[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:21

Volgens mij heeft iedereen vandaag wel kunnen genieten van het lekkere weer!
Manlief en ik hebben tussen de middag in de tuin een broodje gegeten, was heerlijk in de zon uit de wind.

Hier ook lekker bezig geweest met vakantie uitzoeken... en we hebben wat gaafs gevonden!! Manlief kan pas eind oktober/begin november weg, dus het is nog lang wachten. Eerst van de week maar eens kijken of ik het nog kan boeken.
Voor de nieuwsgierigen onder ons kan ik het wel pb-en, wil het niet op een openbaar forum zetten. Gister met een housewarming party weer gemerkt hoeveel info er de wereld ingeschoten wordt door alle social media. (Gelukkig niks over mij persoonlijk, maar het opent je ogen wel weer)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:24

Maisie schreef:
ik ga ook gewoon over het fietspad. Echt niet over de 80 km weg. Bij ons zijn de fietspaden wel iets breder.

Leuke foto's en mooie kikkerkar mobiel !!!!

Ik ga gewoon over de wegen hoor. Alleen voor extreem groot verkeer wijk ik uit naar bermen-fietspaden.
Aangespannen dan. onder het zadel ben je minder massaal en pak ik het fietspad. (Behalve binnen de bebouwde kom.. Daar altijd rijbaan).

Maargoed, wellicht omdat ik een bang-voor-paarden-moeder heb, die dus over die 80 km weg zou gaan fietsen om in te halen omdat ze paarden eng vindt!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:28

Wij gaan ook over de wegen, ook over de Zanddreef, daar kan het verkeer wel prima inhalen juist, lekker brede weg. Gisteren naar Rijsbergen was af en toe wel uitkijken, daar heb je nogal wat bochten en daar rijdt het verkeer ook heel hard (ook zo'n 80km buitenaf weg), dus daar hou je wel rekening mee dat je elk moment de berm in moet kunnen rijden :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:30

Wat een heerlijke dag! Heb genoten. Eerst weer even Wiseguy voor de kar gezet, ging nog beter dan gisteren.
Daarna heb ik weer even met het tandem geoefend. Ga de competitie van onze vereniging (onderling) met tandem proberen. Ze liepen echt al een stuk beter dan gisteren.. en ik kreeg wat meer door hoe ik moest sturen.

Wiseguy voor de wagen
Afbeelding

Dit is het tandem vorige keer op wedstrijd
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:39

Poeltje..die henkie is zooooo gaaf !! lekker gemend dus ! super leuk dat je tandem gaat rijden
Melody weet ik nog niet, morgenmiddag komt de hoefsmid, dus kijken hoe ze dan na het bekappen loopt.
maar bij mij komt ze nooit meer voor de kar, ze loopt echt in draf nog lang niet goed.

verder iedereen wel genoten van het weer..aks lekker met hondjes op het strand..heerlijk toch !

bicci gave aanhangwagen, super !
en super foto's van breezer.
avaluna lekker met connor diertjes bestudeerd en nog veel meer ,toch lekker zo'n dag !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:41

Poeltje, wat een leuke foto's, dat tandem vind ik ook knap werk :))
en Bic, vergat helemaal over jouw foto's... superpeerd is 't toch he met die mooie stippen :D
en Melody krijgt nieuwe schoentjes, benieuwd hoe ze dan loopt inderdaad, hoop voor 't beste maar

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:41

goedeavond

@ bicci lekker gereden in heerlijk zonnetje.
@ tallechie ook weer met beide paardjes heerlijk gereden, leuk dat je er een groom bij hebt *\o/*
@ vhu hoe gaat het met wiske ? lekkere rit met bente gemaakt en fijn met rattan getraint
@ maisie meten ging goed. braaf op trailer. paardjes bij mekaar in land ook goed gegaan, is altijd mooi als ze bij mekaar in het land kunnen
@ NS mooi kar te koop, hier niks nodig. hier staat nog wel een mooi concours wagentje.
@ bianca ondanks schrik moment langs de weg in het bos wel lekker gereden. kom binnenkort het project ophalen. :j
@ avaluna heeft fijn les gehad. leuk dat je dochter zo fanatiek is.
@ HT pony's zonder deken en gereden basis zit er in
@ akshay flinke wandeling +:)+
@ prisjeh gister lange rit gemaakt. zelf houten kont en paard beetje stijf.
@ tine goed om je gozondheid denken. als je een x ergens hulp bij nodig hebt schroom niet om het te vragen
@ nouvel fief mensport, zal woensdag even in coevorden in mensport kijken.
@ poeltje is tamdem aan het trainen.
@ AR heeft kar voor simba gekocht alleen tuig mist nog en mooie foto's
@ ollie heeft ondanks schrik momentje fijn met brutus een rondje buiten gemaakt. taart is mooi gelukt +:)+ en nog niet ingestort hoop ik.
@ frensie lekker met honden gelopen ? heeeft vanavond dienst
@ kiss site gehackt. met verzorgster gaat het gelukkig beter.
volgens mij heb ik iedereen gehad. voor diegene die ik vergeten ben Y;( solly.

