[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:58

Hallo.

Lacuna: daar zou je toch woest van worden. Hoop dat je examen wel goed ging

VHU: dat ze gek doen met longeren wil niet zeggen dat ze ohz ook gek doen hoor!!!

Wij zouden komende zondag voor de 2e keer naar die leuke Groninger gaan kijken, maar ik betwijfel of het doorgaat. We willen hem laten keuren, lijkt me logisch. Nu willen ze dat wij de keuring betalen, tot nu toe ook nog logisch, maar ook als hij wordt afgekeurd, en daar haken wij af. Dat is toch echt niet gebruikelijk in de paardenbranche. Ik vrees nu ook dat als ze hier al problemen mee hebben, ze dan ook problemen hebben als we de keuring door onze eigen dierenarts willen laten doen. Die zit bij ons al niet naast de deur, maar voor hun is het helemaal een eind rijden. En dan hebben we het nog neit over de vraagprijs. Die is veel te hoog, maar ik ben bang dat hun vraagprijs koopprijs is. Dus hun net een uitgebreide mail gestuurd, dat we denken maar te moeten stoppen, tenzij ze nog wel willen tegemoet komen. Erg jammer, maar het is niet anders. Oke, het is een bijzonder ras, maar het is wel een ruin, dus daar houdt het ook gewoon op. Hij kan niets, doet nu haast niets en heeft ook een draadwond, die nog wel eens zou kunnen opspelen als hij wel serieus moet gaan werken. Daarom willen we dus ook die keuring, dan heb je meer zekerheid.

Nou, ik ga even bankhangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:10

He Tine ik had al zoiets ik hoor er niets meer over, hoe zou het zijn met de Groninger. Het is toch heel normaal bij goedkeuren betaalt koper en bij afkeuren verkoper? Ik bedoel, je gaat er toch ook vanuit dat je paard wordt goedgekeurd. Met mijn paarden trouwens die ik verkocht heb liet ik ze gewoon voor de verkoop klinisch keuren, had je dat alvast gehad, ook handig voor de verzekering e.d. Maar als de prijs niet overeenkomt met wat jullie in gedachten hebben houdt het zowiezo op natuurlijk. Jammer. Maar goed, wie weet trekken ze nog bij. Of als hij over een paar maanden nog terecht komt dat ze je weer bellen. Lijkt me stug dat er enorm veel vraag is naar dat type paarden, is toch een paard voor de liefhebber.

Citaat:
we hebben nu een rondje van 7 km gemaakt.

Dan zitten we ongeveer op hetzelfde. Idee bij ons is elke keer als we rijden een of twee kilometertjes erbij te doen. Moet wel zeggen dat Alwyn uitstekend meetrok de laatste keer en ook goed tot het eind toe. Het kwartje is denk ik bij hem wel gevallen. Maar ik durf mijn groom absoluut niet de leidsels in handen te geven bij tweespan, heb er zelf mijn handen meer dan vol aan, ben er nog enorm mee bezig, zeker in het bos, al die kuilen ontwijken en Alwyn door het water heen zien te krijgen, dan begint Snuit enorm te trekken als Alwyn maar even achter blijft (Snuit heeft daarin echt de leiding, als het zwaar wordt gooit hij zich volle kracht ertegen aan, zie je Alwyn denken oja }:0 en dan doet hij ook mee, zo schattig) daarbij lopen ze een flink tempo, zowel in stap als draf dus het is echt aanpoten en opletten zowel voor Alwyn als voor mij als voor de groom (ivm verkeer/kuilen/takken/plassen etc) := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:56

Ik geloof ook niet dat ik leidsels uit handen zou durven geven. Nu heb ik geen groom die kan mennen, dus dan geef ik al helemaal geen leidsels uit handen :D. Maar alleen mijn instructeur mag mijn knollies mennen, zeker Amerigo. Dat is zo'n sensibel exemplaar, dat durf ik echt niet aan. Rembrand is de rust zelve, dus dat zou ik wel enigszins durven. Maar dan ben ik ook nog bang dat ze die gevoelige mondjes te hard aanpakken. :o

