[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:04

Sterkte nog bicci en misterylady :(:)

Dids een beetje stout maar de oorzaak is bekend. En mooie winterse foto's!!

Tine springwedstrijd gehad en paarden helemaal geschoren. En sterkte met de kat. Pup
ziet er echt lief uit.

VHU op zoek naar verzorgster.

Marjola fijne marathon gereden.

Ben even een beetje afwezig geweest. Beetje gedoe met werk maar het is nu rond. Morgen
ga ik beginnen.

Afgelopen vrijdag een leuke marathon training met ferro gehad. En robijn mocht in het 2 span mee. Verder gisteren nog tandem gereden en met robin naar les geweest. En dan zaterdag de 1e
marathon wedstrijd heb er zin in !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:24

En daar zijn we weer :D
@Aks ja daar staat moet en dat moeten ze ook :+ anders hoeft het niet voor mij. Ze krijgt genoeg beweging het gaat me echt om de aandacht maar dan moet het wel goede aandacht zijn, anders maar niet. Ik laat een jong kind niet zonder goede begeleiding op mijn pony. Als men dat niet wil of als ik daardoor niemand krijg so be it. Klinkt inderdaad streng, maar ik ben zuinig op mijn pony en wil geen gerotzooi.
Maar zal wel weer te streng zijn, naja, dan niet. Anders heb ik er slapeloze nachten over :+

Hier zwaar in de nakijkstress }:0 niks an. Morgenochtend gelukkig naar de poowns :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:25

VHU: sterkte met het nakijkwerk
Maisie: toch gelukt met de baan. Fijn!! Heel veel plezier en ik hoop dat je het voor elkaar hebt gekregen dat jouw wensen erdoor zijn.

Vanmiddag dus even bij George op ziekenbezoek. Wat een zielig hoopje kat, echt heel sneu. Zijn holtes (in kop) worden 2x per dag gespoeld, zit helemaal vol met pus. Nog steeds onder de lamp, aan infuus en aan sonde. Toch zien ze bij vlagen een heel lichte verbetering. We gaan nog een paar dagen zo door, dan pas wordt er een beslissing genomen. Ze denken toch aan kattenziekte, daar lijkt het het meeste op.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:29

@VHU: als het puur om aandacht gaat, dan mag je best een beroep doen op dochterlief hoor. Die vindt het heerlijk om gewoon lekker te tutten met een pony. Doet ze ook met Diego :D
En zoonlief die zich verveelt op school, hebben ze geen andere uitdaging voor hem dan? Tja de leeftijd speelt ook mee he, net wel net niet aan het puberen. Heel herkenbaar, dochterlief begint daar ook op tijd mee ;)
@Maisie: goed bezig jij :D Succes met je 1ste marathonwedstrijd.
@Aks: Dids denkt "naar huis, eten!!" ;) Aah goss, hij mist z'n andere vriendinnetje natuurlijk. Mooi die mistfoto.
@Tine: ook allemaal druk bezig. Aaah goss, die George. Kattenziekte, is dat te genezen? Ik ken het namelijk niet.
@biancacoo: hoe gaat het nu met je zoontje, veel last van z'n oor?

Vanmiddag eerst even naar stal geweest. Vjell z'n pruik weer gefatsoeneerd ;) en voorzien van nieuwe deken (deken van stalbaas zat toch iets te strak op de borst).
Daarna werd mijn jas afgelebberd en kreeg ik kleine neusduwtjes van Ollie :D Die was van mening dat als ik dan toch voor haar staldeur stond te kletsen, dat zij dan ook wel recht had op wat aandacht hihi

Thuis stond me helaas nog een rotklusje te wachten, de surprise voor dochterlief op school. Als ik iets vreselijk vind.........
Ben ook totaal niet creatief/handig met dat soort dingen, dus dat werkt ook niet echt mee. Maar goed, het is uiteindelijk min of meer gelukt.

Zometeen nog een cake in de oven voor morgenavond en dan vind ik het wel genoeg voor vandaag :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:35

Kattenziekte is dodelijk. Daarom is het ook zo belangrijk dat je je katten daar tegen inent.

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:40

Is dat dan hetzelfde / net zoiets als niesziekte? Dat ken ik namelijk wel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:41

zoontje heeft nog steeds last van zijn oor...meestal als hij naar bed gaat, de meeste pijn,...moet vaak de ontsteking zelf doorbreken om van die pijn af te zijn. tot dat door breekt...word de pijn eerst erger door de druk die binnen het oor opbouwd.....
ik moet zo weg..man is wel thuis dus hij is in goede handen, maar toch ga ik rot weg zo.....

Tine..wat balen van george...ik duim dat het weer goed komt....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:47

Niesziekte is een herpesvirus. Kunnen ze ook goed ziek van worden, maar is doorgaans niet dodelijk en is wel met medicijnen te behandelen. Katteziekte is bijna altijd fataal.

