Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Vraagje voor VHU: ik vind Barney niet altijd goed genoeg voor gehydrateerd. Ik geef ze drie dagen voor de wedstrijd electrolyten als het warm weer is. Hij krijgt op de dag voor de wedstrijd slobber met veel water. Penen en appels op de wedstrijd en uiteraard slobber. En dan natuurlijk het hooi en ander voer maar daar haalt hij geen vocht uit.
Maar toch lijkt het niet voldoende te zijn en ik vrees dat ik dan met de klasse 3 in Etten-Leur een probleem ga krijgen. Heb jij nog tips om dit beter te managen?
Stelvio schreef:Wij zijn van plan om de impuls in IJselsteijn te starten met onze haflinger, voor ons heel speciaal omdat Stelvio in 2013 geblesseerd is geraakt en we hem toen zelf op pensioen hebben gezet omdat hij na een periode van rust en een injectie met hyarulonzuur nog niet veel verbeterd was.
Omdat hij op de wei maar wat dik stond te worden en hij met z'n 14 jaar nog niet oud is, hebben we hem in juni opnieuw laten onderzoeken en een behandelplan opgesteld, met als doel wat kleine recreatieve ritjes zodat hij toch regelmatig wat beweging en bijbehorende aandacht kreeg, ondertussen zijn we een half jaar verder en loopt hij heel goed![]()
De dierenarts heeft aangegeven dat hij gewoon weer opgebouwd kan worden (hij heeft klasse I endurance onder het zadel gelopen), dus volgende week komt de osteopaat, krijgt hij 10 dagen rust en gaan we in januari beginnen met ons trainingsschema![]()
Mijn vriend zal op wedstrijd gaan mennen en ik groomen. Mijn vriend heeft afgelopen jaar een flinke val gemaakt tijdens het springen en heeft daarbij zijn heup gebroken, hij is nu goed gerevalideerd maar zal voorlopig nog niet rijden, dus hij gaat nu ook tegen verwachting in toch kunnen starten in 2015.
We grappen al dat hij samen met Stelvio het invalidenteam vormt