[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:00

LS sterkte
Keet dat is schrikken is mij ook al gebeurt, alleen bij mij wel uk met het hoofdje op de vloer, toen voelde ik me echt lamlendig, was in de wei en iemand had een gat gegraven in de bak. oeps.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:16

@Keet he wat een vervelende val... wat schrik je dan he. Ik heb het ook een keer gehad met onze Han was paard aan het longeren, kind in de 'buidel', mooi dat ik struikelde en viel, gelukkig stond paard direct stil en viel ik beetje opzij. Maar voel de schrik nog als ik eraan terugdenk :(:)

@LS bah wat naar zeg ;(

Onze Peruaanse gasten boekten net nog een nachtje bij dus t/m maandag. Weer hele week gasten dus :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:19

:wave: Hallo allemaal.
Keet :oo wat t een schrik...Gelukkig goed afgelopen..hoe is t nu met je..
Ls zo rot om je hondje te verliezen.... :(:)
ava..hoe gaat t...toch nog in de tub geweest, fijn.
vhu, b&b gaat goed, super
tine is druk, goed bezig.

Verder. . :O _-:( en af en toe :+: en :D dat is t wel zo'n beetje...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:40

Bianca: :(:) :(:) :(:) volgens mij kan je die wel gebruiken
Keet: heeft de arnica zijn werk een beetje gedaan?
LS: wat ontzettend naar. Gelukkig mocht je je andere hond een nachtje bij je hebben.
VHU: wat loopt het toch geweldig in je B&B. Ik ben zo blij voor je!
Ik heb nooit draagdoek in combi met de paarden durven gebruiken, ook al heb ik heel brave paarden. Zoonlief ging dan in de kinderwagen en later in de wandelwagen.
Kwita: ik begrijp helemaal wat je bedoelt en deel je gevoel ;-). Zou vervelend zijn als wij de enige waren met klachten en de rest niets had, dan word je al snel als zeur gezien. Maar iedereen heeft hier wel wat en kan daardoor de anderen ook beter begrijpen (denk ik)

Vanmorgen bij de osteopaat geweest, dat was na alle stress en hectiek nog meer nodig dan anders. Nu hopen dat de bodem van de rijbak ontdooit, zodat we vanmiddag thuis kunnen trainen. Zie het namelijk echt niet zitten om nog naar de binnenbak te gaan. Maar ja, komend weekend heeft zoon wedstrijden en volgend weekend kampioenschappen. Lastig allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:55

Heb het na die tijd ook nooit meer gedaan :n ik heb bijv ook een keer gehad dat onze zoon in de kinderwagen lag en toen was er een kat van stal in de kinderwagen gesprongen. Ook zoiets :\ of dat ik hem gezellig tegenover de paardjes had gezet in het wandelwagentje. Was het wandelwagentje wat gaan schuiven, geen idee hoe, stond op de rem, stond hij net op bijtafstand van een pony en die }:) pony (niet die van mij) beet zoonlief zo in zijn hoofd. Echt hele flinke buil op zijn hoofd toen.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Vond het altijd behoorlijk vermoeiend toen hij zo klein was.

Mok bij voorbenen lijkt weg, nog wel even ingesmeerd voor de zekerheid en bij de achterbenen in de kootholtes was ook vrijwel weg, alleen die zijkant plekken waren nog beetje onrustig. Pony moet wel goed in haar vel zitten anders gaat het nooit zo snel weg :) Vanochtend 't spul gelongeerd, dwz Ollie en Piet vloog ook in het rond :)) bak was nog flink hard. Heb ze daarna maar gewoon op stal weer gezet, vond het maar :brr: en ga geen risico lopen met die mok.
Morgen schijnt het ook nog droog te zijn dan is paddock ook wel droog hoop ik eindelijk kan ze dagje buitenstaan.

Als iemand nog een leuk zadel zoek, ik heb het zadeltje van Ber te koop, een Thorowgood Griffin in uitstekende staat, 17.5 inch dressuur neigend naar veelzijdigheid, prijs 250,- Euro.
Wil zowiezo weer eens uitverkoop houden, mooie aanleiding voor met alle kasten herinrichten (we hebben andere kasten gekocht, moet alles nog in, is zo'n enorme klus :roll:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:01

Met Keet durf ik het wel aan in de draagdoek. Zeker als hij straks op mijn rug kan.
Knie is knalblauw. Maar denk dat de Arnica en de beweging na de val goed hebben gewerkt. Heb net weer een stuk gelopen en valt redelijk mee gelukkig.

