Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:we hebben nu een rondje van 7 km gemaakt.
en dan doet hij ook mee, zo schattig) daarbij lopen ze een flink tempo, zowel in stap als draf dus het is echt aanpoten en opletten zowel voor Alwyn als voor mij als voor de groom (ivm verkeer/kuilen/takken/plassen etc)
.
. Maar alleen mijn instructeur mag mijn knollies mennen, zeker Amerigo. Dat is zo'n sensibel exemplaar, dat durf ik echt niet aan. Rembrand is de rust zelve, dus dat zou ik wel enigszins durven. Maar dan ben ik ook nog bang dat ze die gevoelige mondjes te hard aanpakken.
)
Citaat:hem schroef ik terug en houd ik meer bij mij en tegelijk probeer ik die pup naar voren te krijgen, alleen de zweep reageerd hij niet echt op, wat nu?
. Afgekeken van Peter toen ik met hem meereed met een tweespannetje. Nu weet Alwyn het, ik doe dus een soort van
op /bij het schoftje, als hij niet direct reageert op mijn 'Alwyn kom' (= teken dat hij wat moet aantreden), echt een tik met de slag, niet met de zweep zelf en hij gaat dan direct in de versnelling, enorm zijn best doen. Hij heeft maar 2x geloof ik echt een hele flinke mep moeten hebben, toen had hij het in de gaten. Ziet er sneu uit maar goed, anders deed hij het gewoon niet. Nu hoeft het dus niet meer zo stevig

al is er tot nu toe maar 1 die ik compleet met m'n pony op pad zou sturen met de kar, en dat is lacuna..

.
uiteindelijk voel je je ook zo banketstaaf omdat mensen in het park ook denken aaahhh moet je zien wat ze doet, maar hij reageerd echt niet. En als rivaldo de zweep al hoort gaat hij nog harder.
IT knap als je toch aan het werk gaat maar als je echt zo beroerd bent is het misschien handiger thuis te blijven? Naaltje moet bijkomen van de runderjacht
Biancacoo last van hoofdpijn, denk dat het door die wind komt, als het opklaart zul je zien dat jouw hoofd ook opklaart en tenslotte Schaduw die op paardenspeurtocht gaat, leuk!
Of misschien eens een keer een les nemen. Die ervaren menners kunnen soms met een simpele aanwijzing zoveel. Die manier van de zweep hanteren dat kon ik nog niet (bij de paarden van de stalhouderij hoefde je nooit een zweep te gebruiken, alleen voor zijwaarts begrenzen, bij Snuit net zo en Alwyn enkelspan loopt hij ook gewoon door of af en toe leg ik de zweep er even aan maar niet met zo'n klets zeg maar), doordat ik het zag hoe het moest en werkte doe ik het nu ook en loopt 't spul dus wel.Citaat:Baal er echt enorm van.
.
@Schaduw die mensen waren ook niet goed snik die gisteren met de trailer op stap gingen