gister heb ik helemaal niks gedaan. ik heb de gehele dag last gehad van ontzettende spierpijn |o , echt niet te geloven.
vandaag moest ik voor de verandering werken, had al minder last van spierpijn dus dat was niet verkeerd.
morgen moet ik naar de KNO arts in het ziekenhuis in stadskanaal. me moeder gaat met me mee voor vragen en opmerkingen, hoop dus dat ze wat voor we kunnen doen.

omdat de les van gerard leijten van aankomend weekend niet door ging had ik plots een weekend vrij, maar dat hebben we weer opgelost door een hobby wedstrijd in te plannen in bronneger, moest natuurlijk eerst aan harry vragen of ik mee mocht doen. en jawel joepi dat mocht (super blij mee) dus organisatie gebeld of ik mee mocht doen. ook dat kon dus ik heb zaterdag met arjan een wedstrijd *\o/*. mag dus woensdag in de les met arjan rijden om even aan te voelen hoe die loopt en dan hoppa zo naar bronneger. (heb sinds de clubkampioenschappen (16 julli 2011) niet meer in het enkelspan met arjan gereden)

zo het is een best verhaal geworden ~~}>

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:42

wij rijden tot en met de 50km wegen op de baan,
maar alles wat harder mag dan 50km/u, vind ik onze 5 tot 10 km/u toch echt een te groot snelheids verschil.
als ze met 80 (+) achterop knallen,
zijn de gevolgen niet te overzien.
veilig op het fietspad voor ons.

op de foto's zie je het niet , (1 hand mennen en andere hand foto's pogen te maken,haha)
maar we rijden standaard veel verder tegen de kant aan.
waardoor fietsers er eigenlijk altijd prima langs kunnen.
maar als groompje er 1 ziet , gaat ook knollie de kant in... :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:43

owwwwwwwwwwwwwwww....

ik vergeet helemaal dat toopje van VHU, kont van je peerd...

ff deze van vandaag toevoegen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:45

ik neem maar een half fietspad in beslag. Gelukkig zijn er hier ook niet zo veel. Nog nooit mensen gehad die er niet langs durfden.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:49

@Lanouska: da's zeker een heel verhaal en supersamenvatting geworden! Succes bij KNO arts morgen en leuk, een wedstrijd in 't verschiet :D
@Bic: ik meen dat je officieel niet op een fietspad mag met paard en wagen? Maar qua veiligheid snap ik je overweging natuurlijk wel. Gelukkig gaat verkeer op de weg juist tot nu toe bij ons erg goed, in de polder/bos heb ik het idee dat er meer gevaar is, daar lijken de automobilisten nog wel haastiger :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:55

PrinsjeH schreef:
ik meen dat je officieel niet op een fietspad mag met paard en wagen?

klopt.
Met paard aan de hand niet eens. Rijbaan :)
Staat qua regels vrijwel gelijk aan de tractor :)

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:02

@janouk: ja als je de goed weg weet kan je veel bereiken, het is gewoon makkelijker als je een goede kruiwagen hebt. Goed dat je wat bereikt hebt. Je puber zal het wel goed hebben, want anders krijg je dat niet zomaar voor elkaar! ;)

@pantarhei: groene leem hebben we ook geprobeerd, het lijkt soms te verdwijnen, maar dan komt het weer explosief terug, het is zo zielig dan om te zien, en ik kan dan ook niet eens meer in de buurt komen van dat been. :n

@ollie: niet ziek worden hoor, is niet leuk. Dus maar eerst lekker eten. Wat betreft Brutus, dat heeft tijd nodig, toch maar veel op de weg rijden, dat hij het vertrouwen weer terug krijg, dat het ook anders kan. :(:)