Opruiming bij VHU. Tine naar de osteopaat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:58

Iedereen heeft wel wat lijkt wel. (ik mag volgende week nachtje ziekenhuis voor vermoeden van slaapapneu)
Paarden hier net gedaan door de man met de naalden en de hamer. Hopen dat Det zaterdag dan gaat knallen op de districtkampioenschap!
En morgen gaat er een nieuw tijdperk in voor mij. Het Fera tijdperk is dan ten einde... Ik ga haar morgen omruilen voor een kleine merrie met dressuurafstamming (haha niks voor jou Gem)
Wat er daar mee gaat gebeuren weet ik nog niet, maar ze lijkt erg lief en daar heb ik wel behoefte aan hihi.
VHU ik moet ff kijken of het past, maar mijn vermoeden is dat ik dan vooraan in de rij sta voor een mooie zweetdeken rood/wit/blauw hahahaha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:01

Succes zaterdag Ips. Spannend ook een nieuwe merrie.

Net Gup voor het eerst laten vaccineren. Bah, zo'n naald in je kind laten steken :n

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:03

Nee dat is altijd zo -O- hoop dat je mannetje er niets om geeft / geen napijn heft :(:)
Hahaha Ips je hebt een berichtje van me.
Wat spannend joh, ben benieuwd naar de *-:)
**geeft zichzelf trap onder de kont en duikt weer 'de zolder' op**

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:11

Hoop het ook niet. Ligt nu te slapen. Kleine baby :+:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:23

ips: wat een leuk nieuws,ben benieuwd naar de zwarte en....bij zwart staat rood ook mooi....laat ik nou een boel rode wollen zweetdekens(met en zonder hals) hebben liggen en een mooie zwarte .... _/-\o_
tine: rustig aan.... lukt het nu wel met dat bord op school?
vhu lekker druk, gaat super goed met boekingen zeg! :j
keet bont en blauw, kleine niets?
ls- hondje ingeslapen, sterkte
verder de boel een beetje vergeten,
druk met trainen voor zondag districktkampioenschappen.word een lange dag zondag: 13.00 -13.40 starten en pas na 18.00 uur prijsuitreiking,zomers vind ik het niet zo erg,maar weet nog niet of ik het trek zo lang wachten in een kantine...lijf werkt niet echt mee...
vond mijn auto zo naar links trekken, net naar de garage geweest ; linkerband lek.....was nog niet leeg maar mij viel niets op,ja dat de auto steeds naar links reed.... := O:) blonde actie.....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:32

Het is een bruine! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:38

Bruine is altijd goed! Ik kom altijd weer bij bruin uit :)

Ht: gelukkig optijd ontdekt voor het erger werd ;)

Knie bont en blauw. Baby nog babyroze :+: niets met hem aan de hand

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:02

Wat voor afstamming is ze Ips?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:03

Ik heb hem daarna ook niet meer meegenomen naar stal vandaar ook mijn tijdprobleem, haha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:17

Ipsilonka schreef:
En morgen gaat er een nieuw tijdperk in voor mij. Het Fera tijdperk is dan ten einde... Ik ga haar morgen omruilen voor een kleine merrie met dressuurafstamming (haha niks voor jou Gem)
Wat er daar mee gaat gebeuren weet ik nog niet, maar ze lijkt erg lief en daar heb ik wel behoefte aan hihi.

Wie? Fera of de kleine merrie met dressuurafstamming?

Keet uitgegleden met zoontje in de draagdoek! Schrikken zeg, is mij gelukkig nooit overkomen. Wel weer andere dingen met kind in draagzak, maar geen letsel oid.
VHU houdt opruiming en heeft de B&B bijna de hele week vol. Heerlijk dat je geslaagd bent in je opzet! Piet speelt voor Domme Piet
LS haar hondje overleden, sterkte!
Lanous is weer druk in training.
Kwita merkt dat we hier allemaal gewone mensen zijn :D . (Nee hoor, ik niet! Ik doe maar net alsof, eigenlijk ben ik een vliegtuig :D !)
Biancacoo is een beetje van alles wat.... ook best gewoon normaal dus _/-\o_ :D
HT rijdt gewoon door met lekke band. Dus dat is de truc, gewoon ontkennen dat hij lek is :o? .

Ik ben ook grote kastopruiming aan het houden. Wil hem leeg maken zodat mijn tuig en Moos-dekens erin kunnen liggen wachten tot er een Moos 2 komt. Verder vooral bezig met de wereldstage van mijn zoon. Sponsors zoeken, we organiseren een kienavond (bingo voor de westerlingen) en onze oude basisschool heeft besloten dat de volledige opbrengst van de jaarlijkse sponsorloop ten goede komt aan de oud-BS-leerlingen (6 jongens en meiden!) die naar Peru gaan! De school is supertrots!
Het eerste paarden-evenement zal pas weer in maart een impulsmarathon zijn, die we met de QH van stalgenootje gaan doen. Please almighty God bless me... O:) ^) . Die maand ook naar Rondje Instructie om te filmen.
Moos doet het goed bij de nieuwe eigenaresse, we app'en volop en ze heeft er schik in dat het zo'n relaxed paard is <3 !
Laatst bijgewerkt door Gem op 18-02-16 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:33

Spannend ips, een kleine dressuur merrie. Dat is chique voor de wagen. Al beleerd voor de koets?
Zal vreemd zijn zonder Fera. Succes morgen