Startlijsten voor 't Zand staan erop. Heb 5 tegen/medestanders. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb de proef nu een paar keer geoefend, maar vind mezelf nog niet Z waardig (en dat terwijl ik met de andere proef in 3 wedstrijden 5 wp heb, ja ik weet het, klinkt gek). Het is zo'n rare proef, lijkt net of ze alle oefeningen in een pot hebben gegooid, gehusseld en in willekeurige volgorde hebben geplaatst. Ik vind het allemaal erg onrustig en gehaast voelen. Maar goed, nu train ik wel in een 20x40 bak (of kleiner) en de proef is voor minimaal 20x60, dus ik hoop maar dat het in de wedstrijd wel netter gaat. En ik moet het maar zien als oefening voor de kampioenschappen.

Ik wilde morgen met beide gaan trainen, maar er is zoveel regen gevallen dat de bak blank staat en het waait zo vreselijk hard. Ben bang dat ze morgen weer een vrije dag krijgen.

VHU: dat gebeuren met de Groninger kwam vandaag pas naar voren hoor. Ik wil jullie niet de hele tijd lastig vallen met mijn hoop dat we dat paard zullen kopen. Maar goed ook, want het lijkt nu niet door te gaan. Misschien inderdaad dat ze, na een paar maanden als ze hem niet verkocht krijgen, alsnog contact met ons opnemen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:06

hmm wij moeten morgen op wedstrijd alleen we moeten dan over de stormvloedkering of de zeelandbrug.
Laten die nou allebei afgesloten zijn voor aanhangers door de wind.

Het waait hier ook echt best wel. Vanmiddag nog een rondje gedaan met ferro maar t was toch best koud
en winderig aan mijn hoofd wat resulteerde in hoofdpijn toen ik thuis was.

Ik geef mn leidels wel uit handen aan remko mijn zusje mijn instructeur en als het echt niet anders kan aan
mijn vader (maar die mag alleen maar stappen :Y) )

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:08

Balen Maaike, ik hoop dat de wind morgen afneemt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:16

Ik geloof dat ik de wedstrijd zou afbellen, want mijn auto krijgt al flinke opdoffers met deze wind. Laat staan een trailer.

Mocht je wel gaan, doe heel voorzichtig en natuurlijk succes.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:19

we wachten even af. Hoeven morgen ps rond half 12 weg.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:23

misschien dat het dan minder is

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:28

vervelend die wind inderdaad als je op wedstrijd wilt gaan.

Tine: zoals jij en vhu zeggen is bij mij bekend bij afkeuring dat dan de verkopende partij betaald.

VHU: hihi zo is rivaldo ook,, maar die trekt eigelijk het liefst alles in zijn eentje, hem schroef ik terug en houd ik meer bij mij en tegelijk probeer ik die pup naar voren te krijgen, alleen de zweep reageerd hij niet echt op, wat nu?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:41

kom ik ook weer eens aanwaaien.... ;) wat een wind hier.
tallechie(en zus) van harte gefeliciteerd
voor degene die wedstrijd hebben dit weekend : succes
ik hoop dat er zondag minder wind is,ga ik ook weer aan de slag met sunrise

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:43

ik waai ook gelijk even langs! :D

tallechie gefeliciteerd!

iedereen die wedstrijd heeft dit weekend, veel succes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:37

Hoop ook dat het zondag beter weer is, kan Happytime aan de slag met Sunrise en wij hier met het tweespan, had een ritje in gedachten maar dan moet ik wel normaal met de trailer over de van Brienenoord en het Hollands Diep kunnen :7

Citaat:
hem schroef ik terug en houd ik meer bij mij en tegelijk probeer ik die pup naar voren te krijgen, alleen de zweep reageerd hij niet echt op, wat nu?