@vhu: las nog ergens dat je kleine pup heel ziek was geweest, gaat het nu weer beter? :(:)
Ik heb een pup van 11 maanden, Nena, die gaf gisteren allemaal geel over, bleek ze zo’n AA flesje te hebben gevonden en lekker het dopje opgegeten! Gelukkig is ze er niet echt ziek van, maar ze doen op die leeftijd van die domme dingen! :))

@frensie: lekker wezen wandelen en naar stal geweest, wat een heerlijk weer vandaag, dan moet je zulke dingen doen. :)

@maisie: soms geneest het mok heel goed, maar wij hebben Blondie in erbarmelijke staat zo’n 12 jaar geleden gekocht, de mok of hoe je het toen moest noemen, zat tot bovenaan haar benen, d’r benen waren echt van onder tot boven ontstoken. Ze was toen ook drachtig, wij hebben iedere dag die benen behandeld en toen is het bijna verdwenen. De jaren erna is ze ook nog drachtig geweest en toen was de mok helemaal weg. Nadat ze niet meer drachtig was, is het steeds weer een beetje erger geworden, en we hebben van alles geprobeerd, maar niets lukte. Dus nu prednison, en het lijkt te werken dus we laten haar er maar voorlopig op staan, en kijken van de zomer weer of we haar er langzaam vanaf kunnen halen.
Vanmiddag nog lekker rijden, het is wel lekker weer ervoor! *\o/*

@poeltje: met brunellie 51e ? hoeveel doen er dan wel niet mee bij jullie? :')
Maar snap trouwens niet als jij niet hebt gereden, wie dan wel?
Ook al aan het tandem rijden. Is trouwens lastig, hoor, je moet goed opletten dat je voorpaard blijft doorlopen, maar is inderdaad leuk om te doen. Wij doen het ook, Blondie loopt dan voorop, dat is de braafste en degene die lekker doorloopt.

Prinsjeh: lekker aan het tutten geweest, super weer ervoor! En nog lekker gereden!
De tuin is bij ons ook altijd als laatste aan de beurt, maar we hebben niemand die ons helpt, is een luxe als je een tuinman hebt. En je tegels laten doen, ik weet wat je bedoelt, wij hebben witte voegen in de douche, is een heel werk om ze ook wit te houden, ik doe dat ook wel eens met een stoommachine. -:(-

@avaluna: heerlijk toch als je dochter zo’n interesse heeft in de natuur. <3

@biancoo; ik ga altijd midden op rijden, dan moeten ze wel gas terug nemen. Maar begrijp dat de schrik er dan wel goed in zit.
Dat is nou precies de reden dat wij willen verhuizen. Dus wie wil er nog een paardenspul kopen in het westen? :D

@nienschaap: leuk wagentje, ziet er nog heel mooi uit. Stop je met mennen of heb je ook nog wat anders? Lees net al je antwoord!
Ik zie dat je in Wapse woont, we zouden ook in die buurt willen wonen, we willen nog een keer die kant uitkomen om daar een beetje rond te kijken!
:j
@akshay: aardig stuk gewandeld, was zeker wel druk op het strand.

@happytime: ook lekker genoten van het weer, tiamo is dat een jong paard?

@talechie: ook lekker gemend, goed dat je er weer een groom bij hebt, je kan er nooit te veel hebben. +:)+

@avaluna: ja als je “echt” gaat mennen, kost dat nog een hoop energie! :=

@maisie: pony’s ook weer gemeten, is een gedoe altijd weer, gelukkig na hun 8e jaar hoeft het niet meer.
Ook nog lekker gereden, ja dit weer lokt iedereen naar buiten.

@bicci: wat een knapperd is jouw stippel, en wat een super schoonouder heb jij. Met je karretje voor je karretje kan je overal komen!
Wat is trouwens een kikker-kar-mobiel? :o

Ik heb vandaag ook lekker genoten van het weer, vanochtend twee meiden van stal menles gegeven, en toen de weg op met Jewel, ging heel goed, ze vonden het wel spannend. Wij rijden trouwens ook veel over het fietspad, omdat de weg veel te gevaarlijk is, alleen onze fietspaden zijn heel breed.
Daarna tweespan gereden met Blondie en Enya. En als laatste nog een rondje met Pink. :D
We konden wel merken dat het mooi weer was, we waren niet de enigste die onderweg waren. als ik een rondje wil maken kom ik altijd door het dorp Vierpolders, daar zijn ze nu de weg aan het maken, en gaat 2 maanden duren!!?? Dus de enige dijk die er langs ligt was daarom ernstig druk, er waren ook toertochten van oude wagens, die ons iedere keer van de dijk probeerde te rijden, was wel spannend.
Zo en nu maar weer aan de aangifte, is bijna 1 april, |o dus moet nog wat af, en liep al achter doordat ik problemen had met mijn laptop. _-:( _-:(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:25

