[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:05

Goedenavond :D

@Smickey, ik ben weer fris en fruitig... vandaag ben ik behandeld met een paar naaltjes (moet wekelijks nu naar het ziekenhuis daarvoor) dus ben ook weer ontlucht vandaag _O-
@Jenkins, super dat je weer een andere baan hebt gevonden en ook nog bij klasgenootjes +:)+
@Juangi, welkom en een leuke pony heb je :):)
@VHU, 3 kilo afgevallen :oo , zo zie je maar de één moet moeite doen om af te vallen en de andere moet moete doen om op gewicht te blijven :7
@Biancacoo, heeft weer lekker getraind :j
@Avaluna, ik was gisterenavond zo'n zelfde 'watje' als jij... na het eten koken, diertjes verzorgd en toen lekker ffies op de bank en geen zin meer om Bruutje rond te slingeren :o
@Aks, hoe is het met je koorsthoofd ? :(:)

Verders ben ik het even kwijt, net terug van een etentje met mijn BHV-collega's :Y) , was gezellig en ik heb heerlijk gegeten :9 .Morgenavond nog gezellig met elkaar steengrillen voor Sinterklaas en dan weer even de rem er op <<)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:08

Mooie samenvatting Ollie.

Citaat:
Ik voel me het lekkerste bij 64/65 kg ongeveer....
Ik ook, maar ik zit de andere kant op :o . En ik krijg het er maar niet af. Sterker, het wordt steeds meer. Maar ja, ik hou ook zo van eten en snoepen. Kon mijn hele leven eten wat ik wilde, was doorgaans tussen de 60 en 65 kg (ook wel minder geweest, maar dat vond ik niet prettig), tot ik een kind kreeg. Maar mijn mond en handen denken nog steeds van alles te kunnen eten :o

Mest hier al jarenlang dagelijks uit, maar geen verschil helaas.

Ben me aan het orienteren voor solarium. Moest vandaag bijna 3 uur wachten tot Rembrand droog was, terwijl we in de buitenbak gelest hadden bij 3 graden boven nul.
En ik ben eigenwijs, ik wil hem niet helemaal scheren. Ga wel dit weekend hals en buik maar voor 2e keer doen denk ik.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 04-12-12 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:08

Ik moet zeggen dat ik het vandaag ook aardig koud vond tijdens het mennen. Had geen extra broek aangedaan, dus toen ik thuis kwam gelijk onder de douche.

Daan is weer erg onrustig, zal wel weer een slechte nacht worden. Heb het idee dat hij last van zijn oren heeft. Morgenmiddag ga ik naar een nieuwe huisarts toe, gelijk maar even vragen. Hij heeft vanavond ook niet gegeten.

VHU dan moet ik ook maar gaan mesten :-) Hebben 20 stallen te mesten, dan zal ik vast wel afvallen :-)

Ollie is daar een speciale reden voor met die naalden?

Jenkins nog gefeliciteerd.

Weer twee opdrachten afgemaakt en ingeleverd. Hopelijk worden deze goed gekeurd, dan heb ik weer een onderdeel af.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:30

@Tallechie, waardeloos dat Daan zo slecht slaap 's nachts... en uhhh ja helaas is daar een speciale reden voor (ptns-behandeling) voor vnl. nodig voor dames van een bepaalde leeftijd met wat ongemakken :o :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:16

Goedemorgen

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:22

Goedemorgen :wave:

Sluit me even aan bij alle mooie samenvattingen.

Ging gister de Pownie longeren, ging super goed......totdat er iemand over de weg kwam met een kneiter hete arabier. Toen moest Pown zich ook ff laten zien dat hij arabisch bloed heeft en dat hij ook ooit is hengst is geweest.
Nou uiteindelijk bedaard en nog even op het gemakje rond laten draven.......zet hem bij met de passoa....wat denk je stokkreupel -:(- |(
Hopelijk is het vandaag weer in orde, het kan namelijk een ontzettend kleinzerig ponietje wezen......als hij net zijn voet stoot tegen een biels dan loopt hij al gelijk op drie benen te hinkepinke!