Het klinkt wat grof maar ik geef Alwyn gewoon een ~~}> . Afgekeken van Peter toen ik met hem meereed met een tweespannetje. Nu weet Alwyn het, ik doe dus een soort van ~~}> op /bij het schoftje, als hij niet direct reageert op mijn 'Alwyn kom' (= teken dat hij wat moet aantreden), echt een tik met de slag, niet met de zweep zelf en hij gaat dan direct in de versnelling, enorm zijn best doen. Hij heeft maar 2x geloof ik echt een hele flinke mep moeten hebben, toen had hij het in de gaten. Ziet er sneu uit maar goed, anders deed hij het gewoon niet. Nu hoeft het dus niet meer zo stevig :+

Trouwens wel super gevoel als beide mannetjes gelijk op trekken in lekker pittig drafje <3

Nou het waait hier zo enorm dat zoonlief niet op zijn kamer durfde te blijven, hij slaapt nl op zolder. Dus die ligt nu op mijn man zijn plaats in het grote bed }:0
Nu maar hopen dat we morgen wel een beetje kunnen uitslapen. Vind het niets, je kind in bed, maar goed, voor deze keer dan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 04:22

Kan niet meer slapen. :( Lig heel de tijd te hoesten en de wind giert echt om het huis. Ik snap niet dat de mannen hier erdoor heen slapen. Ik slaap met oordoppen en hoor alles. Zij slapen zonder en horen niets. Het is niet eerlijk ^)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 08:05

het is ook echt een enorme rotwind!

sorry.
ik heb wel bijgelezen.
maar niet veel onthouden.
laura, die een rondje gereden heeft van 7km.
tine die misschien toch de groninger niet nog eens gaat bekijken.
VHU, die alwyn een zwieper geeft met de slag als hij niet naar haar stemcommando luistert (en het dan ineens wel weet, zet dat er bij wobbe ook eens op)

voor de rest weet ik het effe niet meer.

weet ook nie of ik vandaag veel online zal zijn.
ben zo beroerd als een eeuhhh.... hond zeggen ze dan?
gisteren was ik al flink beroerd, maar toen we naar bed gingen werd het alleen maar erger.
heb denk ik wel een uur liggen bibberen en trillen omdat ik het zo koud had.
en dat terwijl ik blijkbaar heel erg warm aanvoelde.
er doet op dit moment ook van alles zeer en mijn koppie stoutert van binnen als een stuiterbal.
denk dat ik een fijne ouderwetse griep te pakken heb.
en daar ben ik erg blij mee...NOT
heb je ook nog eens die poedersuiker wind die om het huis heen raast en iedere keer als ik wakker werd vannacht (een keer of 4?) kon ik heel moeilijk in slaap komen door de wind.
moet vandaag werken van 7.45uur tot 15.30uur en dat ga ik gewoon proberen "j
hoop dat het gaat.
en ik vraag wel voor de zekerheid aan mijn moeder of ze vandaag de pony's wil doen, voor het geval ik na mijn werk echt niet meer kan...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 08:55

ha bah ivy, ziek maar goed uit ...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:12

Het is hier echt niet grappig met die wind. Hele nacht takken op de lichtkoepels in het dakwaardoor ik rechtop in bed kwam te zitten.
Zag net dat het dakluikje van mijn trailer half open gewaaid is, als mijn vader uit bed is maar ff vragen die weer dicht te doen (ik kom er zelf niet bij en vriendje heeft nachtdienst).