Bianca: vervelend voor je zoontje. Hier heeft zoonlief daar ook vaak last van, alhoewel het laatste jaar minder. Hoofdkussen iets verhogen, zodat hij minder pijn heeft bij het slapen, neus goed spraye.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:10

Tine, is het geen FIP?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:16

Ik zal het nog navragen, maar als ik op internet zoek, komt daar hoog eiwit gehalte uit. En dat was juist veel te laag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:07

Dacht dat een van mijn katten vroeger ook kattenziekte had gehad, vanuit het nest. Maar misschien was dat dan niesziekte? Hoe dan ook, heeft toen een week of twee flinke medicatie gehad en soort sonde voeding en is er toen wel bovenop gekomen.
Maar dat is al jaaaaaaren geleden }:0

@Mist jullie mogen altijd proberen hoor met poetsen. Alleen is Ollie in het begin wat lomp en wat eenkennig, dan kan ze drammen. Ze staat niet zo netjes stil als jullie Vjell O:) als je niet oplet kan het maar zo eindigen dat ze op een voet staat of zoiets. Vandaar ook mijn idee dat ik erbij wil zijn met een vreemde (of stalhoudster dus).
Jij bent aardig voor je dochter dat jij het hebt gemaakt, hier heeft Han drie dagen zitten knutselen op zijn surprise (en ik heb me drie dagen ingehouden :x ).

Wat goed Mais dat het toch naar je zin is gekomen met de baan, top!!

Nou ik duik weer de werkstukken in... :list: :O

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:33

Volgende keer mag ze het ook mooi zelf doen hoor ;)
Eerstvolgende keer dat we gelijktijdig op stal zijn, kan ze het wel eens proberen. Kijken hoe ze op elkaar reageren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:42

Goedemorgen

Straks weer naar de osteopaat. Ben benieuwd of het weer zo'n pijn doet. Maar goed, als ik daardoor zoveel beter slaap, dan moet het maar he?

Moet ergens vandaag ook nog het huishouden doen, maar mag na de behandeling eigenlijk neits meer doen.

Iedereen veel sterkte met de storm. Ik hoop dat het meevalt. Afgelopen dinsdag zijn net alle 12 bomen die hier in de zomerwei om waren opgeruimd. Heb geen zin om straks weer op nieuw te beginnen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:02

Nu zit er geen blad mee aan de bomen, dus dan zouden ze toch eigenlijk minder snel om moeten gaan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:06

Nou, de elzen staan nog gewoon in blad hoor (en in de zomerwei staan vooral elzen), de hazelaar ook.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:18

Mmm, dat is minder dan. Ik zou bij een paard gaan kijken voor mijn juf en daarna bij een karretje voor mijzelf. Maar alles maar afgezegd, blijf lekker thuis. Echter zou ik vanavond ook les hebben bij de vereniging, maar dat moet ik nog maar even bedenken... Kijken hoe de wind waait eind van de middag.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:11

Ben ook benieuwd hoe heftig de storm gaat worden. Ik gok dat de andere helft van het dak van de carpoort er vandaag afgaat (bij de vorige storm was daar een flink gat in geslagen).

@Tine succes bij de osteopaat vandaag. Fijn dat je wel het effect kan merken qua slapen. Dat is ook wel een stuk winst :)
@Maisie gefeliciteerd met de nieuwe baan. Goed om te horen dat je er bent uitgekomen qua contract. En succes met de wedstrijd dit weekend :D
@Ips Boven in NH schijnt het t/m morgenochtend lekker met windkracht 6 door te waaien. Wel verstandig in ieder geval dat je de afspraken overdag hebt afgezegd. Is dit het wagentje voor bij de vereniging? Want je eigen kar is toch helemaal top verder? :)
En inderdaad een punt bij de X mikt wel wat makkelijker, maar ik mis op de korte zijde de 10 extra metertjes (kan je toch even wat beter rechtstellen) en het zijn vooral de bordjes uit de hoek waar mee geprutst wordt.

Veel plezier allemaal vanavond voor degenen die nog Sinterklaas gaan vieren!

Ik ga vandaag de kerstboom opzetten :+ Ben al helemaal in de kerststemming: gister na een sollicitatie (een ander bedrijf dan vorige week - sowieso al positief dat ik er nu 2 heb lopen :) ) de stad in geweest om inkopen te doen en de rest van de cadeaus online besteld. Thuis gelijk de boel ingepakt, dus er ligt een gezellig stapel cadeaus naast mij op tafel :D Een paar jaar geleden zijn we overgestapt naar kerst vieren met cadeaus i.p.v. Sinterklaas. We vinden de groeiende stapel cadeaus onder de boom wel gezellig zo in de decembermaand :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:24

Marjola weer een mooie samenvatting. Sluit ik me bij aan. Hi hi

Hou op over die storm ze hebben hier net van de week de laatste platen op het dak vervangen. Maar de andere kant is ook slecht. Kan het nu niet hebben dat die eraf waait. Maar volgens mij word het hier niet zo erg. Alhoewel de kids van een klant van ons die in Duitsland woont. 15 km van hier. Zijn de hele dag vrij van school vanwege orkaan xaver. .......... Eh!!