@ kiss, kikker-kar-mobiel is de anhanger waar onze kikkerkar op vervoerd kan worden :)

kikkerkar; Afbeelding

@ prinsjuh, wat aks zegt klopt,
je mag aan de hand, OHZ en aangespannen niet op het fietspad met een paard.
die regels stammen nog uit de tijd dat de max. snelheid van de automobiels rond de 30 lag.

inmiddels rijden die zoveel harder, dat wij met onze 5-10km/u wel erg veel langzamer gaan.

ik rijd al vanaf mn 12de op de fietspaden met zowel kar als OHZ en ben intuusen al....oud ,hihi (bijna 38)
en ben nog NOOIT aangesproken/aangehouden of wat dan ook door de heren met pet.
die snappen gelukkig zelf ook wel dat het daar veel veiliger is. :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:44

@Avaluna, lekker met de beestjes beziggeweest en lekker les gehad *\o/*
@Biancacoo, waardeloos dat Missy zo schrok… hier rijden ze ook als debielen… dus weet er helaas ook alles van …. 8)7
@Nienschaap, mooi wagen en tuig… Brutus en Simba’s passen daar prima voor.. :~
@Happytime, en lekker zelf kikkerbilletjes gegeten ? :9
@PrinsjeH, ook lekker gemend vandaag en helaas ook malloten tegengekomen met het mooie weer. :(
@Tallechie, lekker gemend met nieuwe groom…
@Bicci, mooi karretje voor je kikkerkar…en foto’s laat die zomer maar komen….. :j
@Maisie, pony’s braaf op de trailer en opgemeten.. direct een goede oefening voor beide guppy’s ;)
@Poeltje , heerlijke (tandem)foto’s en ook heerlijk genoten van het mooie weer vandaag. :j
@Lanouska, leuk vooruitzicht volgende week wedstrijd… en sterkte morgen in het ziekenhuis. :(:)
@Kiss, we blijven oefenen… en jij ook lekker gereden met alle peerdjes.. succes met je aangifte.. ik heb hem gelukkig al de deur uit (maar ik heb ook geen eigen bedrijf). :)*

Ik heb helaas niet kunnen mennen vandaag , maar ik heb gisteren nog lekker een heel stuk gemend in de duinen… dus Brutus mocht vandaag lekker de wei op en hij vond dat absoluut niet vervelend… :):)

Vanochtend druk in de weer geweest met de ‘Pig in the Mud’ taart voor de man van Janouk. Vanmiddag zijn ze gezellig op visite geweest om de taart op te halen. Manlief van Janouk dacht dat hij gezellig een bakkie kwam doen incl. appelflappen (die nemen we mee als we een gezamenlijke wedstrijd hebben) echter kreeg hij een ‘varkenstaart’…..alvast voor zijn 50e verjaardag….
Inhoud: kersenvlaaivulling, banketbakkersroom, vanillebotercreme en de zijkanten zijn van chocoladefondant en bovenop chocolade royal icing.. nou als dat geen goed gevulde zoete hape is dan weet ik het niet meer :9

Sommigen hebben hem al op FB gezien ;)
Afbeelding

Inclusief kaplaarzen (die moesten er in verwerkt worden :)) )
Afbeelding

Afbeelding

En vanavond zijn we lekker uit eten geweest.. pff ik zit bommetje vol.. morgen weer streng… :Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:46

Hij is gaaf Ollie!
Ik heb al tijden geen taart meer gemaakt, mede uit dieet overwegingen ;) Ik snoep teveel tijdens het maken ervan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:47

wauw ollie! Ik vind hem gaaf! En moet wel lekker zijn inderdaad :D :9

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:49

kiss schreef:
Prinsjeh: lekker aan het tutten geweest, super weer ervoor! En nog lekker gereden!
De tuin is bij ons ook altijd als laatste aan de beurt, maar we hebben niemand die ons helpt, is een luxe als je een tuinman hebt. En je tegels laten doen, ik weet wat je bedoelt, wij hebben witte voegen in de douche, is een heel werk om ze ook wit te houden, ik doe dat ook wel eens met een stoommachine. -:(-