Zo maar een poging doen om te voeren. Zal niet mee vallen, hooi onder het zijl vandaan halen. Lag gister al in de sloot door ruzie met het zijl. Denk dat ik ook daarvoor maar wacht op mijn vader (die verder niets met mijn beestjes heeft, maar wel wil helpen in extreme gevallen).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:13

beterschap IT!
@VHU; het giert ook wel echt heel erg die wind he :=

leidsels uit handen?
aan iedereen die ik durf te vertrouwen :) al is er tot nu toe maar 1 die ik compleet met m'n pony op pad zou sturen met de kar, en dat is lacuna..

ik ben gister optijd gaan slapen, heb nu armen van lood :=
hekken sjouwen stond niet in hun ervaringslijstje :')
oh bout, zo laat al, ik moet naar m'n werk :=
:wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:01

Goedemorgen :Z :Z

Waren om half 12 terug van mijn zus, sliep pas na half 2 en om half 6 al weer wakker.
Ben dus niet fit.
De kleine schopt nu zo veel dat ik er gewoon niet van kan slapen.

Hier stormt het ook nog steeds, werkt ook niet mee met het slapen.

Zal me zo klaar gaan maken en boodschappen gaan doen. Vandaag dag 2 van de visite.
Er eten 10 man mee dus moet ook nog bedenken wat we gaan eten.

beterschap it.
leidsels uit handen geven doe ik niet, behalve aan mijn instructeur. Op wedstrijd terrein ook alleen instructeur.
mijn vader en mijn zus hebben nu 1 keer gemend in de binnenbak en dat ging niet helemaal goed. Veale was braaf, maar ze konden niet sturen.

Tine ik voel me wel een beetje vereerd, want heb toen buiten wel met rembrand gemend. HIj was bij mij niet aan het werk, omdat ik nietaan zijn mond durfde te komen, maar hij ment echt super licht

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:31

Tallechie-Eerst schopt de baby niet,en kan ze er niet van slapen.
Nu schopt de baby erg goed en kan ze er niet van slapen.
Als het er eenmaal is,huilt het s'nachts en kan ze weer niet slapen.
Ja,ja.Je moet toch heel wat slaapuurtjes inleveren voor een baby.
Maar geloof me het is het allemaal waard hoor.

Hier kwam gisteren een malloot zijn paard ophalen met de trailer!!
Paard was hier betuigd,ik had hem toch nog maar een nachtje laten staan.

Morgen gaan we kijken bij een 3 jarige hengst,1.51,bruin,kan nog niets.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:36

Dakraampje van mn trailer is stuk gewaait.... Vandaar dat hij dus open stond :P.

Met mijn pony's mag iedereen rijden. Onder het zadel lopen ze ook kinderlesjes zodra ze daar braaf genoeg voor zijn. Voor de wagen word er ook al snel door een ander mee gestuurd.
Met Roos en Lotje durf ik iedereen op pad te sturen, die zijn zo braaf (moeder en broertje van mijn vriend zonder enig verstand van paarden sturen daar zo mee weg).
Verzorgmeiden met weinig men ervaring laat ik daar ook rustig mee rommelen. Judith heeft er al ruim een jaar niet voor gestaan, maar daar kan in principe ook iedereen mee rijden. Whitney ook, al is die wat rilleriger. Maar die heb ik vorige week ook rustig op het wedstrijd terein uit laten stappen door een van die meiden. Bij het nieuwste verzorgmeisje blijf ik er met Whit nog ff naast zitten, die ander red zich wel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:38

Goedemorgen !!

Schaduw, spannend bij een nieuw paardje kijken, leuk hoor, veel succes !!

Leidsels geef ik alleen uit handen aan instructeur,verder aan niemand :o
Ben daar misschien mutserig in.....

Stormd hier nog steeds, paardjes staan lekker buiten.

Nu zien dat ik van mijn hoofdpijn afkom die ik al vanaf woensdag heb..... iemand tip's ?? %)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:47

Ben hier ook met flinke hoofdpijn wakker geworden, bah!

VHU: Zelfs dat helpt niet bij tum :( uiteindelijk voel je je ook zo banketstaaf omdat mensen in het park ook denken aaahhh moet je zien wat ze doet, maar hij reageerd echt niet. En als rivaldo de zweep al hoort gaat hij nog harder.
Baal er echt enorm van.