Denk dat hij zich gisteren met het gekdoen verstapt heeft....maar ik duim dat er niks aan de hand is....vriendjelief pakt hem vandaag even op het harde en in de bak om te kijken of alles weer normaal is........anders wordt het helaas afmelden voor de marathon as zaterdag :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:23

Ollie vandaar.
Dingetje balen zeg.

Daan van 18 tot 23 heel onrustig geslapen. Daarna tot 5 uur. Toen bij ons in bed tot 8 uur.
Vanmiddag naar de huisarts. Hopelijk wil deze huisarts wel mee werken en kunnen we er achter komen waarom hij zo slecht slaapt.

Vanmiddag ook even naar eppeljeck om spullen te ruilen en hopelijk nog even naar stal

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:33

@tallechie; misschien zeg ik iets stoms hoor, vergeef me dan :) Maar moet Daan perse doorslapen?
of is het het onrustig slapen waarop je doelt?
Ik ben 22, en slaap ook nooit door... :') Word snachts altijd wel paar keer wakker :)

@dingetje; hopelijk vandaag ponie weer goed!
Zo'n kleinzeer is wel handig in sommige gevallen. Laat in elk geval duidelijk iets merken!

Dids heeft zich met longeren een keer aangetrapt (binnenkant achterbeen) been dik, botvlies geirriteerd. Maar kreupel/stijf/moeilijk lopen? Nee hoor... 't was dat ik toevallig voelde...

WBT mijn koortshoofd, gaat iets beter :))

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:37

@ Aks, fijn dat je een beetje bent opgeknapt...iedereen is aan het hoesten en proesten momenteel......komt denk ik ook door dat super goede weer buiten :+
Bij Pown wat betreft zijn benen dan is het een pietlut hoor....hij heeft ook echt van die spillepootjes :) Hoop dat er vandaag niks aan de hand is.....krijg al buikpijn bij de gedachte dat er iets niet in orde is :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:40

Aks hij hoeft van mij niet door te slapen. Maar hij wordt krijsend wakker en wil dan niet meer slapen.
Als hij gewoon wat wil drinken vindt ik het niet erg. Hij mag ook wakker worden als hij daarna maar weer door slaapt. Ik heb echter het idee dat er 'iets' aan de hand is. Ik vermoed een of andere allergie, hij slaapt namelijk soms wel door, het is maar net wat hij eet.

Dingetje hopelijk valt het mee.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:47

@ Tallechie, ons neefje is 1 jaar en 3 maanden en is allergisch voor alles waar of melk in zit. Dit komt vaak voor bij kleintjes, is het zo dat Daan hier ook geen last van heeft ......Probeer ff met je mee te denken, wat het zou kunnen zijn

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:49

Melk lijkt me niet, want dit krijgt hij dagelijks en hij slaapt dus af en toe wel door. Ik zit zelf meer aan gluten of iets dergelijks te denken. Hij kan dus ook abosuluut niet tegen krenten/rozijnen

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:53

Oh jeetje dat is ook vervelend, gluten zit bijna overal in.
Kunnen ze dat niet testen bij de arts? Maar ff ik als leek......gluten zit toch ook in brood eet hij dit al?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:57

Ja ik geloof dat dit ook in brood zit. Wij hebben nu dus weer twee weken hele slechte nachten en ik weet ook niet waar het aan ligt. Daarvoor is het een maand goed gegaan op een paar dagen na. Het is zo wisselend.

Ja ze kunnen dit testen. Alleen mijn vorige huisarts wilde dit niet. Daan moest harder aangepakt worden was haar tip. Ik weet zeker dat het niet uitproberen is, want waarom zal hij anders soms wel doorslapen.

