[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:49

Belker, van harte gefeliciteerd, fijne dag nog Y)(^)

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:21

Van harte gefeliciteerd Belker!

Manlief heeft vandaag flink boodschappen gehaald, maar we waren brood vergeten. Dus morgen nog maar even halen. Winkel is zo'n 7 km verderop, dus lopend is dat niet te doen ;-)

Net nog heerlijke buitenrit gemaakt. Morgen gaan we proefje filmen in de binnenbak en dan begint er vakantie voor Thor en Amerigo ;-) Tenzij er goed sneeuw valt, dan kunnen we de buitenbak weer gebruiken. We gaan het zien.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:57

Belker van harte gefeliciteerd Y)(^)

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:19

Dank jullie wel. Bijzondere tijd voor een verjaardag.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:19

Belker gefeliciteerd !
Ht vanmiddag lagen 3 van jouw ponies lekker op de wei, zo schattig.

happytime

Berichten: 1253
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:42

Ips : luie grasmaaiers :j

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:57

Heb nog 3 minuten de tijd: Proficiat met je verjaardag Belker! Y)(^)

Ik heb even een 'Ben ik nou gek??' - moment. Ik ga het hier niet neerzetten ... vriendin ... 'ze' is geen bokker, maar je weet nooit of 'ze' het leest .... iets met corona. Begrijp er niks van, maar het valt me flink tegen. Voorlopig maar even niet tegen komen, denk ik _-:( :n

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:04

@Gem ik verbaas me ook keer op keer over hoe mensen zich kunnen gedragen ... >;) :roll:

@Belker van harte nog! Fijne dag gehad?

En die sneeuw... ik ben wat sceptisch als er zo enorm wordt aangekondigd van NU gaat het gebeuren. Vaak genoeg dat het dan helemaal niet of nauwelijks gebeurt (de KNMI alarmfases :7 ).
Nu hoop ik dat het in ieder geval later gebeurt, moet morgenvroeg op pad met de auto.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:00

Dank jullie wel. Weinig gedaan ook al is het een lustrum getal.
Vandaag met Noortje op Elsa nog snel een ritje van 12,5 km gemaakt. En nu is Svarri een hippe opa met sneeuwschoenen 2.0
Afbeelding

Noortje en Elsa

Afbeelding

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:42

Belker, mooi ingepakt met al die kleurtjes.
VHU, hier werd eerst 40 cm voorspeld en nu nog 3-5 cm. Manlief wilde dus ook niet de sneeuwschuif aan de tractor vastmaken (is best veel werk). Nu maar hopen dat het klopt, en er weinig sneeuw komt. Aan de andere kant wil ik wel sneeuw, dan kan ik in ieder geval thuis in de bak rijden. Er is niets mis met een weekje vrij hoor, maar het lijkt me zooooo leuk om eens in de sneeuw te rijden.
Gem, ik heb wel een idee. Soms is het echt niet te snappen.
HT heeft luie ponys

Ik heb net een laatste controle voor de nacht gedaan, want ja, is het wel een goede keuze om alles gewoon buiten te laten. Kom ik buiten:
- honden spelen in de tuin;
- paarden schuilen achter beukenhaag in plaats van in schuilstal
- geiten zitten geen van allen in hun hokje. Paniek, waar zijn ze??? Liggen ze gewoon achter de "bossages".
Ik geloof dat ik rustig kan gaan slapen

Ennuh, op fb ging een filmpje rond met handige tip: flesje met zout, water en lucht in de waterbak, zodat het water niet zou bevriezen. Nou..... het werkt niet. Water bij de geiten zat al een laagje ijs op.

Slaap lekker straks

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:38

Tjonge jonge wij zijn vandaag half leeg gehamsterd. Vanmorgen zijn er 18
Pallets , allerlei strooisels gebracht daar zijn er al weer 3 van op.
Maar ook veel voeders gewoon op. Strooizout en sneeuw schoppen op.
Heel apart. Zal volgende week wel rustig zijn.

Ik had de hele week al een vage pijn onder mijn borst. Voltaren gesmeerd en ibuprofen geslikt maar niks hielp. Kon bijna niet meer op of neer. Gisteren toch maar ff naar de huisarts. Heb ik een rib gekneusd. Maar geen idee hoe ik dat gedaan heb. Nu zwaardere pijnstillers. Gelukkig zijn we morgen dicht want ik moet echt ff rustig aan doen. Doet te zeer.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:50

baudyh schreef:
Tjonge jonge wij zijn vandaag half leeg gehamsterd. Vanmorgen zijn er 18
Pallets , allerlei strooisels gebracht daar zijn er al weer 3 van op.
Maar ook veel voeders gewoon op. Strooizout en sneeuw schoppen op.
Heel apart. Zal volgende week wel rustig zijn.

Ik had de hele week al een vage pijn onder mijn borst. Voltaren gesmeerd en ibuprofen geslikt maar niks hielp. Kon bijna niet meer op of neer. Gisteren toch maar ff naar de huisarts. Heb ik een rib gekneusd. Maar geen idee hoe ik dat gedaan heb. Nu zwaardere pijnstillers. Gelukkig zijn we morgen dicht want ik moet echt ff rustig aan doen. Doet te zeer.

