het water altijd enorm op. Nou ja we zien wel, je kunt er allemaal niets aan doen. Wel even de bloempotten van het dakterras gehaald en de stoelen naar binnen (we zitten hier 5 hoog, hoogste van de rij huizen dus pakken altijd lekker de wind).

Vanochtend ouderwets flink getraind met Ollebol. Ze had hele mooie momenten :D maar ook hard aan het werk hoor. Instructeur zei nu ook dat ze net op Rizanta lijkt qua mennen. Doe je niets, doet ze ook niets ( :)ddd tomtiedom lekker draven maar that's it), werk je door, dan kan ze echt heel fijn dressuurmatig lopen.

Daarna Hero flinke poetsbeurt gegeven, staart geplozen en kuif netjes *D

Ze zijn trouwens zo lief naar elkaar in de paddock en in omgang. Staan echt zo gezellig naast met z'n tweetjes, Hero net iets achter Ollie :+:

Afbeelding

Afbeelding

topsportertje net na het werk even bijkomen met wat lekkers
Afbeelding

en onze knuffelbeer
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:57

Ah, die eerste 2 fotos's <3 <3 <3 <3

Dierenarts gebeld. George lijkt heel ietsje beter te gaan. Hij blijft nu heel even op zijn pootjes staan, als ze bezig zijn met zijn behandeling. Tot nu toe kon hij niet blijven staan. De arme schat is zo aan het knokken...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:02

Waait flink hier !
Vhu foto's moet ik later op pc bekijken.
Tine fijn dat kat iets beter lijkt.
Scc lang ziek..
Gem, balen van de diertjes zeg....bah niet leuk.
Ik moet nog bijlezen.
Sneeuw vannacht ....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:34

Ben aan het stoeien met mijn nieuwe speeltje: hartslagmeter. Nu paar keer oefenen en dan weer contact opnemen met de verkoper voor het verder leren toepassen van het apparaat. Pff, ik ben niet zo handig.... als dat maar goedkomt :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:45

Afbeelding

Oeps, schutting bij de bak om over 25 meter. grrrrrrrrrr waar zijn mijn bakkabouters als ik ze nodig heb. 8)7

De paarden zullen morgen wel schrikken als ze ineens niet over een schutting hoeven heen te turen, maar rechtstreeks naar de weg kunnen kijken /3

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:49

oeps...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:51

Jakkes, betekent weer een hoop werk

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:18

tjeetje janouk,dat is een aardig stuk hek wat plat ligt,hekkabouters komen vast vanavond als je plat ligt
ik hoop hier een deurkabouter.....deur van mijn schuurtje ligt eruit,maar ik ben te klein om zelf goed vast te zetten,dus hangt die maar half....
vhu: mooie foto's zeg
hoop dat verder iedereen de storm overleeft heeft zonder weinig schade :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:51

hier flinke wind...niets aan schade gelukkig, maar moet zeggen het viel hier nog mee...paar weken geleden stormde het echt vergeleken bij vandaag..
Maar lijkt nu wel weer harder te gaan als een uur geleden..bah..echt storm

Janouk.. :wow: :wow: jeeetje jullie schutting helemaal omver....balen zeg !! ik hoop dat het weer rechtop gezet kan worden...daar zit je niet op te wachten..
HT deur eruit...is ook niet handig..
VHU, lieve foto's wat heerlijk dat ze het zo goed kunnen vinden samen !!
en goed bezig met Ollie ! toppertje !!

we hebben sint gevierd, zoontje is vreselijk verwend, schattig om te zien wat hij dan echt het mooiste vind..de lego politie auto !! haha.. +:)+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:12

Goedemorgen,
Zoontje was al vroeg op, haha 5.30 al met zijn nieuwe lego bezig.