IVY: Beterschap

Tallechie dat is best kort geslapen inderdaad, gelukkig voel je de kleine wel weer.
Tine wat was jij vroeg op zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:59

Tine niet geslapen door de wind, het ging ook wel heel erg te keer. Kleintje van Tallechie schopt lekker door :+ IT knap als je toch aan het werk gaat maar als je echt zo beroerd bent is het misschien handiger thuis te blijven? Naaltje moet bijkomen van de runderjacht }:0 Biancacoo last van hoofdpijn, denk dat het door die wind komt, als het opklaart zul je zien dat jouw hoofd ook opklaart en tenslotte Schaduw die op paardenspeurtocht gaat, leuk!

Dacht dat zoonlief bij een vriendje ging spelen maar nu stond het vriendje hier op de stoep, dus ze zijn nu hier. Is nogal druk vriendje, ben benieuwd hoe lang ik het volhou := >;)

@Rivaldo dan lijkt het me veel enkelspan rijden. Hij moet gewoon weten wat de voorwaartse hulp is. Gewoon in de bak oefenen of op je veldje?
Citaat:
Baal er echt enorm van.
Of misschien eens een keer een les nemen. Die ervaren menners kunnen soms met een simpele aanwijzing zoveel. Die manier van de zweep hanteren dat kon ik nog niet (bij de paarden van de stalhouderij hoefde je nooit een zweep te gebruiken, alleen voor zijwaarts begrenzen, bij Snuit net zo en Alwyn enkelspan loopt hij ook gewoon door of af en toe leg ik de zweep er even aan maar niet met zo'n klets zeg maar), doordat ik het zag hoe het moest en werkte doe ik het nu ook en loopt 't spul dus wel.

Mijn groom mag wel met Alwyn mennen enkelspan maar niet tweespan en met Snuit op langere stukken als ik denk dat het goed voelt en straks ook wel met Rizanta als we wat meer bevestigd zijn. Mijn instructeurs mogen met alles :D .

Het schijnt morgen nog steeds behoorlijk te waaien >;) @Schaduw die mensen waren ook niet goed snik die gisteren met de trailer op stap gingen 8)7

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:08

Ja voor lessen had ik ook al geinformeerd maar beste man laat niets mee van zich horen, ga nu opzoek naar iemand anders maar in deze regio toch moeilijker te vinden :(

Ben nu ook weer aan het rondkijken voor een 2wieler zodat ik ook in de bak kan mennen en voor op wedstrijd.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:11

Goeiemorgen, of middag eigenlijk al zie ik nu... :D

Sterkte voor de zieken en iedereen die bijna is weg gewaaid... 8-)

schaduw, succes met paardje kijken!
met de trailer zou ik ook niet gauw op pad gaan met deze wind...

Met kids geen ervaring, alleen op school, maar die gaan lekker weer naar huis aan het eind van de dag, dus daar hoef ik niet van wakker te liggen... :D

Ik hecht ook nog steeds heel veel waarde aan les nemen als iets niet lukt, of in ieder geval om raad vragen bij m'n instructeur.
Er zijn zoveel dingen waar ik zelf nog niet uitkom en waar een handige tip van een ervaren iemand uitkomst kan bieden...
Ik heb niet vaak les, maar met de lessen die ik inmiddels gehad heb ben ik zoveel handiger alweer geworden...
Ik zou ook niet zonder kunnen!

Ik heb de filmpjes van de vorige week waar Fifi zoveel spanning opbouwde ook naar mijn instructeur gestuurd om zijn mening erover te vragen en tips te geven.
Want hij zit helaas te ver weg om er zo even naar toe te gaan...

Leidsels uit handen geven...
Met Fifi krijgt bijna niemand de leidsels in handen, alleen mijn instructeur en degene waarbij ik op stal sta, die rijdt af en toe nog wel eens tandem met haar of helpt me als ik even vast zit...