Lijkt wel een supermarkt :+ Wij zijn ook bizar leeg gehamsterd, alsof we 3 weken niet naar buiten kunnen.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:52

Bijzonder is dat, al die mensen die denken dat we niks meer kunnen. Maar ongeacht het weer moeten er zat mensen naar hun werk toe. Manlief mocht vanavond naar Utrecht, hopelijk kan hij morgenochtend nog thuiskomen.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 07:11

Zit hier ook in de startblokken moet om 07.00 uur beginnen. Dacht sta kwartiertje eerder op want je weet niet hoe erg het is maar er is dus wel sneeuw, denk 6, 7 cm, maar het waait niet hard en het is niet echt koud. Dus straks auto ontsneeuwen en dan op pad.

Inderdaad bizar gisteren rond 15.00 uur was er vrijwel geen brood meer in de supermarkt }:0
Denk wel eens de afgelopen maanden in wat voor land leven we...

Wat een leuke foto's Belker <3

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:00

Afbeelding

Noordoost storm. Bbbrrr koud emt sneeuw. Niet lekker buiten.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:22

Hier is niet echt veel sneeuw gevallen, denk ca 3 cm. Maar die wind maakt het zo ongelooflijk koud. Ik ga zo naar buiten om te voeren, brrrrr

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:54

Ook hier niet veel sneeuw en wat er gevallen is wordt door de storm alle kanten opgeblazen.
Het is guur hier :brr:
Zomers is het uitzicht naar het oosten prachtig en ik kan zo altijd naar de pony's kijken, maar het nadeel heb je met dit weer. De wind op de deur en vol op het huis, rammelende luiken, fluitend raam en deur laatste kan je verminderen met het opslot draaien.
Dus wel voer en water maar mest ruimen doe ik op een rustigere dag, kan af en toe haast niet op de been blijven.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:01

Hier ligt ook niet zo veel maar door de harde wind jaagt het wel op dus op sommige plekken ligt wel 1/2 meter. Het jaagt overal tussen door.

Ik zeg al zeker een jaar tegen Gerrit maak die nok nou even dicht. Mannen hè Afbeelding
Word je toch moe van. Daarom haat ik dit weer. Je hebt er zoveel werk van.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:25

Maar tegen die wind nu hier, kan weinig tegen. Heb hier gewoon hele wervelstormen om het huis. In de schuur ligt gewoon een sneeuwduintje achter de deur.

En een open nok is ook hier schuld aan een laagje sneeuw overal op in de schuur. Maar nog lang niet zo erg als bij jou Baudyh.

Vanochtend nog de dakplaten van het tijdelijke houthok moeten verleggen we waren er al twee kwijt, 1 alweer gevonden en de platen in elkaar geschoven, want het houthok was al half leeg vandaar dat de wind er onder kon komen. Dat was echt met z'n tweeen en dan had je nog bijna handen tekort.
En een extra lading tegels erop.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar vond Judith het nodig om in de sneeuw te blijven staan. Gek beest.

En mijn trailer zit vast aan de auto, de stroomkabel zit vastgevroren. Niet handig, moet morgen werken, en kan daar echt niet met trailer eraan aankomen, veel te smalle wegen.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:55

Hier ook wat werk, maar ook sneeuw overal in de schuur. Dat je denkt hoe doet de wind dat op die plek?
Joze dikke sprong, dikke kogel en een enorme schaaf er tussen. Ik heb echt altijd onhandig paarden :o

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:56

Baudyh...Oh balen...... vooral zodra het gaat dooien...
Tine geiten bij elkaar.. goed hoor.
De ijsco's zijn in hun element !
De husky's zijn zoooo blij... <3 mag nog wel meer sneeuw vallen van mij... :j _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:33

Ips wat onhandig kwam dat met uitglijden?
Da's balen Baudyh, wordt zo'n troep dan he.

Brrrr :brr: nou het is hier nu ook echt rotweer hoor. Blij dat ik weer thuis op de bank zit. Soort ijzel-sneeuw komt er naar beneden. Hield de voorruit van de auto maar net ijs-vrij niet prettig rijden, was ook erg glad terwijl je toch achter elkaar strooi- en schuifauto's ziet rijden.

Yeah de husseltjes zullen zo blij zijn *\o/*

Volgens mij is Thor ook blij Tine, hij ziet er zo tevreden uit <3

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:40


tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:13

Janouk, geweldige foto's. Hier staat alles alleen maar te staan of hooi te eten. Beetje slaperig zootje. Jammer voor de foto's. Aan andere kant ook geen risico op glijpartijen

VHU, ik weet niet of Thor het echt leuk vind. Soms denk ik van niet. Zodra ik de wei in kom, komt hij op me af (normaal, met halster erbij, blijft hij staan of loopt weg). Wel gezellig natuurlijk, maar weet niet of hij er ook iets mee wil zeggen.

Bianca, heerlijk hussenweer
IPs, wat heeft Joze gedaan? Heb ik iets gemist?

Hier ook sneeuw in de stal. Bovenste ramen (in nok) zit geen glas in. Tja, dan krijg je dit


Afbeelding

Afbeelding


Bij het voeren staan de geiten bij elkaar. Daarna gaan Isabelle en Annabelle samen in het nieuwe hok, en Judith, gek beest, blijft buiten, terwijl er 2 lege hokken met veel hooi staan. Nou ja, ze zal wel weten wat ze doet. Zo te zien is haar vacht ook goed isolerend.