@Kiss: ja, tutten was heerlijk, was zo grappig, hij keek eerst heel gek toen ik z'n hoef in een emmer koud water wilde zetten, hij trok paar keer met hoefje terug, maar na een klopje en een aai, deed hij toch hoefje erin. Vervolgens z'n volgende hoef uitgekrabt en hij stond heerlijk te relaxen, zo'n manicure/pedicure beviel 'm uiteindelijk wel :D
Tsja, die tuinman is idd wel beetje luxe, zeker nu ons tuintje niet noemenswaardig groot is, maar ach, is een kennis en zelf hebben we er echt nauwelijks verstand van. Hij helpt ons op weg en komt vervolgens twee keer per jaar voor 'groot onderhoud' in onze minituin zeg maar :D Heb ik weer meer paard-tijd...
En zo'n stoomapparaat hadden wij er speciaal voor aangeschaft, de voegenreiniger troep, chloor, biotex, soda, noem maar op, alles is er al op en overheen geweest, maar helpt geen biet, is gewoon rotspul. Was ons destijds aangeraden door de tegelleverancier, zou superspul zijn waar geen vuil in kon trekken, nou het tegendeel is waar! En volgens winkel ligt het aan verwerking ervan, maar volgens tegelzetter niet... tsja, we hebben ons er maar bij neergelegd en gaan het dus anders oplossen _-:(

@Bic: ja, de snelheden zijn wel erg aangepast :j Gewoon doen waar je je veilig bij voelt!

Voel me helemaal vrolijk *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:51

Sjee, Ollie, wat een gave taart!!!
Maak je die op bestelling??? :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:52

@PrinsjeH, nee niet op bestelling wel voor lieve mensen die het vragen ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:55

hmm... * gaat extra lief doen dan maar *
nee hoor, gekheid, heb ook helemaal geen taart-waardig evenement in het vooruitzicht, maar vind 'm zo ontzettend leuk dat ik bijna een taartmoment zou willen bedenken _O- (maar dat mag van mezelf vanaf morgen niet meer) :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:02

Zo, weer flink gekletst hier.

Zag een paar heel mooie samenvattingen waarbij ik me graag aansluit.

Las trouwens over ponymeten. Snap eigenlijk niet dat dat doorging, heb je toch nog gevaar op verspreiden van virus?
Lanouska: heel veel sterkte morgen. Ennuh, jij hebt het druk genoeg met alles, ik ga jou echt niet lastig vallen hoor!!!

Heel misschien heb ik straks een bijrijder (ze moet me nog bellen). Wie weet wil ze ook wel groomen, dat zou geweldig zijn. Maar goed, we moeten elkaar nog ontmoeten, eerst maar eens zien wat voor iemand het is.

Aangespannen rij ik eigenlijk nooit op fietspad, maar ja, hier zijn sowieso geen fietspaden. Kan aangespannen heel weinig zonder groom, dus komt weinig voor dat we naar buiten gaan. En als we gaan ga ik liefst naar bos. Zie al genoeg van de wegen.

En nu ga ik weer naar bed.

Hier trouwens weinig kunnen genieten van mooie weer. Moest op familie bezoek. 3 uur heen in de auto, daar binnen gezeten en weer 3 uur terug in de auto. Paarden hebben wel lekker zonder deken buiten gestaan.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:06

kiss schreef:
@poeltje: met brunellie 51e ? hoeveel doen er dan wel niet mee bij jullie? :')
Maar snap trouwens niet als jij niet hebt gereden, wie dan wel?
Ook al aan het tandem rijden. Is trouwens lastig, hoor, je moet goed opletten dat je voorpaard blijft doorlopen, maar is inderdaad leuk om te doen. Wij doen het ook, Blondie loopt dan voorop, dat is de braafste en degene die lekker doorloopt.

Er deden aardig wat mensen mee van de vereniging. Stuk of 60 dressuurspannen.
Ik men met pony's van iemand anders. Hij rijdt alles, dubbelspan, vierspan, tandem.. Normaal men ik met enkelspan, maar nu wil ik wat anders proberen. Vorig jaar de competitie gewonnen, dus dit leek me wel een mooie uitdaging.
Reden voorheen tandem met Peppie en Sjors, maar dat ga ik maar niet doen. Twee heethoofden voor de wagen wordt me teveel. :D
Vandaar dat ik nu met Henkie en Sjors ga tandemrijden.

Wat een gave taart zie ik hier voorbij komen!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:26

Die taart!! :9 :Y)
Lees morgen verder......

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:27

Oh ja, ARhytimical is inmiddels voorzien van een mooi ponytuig..waardoor we de pony's weer VOOR de wagen kunnen spannen.... ;)