Maar goed hier komt de paardentandarts vanmiddag. Vooral voor nenny, nenny eet geen hooi meer. Tenminste bijna niet. Ze is een luchtzuiger dus niet echt bevoordelijk voor haar tanden en al 18 jaar en drachtig. Maar heel zielig. Ze kan ook goed heel zielig doen. Nenny is echt apart. Zo een lieve merrie. Zo een waarvan je gewoon weet dat ze je verstaat. Zeg al twee dagen tegen haar dat de tandarts echt komt. Zielig hoor.

Hij kijkt ook ff naar ted. En db. Hij is er toch.

Vanavond gaan we lekker gourmetten, zin in. Gezellig!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:27

Oh ja ik lees het word kerstboom. Daar moet ik ook nog achteraan. Wil een kunstkerstboom van 1.50 m met lichtjes eral in. Nou dat is niet makkelijk kwam ik al achter. Zucht.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:44

Een orkaan in de buurt klinkt ook niet gezellig. Ik hoop dat het dak het bij jou overleefd. Dat dak van onze carpoort is ook vrij triest hoor (redelijk dunne golfplaatjes). Het is dus duidelijk voor mensen in een dorp of een stad en niet iets voor op het platteland waar de wind er bij kan komen. We waren er alleen nog niet aan toegekomen om nieuwe (sterke) dakplaten uit te zoeken, dus daarom ligt een deel er nog op. Had niet zo snel een nieuwe storm verwacht.

Een kerstboom van 1.50 met lichtjes moet toch te doen zijn. De maat is in ieder geval redelijk standaard. Wij zochten er een van max. 1.10 vorig jaar en 90cm is dan weer zo klein. Nou een paar tuincentrums/Kwantum etc. later vonden we er uiteindelijk een bij de Leen Bakker. Die rare maat komt omdat onze boom op een "bar" staat (de overgang van het oude naar het nieuwe deel van het huis). Anders tackelen de katten de boom. Jullie kennen het vast wel: het glimt, wiebelt en maakt zo leuk herrie als je er tegenaan mept >> in kattentaal: SPEELGOED! :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:12

Nou ik ben al overal geweest. Paxis, karwei, gamma, tuinland, intratuin. Om gek van te worden.
Heb er net een besteld bij Wehkamp als het dan niks is stuur ik hem zo weer retour. Zal mij benieuwen.
Bij ons moet hij ook op een tafeltje anders loopt de hond hem omver. Vandaar dat 1.50m wel genoeg is. En we hebben maar een kleine huiskamer.

Krijg net een bingel in mijn tellefoon KNMI GEEFT CODE ROOD AAN NOORD NEDERLAND, Sterke die daar zit. Ik gelukkig niet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:33

Heb ik de afspraak verzet naar 2 uur vanmiddag, is het hoogtepunt tussen 3 & 4. Toch maar afbellen denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:43

De paarden net snel binnengehaald, hier ook code rood. Ze waren erg druk aan het rennen en ik vertrouw de schuiltent niet. Die beweegt wel heel erg mee in de wind. Staat normaal met 2 sjorbanden vast, maar 1 band is los, omdat de paal waar die aan vast zat is afgebroken. De vier tonnen die in de bak stonden om te oefenen liggen in de sloot.
Over een paar uur mogen ze wel weer naar buiten. Hoef ik nu ook niet in die wind het hooinet te vullen, dat helemaal leeg is. ;)
Snel even slapen en dan zoon van school halen.

Ben weer flink bewerkt bij de osteopaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:58

goedenmiddag....lees later bij sorry....druk met sintgedoetjes....

zo triest....mensen die lachen om een invaljuf die compleet overstuur haar klas verlaat.....bah..wat kun je dan weer teleurgesteld zijn in mensen...we wonen echt in een dorp...roddelen maarrrrr....getver !! }:)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:05

Sorry voor mijn zeer langa afwezigheid hier !
ben nogsteeds niet helemaal 100% genezen van mijn longontsteking (helaas al goed 3 of 4 weken last van)

ik heb wel alles meegelezen, maar reageren lukt niet zo (loop iets van 15 pagina's ofzo achter)
:(:) knuffel voor diegenen die het nodig hebben !

hier paarden op stal en deuren dicht. het waait hier echt hard ! je kan in de wind gaan hangen zonder om te vallen zo erg sterk. de arme jackrussel waait bijna weg :+
ik ga zo even kijken hoe alles waait hier, en vooral of alles een beetje heel blijven wil !
(woon in noord friesland op het gedeelte met bomen en verder weinig huizen of gebouwen)
moet toegeven dat ik best bang ben voor wat er nog komen gaat ! :o