Het is hier natte sneeuw, brrrr...straks met de hondjes trainen.
Fijne dag allemaal !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:27

Goedemorgen

Ideaal weer voor Bianca. Alles onder dun laagje hagel, heel koude wind. :brr: Toch maar de paarden op stal gezet en straks (heel dik ingepakt) longeren, want wil natuurlijk oefenen met mijn nieuwe hartslagmeter :D Heb wel een heel strak schema, dus ze moeten wel even meewerken. Vanmiddag/vanavond sinterklaas vieren met familie van man. Daarna nog taart en salades maken voor zaterdag. Heb al 10 liter snert gemaakt. :Y)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:33

Goedemorgen Allemaal,

Heb maar weinig tijd om te reageren.
Het is een onwijze chaos op me werk, want we zitten midden in een verhuizing.....verder nog druk met de paardjes bezig aangezien het morgen marathon is *\o/*

Zag prachtige foto's van Ollebol en Hero <3 en een 25m lange schutting omgewaaid bij Janouk :(:)
Tine naar de osteo en met George gaat het iets beter :(:)
Gem heeft geen last van de wind maar wel koud en staptraining gedaan.
SCC langdurig last van longonsteking.
Maisie een nieuwe baan *\o/* Gefeliciteerd en tot vanavond :D
Biancacoo gaat zo lekker aan de training in de natte sneeuw :D
Aks had ook weer mooie kiekjes geschoten van Dids met zijn vriendin *-:)

Verder wens ik jullie alvast een fijne dag en een goed weekend :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:09

Dingetje: druk in een verhuizing. Dat is altijd slopend. Sterkte

Nou, plannen hier maar aangepast. Omdat het erg hard waaide en hagelde besloten de paarden maar vrij te geven. Voor Rembrand is de bak ivm zijn ijzers ook nog best glad en ze zijn allemaal net geschoren. Vond ik dan niet zo diervriendelijk. Wel jammer, wil zo graag die hartslagmeter uitproberen.... Helaas heb ik later vandaag geen tijd meer. Nou ja, dan maar lekker krantje gaan lezen en zo maar vast ipv vanavond taart en salades maken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:13

@Tine: :(:) , maar wel een heel stuk rustiger zo, heerlijk als alles al klaar is voor straks!

@Janouk: :(:) , nu maar meteen in beton storten ;) .

@VHU: ah, wat leuk die twee <3

@Biancao: hier ook vreselijk verwend en petekindje ook helemaal blij met politieauto met zwaailicht en sirene, hahaha, daar gaan ook de ouders een hoop lol mee beleven }> .

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:47

@Avaluna Haha, daar worden vast heel snel de batterijen uitgehaald :D
@Tine jammer dat je de hartslagmeter nog niet kan uitproberen, maar zo kan je wel rustig aan de rest van je taken beginnen. 10 liter snert, wow!
@janouk Dat is flinke schade zeg! Sterkte met repareren Bij ons valt het gelukkig mee. De carpoort heeft lekker gewaaid (dus we kunnen we weer plastic rapen) en een paar dakpannen, maar een stuk minder dan de vorige keer (toen moesten we een aardig gat dichten).
@Gem brr koud hoor zo'n staptraining. De afgelopen tijd had ik al een plaid mee op de wagen en maakte ik daar een menschort van. Lekker warm ;)
@VHU mooie foto's van Ollie en Hero. Mooie aftekeningen heeft Hero zeg!

De kerstboom is af! Maar zit nog vol in de troep. Ik moet nog guirlandes versieren en een paar stukken maken. Het duurt echt lang dit jaar, want had een beetje ruzie met de kralenketting die de boom in moest. :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:15

Goedemorgen!
Nelson Mandela overleden.... zal er vandaag toch nog wel een paar keer bij stil staan -O- .

Marjola, ik heb een warm menschort maar wil hem nog niet gebruiken. Ik ben wel zover dat ik rustig alleen met Moos op stap kan, maar wil wel makkelijk op en vanaf de wagen kunnen springen. Een menschort belemmert me dan nog net ff teveel. Bovendien kan ik dan mijn handen niet meer tussen mijn bovenbenen stoppen :D .

VHU, mooi stel samen. Echt moeder en zoon :D .

Storm weer overleefd, hier viel het reuze mee.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:45

Goedemorgen!!
Ik lees hier vroege kinderen met sinterklaas kadootjes, lief toch!
Tine die ongeduldig is om met de hartslagmeter aan de gang te gaan.
Marjola heeft zin in de kerst :D
Janouk en family wacht een rot klus met de schutting, is hij omgewaaid of zijn alle palen geknakt?

Hier de storm makkelijk overleeft. Gister bij de vereniging wezen trainen, eens priveles van een ander en dat beviel me erg goed. Alleen wel weer een optimist, bij hem zou ik mijn winstpunten wel rijden als ik zondag ook zo rijd, jaja. Daar ben ik het nog niet zo mee eens maar goed :P
Wel vannacht een paar uur wakker gelegen van de wind, ging ineens weer zo te keer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:00

heerlijk getraind..we kwamen wel als moddermonsters terug..haha...
verder was het erg mooi ! hondjes hadden veel plezier !!

nu houtkachel aan en opwarmen.