Gem, succes met sponsoren zoeken. Zo'n gave reis

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:03

Idd Gem..gewoon normaal....ups en downs. :j niets bijzonders.
Grote deken en kastopruiming. _/-\o_
En met QH marathon....feels like flying ??....succes met de voorbereidingen alvast..haha... heerlijk dat Moos het zo goed doet bij nieuwe eigenaresse..
fijn dat je je kunt richten op de sponsoren voor de bijzondere en mooie reis !
Ips, spannend dat Fera een ander thuis gevonden heeft, en een bruine kleine dressuur pown terug..leuk, ik ben benieuwd ! succes met verhuizen.
HT lekke band.. ^)
Kwita..idd overal is wat..heel normaal....that's life.

fijne avond nog.....en tot morgen maar weer. :evaw:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:16

De afstamming is unique vd overwater x inspekteur x democraat. De vader is westfaals goedgekeurd geloof ik. Ze wordt dit jaar 9 en heeft niet veel in haar leven gewerkt volgens mij. Later meer !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:34

Goedemorgen
Ips, dat zegt niets hoor. Rembrand en Samoerai zijn ook pas op latere leeftijd aan het werk gegaan. Hebben ze in ieder geval de tijd gehad om uit te groeien zonder zware belasting ;-)
Gem gaat vliegen
HT rijdt met lekke band. Heb ik een keer met de trailer gehad. Nooit gemerkt dat hij lekke band had. Tja, daar was toen niet veel meer van over zeg maar.
Digibord heb ik nu 2 keer gebruikt, dus nog te weinig om te zeggen dat ik nu alles weet ;-) De "les" van gisteren is verplaatst naar volgende week, dus dan hoop ik wat meer te weten.

Verder weet ik het even niet meer, door behandeling van osteopaat gisteren doet echt alles pijn nu. Wordt fijn als ik straks weer 20 bedden moet afhalen en weer opmaken, naast al het soppen. -O- Maar heel voorzichtig doen, anders schiet het er zo in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:59

Doe maar voorzichtig Tine! Zwaar werk bedden opmaken. Als we een wissel hebben bij de B&B zijn het maar twee tweepersoons (4 matrassen, alles verschoon ik dan) en dat vind ik al veel :(:) zeker die dekbedden in de hoezen zien te krijgen op een mooie manier.

Vader van je merrie ken ik niet maar Inspekteur heeft al flink wat goede menpaarden gegeven, althans dat stond een keer in de Mensport. En wat Tine zegt dat maakt niet uit als ze nog niet veel hebben gedaan is er ook niets aan verpest. Ollie was 6 toen ze werd ingereden / beleerd.

Hahaha HT herkenbaar hoor. Heb ik ook wel eens zoiets gehad. Ik vloeken op die auto dat hij zo stom reed gewoon bandenspanning niet goed. OK dan :o

Wat gaaf Gem echt leuk. Onze zoon gaat vandaag naar de Ardennen... komt maandagavond weer terug. Met school dus. Soort survival achtig weekend. Hij heeft er enorm veel zin in. Ik heb zoiets van als ze maar weer heel terugkomen maar goed je moet als moeder toch elke keer weer meer loslaten en dit hoort daar wel bij...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:12

Ipsilonka schreef:
De afstamming is unique vd overwater x inspekteur x democraat. De vader is westfaals goedgekeurd geloof ik. Ze wordt dit jaar 9 en heeft niet veel in haar leven gewerkt volgens mij. Later meer !

<3 ze stamt af van mijn eerste verzorgpaard :j Democraat is een kind van Pion. Pion is bij ons op stal geboren uit mijn verzorgpaard Irma La Douce. Irma was een topfokmerrie (moeder van o.a. kwpn dekhengsten Luitenant Generaal en Pion)
Prestatie, keur preferent.
Brings back good memories: wat heb ik leren paard rijden van deze merrie. 1 bonk vrolijkheid, ook als ze hoogzwanger was

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:40

en uit irma la douche kwam excelent W en granietW en graniet w heeft happytime een beurt gegeven en daar kwam showtime uit _O- super fijn paard geweest.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:44

Ze is er ! De heenweg was wat stressvol. Fera klapte nog voor de snelweg op haar plaat. Stond meteen weer op. Maar t duurde tot Deventer voordat ze ging eten. Kan haar wel zien op de camera, maar kon dus niet zien dat haar deken helemaal omgedraaid was. Arm paardje. Ze stond daar wel snel op haar gemak. Catey liep zo achter me aan de trailer op en stond de hele weg om zich heen te kijken. Eenmaal thuis heb ik haar in de bak gezet en een tijdje later Keshya erbij gezet. Ging goed. Nu staat ze met een hooinet op stal. Ben kapot hihi, maar zometeen komen er 6/7 vriendinnen eten dus gewoon ff doorzetten.
Mijn kar alvast afgespoten nu alleen tuig en paard nog, want morgen dk. Gelukkig hoef ik pas half twaalf van huis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:59

Heel veel plezier met Catey, Ipsie!