Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dennis schreef:150 kilo voor enkelspan is redelijk aan de maat hoor. Ik merk dat mijn pony's (van 100cm en groter) er soms toch moeite mee hebben op iets zwaarder terein (ze lopen nog wel, maar dressuurmatig is het dan niets meer), en dan is die van mij 'maar' 130 kilo. Voor 2span moet het geen probleem zijn.
Nummer 1 zou voor mij afvallen ivm de vering, nummer 2 idd wel erg smal, maar nummer 3 vind ik wat zwaar voor die kleintjes (in het enkelspan dan he).
sonjim schreef:Ik mende nu ook enkelspan, (met tweewieler, maar dat gaat ook moeilijk in tweespan) Ik wil vooral gezien de grote van mijn pony's alleen 2 span rijden. Dressuurmatig doorwerken doe ik aan de lange lijnen.
sonjim schreef:De 91 cm is bovenkant zitting van de kar.
sonjim schreef:Onderkant waar je voeten opstaan ongeveer 51 cm.
sonjim schreef:waar komt jouw marathonwagen (foto keetje) vandaan, want volgens mij is dat dezelfde (150 kilo is ongeveer). Het doel is overigens puur 2-span.
xElienx schreef:nee, klopt. maar ik geef er wel zeker de voorkeur aan. als je de ruimte hebt, wordt je minder belemerd in je mogelijkheden.
ik wou je even na laten denken over de mogelijkheden, voor je een beslissing neemt
sammykuh schreef:wat voor wagen (welke van de 3 ) zou jij aanraden dan ?
xElienx schreef:ik moet er ook nog even bijzeggen dat er gezegt wordt dat mijn wagen 180kg is, maar ik heb het idee dat hij wel iets zwaarder is.