Tine niet longeren, jammer dat je de hartslagmeter nog niet kunt proberen, maar dat komt nog wel.
Ips, goede les gereden..ach optimistische instructie is alleen maar fijn, maar blijft jurysport die wedstrijden...succes !
marjola bezig met kerst.
Gem, brrrr...staptraining,..idd goed aankleden, maar menschort zou ik bij zo'n jong paard ook nog niet doen.
en idd nelson mandela overleden...ach tja...die man was echt al wel op leeftijd natuurlijk...t'is rot voor de familie, en wel een bijzonder man die er niet meer is....
avaluna..haha..petekind met auto met sirene....whaaaaaa......zijn vast de batterijen vlot weg..of op...
Dingetje succes morgen met de marathon.
Tine 10 liter snert gemaakt, goed bezig, hoe is het met de pup ?? alles goed, en heb je al nieuws van george..
verder..mis ik best veel mensen hier....zwaai even naar de hunebedden... :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:06

Mooie samenvatting Bianca.
Pup doet het heel erg goed. Ben zo blij met haar. Ze heeft een heel zacht karakter. Morgen weer naar cursus.
Net weer even gebeld voor George. Er was weer een lichte verbetering. Hij ging namelijk zijn nagels gebruiken en blazen tijdens de behandeling. Voor hun niet fijn, maar wel een teken dat er meer leven in komt. Ik ga proberen vandaag of morgen en anders maandag op ziekenbezoek te gaan.

Ik mis hier ook veel mensen de laatste tijd. Hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Nou, 10 liter snert, gehaktballetjes, diverse salades en een worteltaart. We kunnen sinterklaas gaan vieren :Y)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:23

Oeps Janouk, balen van je hek.

Hier de storm overleefd. Dak van de stal is blijven zitten. Maar de woei was ook niet zo hard als laatst.
Ik had de paardentandarts op het hoogte punt van de storm.

Ik had rij technische problemen met db en hij wist me precies te vertellen wat het was. Fijn. Dan hoop ik dat het nu weer wat beter gaat. Db heeft iets overbeet en daardoor slijten zijn kiezen niet gelijk matig af maar krijg je een soort kartel kiezen. Vooral rechts dus de stelling en buiging naar links wil dan niet meer omdat zijn kiezen in elkaar blijven zitten ipv over elkaar glijden. Logisch. Dus nu ik dit weet, weet ik ook dat hij elke 8 maanden naar de tandarts moet.

Ted ad eigenlijk goed maar stonk zo uit zijn mond. Die had 1 kies veel langer in de boven kaak en een gat in de onderkaak waar de zooi in bleef hangen. Ondanks dat hij nu luzerne en slobber krijgt kijkt hij nog heel boos naar me. HI hi is altijd zo. eentje met karakter.

En nenny was echt heel zielig. Die had 2 voortanden veel langer. Omdat ze luchtzuigt en allemaal diastases tussen haar kiezen. Die kan nu echt ff alleen slobber eten. Maar dat is zo een lief paard. Ze lag vanmorgen echt zo haar hoofd op mijn schouder om dank je wel te zeggen. Ze heeft ook ng antibiotica gehad. Maar word nu verwend met slobber en luzerne. Krijgt wel hooi maar kan er nog niet zoveel mee.

Vanmiddag met de hippo's gourmetten, zin in.

http://www.hoefnet.nl/home/site/nieuws/ ... -zuidwolde

Misschien hier ook liefhebbers voor!!
Ik heb me opgegeven.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:24

Tine, wat een berg werk heb je verzet zeg!
Biancaoo lekker in de modder gespeeld.
Inderdaad Nelson Mandela overleden. Bijzondere man voor de wereld. Maar dus, doe het maar even 95 jaar worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:43

@ips
helaas zijn alle palen afgebroken: zat te goed vast in de grond. En veel panelen zijn stuk.
Nee, dit stuk schutting is echt overleden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:24

Janouk, kun je nog wat doen met verzekering voor de schutting ? Balen zeg..

Maisie nieuwe baan ! Fijn hoor.