We hebben nu een nieuwe huisarts en ik hoop dat hij meewerkender is dan de andere.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:59

Ja dat hoop ik ook voor je. Die kleintjes kunnen zo ellendig wezen als ze ergens niet tegen kunnen.
Neefje ook snel hevige buikkrampen....hopelijk ben je snel iets wijzer en hebben jullie een goed nachtrust :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:12

als test zou je evt glutenvrij brood kunnen halen
dat bestaat volgens mij gewoon. Hebben ze hier bij de supermarkt :) Als de medische mensen niet meewerken dan zelf proberen uit te sluiten...

hebben jullie overigens het weerbericht gevolgd?
''van donderdag op vrijdag kan het redelijk zwaar gaan sneeuwen'' :oo :):)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:12

Dat heeft Daan ook. Dan ligt hij met zijn benen onder zijn buik te krijsen / huilen. Hij huilt dus ook in zijn slaap, maar omdat het zo'n pijn doet wordt hij wakker. Als we hem dan troosten en weer terug leggen is het meestal wel goed, maar dit gebeurt soms 4 tot 5 keer op een nacht

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:17

Ik heb geen kinderen hoor, maar een beetje sinaasspril zodat zijn buik tot rust kan komen, helpt dat niet? Dan kun je misschien die andere 3 of 4x lekker blijven liggen en slaapt Daan ookd oor......tis zonde zo'n kleintje

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:21

Dat ken ik niet... is dat geschikt voor kinderen?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:23

Mogge,

@Dingetje, ik hoop zoooo voor je dat je pony weer goed loopt en je komend weekend lekker kan starten. Je hebt je er zo op verheugd!! De duimen draaien hier voor jou +:)+
@Tallechie, waardeloos... maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen..want ik heb 1,5 jaar moeten 'vechten' tot dat ze ons eindelijk serieus namen en er achter kwamen want zoonlief mankeerde :+ . Jullie als ouder voelen het beste je kind aan en hebben een onderbuikgevoel als er iets niet klopt.. dat noemen ze 'moederinstinct' en daar moet je in blijven geloven....
@Aks, sneeuw :oo ??

Net even suprise van zoonlief op school gebracht.. de laatste x groep 8, wel leuk om al die suprises zo bij elkaar te zien :D . Ik hoop dat ze allemaal een leuk Sint-feest hebben. Nu even mijn :9k leegdrinken en dan ga ik even met Brutus mennen in de bak ~~}> ;) want de 16e hebben we weer dressuurwedstrijd op de planning staan :j

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:24

Oh probeer maar is, werkt bij die kleine van mijn schoonzus ook goed.
Vloeibare sinaaspril, is kinder paracetamol......in een klein spuitje en in zijn mond.....dan zie je hem gewoon ontspannen en dan zakt de buikpijn en kan hij goed slapen. Paracetamol kan nooit geen kwaad.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:28

Ollie ondertussen worden wij dus ook al 1,5 jaar aan het lijntje gehouden. Daan is nu 20 maanden oud en heeft nooit langer dan 4 dagen achter elkaar door geslapen. Vindt het ook niet erg dat hij wakker is als hij maar weer gaat slapen nadat hij wakker is geworden.

En hij kan he tdus wel dus heb inderdaad het idee dat er iets 'medisch' aan de hand is, hij krijst niet voor niets.

Paracetamol zetpil reageert hij op dat moment niet op. Ik moet toch nog naar het dorp kan altijd even kijken

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:32

@Tallechie, als ze regulier niets voor je willen/kunnen doen dan zou ik alternatief eens kijken....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:33

Hopelijk heb je het snel boven water Tallechie, wat kleine Daan mankeert.
Wie weet helpt de vloeibare variant, wordt snel in det bloed opgenomen, maar het is idd niet goed dat hij nooit doorslaapt :(:)

@ Ollie ja hopelijk zijn mijn zorgen voor niks....hou jullie op de hoogte

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:01

:wave: Goedemorgen!!

Volgens mij zit er sneeuw in de lucht, heb twee hyperhonden in de tuin rennen := En friesje gereden vanochtend die was ook druk!

Dingetje hopelijk valt het mee met Pownie!
Aks gelukkig weer wat beter.
Ook Ollie wat opgeknapt!
VHU mag wel paar kilootjes van mij hebben!!
Tallechie hopen dat nieuwe huisarts meewerkt.

Zit nu lekker warm thuis, straks nog nieuwe bijrijdpaardje rijden. Vandaag dus druk met andermans paarden ;)